Blog

Miután végeztünk a dolgunkkal, először elmentem meglátogatni az egykori "építőtábort". 1982 nyarán 3 hetet töltöttem itt el. A helybeliek kisegítettek a megtalálásában. A második képen az egykori ablakunkra mutatok, ahol vagy 15-20-an aludtunk emeletes ágyakon.
Aztán kicsit körbenéztünk a nagyvárosban, többek közt áthajtottunk a Checkpoint Charlie-n is vagy kétszer.
Hazafelé Prágától kemény hóviharban utaztunk egy jó darabon. Volt szerencsénk másfél órát araszolni is a hóban (kb. 4 km-t), mivel egy vérprofi kamionsofőr elzárta a háromnegyed pályát.
Győrtől igazi tél fogadott, erős széllel, hófúvással. A Mersevát-Celldömölk szakasz már néhol fél méteres hótorlasszal. A Párduc vaddisznóként rontott a halmokra és így hazaértünk.
Hogy teljes legyen a téli élmény, a teherautókról érkező jégdarabok egyike megrepesztette a jobb oldalon a szélvédőt...

 
>> Szervizpanboy // Alfa 166 2.0 v6 tb // 2013-02-13

Mivel főleg azért regisztráltam ide Amorera hogy visszakövethető legyen valamennyire a 166om ezért most meg is ejtem első blogbejegyzésem.

Rendbe lett téve az autó alváza és a hátsó futóműve:
-Teljes alvázvédelem
-Hátsófutómű felújítás (új kutyacsontok új felső lengőkarok,felújítva az alsó lengőkar illetve híd poliuretán szilentekkel,új lengéscsillapító új rugók.Lehet valamit kihagytam a felsorolásból de a lényeg minden szilent cserélve.Így most a gyárinál feszesebb lett,ég és föld ahhoz képest amilyen volt.

update 2013.02.13
A hátsó lengéscsillapító-rugók ról illetve hátsó kutyacsontról kép feltöltve.
Az üzemanyagszintjelző is cserélve lett. Elhasználódott a tankban lévő ellenálláspályás szintjezlő,pontatlan volt

Következő hátsóhíd "projekt" a betétek,tárcsák cseréje illetve féknyereg felújítás. Ehhez minden megvan már,de most éppen más témában vagyok benne az autót illetően,ezt később megírom.
üdv

update 04.08.
Teljesen befejeződött a hátsó illetve az első futómű cseréje. Az elsőről külön posztot írok majd.
Hátul ami lényeges:
-új fékbetétek
-új féktárcsák
-jobb oldalon új abs jeladó
bal oldalon új (bontott) féknyereg,a régi alu nyereg el volt csavarodva szorul benne mindent munkahenger fogott a fék nem is kicsit.
-új fék bowden bal és jobb oldalon
-a visszaépített féknyergek teljes takarításon felújításon(tömítések) festésen estek át.

Volt vele munka de így már igazán élvezhető vele a járkálás.

>> EgyébMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-18

ALFA ROMEO ALFA 155 2,0 8V TS

Évjárat 1992
Vezetett km 87100km
Szerviz tapasztalat 3-5
Megbízhatóság 2-4
Átlag fogyasztás 8-11L
Ennyire szerettem 5
Fenntartási költség 1-2
Előző autóim: Trafi 0,9; Escort XR3i 1600; Fiat UNO Turbó ie 1300.
Következő autó(i)m: FIAT Tempra SW1600; Lancia Delta2 HPE 1600; ALFA155 2,0 16V 2,5 V6...

Megérte a pénzét? NEEEEM :)))

THE END

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-18

Ősz után ügye jön a tél. Decemberben meg esedékes volt egy műszaki is...

Bejelentkezett Jani. Ügye Ő szerelte idáig. Ismerte az autót is már. Úgy gondolta, hogy kéne Neki egy futkosós autó. Ez meg tetszene neki. Super. Mondom, hogy 200e ft. Ki sem kell fizetnie. Ledolgozza. Csak ne legyen a nevemen már. SW n is jöttek a gondok, kellett volna rendesen KP-t teremtenem. Meg jött a 2,0 16Vs ajánlat. Abba ügye meg bele ugrottam. (másik blog az is :) ) Nagyon nem akartam már IVX et... Így 2011év végén elvittem Neki. Minden kulcsot, papírokat, kitöltött bianco adás-vételit is adtam. Műszaki is lejárt. Szétszedte s hívott. Kis gebasz van. Ez a motor is Qka. Kóvályog a dugó, hengerfej is sz@r... Meg sem vártam, mint mond még. Inkább mondtam, hogy legyen 120 000.- kerekek nélkül. Rábólintott. De már úgy, hogy van ott a telephelyen egy srác akinek nagyon tetszik és kell. Megcsinálja és ő fogja megvenni... Legyen.
Persze most sem "kapkodta el". Kivonatta a forgalomból is. Így valamikor nyár elején lett kész, lett rajta vizsga is. A vevő is előkerült (el-el tűnt egy párszor). Így júniusban végre megkaptam az adás vételit amivel már 100% osan letudtam a nevemről...
Érdekes, de az új tulajt én nem is láttam. Sőt még az ajándék B1 ajtóért sem jelentkezett amit adtam volna neki, alkatrészt sem rendelt idáig....

