Blog
Egyszer már szét lett szedve, és hirtelen kéznél levő szénkefével orvosolva volt a Selespeed nagynyomású szivattyúja, de az csak ideiglenes megoldás volt eleve, mostanra megérett az idő rezes szénkefe cserére, mert volt oylan, hogy nem lehetett váltani fokozatot, amikor kellett volna. Az pedig szívás.
Na szóval, a szivattyúhoz a takaró műanyag eltávolítása után viszonylag kényelmesen el lehet jutni (1. kép). Mielőtt lebontjuk az egészet, egy fogóval érdemes elszorítani a tartály csövét, mert így nem kell újra tölteni, légteleníteni a rendszert! (2.)
Egy fékkulcsra szükség lesz, anélkül elképzelhetetlen, hogy a szivattyúról leszereljük a fém csöveket.
Ha ezeket leoldottuk, utána a kerékdob műanyag lemezének elhajlítása után a kerék felől le lehet oldani a szivattyút (3.). Figyelni kell, mert egy csavar a teste mögött található, elsőre talán nem is látszik. Hosszú dugókulcs elkel a művelethez. (3.)
A szivattyúnál figyelni kell, hogy a szivattyúsházat nehogy megbontsuk! (5.) Egyébként is felesleges, de utána az életben nem fog jól működni! Elég lebontani a villany motor körmöcskéit (4.), de nagyon óvatosan, hiszen ezekre szükségünk lesz még.
A szénkefék cseréjekor forrasztani kell (7.), annál a fázisnál a rézvezeték elhelyezkedését kell figyelni. A szénport mindenképp érdemes kitakarítani a házból (6.), különben olyan tüneteket produkálhat, hogy nem forog a villanymotor, aminek következtében nem vált a Selespeed, de nem gyullad ki a hibajelző lámpa.
Ha a szénkefe csere és a pucolás is megvolt, kalapáccsal vissza lehet ütni a körmöcskéket, a szivattyút a kerék felől vissza helyezni, becsavarni mindent a helyére, összekötni a csöveket és ellenőrizni a TUTELA CS Selespeed folyadék szintjét.
Ismét rendben működik, remélhetőleg még sok évig! :)







Tél közeledtével, valamint "A" szervek fokozott ellenőrzésének hála, téliesítve lett a 156-os. Lekerültek a kristály hátsólámpák, előlről kiugrottak a xenon-trafók izzókkal, felugrottak a Michelin téli kerekek lemezfelnivel, és a régebben zsákmányolt gyári dísztárcsákkal.

Bevezetésként a fékeket lealapoztam, holnap pirosak lesznek.
Aztán felmértem a gumiharang készletemet. Csak hármat vettem, mert amit tavaly Csöri felrakott újra hasznosítom. Érdekes zsírokat kaptam hozzájuk, ha jó kedvem lesz megnézem őket. A külső haranghoz viszont nem is adtak.
Először nagyon soknak tűnt egy tubus zsír egy csuklóba, de aztán simán belefért. Egész jó játék becsempészni az összes rejtett helyre. Szerencsére a tubus vége nagyon jól van kiképezve, úgy sikerült megkenni a két csuklót, hogy a kezemre semmi sem jutott. A külső harangba került az All Star, ami egy fekete színű, valószínűleg MoS2 tartalmú zsír. A belsőbe ment a Star 700, ami egy sárgás színű, érdekes tapintású zsír. (Lítium?)
A gumiharangok elég "passzosak" a tengelyen, ezért trükkhöz folyamodtam. Egy műanyag lapot hajtottam a tengely köré, és azzal együtt már könnyen csúszott. (7.kép)
A rottyantós bilincsekkel, mivel volt pár darab próbálkoztam. (utolsó kép) Nem kell hozzá spéci fogó. Mezei homlokcsípőfogó bőven megfelelő, csak vigyázni kell, hogy mind a két oldalát egyformán nyomja az ember. A fogót 180 fokkal forgatva 4 lépcsőben szorítottam össze a véglegesre.
A kész féltengelyt - nem kis küzdelem árán - beraktam a helyére. A küzdelem megint a stabszilent miatt alakult ki, mert nem hagyta a lengőkart mozogni. A gólyaláb miatt meg nem ártott volna erősen lenyomni. Negyed óra elég volt, hogy taktikát váltsak. Kutyacsont ki, és már meg is volt a megoldás.
A lényeg, hogy alakul a dolog, már lassan látni a fényt az alagút végén.












