Blog

>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-12-30

A karácsonyra kapott dolgokat kipróbáltam és Alf kapott egy alapos külső és belső takarítást.

 

Egész minőséginek tűnik
Federal Mogul (GOETZE)

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-01-03

Várom már a tavaszt, hogy a Novitec-et visszarakhassam (bár a jövője bizonytalan)
Kis apróságot már kapott is, fém alfás szelesapkákat!

Van a szetthez egy kis kulcstartó, mely egyben villáskulcs.
Jól rálehet húzni, így a nem felkészült(10-es villásal felszerelt) kis hülye gyerekek nem tudják levenni.
Meg még jól is mutat a kulcsom mellett.

Ja , és van még 1 szettem , eladó!
És ez itt a reklám helye! :)))

>> SzervizGIRInd // Alfa 147 1.6 Eco Progression // 2013-01-03

Közel 22 ezer kilométert sikerült beletenni a paripába tavaly. Viszonyunk nyugodt, kiegyensúlyozott volt, amire némi árnyékot vetett, hogy a korábban betett Valeo kuplungszerkezet mindössze 20 ezer kilométer után cserére szorult valami különös rezonancia miatt (szerencsére gariban). Természetesen sor került egy olajcserére is. Amit viszont már tényleg nem tűrt halasztást, az az eredeti gumik cseréje volt (futófelület még bőven volt rajta, csak azok a DOT-számok...). Szóval vettem két teljes szett gumit (120k Huf kiadás), valamint 156-os könnyűfém-felniket, amelyekkel az egyik acélfelni-garnitúrát váltottam. Mivel Budapesten is használom az autót, így továbbra sem volt kérdéses számomra, hogy maradok a 15-ös méretnél.
Érdekesség, hogy a korábban említett immobizer vacakolást nem csinálja már az autó.

 
>> SzervizGabi146 // Alfa 146 1.4 16V Twin Spark // 2013-01-03

Sikerült leszakítanom a kipufogóm középső dobtól hátralévő részét egy betonpadkával :-( De jól esett karácsony előtt 4 nappal......
Az EGRUS kipufogó szervízben csinálták meg, köszönet érte, gyors, minőségi, pénztárca kímélő munka volt, ajánlom bárkinek.

http://www.facebook.com/pages/Egrus-Kipufog%C3%B3szerv%C3%ADz/204926499550266?ref=ts&fref=ts

 
>> SzervizDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2013-01-03

Mint ahogy már páran tudják nem volt nagy életű a "szörny" nálam. Nem azért mert széthajtottam, mindent betartottam a bejáratással kapcsolatban, a gondok ott kezdődtek, mikor már vége volt a bejáratásnak és lehetett nyomni neki. Igaz DFG tanárúr felhívta a figyelmem, hogy szerinte nem hasít a gép úgy ahogy illene, már akkor jobban kellett volna foglalkoznom ezzel és a tanárúr tanácsával, hogy vigyem el Levihez átnézni. Egy szomorú estén (2011. augusztus 18.-án) késő este olyan 22:30 körül beadta a kulcsot a verda. Erről már írtam egy korábbi bejegyzésben.
2012.05.16.-án egyik barátommal szétszedtük a kocsit, szörnyű látvány fogadott. Mint azt már előző blogomban leírtam és képpekkel tüzdeltem. Akkor megfogadtam, hogy csak úgy lesz szerelve a gép, hogy jelen vagyok én is. Igy vélhetőleg kilehet szűrni a nemkivánatos alkatrészeket, amik nem a kocsiba valók (pl.: gondolok itt a nem belevaló kuplungra)......
Most nem ez a lényeg, DFG barátomnak köszönhetően egy új barátra leltem akivel közösen vettük kezelésbe a gépet.
A motor kiszerelése után tüzetesen szétszedtük a gépet.

Részletek:
- sajnos a dugattyúk elolvadtak (nem mind egyformán, a legszebben a 4. hengeré), ennek oka is meg lett állapítva: a motor felfúrásánál az illető szerelő valamiért nem vette észre, hogy 8 tizedre van furva, pedig 8 századnak kéne lennie a dugó és a hengerfala között a távolságnak, így a láng körbeölelte a dugattyút, csoda, hogy elolvadtak...ja bocs az előző szerelő azt mondta, hogy én vagyok a hibás mert szar volt a chip , de kérdem én a chip furta fel rosszul a motort, vagy mind a négy dugattyú összement volna? Ez összeszerelési hiba!!!!!! A komplett motor megvan úgy ahogy ki lett szerelve a katasztrófa után, meg lehet nézni, lehet eme csodálatok szakértelemben gyönyörködni..........
- a vezérműtengelyeknél a korongok használtak voltak és nem voltak beállítva
- a kábelköteg sajnálatos módon úgy szét volt vagdosva és félre volt kötözgetve, hogy csoda, hogy a kocsi álltam megtett 7641 km alatt nem gyulladt ki, vezérműtengely jeladó félrekötve, főtengely jeladó félrekötve....sorolhatnám még....

A kocsi szíve, amire egy valag pénzt ráköltöttem elltünt a ködbe....
A motor teljesen kuka, pár kép látható is majd a kiszerelt motorrol lejjebb.
A munkálatok megkezdődtek 2012. Június végén.