 
>> EgyébMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-18

Teltek múltak a napok. Sok pénzembe nem került, de mégis csak a nevemen volt. Egyik nap bejelentkezett http://www.alfaamore.hu/tagok/4163 . Már volt 2db 155 öse, meg bizniszeltünk is már jó párszor. Így bele mentem, az alkuba. Én elmondtam mindent az autóról, ő az első részletet lerakta és vitte. Havi 50 000ft néhány hónapig. Addig kölcsön adásival használná... O.K. Örömöm csak 2-3 hétig tartott. Családi perpatvarra hivatkozva vissza tért az autóval... Elhiszem, de biztos vagyok benne, hogy a kezdeti mámorát lehangolta egy esetleges motor felújítás /új motor költségei. Az meg még több is lehet, mint maga az autó... Így 2011 őszére ismét nálam volt.
Szerintem ez egy ausztrál limitált széria lehet. Bumeráng. :)

 

Pityukománál kipróbáltuk, hogy mennyire fér el egy hagyományos hólánc a 17” felniken. Elvileg a gépkönyv ezt írja: "7,5Jx17 könnyűfém felninél a gumiabroncsokra hagyományos hólánc nem szerelhető. Kizárólag pók típusú hólánc használható."

Azt hiszem a képek jól bizonyítják, hogy az ALPIN 9MM 110-es hólánc simán elfér minden probléma nélkül.

 

A meló rövid időre Berlinbe szólított.
Utoljára 30 éve jártam arra, akkor is vonattal.
A navi és a gugli egyértelműen a szlovák/cseh útvonalat javasolta. A topikban érdeklődtem a cartársaktól, hogy milyen az út. Sajna nem járt arra mostanában senki, mert érdemi infót nem kaptam. A bulgáriai út után már meglepetés nem érhet felkiáltással elindultunk.
Röviden a tapasztaltak:
- a két országra az autópálya matrica elég húzós. A négy napos szlovák 3.400 Ft, a cseh 4.420 Ft (a magyar egy hétre 2.975 Ft)
- A szlovák pálya nagyon jó, szinte hibamentes.
- A cseh már más tészta. A belső sávban haladva simán tempomattal utazható, a 130-at tartva nem is nagyon előznek meg. A lassabban haladók illő módon lehúzódnak. (Emlékeimben sokkal rosszabb élt.)
- Prága körgyűrű simán járható, talán 3 lámpa volt, abból egynél kellett megállni. Az út jó. A forgalom nagy (beleszaladtunk a délutáni csúcsba), de halad.
- Németek felé épül az autópálya, jó. Kb. 15 km-en nincs meg, ott széles országút van, kapaszkodó sávval. 70 feletti átlag itt is tartható.
- A volt keletnémet autópályák felújítva, hibátlan burkolattal. 200 közeli utazó tartható, ha a poroszkálók engedik. (Pár helyen van 120-130-as korlátozás, de ilyen mindenhol van a németeknél.)
- A pályát mindenhol intenzíven sózzák. Másfél töltésnyi mosófolyadék fogyott, mégis mindig fehér volt az ablak. Rendszeresen találkoztunk a sárga takarító autókkal.
- A berlini közlekedés jól megoldott, gyorsforgalmik szelik keresztül-kasul a várost.
A 870 km 8 óra és 40 perc alatt megjárható. Tankolással, matricavásárlással, felragasztással, kajálással, kávézással, berlini városi közlekedéssel együtt.

 
>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-01-18

Mivel az aktuális dadogásos probléma miatt többször belefutottam a hosszú- ill. rövidtávú keverékszabályozásba, ezért gondoltam, utánaolvasok, hogy pontosan mi is ez.

