Blog
Ma kánikulában elmentünk Budapestre, ami kb 220 km autópálya-országút-Bp város kombót jelentett. Végig kellemes hűvösben utaztunk, az automata klíma tette a dolgát.
Úti célunknál megálltunk vagy egy órára. Közben besötétedett. Tovább indulva csak nem akart hűvösebb lenni a kocsiban. Szégyen szemre lehúzott ablakkal kellett elmennünk a kb. 20 km-re lakó rokonokhoz. Így is izzadságban úszva érkeztünk meg, kint 31 fok felett volt. A klíma nem indult el, többször megálltam, leállítottam a motort hátha rendbe jön. Nos nem...
Mi lesz itt holnap és holnapután, ha kisüt a nap?
Nos, semmi. Másnap reggel minden úgy működött, mint eddig. Kellemes hűvösben mentünk a Mediterrán Party-ra. De az már egy másik blog...
Meló miatt elkocsikáztunk Pécsre, majd Villányban aludtunk. Talán a leghíresebb pincészetben, a Bock pincészetben szálltunk meg. Nem vagyok boros, de nagyon ízlett, amit ott találtam :-)







Egy kollégának köszönhetően, ismét működik a háttérvilágítás. :) A képen látható diódatípus került bele, mivel a benne lévő gyáriakat (Philips BYD17G) már nem találtunk. A diódákat pl. a Lomex-ben lehet megvenni, 25HUF/db áron. A honlapon, a keresővel a képen látható cikkszámra kell rákeresni. Ezek vmivel nagyobb teljesítményűek, ezért remélhetőleg nem fognak túlmelegedni és megégni, mint a gyáriak.


Minden beavatkozás nélkül levizsgázott az autó. Két évig ezzel sincs gond(ja a következő tulajdonosnak).
Most, hogy mentem vele egy kicsit, megint csak az jutott az eszembe: szép, meg jó az 1750 TBi, de miért nincs 3.0 V6 12V a 159-hez?? ;)
Először is a kuplung munkahenger javítás: ehhez nem sok közöm volt,mert a sógorom javíttatta Ráckevén .Végül is csere lett a vége.
Az autó ekkor már működőképes lett.
Haza kerülése után,a kézi vezérlés átalakítása okozott kis gondot.Megterveztem a hozzám leginkább megfelelő átalakítást és egy ismerősömmel neki is kezdtünk .De valami szemétláda bejelentette a barátomat,hogy illegálisan javítja az autómat és meg is fenyegették.Így egy darabig húzódott a dolog.Ha valahová menni akartam sofőrt kelet keríteni.
Szo-szo valahogyan még is sikerült meg csinálni. Minden egy karon van, a kuplung: a kar lenyomásával,a fék: a befelé nyomással,a gáz, az értetődik. Fékezni a kuplung lenyomása közben is lehet. Ha valaki más vezet, egyszerűen meg akasztom a gázkart és így minden lábbal kezelhető,mintha a kézi vezérlés nem is lenne. Minden mechanikus,nincs elektronika.A régi autómban elektromos volt,sok bajom volt vele,és lassabban lehetett váltani.Ez így nagyon jó lett.
Eleinte egy picit furcsa volt a sok "ló",de nagyon hamar ráéreztem,köszönhetően a kocsi jól és könnyű vezethetőségének,minden kézre esik.

Miután végeztünk az olajos témákkal, kimosakodva nekiestünk a fejegység kiszedésének.
A sima 1 DIN-es általános autókhoz használatos kiszedővel próbálkoztunk. Persze máshogy kellett hajlítani.
A fejegység megmozdult, de korántsem jött ki. Feszegetni nem mertük, úgyhogy felhívtam droberto-t, hogy mi a pontos technika. Neki ugyan nem navis a fejegysége, de elmondta, hogy az ővé hogyan jön ki. Megemlítette, hogy lehet, hogy ez menetes.
Mivel a "célszerszámmal nem jött ki, kerestünk két vékony csavarhúzót...de azzal sem.
Már kezdtük feladni, amikor egyszercsak Csabie eltűnt, majd előkerült egy kis doboz csavarral. Abból választottunk kettőt, azokat betekertük úgy, hogy csak egy-egy centire lógtak ki. Fogóval megragadtuk és húztuk. A Csabi oldalán lévő kirántódott a lyukból. Erre és elengedtem az én oldalamon lévőt. De Csabi méregbe jött, megragadta az én oldalamon lévőt és fogát összeszorítva megrántotta...és lám kijött 2 cm-t a fejegység. Innen már gyerekjáték volt.
Pont ekkor toppant be Csabi barátom öccse, aki amúgy finommechanikai műszerész. Szóval azzal a lendülettel, ahogyan kirántottuk a helyéről, persze a csatlakozók eltávolítása után, Csabi öccsének a kezébe nyomtuk.
"Hétfőn vizsgázok! Nincs időm, majd csak a jövő héten!" - szabadkozott. De láttam a szemében, hogy érdekli a szakmai kihívást jelentő dolog.
A végén ezt mondta: "Na jó, ha lesz időm a hétvégén, akkor szétszedem és megtisztítom a fejet."
Szóval most néhány napig nézem a középkonzolon tátongó lyukat és zene helyett hallgatom a négy henger duruzsolását.



