Blog
Ma élénk véleményváltás alakult ki a 159 topicban a gyári és az aftermarketes fejegységekről valamint a gyári fejegységek lehetséges "upgrade"-jéről.
Leszűrve a tanúságokat, arra az esetre, ha nem sikerülne helyrehozni a gyári fejegységem, szétnéztem a neten.
Elsőre ezt a 2DIN-est találtam, mert árban, még az ingerküszöböm alatt van.
Igenám, de néhány fórum-HSZ és "turkálás a neten" után rájöttem, hogy a 33 000 Ft igazából 74-75 000 Ft lenne.
Ahhoz ugyanis, hogy a telefonommal is használni tudjam, kell egy bluetoothadapter, ami kb. 16 000 Ft, továbbá a multikormányról történő vezérléshez egy további interface (hogy pontosan mi, azt még nem sikerült kiderítenem), de a hallottak alapján nagyságrendileg 20-25 000 Ft.
Piritu inkább egy másik típust ajánlott: Pioneer FH-X700BT
Ez jóval többet tud, és alapból illeszthető hozzá a mobiltelefon, minden kiegészítő nélkül. A legolcsóbb ár, amit találtam, 51 800 Ft.
A multikormány illesztéséhez viszont ehhez is kell egy interface. Ez, vagy valami hasonló - még nyomozom, hogy pontosan mi :)
Minden esetre bármi is, ami kell hozzá, nagyságrendileg ebben az árfekvésben lesz.
Szóval a becsült költség: 78-80 000 Ft.
(De még mindig nem 1 152 000 Ft, mint egy új gyári fejegység!)
Ez persze már bőven az ingerküszöböm felett jár, viszont annyi előnyt biztosít, hogy felsorolni sem tudom...de azért megpróbálom:
- nagyságrendekkel jobban néz ki, mint a gyári fejegység
- az olvasottak alapján nagyságrendekkel jobb zenei hangzást nyújt
- nem kellene többé egy feltöltős telefon-SIM kártyát a kocsimban használni, amire évente 3 500 Ft-ot töltök, hogy a hívásokat fogadni tudjam, de telefonálásra nem használom, mert az rötön lemerítené a pénzt
- nem kellene többé a kedvenc zenéimet CD-re irogatni, elég egy pendrive, vagy az iPod-om
Hátránya, hogy a fedélzeti comp. adatait (pl. trip) ezután csak a műszerfalon tudnám nézegetni.
Coolby ajánlott még egy másik eszközt is (Dension Gateway Lite BT), de sokak szerint zenei minőségben nem nyújt többet a gyárinál, ráadásul ez nem alkalmas arra, hogy ezen keresztül telefonáljak. Előnye lenne, hogy megmaradhatna a gyári fejegységem. Az ára az előnyei vs. hátrányai tükrében borsos: 36 000 Ft. Szóval ez nem az, amiért én pénzt adnék.
Na, akkor most szálljunk le a földre!!!
Először is a legköltséghatékonyabb megoldást próbálom ki:
- először is letesztelen néhány napig a fejegységet úgy, hogy csak rádiót hallgatok, CD-t nem is teszek bele. Kíváncsi vagyok, fog-e valami rendelleneset produkálni.
- két hét múlva olajcsere. A haverom fűtött műhelye adta lehetőséget kihasználva kiszedem, és kitakarítom. Meglátjuk ez megoldja-e a problémát.
További lehetőség továbbra is a használt gyári fejegység beszerzése és annak a felhasználásával az enyém helyrehozatala...bár jelenleg nem vagyok biztos benne, hogy érdemes lenne kínlódni vele.
UPDATE - 2013.01.11.
Csak rádiót hallgatva a fejegység tökéletesen működik, semmi rendellenességet nem tapasztalok. Ez mindenképp biztató.
Tegnap már kitapasztalt háromkezes szerelési módot gondolatban továbbfejlesztve, majd a gyakorlatban bevetve a két szilent felrakása fél óra volt. (A lényeg, hogy a pajszert máshogyan beakasztva könyökkel tudtam feszíteni.) Annyira szorosan fogja az új szilent, hogy komoly küzdelmet jelentett a stabrúd pár mm-es elcsúsztatása jobbra, hogy pontosan középen legyen.
Visszakerültek a lengőkarok is. Így leírva egyszerű, de a feszesen tartott stabrúd okozott némi galibát a csavarok behajtásánál.
Végül a bölcsőt tartó lemezek is visszakerültek.
Szóval, aki stabrúd szilentet akar cserélni elöl, de nincs lehetősége megemelni a kocsit és leszedni a bölcsőt, így is próbálkozhat. Megoldható a dolog. Elsőre, minden lehetséges nehézségbe belefutva is csak négy óra volt. Másodszorra már tuti gyorsabban megy, főleg, hogy már szét vannak nyitva a bilincsek.
Azt hiszem megérdemlek egy sört :-))
1. kép:Tegnap így sikerült
2. kép: A sorja leköszörülése, és az újraszerelés után ilyen lett.