Bevezető
A keverékszabályozás lényege, hogy a meghatározott szinten tarsuk a levegő/üzemanyag arányát. Ez az arány 14,7:1. Az ECU a paraméterek figyelembevételével ezt az arányt igyekszik minden körülmény között tartani.
A figyelembe vett paraméterek pl.:
- akkumulátor feszültség
- fojtószelep állás
- AFM jele
- gyújtás modulok
- hűtővíz hőmérséklet
- beszívott levegő hőmérséklet
- lamdba szondák jele

Egy alapértelmezett jellegmező írja le, hogy a figyelembe vett paraméterek adott értékkombinációihoz milyen befecskendezési idő tartozik.
Az ECU a visszajelzést a lambda szondáktól kapja, ezek jeléből tudja, hogy az adott körülmények (paraméter értékek) mellett alkalmazott keverék megfelelő-e avagy nem.
Az STFT és LTFT is egy százalékos érték, ami azt mutatja meg, hogy az alapértelmezett befecskendezési időtől hány százalékban és milyen irányban kell eltérni.

Short term fuel trim (STFT) - rövidtávú keverékszabályozás
Ennek lényege, hogy azonnal reagál a lambda szondák által jelzett eltérésre (elvileg 2-3 mintavétel/mp sebességgel). Vagyis, ha túl dús a keverék, akkor csökkenti a befecskendezési időt, ha túl szegény a keverék, akkor növeli azt. Amikor olyan állapotok állnak elő, hogy az STFT-nek olyan értéket kellene felvenni, ami a meghatározott minimum vagy maximum határokon kívül esik (talán +/- 25%), akkor tárolódik egy keverékképzési hibakód.
Normál esetben az STFT értéke +/-5% között mocorog.
STFT és LTFT esetén is hengersoronként történik a szabályzás. Ezt jelzik általában a "Bank" sorszámmal. Sor négy esetén pl. csak "Bank 1" van, V motorok esetén "Bank 1" és "Bank 2". Nálam ezért érkezett kettő hibakód, mivel a P1172 az 1. hengersorra, a P1175 a 2. hengersorra vonatkozik.

Long term fuel trim (LTFT) - hosszútávú keverékszabályozás
Ez az érték az STFT hosszabb távú átlagát reprezenetálja. Vagyis, ha az STFT adott körülmények között rendszeresen eltérést mutat, akkor ezt az LTFT leköveti vagyis felülírja a jellegmező adott értékét.
Az LTFT értéke normál körülmények között sokkal stabilabb, mint az STFT értéke és közel nullának kell lennie.

A tényleges befecskendezési időt az STFT és az LTFT együttesen határozzák meg, de úgy, hogy az STFT az LTFT-vel korrigált értéket veszi alapul (ha jól sejtem, mivel egyébként nem sok értelme lenne az LTFT-nek :) ).

Egy ECU paraméter reset során a jellegmező visszaáll az alapértelmezett, gyári értékekre. Ez azt jelenti, hogy ha valamilyen állandó probléma van (pl. rossz szenzor), akkor az ECU reset csak ideiglenes megoldást jelent, hiszen használat során az ECU ismét elkezdi módosítani a jellegmezőt (rossz szenzor értékeket figyelembe véve) és nagy valószínűséggel csak idő kérdése, hogy mikor jutunk el újra olyan állapotba, ahonnan az ECU reset-el indultunk.

Linkek:
http://www.obd-codes.com/faq/fuel-trims.php
http://www.freeasestudyguides.com/fuel-trim-adaptive-learning.html
http://www.motor.com/magazine/pdfs/102003_05.pdf

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-01-18

Hát, sajnos nem kerültünk sokkal közelebb a megoldáshoz.
Tibor nekiállt, elvégzett pár mérést, de sajnos kideült, hogy a V6-ra nincs felkészülve, pár eszköz hiányzik egy alapos diagnosztikához valamint a keresztbe beépített és a hátsó hengersorra épített szívócsonk elég sok nehézséget jelent pl. gyújtás vizsgálatnál.
Csak májusban lesz kész a nagy műhelye, ahol pl. van normláis autóemelő.
Amit sikerült megállapítani:
- lambda szondák jók
- AFM jó
- relatív kompressziómérés szerint két hengerben alacsony a kompresszió (83%)
- hátsó leömlő már hegesztve van, de a kifújás pontos helyét nem sikerült megtalálnia (nem tudta megemelni az autót)
- P1172 és P1175 hibakódok visszajöttek (mindkettő a multiplikatív keverékszabályozáshoz kötődik)
Mivel a problémát nem sikerült beazonosítani ill. megoldani ezért nem kért egy forintot sem és mondta, hogy ha kibírom májusig, ő nagyon szívesen foglalkozik az autóval.
Szerintem addig nem bírom ki.. :)

>> EgyébFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-01-09

Pár apróságot begyüjtöttem az érdi Józsitól.
Parkolószenzor, kalaptartó zsanér, gumivacak, ajtó-lámpabúra, bose hangszóró...