A héten a képen látható üzenettel fogadott a műszerfal.. Izzítógyertya-hiba. 2 napig minden indításnál csinálta, úgyhogy átnézettem az Autóház Budaörsnél. Egy gyertyát kellett csak cserélni, a többire nem írt hibát az examiner.
Ha már ott volt az autó, kértem egy EGR-szelep tisztítást is, azt gondoltam, hogy 65 ezer kilométernél durván koszos lesz már. Azzal a kérdéssel hívtak fel, hogy volt-e már cserélve, mert ilyen tisztát még nem láttak ennyi kilométerrel... na ezt magyarázza meg valaki :)))
Volt még izzócsere (rendszámtábla világítás és féklámpa), valamint a szivargyújtó biztosítékát is ki kellett cserélni.
Beköttettem állandóra az új Dension Car Dock tápkábeljét, így nem kell állandóan felnyitogatnom a hamutartó fedelét, ha tölteni akarom a telefont.
Köszönöm az ügyintézést és az odafigyelést Horváth Lacinak!



Nagy meglepetésemre ma, mielőtt indultam volna a barátom műhelyébe az olajcserét megcsinálni, a kisfiam - merthogy mikor hazaérünk mindig ő nézi meg a postaládát - talált egy vastagabb borítékot a postaládában.
Igen! Megérkeztek az ebay-ről rendelt LED-es izzóim a csomagtérvilágításhoz.
Az olajcsere után szépen be is lettek szerelve.
És mégegy meglepetés: a bugyuta húzottzsemű 2 db helyett 4 db-ot küldött a 2 db áráért, ami 931 Ft volt. :) :) :)
Tök jó! Ha a jövő héten megérkezik a feleségem csomagtérzárához az új mikrokapcsoló, akkor a 147-ben is lesz jó kis LED-világítás. Bízom benne, hogy az izzó paszolni fog bele.


Nos a kisszervíz tegnapra volt tervezve, de a nagyker a rendelt olajat félrepostázta. Mára került elő csak.
Este 7-kor nekiestünk a vasnak.
Mivel a szerelő barátomnak le kellett kapnia egy Corsa hátsó lökösét, mert jött érte a karosszériás, én előkészültem azzal, hogy lekaptam a "pelenkát" az arkangyalról.
Ékkora Csabi is végzett a Corsa lökössel.
A motor megfelelően meleg volt, úgyhogy az laj szépen kifolyt. A szűrővel kicsit megküzdött a srác "a hülye olasz hogy rakhatta ilyen sz@r helyre ezt a nyavajás szűrőt"- hallatszott az aknából.
Cserélve lett az olajleeresztő csavar is, mivel az előzőt még a korábbi tulaj idejében szétcseszték. A múltkori olajcserekor - amikoris szembesültünk a helyzettel - úgy oldottuk meg hirtelen, hogy hegesztettünk rá egy nagy alátétet és így bitrosítottuk a megfelelő tömítettséget. Addig ugyanis nagyon enyhén, de szivárgott az olaj a csavar mellett. Most ezt az átmeneti megoldást megszüntettük.
A feltöltés gyorsan ment, de rávártunk kicsit a pontos szint beállításával. Addig cseréltünk üzemanyagszűrőt. Ezzel kapcsolatban meg kell állapítanom, hogy a gyári szűrő UFI. Ezt a mellékelt fotók is tanúsítják. 8-9. kép, ami most belekerült, 10-11. kép, ami benne volt.
Az üzemanyagszűrő csere után csak másodjára indult, de beindult és ketyegett szépen. Hát igen, a szivattyúnak kellett egy kis idő.
Mivel néhány napja kigyorsításnál 3-ban és 4-ben enyhe remegést érzek, megnéztük a bal oldali lengőkar szilentet. A jobb oldalt cseréltük augusztusban, de már akkor láttuk; hogy a bal oldal sem bírja sokáig. Most megrángattuk. Hát elég puha, míg a jobb oldal szép feszes. Szóval mielőtt március végén felmegy a nyári 19-es "nagykerék" cserélve lesz. Ugyanez a remegés volt az előjele a másiknak is. Gondolom nem féltengelycsukló, ugyanis a jobb oldalt szétszedtük augusztusban és teljesen ép volt a csillag is, meg a persely is. Miért lenne más állapotban a jobb oldal?
Még két további dolgot csináltunk, de a téma miatt erről külön két blogot írok.
Költségek:
olajszűrő 1 410,- Ft
olajleeresztő csavar 1 800,- Ft
UFI 24.ONE01 üzemanyagszűrő 16 860,- Ft
SAE WR PE 5w-30 5L 15 500,- Ft
munkadíj 5 000,- Ft











Már régóta gyanus volt nekem, hogy télen fűtéskor tiszta meleg a váltószoknya meg az egész box, nem hiába mivel oda fujta be a levegőt értelmetlenül.
Így a pohártartó helyére bekerült a gátső levegőfúvó amit a gyártásnál ugye kihagytak gondolom. Nem tudom hogy ez extra volt-e vagy csak kifelejtették!?
Köszönöm mégegyszer Gege-nek az alapanyagot és a telefonos segítséget:)



1
585
Fórum
Friss topicok
- Zenebutik
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Adok-veszek
- Giulia
- Spider
- 159
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10