Blog

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2013-01-20

Erre szükségetek lehet... :)

fekete - Nero: N
fehér - Bianco: B
világoskék - Azzurro: A
barna - Marrone: M
sárga - Giallo: G
piros - Rosso: R
zöld - Verde: V
szürke - Grigio: H
rózsaszín - Rosa: S
narancs - Arancione: C
lila - Viola: Z
kék - Blu: L

A "HR" pl. a szürke-piros jelölésű vezetéket jelenti.

Azonban ezekre az eLearn-os színjelölésekre nem szabad mérget venni, mert a valóságban olykor eltérnek (olaszok...). Ilyenkor a józan logikára kell hagyatkozni. (Melyik pontokon van vezeték a csatlakozóban és melyik lehet az "1"-es pontja.)

>> EseményWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2013-01-20

Köln külvárosában, egy koncert után a sötét éjszakában 1:45-kor hazafelé tartva

 
>> EseményHege // Alfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2013-01-27

A tegnapi nap folyamán nem várt esemény történt. Kisfiam hátul utazott és mikor találkoztunk a haverommal ő kezet akart vele fogni, hogy ne keljen kiszállni gondoltam lehúzom a hátsó ablakot. Ekkor recsegés ropogás és az ablak nem mozdult meg. Boldogság. Hazaérve szétszedtem. Kiderült a bovden a tárcsa mögé került, szétfoszlott. Letörte a vezető sínről a két rögzítő fület is. Ez csere lesz. Most mit tegyek? Mivel hétvége van. Gondoltam levágok egy akkora darabot belőle, hogy a tárcsán egy menettel kevesebb lesz, nem fogja teljesen leengedni az ablakot meg egy kicsit óvatosabban kell engedni illetve emelni. Szerencsére sikerült megvalósítani. Tökéletesen működik, ahhoz képest hogy mennyire meg lett kínozva. A tárcsa is sérült meg a vezetősínen csúszó műanyag is.
Néztem az árát 12500 ft. Ami nem vészes. Merem remélem a többivel nem lesz probléma.
Update: 2014. 02. 08.
Mivel nem nagyon mertem használni így a csere mellett döntöttem. Ez most már egy módosított verzió. Sokkal vastagabb műanyagból van a csúszkája mint az eredetinek. Bízom benne nem lesz vele gond többet, nem fog letörni. Az ára elég baráti 13500 ft.

 
>> SzervizHege // Alfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2013-01-20

Az autót 01.03-án vettem át . Azonnal bejelentkeztem a szervizbe. Az átvizsgálás túl sokáig nem tartott, szűk egy óra. Ez idő alatt szerencsére bent lehettem és végignézhetem az egészet. Elektromos hiba az izzító gyertya és az egyik hátsó helyzetjelző izzó, mechanikusan a kézifék kötél és a hátsófék szorulása volt. Ezen felül a kötelezőket kell elvégezni olajcsere, vezérlés csere.
Az átvizsgálás költsége 5700 ft. volt egy óra. Az átvizsgálásról kaptam egy állapot adatlapot. A felmerülő hibákat részben én és szervizben dolgozó baráttal csináltatom meg. Az alkatrészeket megrendeltem 40% kedvezménnyel online rendeléssel. Így olaj nélkül 76000 ft-ba került a vezérlés, a szűrők, a kézifék bovden, és az izzítógyertyák.
Következő nap kicseréltem az izzító gyertyákat, kettő volt üzemképes a négyből, egyet már ők is cseréltek /az előző tulaj/ mivel volt benne egy NGK a többi Beru volt. Én is Berut választottam és ki is cseréltem mindet.
Következő lépésként kicseréltem a pollenszűrőt. A benne lévő már nagyon retkes volt és az autó már nagyon nehezen tudott megbirkózni a párával.
Elérkezett az olajszűrő levegő szűrő és az olaj cseréje, de itt sajnos megakadtam az olaj leeresztő csavar az istenért nem akart megtágulni, úgyhogy az olaj és az olajszűrő cseréje a szervizbe lesz elvégezve. A levegőszűrőt sikeresen kicseréltem azzal nem volt problémám. Ekkor vettem szemügyre a bölcsőt, melyet a rozsda kikezdet. Eszt hamarosan ha jön a jó idő orvosolni kell.
Olvastam még a blogok között a MAP szenzor tisztítását. Ezt én is megcsináltam. A képeken látszik a különbség.

 

Ma napközben köddé vált a négy Alfás szelepsapim! Nagyobb baj, hogy a szelep gumiját fedő 4 króm kupak is eltűnt!
Hogy száradna le a keze az ilyennek!
Szóval visszakerült a négy gyári króm, holnap veszek újakat.

 

A kiolvasottak szerint mégis csak regenerálgatja a kocsi a DPF-et. Soha semmit sem vettem észre.

READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 13 431,7 km
Km-állás utolsó regen óta: 295,2 km
Részecskeszûrõ eldugult: 35,84 %
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 939 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 568 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 627,16 °C
Olaj elhasználódás foka: 75,99 %

READING ERROR CODES:
Nincs hibakod

 

Nem tudom, hogy a gyárban milyen módon mérik a fogyasztási adatokat, de feltűnően kicsik. Főleg az országúti, a maga 4,4 l/100 km adatával.
Ma kísérletet tettem a reprodukálásra.
Nem sikerült, pedig az út vagy 450(!!) métert lejtett lefelé. Gyakorlatilag motorfék végig.
Valaki már elárulhatná, hogy hogyan is lehet ezeket reprodukálni!

 

A sofőrülés egyre gyakrabban és egyre hangosabban nyekergett. A hangja erősen emlékeztetett a békebeli heverők epeda rugójának hangjára. Ma felkerestem a győri márkaszervizt némi garanciális beavatkozásért.
Már mindenre fel voltak készülve, a kárpitos már fente a szerszámait...
A helyzet némi szemrevételezés után hamar megoldódott. Giovanni elfelejtette megkenni az ülés csúsztató sínjét. Lehet, hogy karácsony előtt már kifogyott a szerszám és nem volt kedve után tölteni...
Szóval némi zsírozás után jött a próbakör és csodák-csodája elhallgatott.
A szerelők megtörölték a homlokukat, hogy mégsem kell szétszedni az ülést, mi pedig elindultunk haza.
Hazafelé újra élvezettel hallgattam a semmit. Újra csend honol a fedélzeten.
Már csak a cukorkás pléhdobozt kellene kidobni, mert zörögnek benne a cukrok. Ezt talán a Spideren szerzett szerelési tapasztalataimmal egyedül is meg tudom oldani :-)

 

Esztergomból hazafelé, az utcánk végén elértük a 10.000 km-t. Mire meg tudtam állni egy fénykép kedvéért, már 10001 lett.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-04-06

Bekerült a 156-ban is remekül szolgáló Hifonics végfok az autóba. A kalaptartó aljára tettem négy csavarral, mint anno a 156 Sedanban. A tápkábel egyenesen a végfokra csatlakozik, a kondenzátornak még várnia kell a polcon. A négy csatornából egyenlőre kettő terheletlenül pihenőre van fogva. Az ajtókba később beköltöző Focal szett lesz rákötve. A másik két csatorna hídban megy a JBL ládára.
Ideiglenesen a síalagúton keresztül bekötöttem a végfokhoz tartozó vezetékes hangerő szabályozót is, hogy a sokféle műsorforráshoz be lehessen állítani a mélyek arányát.
A ládát jobb híján egy spaniferrel rögzítettem. Tervezem egy másik láda készítését, amiben előre, a ferde előlapon lesz a hangszóró, hogy a síalagútba szólhasson.