Blog
Kicsit megkésve, de azért jelentkezem. Még mindig semmi, bár a futómű cuccaim szépen lassan sokasodnak. Vannak már felújított piros Konik hátra, és vacsi új szilentek. Keresek előre is piros Konikat, de egyenlőre még nem találtam semmit, ezért lehet hogy ha menthető a gyári, akkor azokat is elviszem a Lindorhoz hogy csinálja meg olyanra mint ha a konikat betekerném keményre. Ha van valami, majd jelentkezem.
GT cartárs jóvoltából megérkeztek a matricák és a hűtőmágnes amiket rendeltem tőle.

Elvittem kipréseltetni a lengőkarokból ,és a rugótartótányérból a szilenteket. Plusz még egy kis homokszórás GABO 2000 KFT.
Ma sikerült lebontani a jobb és bal hátsó futóművet.Sajnos a jobb oldali kitámasztó belső csavarját nem sikerült kivenni.




Nehezen melegedett, meg pályán ha nem siettem visszahűlt, városba szintén. Így csere mellett döntöttem. Olvastam, hogy nem egyszerű mert nem lehet hozzáférni, meg hasonlók, mert útban van az EGR melegítő.
Nekem nem volt útban semmi sem, simán 40 perc alatt kicseréltem. Na jó, kicsit nehezebb volt, mint a TS-be de nem vészes, meg hát nem villáskulcsokkal kell nekiállni.
A márkán gondolkodtam. Volt aki a Behr-t javasolta, és volt aki a Facetet. Aztán mivel nekem Behr volt és 5 évet bírt, a Facet meg, épp panaszkodott valaki, hogy 1 évet, és Erhard azt mondta sok a baj velük, és csak külön kérésre hoz mert csak nyűg van vele, így Behr lett.
Most egész hamar meleg, és tartja a 80 fokot óra szerint, 85-öt FES szerint.



December végén volt 1 éve, hogy nálam van.
Ami még januárban vár rám, az alkatrészek nagy része megvan:
-tankleszedés és tisztítás, hátsó néhány cm-es összekötő gumicsövek cseréje
-vadonatúj JH féknyereg fölszerelése
-hátsó rugók cseréje
-hűtőrendszer gyári állapotba állítása (hiányzik egy T elosztó a vízhűtőnél, mint az ePER-ből kiderült, a magyar kókányt még egy év alatt sem sikerült kiirtani)
-első stabilizátor újraszilentezése+stabgumik cseréje
-hátsó motortartó bak csere
-kuplung főhenger felújítás
-hátsó gyári (halk) dob
A festés után ma áttértem a tartalomra. Kicseréltem a tömítéseket a munkahengerben. Mivel emlékeimben még mindig él, hogy anno a hátsó is milyen türelemjáték volt, a délutáni szieszta után álltam neki.
Először a dugattyú kiszedése volt a kihívás. A manual szerint sürített levegővel lehet kifújatni, de itthon nincs. Maradt a kihúzás. A belső tömítés cseréje nem nehéz, ellenben a külsőé! A belső perem a házba kapaszkodik, az első a dugattyúba. Először a belsőt tettem a helyére, majd a dugattyút áttolva mindkét tömítésen a külső szinte a helyre ugrik. A feladat azért bonyolult, mert a házba beakasztott gumi nem akar a helyén maradni.
Az balost kb. egy óra alatt sikerült is. A másodiknál egy szerencsétlen mozdulattal sikerült elszabnom a gumiharmonikát, így félkész maradt a mai projekt...







Na kész lett az autó, időbe telet mire találtam egy jó szakembert, aki megcsinálta, de nyoma sincs a javításnak és mindent megcsináltak egy helyen.(Műanyag hegesztés, fényezés, lökhárító le és felszerelése, krómrács.)
1
665
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Alfa reklám
- Stelvio
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10