Blog
Tegnap este vettünk pár dolgot a Tescóban. Az Alfa jussa két Valeo ablaktörlőlapát, egy légfrissítő és 2 liter szélvédőmosó nyál.
Az ablaktörlőkre kíváncsi leszek, meddig bírják majd. A másfél éves AeroTwinek nagyjából most lettek csereérettek.
Hogy miért? Mert az. Pont. Sok év tapasztalata és nála eltöltött idő után bátran jelentem ezt ki. Az biztos, hogy jelentősen járult hozzá ahhoz a tényhez, hogy ennyi Alfa birtoklása és szereltetése ellenére még megvan a zacseszom mindkét golyóval - nem szúrtam bele semmit, és nem metszettem még le magamnak alkalomszerűen erős felindultság közepette.
Jelen bejegyzésem apropója egy másfél hónappal ezelőtti szereltetés. Közel 190K km. körül adódhatnak már gondok, egy rossz szavam nincs az autóra, mert NAGYON jó.
Na jó, konkrétan kinyomócsapágy, tárcsa és szerkezet csere történt. A kéttömegű ragyogó állapotú!
Kicsit elfáradt a vezetőülés oldalsó része. A bőr megereszkedett rajta, mivel a szivacs elfáradt alatta. Most olyan feszes megint mint egy húszon éves feneke :-) Még festéket kell szereznem és a kopást kijavítani. De ez is úton van.








Ma megrendeltem az ebay-ről a sofita izzókat. Köszönet Pityukomának!
http://www.ebay.com/itm/2-Car-Interior-Dome-16-SMD-LED-Festoon-Bulb-Light-36mm-/170761359268?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item27c22b8fa4
Szereztem navi fájlokat. Örültem, mint majom a farkának, mert már korábban próbálkoztam letölteni a netről, de nekem valahogyan sehogy sem sikerült működésre bírni.
Kiírtam a kapott fájlok közül azt, amin szeretett Hazánk is van, de Nero Express-el adat fájlként. Persze nem működött. "Idióta"monták! ISO-fájlként kell kiírni.
Letöltöttem a szükséges szoftwert (IMGBurn) - free download - , kiírtam, de valami sector 11 failure szöveggel traktált. Persze a lejátszóban "CD error".
Néhány nap múlva kiírta nekem egy profi informatikus ... ha valaki, ő csak nem b@ssza el, mint én ... este indulva haza a cégtől, gondoltam kipróbálom, hazanavigál-e?
Teljes katasztrófa :(
Beolvassa a CD-t - már örülök - majd beírom a címet - mivel idáig még sohasem jutottam el még jobban örülök - majd elkezdi meghatározni az útvonalat...
"fehér ember nézi homokóra"
...majd PUFF!
Lelövi a rendszert - a teljes kijelző kikapcsol, majd néhány másodperc múlva magától bekapcsol, de ekkor már "CD error"-t ír ki.
FELADOM!
Veszek egy a szélvédőre rögzíthető navit 20kFt-ért. Azt legalább fél évente tudom 2000 Ft-ért frissíttetni, és legalább vezetés közben a látótérben van, nem lent a picsában.
(A kis miniprojekt során 3 CD-lemezt sikerült leamortizálnom)

Mióta hozzám került az autó azóta nem volt jó a levegőáramláshelyét állító tekerőnek (ezt jól megaszontam :D) a megvilágítása. Nekiugrottam a javításának. Meg is találtam a bajt. Kiégett az izzó. Forrasztottam a pici foglalatba egy T5-ös izzót. Rádugtam próbaképpen a vezetéket és láss csodát működött, de a nagy szerelésben a hőfokszabályzóé meg kiment. Az is csere ugyanúgy. Most tökélesen világít minden.




A motorcserekor közölték, hogy a kábelköteg csatlakozói nagyon xar állapotban vannak. Egy "teszt" alkalmával a 4 injektor csati közül 2-t simán le lehetett húzni. Semmi sem tartotta. Megkérdeztem a "szerelőműhely" topicban, hogy van-e valakinek valami ötlete. Kizzo cartárs ajánlotta a RIPCA márkájú csatikat, amiket Budapesten a Ripca Kft. forgalmaz. A csatik azok a fajták, amiken van egy kis nyomógomb és szerszám nélkül lehet levenni(JPT csatlakozó). IDEÁLIS!
A csatlakozók cseréje nem okozott gondot. A készletben levő készlethez van maga a műanyag ház, kivezetésekhez új sarú és szigetelőgyűrű, vízmentes szigetelőszoknya.
A gyári AMP márkájú csatikat egy kombi- és egy csípőfogó segítségével szét lehetett morzsolni. A fém érintkezőket valamikor nem kellett cserélni.
Utána lecseréltem az LMM csatiját is. Sajnos az alapjárati motorhoz éppen nem volt, de az is cserélődik.
1. kép: a régi csati. Látszik rajta, hogy hiányos.
2. kép: inkább tőbe levágtam a vezetékeket és új saruk is mentek fel.
3. kép: az injektor lábai sem tiszták, kis oxidáció azért volt. (WD-40)
4. kép: új csatlakozó. Már csak a védőgumit kell ráhúzni és kész!
Fogót nem vettem a sarukhoz, mert a Tracon kb. 11000,- a Weidmüller kb. sok, a Pressmaster kb. nagyon sok.




Mosás, sótalanítás, viasz...
megérett az olaj csere is. Tudtommal nem kell szarrá húzni az olajszűrőt. Ennek ellenére 1 órát görcsöltem mire leszedtem. Na nem baj megvan és ez a fontos. Első, hátsó tárcsák, betétek, kézifékbofden jobb, bal oldal.
3
623
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Giulia
- Találkozások
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- 159
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10