Blog
Amióta ezt e blogbejegyzést megírtam, kiderült, hogy ez a művelet nem az ECU-t reseteli, hanem a folytószelep szenzort (TPS) kalibrájla újra a gyári értékekre, majd használat közben a vezetési stílushoz.
Elnézést, ha valakit félrevezettem, engem is félrevezettek. :)
Ma csináltam egy ECU folytószelep resetet:
1. 45 percre lehúzni a negatív sarut az akkuról
2. 90mp-ig ráadni a gyújtást (pedálokhoz nem érünk)
3. 90mp-ig levenni a gyújtást (pedálokhoz nem érünk)
4. 90mp-ig ráadni a gyújtást (pedálokhoz nem érünk)
5. 15percig járatni az autót (pedálokhoz nem érünk)
Ekkor a TPS alapértelmezett gyári értékekre való rekalibrálása megtörtént.
6. Ha a 15 perc nem volt elég ahhoz, hogy a motorhűtő venti bekapcsoljon, akkor várjuk meg míg bekapcsol (ha 15 perc előtt kapcsol be, akkor is várjuk ki a 15 percet!), majd leállítás nélkül menjünk teszt útra, és a lehető legváltozatosabb terheléseken használjuk az autót (lehetőleg minden sebességi fokozatban), kb. 20 perc elvileg elég..
7. Ezután leállítás előtt várjuk meg míg még1x bekapcsol a motorhűtő venti.
Így a TPS "igazodott" a vezetési stílusunkhoz.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/201163-ecu-reset-its-a-miracle-cure.html
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=10706&PN=0&TPN=1
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/378346-ecu-reset.html
A 5. lépés során a motor szépen járt. Indításkor 1-2 mp-ig bizonytalan volt, de helyreállt az alapjárat és utána egészen leállításig olyan volt mint a probléma előtt, szépen járt a motor.
Több, mint 15 percig járattam, addig, amíg a termosztát elkezdett kinyitni (kb. 20 perc).
Külső hőmérséklet a fedélzeti comp szerint 2.5C volt.
A 45 perces állás helyett is állt majd 3 órát, mert közben az alábbiakat csináltam:
- a szívóágat lebontottam és az AFM-et kivettem a helyéről és féktisztítóval óvatosan megfújtam
- a haromnika cső elején lévő repedést leragaszottam power tape-val két rétegben
- az első hengersorból kivettem a gyújtótrafókat és a gyertyákat. A trafókon nem látszott semmi probléma, nem volt nyoma áthúzásnak sem.
A 4. hengernél a csatlakozó tövénél látszik, hogy azt már babrálták, mert a szigetelés nem gyári, hanem szigszalag. Ráadásul a vezetékeken sérült a szigetelés. Ezt majd meg kéne nézni, ha jobb idő lesz. A szigszalagot cseréltem rajta. A gyertyáknál viszont látszott, hogy vmi folyadék beszivárgott és vitt magával vmi trutyit is, mert a gyertyák alatt ott volt összegyűlve a száraz kosz. Ezt sikerül kiszivatni.
- Kivettem a gyertyákat is. Mind a három sötét volt (de nem száraz) látszott, hogy dús keveréket kapott. Valószínúleg az előző egyenetlen járatáskor lettek ilyenek.
- az akksinál lévő összes relét kivettem és megtörölgettem a lábukat
- a fojtószelep csatiját is lehúztam és megnéztem, de nem látszott rajta semmi probléma
- a termosztátban lévő hőm. jeladó csatiját is lehúztam, de ott sem látszott probléma
A gyertyafedél alatt látszott, hogy hol folyt be víz a trafókhoz valamint a króm szívócsöveken is jól látszott, hogy szemből kaptak vizet.
Ami problémásnak tűnik még, az az AFM csatija. Nagyon rossz helyen van és ráül/ráfeszül a vízcsőre.
Az első hengersorra, a gyújtómodulokhoz érkező kábelköteg a menetirány szti jobb oldalon érkezik a motor eleje felől. Ez egy gégecsőben fut, viszont elöl, hozzáér a blokkhoz és ott eltűnt a gégecső (elolvadt gondolom), így ott szbadon vannak a kábelek. Kéne szigetelés + vmi távtartó, amit eltartja a csövet a blokktól.
Megnéztem a kábel csati dobozokat is (szívócsonk menet irány szti jobb oldala valamint a termosztát felett), ott nem láttam problémát, de nem vettem ki a csatikat, mert elég hideg volt és nem akartam, hogy megtörjenek a kábelek ill. hogy a doboz teteje eltörjön.
A 15 perces járatás után, már nem mentem vele, mert besötétedett. Majd holnap megjáratom.
A hibakódok nem jöttek vissza.