Levivel egy Fiat Coupe 2.0 16V Turbo Abarth változat motorját raktuk bele.A motorról majd későbbiekben írok részletesen, de annyit már elárulok, hogy kb 280 LE lesz és 4 ágú szinterkuplongot kap. A végeredmény már majdnem tökéletes volt, ekkor bukkant elő a kábelköteg probléma. Honnan jöttünk rá? A moci előző testével tökéletesen működött (olyan motor volt ami ki volt probálva). Jelenleg kábelköteget gyártatunk hozzá, mert mint feljebb is említettem össze volt kuszálva, de rendesen (Levi szerint direkt volt egy csomó vezeték félrekötözgetve, hogy átverje a computert a hibákról....), van benne valami, mivel a átkötözgetések szépen el voltak rejtve a kábelkötegbe és csak a kábelköteg kibontása után derült ki. Sejtettem, hogy kuka a kábelköteg, mivel villamos problémák tömkelege volt az autóval amióta elhoztam előző szerelőtöl....

A kábelköteg már gyártás alatt van, amint megérkezik befűzzük és indulnak a beállítások, tesztelések. Tesztelve eddig is volt, eközben derült ki a káblköteg probléma, motorikusan kezd összeállni.

Egyenlőre ennyit akartam leírni, felrakok pár képet csemegézni az új motorról! :)
Hogy mikor lesz kész, azt még nem tudom, de amint fejlemények vannak és érdemlegesnek találom, megírom.

Mára a másik féknyerget szántam, de nem lett belőle semmi. Az ok egyszerű, találtam homokfúvási lehetőséget, és holnap ráér a srác. Szebb is lesz.
Ja, és vásárolgattam:
- alapozó festék (vörös),
- sárga festék,
- piros festék,
- hőálló ezüst.
Továbbá megrendeltem egy 1/2"-os 36-os fejet. Elvileg holnap itt lehet.

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2013-01-05

Elég régen szerettem volna egy olyan autót, ami igazán jól megy. Erről többször beszélgettünk Marklarral, majd 2010. decemberében felhívott, hogy van egy eladó 155 2,5V6-s, amitől az ismerőse elég olcsón szeretne megválni, így az jó alap lenne az elképzelésekhez. Végül januárban elmentünk megnézni a XV. kerületbe. Sajnos szegény tényleg nagyon lelakott állapotban volt. Az alkuképes ár is jó lett volna, csak nem volt átíratva közben, pedig már kb. a negyedik tulajdonos használta. Mivel ezt kilátástalannak éreztem, így elálltam volna a vásárlástól, de akkor Marklar felajánlotta, hogy rendbe teszi a papírokat és ha nekem úgy jó, akkor majd tőle vegyem meg. Ha nem, akkor majd Ő kezd vele valamit. Így is lett és végül 2011. március végén megegyeztünk, majd május 15-én fizettem ki a paripát. (Meg még a nagy adok-veszekben vele együtt két 164-t is, melyek később cserealapot képeztek a szükséges alkatrészekhez.) Sajnos a balesetem miatt több hónapig nem tudtam vezetni, így egy barátom hozta el végül a XI. kerületből. Állítólag már akkor sem ment rosszul.

Amikor megvettem:
- rozsdafoltok és rohadások sok helyen
- szinte minden elem kisebb-nagyobb mértékben sérült valahol
- törött a jobb oldali tükör és az első vészhárító (konkrétan kuka)
- nem működött a szervokormány és a bal oldali elektromos ablak.
Lesz majd munka vele rendesen.

A motor:
2011. június 17.-én került kiszerelésre. Amit cserélni kellett: - röviden mindent. :-((( Nem csak a karosszéria volt oda, hanem a motor is. Teljes újjáépítés kellett. Új dugattyúk, új csapágyak, hengerfejek, szelepek, stb. Ezen kívül még fel kellett újítani a generátort és a zárlatos önindítót is. Plusz egy teljesen új komplett kuplung szett is kellett, bár ez még mindig nem az igazi.
A váltó:
Az egyetlen, amihez - most - nem kellett hozzányúlni. :-)))
A futómű:
Sajnos itt is mindent cserélni kellett, ráadásul a hátsó hidat kompletten. Plusz új lengéscsillapítók és rugók lettek beépítve.
A karosszéria:
2011. június 25.-én került a karosszériáshoz. A valóság rosszabb volt, mint amire számítottam a látottak és a várhatóak alapján. A tető, a padlólemez, a nyúlványok és az "A" valamint a "B" oszlop kivételével, szinte semmi sem volt menthető. A teljes hátulja szét volt rohadva.
Még szerencse, hogy Marklar elég sok bontott 155-s elemmel rendelkezett, így egy pár Bp.-Érd-Bp. túra után meg is lettek a megfelelő karosszéria elemek a javításhoz.
Ezúton is köszönöm neki, hogy sokszor kisegített alkatrésszel.

2012. március 06. Elkészült a fényezés.
A szín kérdése sokáig nyitott volt. Először meg akartam tartani az eredeti feketét, majd felmerült a szürke ötlete, de mivel olyan már volt, ezért hallgattam a szebbik felemre, hogy ha buli autó, akkor legyen a színe is egyedi. Igaza volt. :-)))

2012. április 19.-én végre bekerült a motor a karosszériába.

2012. május 29.-én motor első indítása. Szépen jár. :-))) Km.: 228.395.

2012. augusztus 16. felkerültek a matricák.

2013.
Bőven lesz még mit tenni idén.
Végre van fekete belső kárpit, csak még ki-, illetve be kell szerelni.
Aztán ...


(Érdekességként pár kép az autó jobb hátuljának az átalakulásáról.)

 
>> Tuning és extraBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-01-02

Kicseréltem az izzókat, amiket Marektól rendeltem, de nem igazán vagyok megelégedve vele. Xenon kellene bele, de az olcsóbbik illegális, az eredeti pedig bontottan is 100k felett van..