Blog
Már korábban beszereltem egy rendőr szirénát duda helyett de most vettem 1 hangosbeszélöst is több hangzással ( mentő tűzoltó stb..) 7500+ posta 2000


A szilveszteri mulatozás, és az azt követő szundikálás után kimentem a garázsba, és elkezdtük a 2013-as évet.
Könnyű programként letisztítottam az egyik féket. A drótkorong szépen tette a dolgát. A két éve felkent hőálló ezüst meglepően jól tapadt. Nem jött le sehol, rozsdásodás nem indult meg. A terv szerint piros lesz.
A csiszolt felületen, jelenleg a rozsdaoldó dolgozik...
Valahol ovlastam, hogy lehet frissíteni a rádió szoftver-jét, ezért kicsit utána néztem a neten. Az alábbi linkről letöltöttem a megfelelő programot:
http://gpsunderground.com/forum/alfaromeo-fiat-lancia/5598-%5Bdownload%5D-connect-nav-v-12-3-firmware-update-italy-map-2010-2011-a.html
Ennek alján kommentben található leírás a telepítésről.
Egészen pontosan innen lehet letölteni:
http://www.multiupload.nl/T9EY8JJXE6
Kiírtam CD-re és a leírásnak megfelelően jártam el.
Az első két kép telepítés közben. Harmadik az új design-t mutatja, negyedik pedig az mp3 lejátszást :-) Nem tudom volt-e korábban is arra lehetőség, hogy mp3-at játszak le a CD lejátszóval, de most van. Viszont azt még ki kell derítenem miként lehet playlist-et készíteni mp3-ból... ez a funkció inaktív volt a kijelzőn... tehát valahogy lehet, csak rá kellene jönni hogyan :-/
UPDATE: rájöttem... meg kell állítani a zenelejátszást és akkor felkínálja a playlist készítésének lehetőségét :-)




És ami törött volt, most újra ép. Ha valakit érdekel, csak villogjon rám :)
update: A lemezkékben 2mm-es lyukak vannak, M2-es csavaroknak, nekem odahaza csak M3x25-ös csavarjaim voltak anyával, ezért átfúrtam a lyukakat és lecsiszoltam a kilógó csavarvégeket. Megpróbálok olyan verziót készíteni aminél a menet az eggyik lemezkében lesz (M3). A negyedik anya a zsanér közepében van. Ha valaki kér az újított verzióból, csak szóljon.



Október 10.-e volt, már majdnem féléve nálam a tekenő, ideje volt megnézni a füstgáz visszavezető szelepet. Egy kis korom kijött belőle, innentől kezdve adalékkal javítom a naftát, hátha csökkenti a koromképződést. (Vagy le kellene dugózni? dugó=1-es pozíció)



Pótoltam a hiányzó gyári, sportcsomagos középkonzol egy fontos részét, a hamutálat.
Amikor a fa -hatású- középkonzolt kevlár -hatású- ra cseréltem ,nem járt hozzá hamutál, így ideiglenesen lefóliáztam a fa tartót carbon fóliával.
Ma sikeres csere történt.
Gyerekjáték , korom sötétbe 3perc alatt megvolt.
Lenyitod, felül 2 csavar fogja, kihúzod, 2csatlakozót széthúzod a hátulján ,az újjal összedug, visszarak a helyére,csavarokat szintén, és kész.


Nagyon kattogtak már a féltengelyeim, egy szerelő barátom kicserélte őket, tökéletes állapotú bontottra! A gumiharangok is tökéletesek voltak, azokat se kellett venni.
Nagyon jó munka lett, bye bye kattogás!
Hátsó féktárcsák is cserélve lettek, betétbe 1000km van, így azok maradtak amik voltak.
A szervóolaj fekete volt, nehéz volt tekerni a kormányt, , így mondtam a szerelőmnek azt is cserélje le. Tökéletes lett. Mintha más autóba ülnék!
Ja , és a szelepfedél tömítést is cseréltettem, Victor Reinz-re!
Elmentem megmosni és mivel kicsit jobb idő volt felraktam a hátsó feliratot, illetve kicseréltem. Az "1"-en még kicsit kell állítani lefelé.
Utána meg méricskéltem kicsit, hogy hogyan is működik a hátsó belső utastér világítás. Hát nem egyszerű, de nem ez a lényeg. Az ajtók csukva voltak én meg bent. Be látni nem lehet. Egyszer csak látom jön egy család, apuka visszafordul a járdán oda áll mellé nézegeti és motyog hangosan: Hű de szép hű de nagyon szép. Körbejárja nézegeti, és mondogatja folyamatosan. Aztán továbbmentek, de még párszor visszanézett rá...


