Blog

Család itthon tartózkodó tagjait telefonon felhívtam és elküldtem a 80 km-re lévő szervizbe, hogy nézzék meg a Vasat és pár képet csináljanak még. Az a 9 amit a kereskedő küldött kevés.
Család véleménye egyértelműen pozitív!

 

Németországban intézem az ügyeimet a gyárban, csörög a telefon:
- Itt az a bizonyos 156 SW, ahogy tudtuk 1,9 mjet, ja és grafitszürke.
- Tudna küldeni képet róla?
- Természetesen!

 

Szervizlátogatáskor az udvaron megláttam egy eladó ÚJ 156-ot. Tudtommal már pár hónapja nem árulják, mert itt az utód a 159.
Kérdés a kereskedőhöz rögtön:
- Eladó?
- Már nem, el van adva!
- -:(((
- Érdekelné? Még lesz egy!
- Érdekelne, milyen motor lesz benne?
- 1,9 mjet és szürke, a belsejéről nincs infó.
- Hmmm, hívjon fel, ha itt van!

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-12-27

Egyetlen kicsi szerelmemtől kaptam karácsonyi ajándékra pár LED helyzetjelzőt, tetszik... :))))

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2012-12-27

Eljött a vezérlés, a vízpumpa és az összes szíj cseréjének az ideje 165406 km -nél. Emellett kapott új olajat (Selenia Racing 10W60), hátsó motortartó bakot, lengéscsillapító porvédőt mindkét oldalon elöl, bal első fékcsövet, új fékolajat és első fékbetéteket, bal hátul trapéz gömbfejet és kerékcsapágyat. Az ajtókat nehezen lehetett nyitni, de egy kis karbantartással ezt is sikerült megoldani. Köszönet Csörinek a profi munkáért és a segítőkészségért.

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-12-27

A Speedy-nél ingyenes műszaki átvizsgálás-akció van. Mára kaptam időpontot. Átnézték az autót, újdonságot szerencsére nem tudtak mondani. A hátsó lengéscsillapítók cseréje lassan nagyon időszerű, valamint a tolatólámpa kapcsolója cserés. Ez utóbbi miatt ma délután még vissza kell mennem, megrendelték.
Ezeket leszámítva az autó tökéletes! :-)

Update: A tolatólámpa kapcsolója kicserélve.

Műszaki ember lévén hajtott a kíváncsiság és kicsit jobban szemügyre vettem a kiszerelt EGR-t.
Az első komoly csalódás akkor ért, amikor megláttam hogy csak két pólusú csatlakozó van rajta, tehát motoros, precíziós állítás szóba se jöhet. (Bár lehet hogy az meg túl lassú lenne.) Egy sima elektromágnesnek kell lennie, ami egy rugó ellenében nyitogatja a szelepet. Gondolom a mágnesre adott delej nagyságával állítják a nyitást a kívánt szintre.
Több kormot vártam, gyakorlatilag csak egy kis felületi feketeség van benne.
Szétszedve megtaláltam a probléma okát, a mágnes tengelye szorult meg, mivel némi korom oda is bejutott. Némi mozgatás és kifújás után szabadon mozog.
Meg tudja mondani valaki, hogy a tisztítást miért nem írja elő a gyár, mondjuk 60-100e km-enként?

 

Reggel taxival irány a szerviz!

Már vártak, mert feltűnt nekik a magyar rendszám az udvaron.
Elmesélem a történetem, majd rádugják az Examiner-t (vagy hogy is hívják)
Természetesem LMM hibát ír ki, de beindítva az működik. (10-15 mp-ig jár a motor, majd lefullad)
Konzílium, dokumentumok böngészése, majd a számítógép átállítása, hogy figyelje az EGR-t. Hehe, 30%-ban nyitva van, de stabilan. Egy jól irányzott ütés a kiskalapáccsal és már stabil is az alapjárat, de nem szabályoz. Újabb koppantás és már vált is, de úgy marad. Felajánlották, hogy 2 Euróért odaadják a kiskalapácsot, ha minden egyes gázpedál állításkor rákoppintok :-)))
Jó fejek, a főnök pl. egy kopasz, szakállas rocker. A szerelőnek viszont egy szavát se értem, nem elég hogy durva helyi tájszólásban nyomja, még pösze is és még ehhez hadar is. Volt úgy, hogy kézen fogva elvittem a főnökhöz, hogy fordítsa le németre, hogy mit mond. Jót nevettünk minden a dolgon. :-))

Inkább valami kevésbé macerás megoldást kérek, így telefon és egy órán belül itt az új Pierburg EGR.
Beszerel, beindít, tesztel, próbaút és 10 órakor indulhatok is tovább.
Bármelyik magyar szerviz tanulhatna, mert mint ahogy egy kollégám megfogalmazta egykoron újra átéltem: "Úgy hiányzik, hogy nem kell mindig résen kell lennem, hogy mikor vernek át"
Szóval itt is szeretném megköszönni a gyors segítségüket: Vielen Dank!

 

No-ban meló után (16.00) gondoltam elindulunk haza, Vas feltankolva, csak a jobb szélső pedált kell nyomni.
Az autópálya kb. 30 km, az addig vezető úton újra előjön egy kis gond, amiről azt hittem, hogy a 140 ezres szerviz alatt a vákuumcső cseréjével meg lett szüntetve. Mondjuk azóta 6.000 km alatt nem is jött elő.
Szóval nyomom a gázt és nem történik semmi, a sebességet sík úton tudja tartani, de dombnak felfelé már lassul. Üresbe téve se pörög 3e fölé a motor. Aztán - ahogy szokott korábban - egy szép nagyot pöffent és elindul. Ilyenkor a mögöttem jövők szép fekete koromfelhőbe burkolóznak. Ezt a játékot párszor eljátszottuk az autópályáig, ott aztán ahogy kell hozza a 150-160-at.
Egyszer csak ott is elmegy az erő és a korom kíséretében egy felirat jelenik meg a műszerfalon, mely szerint hiba lépett fel a motorvezérlőben és szíveskedjek a szakszervizbe fáradni. Leállósávban megállunk, ekkor veszem észre hogy a benzinkút lehajtó még 500 méter. Egy próba, beindul, rengeteg füsttel eljutunk a parkolóig.
16:48 - felhívom az ADAC-t, hogy segítsenek
17:21 - visszahívnak, hogy fél óra múlva itt a segítség
18:30 - leteszik a autót a BayWa Alfa-Fiat-Lancia szervízben
Sajna már nem dolgozik senki, úgyhogy kocsi itt marad, én meg vissza az autómentővel a városba szállás után nézni. Lett.
Gyorsan beugrott két barna búzasör, így azért tudtam aludni....

 
>> Tuning és extraMIFI // Alfa 146 2.0 Ti // 2012-12-26

Mai nap bekerült a ködlámpába 6000 K és a refibe egy 4300 K xenon szett :) a héten még beállítjuk a lámpákat is hogy tökéletes legyen :)