Próbáltam indítani, mikor rá volt dugva a diag cucc, de pár fordulat után lefulladt.
Utána elindítottam, úgy, hogy nem volt rádugva a diag cucc, és kinyomtam a kuplungot indításkor. Ekkor elindult, egy kis ideig (1-2 mp) jó volt az alapjárat, de utána fulladozott, nem ment minden henger. Gázadásra nem reagált inkább mégjobban fulladozott. Majd leállítottam inkább, nehogy teletömjem a katalizátorokat.
Hibakódok nem jöttek vissza.
Diag cuccal és FES-sel kiolvastam az ECU hibakódokat:
READING ERROR CODES:
1: P0100 - Mass air flow (1)
Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
2: P1172 - Mixture 1 strength (multiplicative)
The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
Possible causes:
- Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
- Fuel Pressure incorrect
- Fuel Injector(s) leaking
- Fuel Injectors clogged
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
- Vacuum leak (lean mixture)
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
- Fuel Evaporation Control system defective
- vehicle driven out of fuel (tank empty)a
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
3: P1175 - Mixture 2 strength (multiplicative)
No help available
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
Majd töröltem őket.
Ezután indítottam csak el az autót és első indításra jónak tűnt az alapjárat egy darabig (1-2mp), majd elkezdett fulladozni.
Hibakódok nem jöttek vissza.
Hazafelé haladva, az autópályán 4500rpm-nél bedadogott mindig. Asszem 2-3-4-5 fokozatokban próbáltam, de mindnél ezt csinálta. Ilyenkor továbbváltottam, akkor volt egy kis gyengeség, de nem dadogott és helyrejött. Talán picit gyengébb volt úgy általában az autó.
Első ködlámpák -amik nem picit lepusztultak voltak- cserélve új szúrófényekre.
Refire is rákötöm majd öket.
Felfogatás nem gyári, de nekem tetszik...
lengyel Wesem márkájú : Halogén szúrófény H3 12V/24V 180x86x76m
ok, az enyém kék lett véletlenül










A délelőtti mini talin kedvet kaptam a további bütyköléshez és neki álltam a szivargyújtó világításának a javításához. Azt hittem olyan rendszerű mint a FIAT, de nem! Nincs rajta közvetlenül csatlakozó (1-es képen a zöld a Fiat a piros az Alfa). Fölfele nem jön ki! Végig van bilincselve a vezeték. Ki kell szerelni a könyöklő részt kompletten. A 2+3-as képeken is látható kis fedeleket ki kell pattintani és az alatta lévő 10-es fejű csavarokat ki kell tekerni, majd a váltókar körüli alu burkolatot is le kell szedni, mert alatta is van még 2db lemezcsavar. Ezután az aludekor alatti keretet is ki kell csavarozni nehogy eltörjön amikor emeljük ki az egész egységet. A csatlakozó jobb oldalon elöl van (fehér színű, 4-es kép). Először hátra kell megmozdítani a könyöklő egységet, mert az első részén van két illesztő csap, aztán már jön is ki felfelé. A végeredmény az utolsó előtti képen látszik :-)
Az utolsó képen pedig az új grafika a fejegységen a szoftver frissítés után.












Ma végre az eddig csak papíron birtokolt autó fizikailag is a tulajdonomba került...Régi gazdája torokköszörülések közepette búcsúzott el tőle...Gondos, jó gazdája volt. Remélem, hogy méltó leszek én is az autóhoz...Kb 18 éves korom óta tetszettek az ALFA Sudok, egy jó barátomnak akkor az volt. Aztán végül is nem Sud, hanem egy Sprint sikeredett..
Ma Pityukománál összefutottunk páran (rajtam kívül Coolby és Tibcsi166). NÉGY 159-es sorakozott Pityukoma udvarán!!!
Pityukoma már korábban teszt-jelleggel átzsírozta a saját fogaslécét, így a miénk már rutinszerűen ment.
A fotók egyikén jól látszik, hogy a fogaslécem teljes ép, a bal oldalon még zsír is volt rajta, a jobb oldalon sajna már szinte csont száraz volt...szóval épp időben került sor a műveletre.
Ami még történt:
Tibcsi166 kerekére fel lett próbálva a hólánc, mindhárom gépen le lett frissítve a navi egység szoftvere (ettől megjavult az mp3 lejátszóm is, bár néha akad, de ez már az olvasófej lesz).
Gabriel hátsó sárvédői belül kaptak végre csavarokat (a hiányzó csavarok miatt lifegtek a sárvédők), meg lett igazítva a vezetőülés felőli ajtó kilépőfényének a csatlakozója (valamiért szétcsúszott), továbbá kapott a gép egy króm kipufpgóvéget is Pityukoma jóvoltából.
Pityukoma kipróbálta Gabriel Arkangyalt. Szerinte is Chip-pelt, kb. 135-138 LE lehet.
Sajnos a navi CD-kiírási mproblémák miatt még mindig nem használható.












Vettem bele egy nyári hímzett szőnyeg garnitúrát , mert a régi mar eléggé használatos volt . És ha már csinosítunk , bekarbonoztattam a középkonzolt és az összes ezüst színű kiegészítőt , mert szerintem elg silány igy . A kormányra nem vállalkozott a senki , ezért az még várat magára . Szerintem elég meggyőző a változás :)

0
762