A vásárlás.
Ez volt az első autó, amit megnéztem. Nem volt nagy véleményem róla, mivel tudott volt eleve, hogy törött volt, szorul is egy kicsit a jobb első ajtó, meg az eleje is kicsit csálén áll, de csináltam már ilyet, szépen össze fogom rakni majd tavasszal. Fura volt, hogy eleve le volt húzva a légtömegmérő, de az eladó szerint csak "véletlen" lehetett, az össszerakás folyamán. Aztán a vásárlás után kiderült, hogy "véletlen" rángat a kicsike normál gázadásnál kb. 1800 rpm-3000 rpm tartományban. Amennyiben 2000 rpm-ig, vagy padlógázon autózom, úgy teljesen hibátlannak tűnik. A közbenső szabályzott szakaszban jelentkezik teljesen konzekvensen a hiba. A multiecuscan erre nem írt ki hibát, de ha padlón megyek, akkor a egy P0235-t bedob. Viszont a grafikonokat elemezve azt vettem észre, hogy a tényleges turbónyomás legalább 10, de inkább 15%-al nagyobb a számítottnál. Mivel a karambol során valószínáleg megsérült a turbó is, így fel kellett újítani. Ezt még az előző tulaj végeztette el, de úgy néz ki nem teljes sikerrel. Eddig arra volt időm, hogy az EGR-t és a MAP szenzort megpucoltam, de még olajcserére sem... szóval folyamatban a hiba elhárítása, de nem sokára lesz egy csere autóm talán.
Van más is. Az eladóval megállapodtam, hogy nem kell a fél csomagtartót elfoglaló mélynyomó ládája és erősítője, mert engem nem érdekel. Itt követtem el a hibát, mert ő a kiszerelést úgy oldotta meg, hogy kiráncigálta a kábeleket ezekből... Nem lehet egy nagy zseni, hisz az akkura kötött direkt 12V-t otthagyta a csomagtartóban. Így utólag leizzadtam, ha rágondolok, hogy nem sokon múlott hogy reggelre egy kupac hamut találjak az autó helyén! Annyira nem volt időm, hogy nem is foglalkoztam ezekkel a kábelekkel, gondoltam nem okozhatnak problémát, ha az emberünk még egy kis szigetelő szalagot se tekert a vezetékek végére... De hát ugye ne magából induljon ki az ember! Amikor bepakoltam a csomiba a cuccaim, indítás után fura szag és füst kezdett el kavarogni az utastérben! Mivel tudtam már mi történhetett, ajtó kivág és rohan hátra! Cuccok kikap és a szikrázó kábeleket eltávolítom. Nagyobb baj nem keletkezett, mert még csak nem is a kárpiton történ az eset hála istennek, hanem egy műanyag dobozon. Viszont volt következménye... Azóta a műszerfalon villog a hátsó ajtó nyitva állapotát mutató kis jelzés. Elkezdtem nyomozni, de először azzal kezdtem, hogy az erősítő és mélynyomó kábeleit eltávolítottam, ezek egy részen bele is ÉGTEK a padlólemez hangszigetelésébe...
Hurrá, de a hiba azóta sem szűnt meg. Ebben az a jó, hogy nem tudom használni a riasztót és a központi zárat sem. A nyomozást folytatom
Hogy csomó jót is mondjak, az autó pöcc-röff indul -12 ben is. Gyönyörű, egészséges hangja van, kivéve a futómű. Ez egy programozott futómű, mivel a vásárláskor teljesen hangtalan, tökéletes volt, 1 hétre rá már nyüszögött, recsegett, kopogott. Nem tudom hol lehet resetelni?
Az utastér gyári állapotú és a gyári diag szerint valós 144e km van az autóban, amit igazol az általános állapota is, ami talán átlag feletti. Igaz nem túl nagy felszereltségű a darab, de legalább gondos gazdái voltak, úgy néz ki. Nálam jó sora lesz, az biztos, mindent megkap, mint eddig minden (még az a szemétbánya 307 is, ami 2 hónapot töltött családunkban...). Ha már autóra költeni kell, akkor legalább a 156 legyen! Ez egy olyan öltöny, amit rám szabtak, nincs jobb
0
552