Mindig is tetszett a sportcsomagos órája, a piros világítás miatt.
Lehetőségem adódott egyszer ,hogy lecseréljem, de nem tettem.
Azért nem, mert a fekete óra magában nem tetszik ,snassz, az ezüst sokkal jobb.
Csak ,hát ugye ronda zöld a világítása.
Elhatároztam ,hogy átépítem valahogy pirosra.
Vettem T5 piros SMD ledeket, ami persze nem passzoltak a foglalatba, így ezt a tervet el is vetettem.
Tegnap viszont egy ismerősöm nekiállt a Fiatját átalakítani zöldről fehérre. A megoldás képekben illusztrálva volt.
Annyi a lényeg,hogy a számlapot valamilyen úton-módon meg kell szabadítani a zöld festéktől.
Vegyszerrel, vagy csiszolással. Én az utóbbit alkalmaztam.
Miután le van csiszolva a zöld festék ,megkezdődhet a színezés.
Gondolkoztam ,hogyan lehetne, eszembe jutott ,hogy a Puntóm után még maradt piros lámpafóliám, így azt ráragasztottam a számlap hátoldalára.
Nagyon jól színez, anno azért is szedtem le a lámpáról ,mert az index is piros lett tőle.
Egyedüé a KM számláló világításával nem vagyok megelégedve, ugyanis nem sikerült szétszednem ,így magára a "kijelzőre" ragasztottam lámpafóliát!
De legalább nem zöld...
Szerintem így is frankó ,bár kapni fog új izzókat mindenhova, mert valahol fényesebben világít picit (na ott jó az izzó :D)
Középkonzol még hátra van, de jó is lesz....... (:



Hajnalban megadta magát a hátsó kilincs, egy kis darab letört belőle, használható, de csak bizonyos szögben nyitja az ajtót, egyébként pedig lötyög.
Szeretjük a telet!
Olaj,-szürők,-vezérlés,-vízpumpa csere 2012 jún. 160e Km (anyag:Erhard 242 (Dark Side))
Gyári ültetés csere gyári rugókra (anyag:Phon)
Köszönet mindkét eladónak .
Már nagyon nagyon régóta( Kb:. 10 évesen :) ) kiszúrtam ezt a típust és első látásra szerelem volt! :) Akkor elhatároztam hogy ha lesz autóm ő lesz az első (Sajna nem így történt, de ő az első papíros autóm) végül is sok keresgetés nézegetés után rátaláltam, még be sem indítottam de már eldöntöttem hogy megveszem.





Marklarnál találtam 1 gyári hátsó kipuf dobot amit meg vettem majd a végét át hegesztettem az enyémre


Sok időm sajna nem volt az elmúlt időben, hogy foglalkozzak az Alfával, de most 2 vizsga között kicsit átnéztük.
- Olaj utántöltés (Selenia 10w40)
- Spuri motoradalék
- Váltóolaj utántöltés (Tutela CS Speed)
KM: 96.210

0
506
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV