Blog
Január 6.án lett volna műszakis a gép, de gondoltam elviszem még az ünnepek előtt. Minden rendben volt kivéve egy dolgot...jön be a vizsgáztató srác, és mondja hogy ki kell cserélni a jobb felső lengőkart. Még időben volt, és szólt a szervízvezető az Unixos-nak, hogy hozzon magával. Tudom párban illik cserélni..de most így jött ki a lépés. Holnap mehetek okmányirodába is, mert betelt a forgalmi. :/ Kérni kell újat...
Km óra állás: 137.200
Ma megjött a sötét, füst oldalsó irányjelző. Gyorsan be is pattintottam őket a helyükre. Pont, mint vártam. Nekem nagyon tetszik. Képek hamarosan...
Közel 6 héttel az után, hogy megtörtént az ülésfűtés hibájának feltárása, megjött az alkatrész és sikerült még az ünnepek előtt időpontot kapnom a szerviztől. Az időjárás is kegyeibe fogadta a műtétet így ma végre túlestünk a szervizelésen. Minden simán ment, bár hozzáteszem, legutóbb még arról volt szó, hogy zárlatos az alsó fűtőszál, és kb. 50 ezres alkatrészköltséggel kalkulálhatok, ma az elszámoló lapon egy ellenállás szerepelt 31 ezerért (mint anyagköltség) és a bal ülésfűtés lap cseréje 29 ezerért (mint munkadíj). A felhasznált segédanyagokkal együtt 60.922 Ft-ot hagytam ott a szervizben, aminek nem nagyon örültem, de kárpótolt érte a hazaúton érzett forróság :)
A 3 órás műtét alatt kihasználtam, hogy kénytelen voltam délelőttre félre tenni a munkát, és felkészültem a holnapi vizsgáimra, így viszont nem jutott idő arra, hogy lőjek pár képet a fűtőszál cseréjéről. Kénytelen voltam megbízni a szervizben, akik most precíz pontossággal jártak el és a múltkor rosszul visszahelyezett kapcsolót is rendben a helyére pattintották.
Így végre -egy alapos mosás után- eltehetem a drágám a garázsba, hogy téli álmát aludja egészen a februárban esedékes műszaki vizsgáig.
Km óra állás: 74.635
Ismét 10000Km-ert teljesített a vas. Sikeresen. Eljött az olajcsere idővalúma. Ami cserélve lett:
Alfa Selénia 20K- 5L
Olajszürő,
Levegőszürő.



A tavaly nyáron beszerzett háló ma bekerült a sofőrülés mögé. Eredeti helye az anyósülés mögött lenne, de ott az erősítő van.
Sikerült a négy felfogatásból háromnál az eredeti kárpitrögzítő patentet felhasználni. Pontosabban a helyére egy olyat tettem, amibe be lehet tekerni egy lemezcsavart. Csak a negyediknél kellett fúrni.
A délelőtti kocsi mosás és némi inspiráló lobogó hajú kocsikázás után nekiálltam az egyik talán legjobban halogatott feladatnak. Fekete viasszal leviaszoltam a Pókot. Szép lett.





A dolog úgy kezdődött, hogy amikor becsuktam az ajtót a küszöb ellenőrzésekor a dolog hangos kattanással történt. Kis keresgélés után azt tapasztaltam, hogy az ablak eléri a tető fémrészét. (1. kép) Borítást leszedve a szervizkönyvben foglaltak alapján beállítottam az üveget. Azaz csak állítottam volna, mert nem lehetett. Legalsó állásban volt.
Nem volt más, kibeleztem az ajtót (2. kép), hogy megtaláljam az okot. Az emelő szerkezet (3-4 kép) jó, de azért megzsíroztam. Az ablaküveg jó.
A végállás kapcsolókat tanulmányozva (bal: 5 és 8 kép) feltűnt, hogy egy hasonló műanyagot találtam az ajtó aljában. (5. kép) Kiderült, hogy a másik végállás kapcsolóról esett le (6. és 9. kép) Visszaragasztottam és lehetett összerakni az ajtót.
Az üveg beállítása nem kis meló, most már sikerült is. 4 órám ment rá az egészre.
A nap fénypontjaként a napsütésnek engedve egy 20 km-es nyitott tetős kört tettünk meg.
A kabriós szezont ezennel megnyitom. :-)))
u.i.
Hogy a helyzet ne legyen ennyire egyszerű másnap kiderült, hogy az ajtókat nem lehet kulccsal becsukni. Az ajtó mindig visszanyit. A gombot se lehet lenyomni rendesen. Szóval szét kellett szednem az ajtót még egyszer és visszahajlítani a tegnap elgörbített rudat.
Kárpit le- és felrakása már rutinfeladat.









Visszakerült a bal oldali küszöb is a helyére. Nem lesz vele gond egy darabig.
Az eper szerint a 4. képen lévő csavarból 6 db kell a kocsihoz a műanyag küszöb alsó részére. Nos, nem. Csak 5, legalább is a Pók mindkét küszöbborításán csak 5 lyuk van.
Giovanni most is kavarja...
Végül felraktam az új tömítő gumit a "B" oszlopra, mert a réginek a műanyag tartó sínje szétment.
Kis gond még van. Jelez a légzsák lámpa, mert széthúzott üléscsatival mentünk. Ki kéne törölni a hibajelzést, de nem találom sehol a csatlakozót.











Ma összeraktam a jobb oldali részt. Minden csavar és patent gyári új. Pár évig rendben lesz.
Az ülés Sonax bőrápolóval leápolva. Már csak a másikat kell.








A karosszériástól hazafelé jövet furcsa volt a kormány, mintha néha kihagyna a szervó. Az olajszintet megnézve a kiegyenlítő tartályból eltűnt az olaj. A kocsi alá nézve a bal első kerék mögött csupa olaj minden.
Rögtön a bontott csőcsatlakozásra gyanakodtam. A gyári visszarakhatatlan bilincs helyett feltett zsír új csőbilincs elhagyta magát. A csavart tartó rész szétjött és gyakorlatilag nem szorította a csövet.
Biztos, ami biztos kettőt tettem fel helyette. A tartályt újra feltöltöttem, és légtelenítettem a rendszert.