Mint korábban irtam az önindító csere napján a kuplung munkahenger is feladta a harcot. Mivel úgy is ki kellet szednem az akksi tartóját, igy nem is volt nagy gond hozzáférni a munkahengerhez. A munkahenger tiszta volt feltünően és nem is folyt belőle olaj, a tetején még rajta volt az öntési dátuma a házának 2009, ugyhogy nemsokkal azelött cserélhették mielött megvettem a kocsit. Mivel kivülröl tiszta volt és nem volt olajfojás és nem is hiányzott a tartályból sem, ezért a főhengerre gyanakodtam, hogy átengedte a karmantyuk melett az olajat. Van klima és ABS is a kocsiba igy marhafasza lesz kicserélni, hozzá sem lehetett férni a hátsó részéhez ahol bevan csatlakoztatva a fém cső. Sem ídőm sem kedvem nem volt ahhoz, hogy még szopjak vele egy napig mire kiveszem inkább elmentem és rendeltem hozzá karmantyúkat, mert ahhoz nem kell kiszedni, a helyén is szét lehet szedni és ki lehet cserélni könnyen. 1890ft az ára a főhenger karmantyújinak. Nem vészes főleg ha azt nézzük, hogy egy utángyártott kuplungfőhenger legolcsobb ára is 11700ft tól kezdődik. Abból azért elég sok karmantyu kijön és nincs is vele annyi szopás. Kb 5 perc és ki is lett cserélve. Rá is fért a két karmantyubol az egyik úgy el kopott, hogy kissebb volt mint a tengety amire rá volt rakva a másik pedig éppen, hogy el nem szakadt már. Feltöltöttem olajal és elkezdtük légteleniteni a sógór jelötemmel. nyomkodom a pedált de olyan furcsa szürcsögő hangja volt az alsó munkahengernek. 10 perc nyomkodás után még mindig levegős volt a pedál és be is esett ha vártam vele egy kicsit. Kicsréltem az alsó munkahengeren a légtelenítő csavart mert furán lógott a helyén ha egy picit meglazítottam. a hiba nem szünt meg, ezért levettem róla a gumiharangot és lás csodát ömlött az olaj. Annyira erős volt a gumiharangja, hogy nem birt rajt kifojni az olaj. Leszedtem az alkatrész kocsiról a munkahengert. Azt akartam feltenni de az meg beragadt meg sem mozdult kb 1.5 éve nem is nyultam hozzá igy nem is csoda. Találtam hozzá felújító szettet zsir újat otthon nagyon megörültem neki. Ami rajta volt a kocsimon elvileg nem is olyan régi volt azt újítottam fel mert a belseje szép tiszta és fényes volt. de a dugattyuja az szarvolt mert egyszer, aluminimból készült ráadásul el is volt rontva mert kúposvolt egyikfele 5 tized miniméterrel kissebb volt mint a másikfele. A másik kocsin még a gyári volt, annak a belseje krómózott acélból van és még ráadásul pártizeddel nagyobb is volt mint az alu dugó. Ezért azzal lett össze rakva, és össze rakás után egyből le is lehetett lételeníteni. Fasza lett. Mindenki azt mondta, hogy ne karmantyúzzak mert felesleges úgy is szar lesz vegyek inkább újat. Ha tönkre megy megirom ugy is mennyit bir. Remélem sokáig jó lesz.

Ma volt egy kis időm úgyhogy nekiálltam rendbe rakni az ültetőrugókat. Lemarattam róla a gyári bevonatot, ami jó néhány helyen sérült volt. Utána rozsdaátalakítóval kezeltem, majd kapott egy réteg cink bevonatot. Tavasszal fényezés után megy a helyére :-)




Azért igy közel két év után, csak meghalt az önindítom, már amikor negvettem is csúnyán nyekergett. Sajna Győrben panelban lakom tehát itt nem igazán lehet autót javítani a parkólóban ezért is halogattam mindig, mert amikor hazamentem akkor is mindig más dolgom akadt igy elmaradt állandóan.Természetesen volt már előjele, hogy cserére szorul. Kb egy honapja csinált olyant, hogy meg sem mozdult de még nemis kattant a behúzó tekercs, megmozgattam a kocsit sebességben és utána elindult, de olyan hanja lett hogy az emberek fére ugráltak a parkolóban mikor indítottam, aztán egyszerre meg is javult. decemberben az utólsó munkanapom végén elindultam vele haza Győrből), de elötte beugrottam egy kollégámhoz valamiért, és kész ott már megintcsak nem indított. 2 óra hosszas piszkálódás kalapálás stb és elindult. Mondanom sem kell Győr egyik legforgalmasabb utszakaszán áltam meg vele, ráadásul még az eső is eleredt, ugyhogy volt szívás renedesen. Nagynehezen elidult egyből haza indutam Zalaegerszegre simán minden gond nélkül haza értem. Karácsony másnapjáig nem is volt vele gond, aztán meguntam egyre rosszabb lett a hangja meg egyre bizonytalanabb lett. A két ünnep közt megakartam amúgy is csinálni. eljött a nap, hogy kicseréljem beültem gondoltam bejárok vele aknára és megcsinálom. Indítok pöccre indul, még hangja sem volt az önindítónak, benyomtam a kuplungot és beesett a pedál, éppen anyira, hogy már nem vette be a sebességet. Örültem neki nagyon. bekinoztam az aknára mert betolni nembirtam. És neki lódultam szétszedésnek. Remélem végig csuklott az anyukája annak az illetőnek aki meghuzkodta a csavarjait az öninditónak mert nagy krova szár + félméter toldás hozzá és a csavar nem lazult az egész kocsit huzkodtam vele, vagy 2 gyötrelmes óra után sikerült kiszedni ugy megvoltak tépve a csavarok, hogy megcsavarodott a hatlap és a szára között. Csoda, hogy nem szakadtak meg. Másik öninditó az alkatrész kocsiból lett kiszedve kb 10 perc alatt nem bivaj állat szerelte :). Természetesen mielött az enyémbe belettem előte fel lett újítva. Új behuzótekercset, bendixet, és műanyag belsőrészt kapott. A többirésze jó volt legalább is azt mondták az önindítós boltban. a berakás sem volt egyszerü természetesen a kibaltázott sok hely miatt de azért sikerült vagy háromszor is ki kellet vennem mire megtaláltam a helyes szöget hogy a helyére menjen. Most nagyon jól műkődik semmi hangaja egy kicsit lassabban hajt de ez nem gond lényeg hogy nagyon jól működik. A kuplung másik blog lesz.
km állás:198218
Magneti Marelli első lapátok
Champion hátsó ablaktörlő gumi
A rossz termosztát cserélve lett egy újra. Holnap lehet kivenni a kartonokat...
A 8-ason haladva elkezdett esni az eső. Egyre jobban...
Aztán a szemben jövő teherautó felcsapott pár tíz liter víz után összekuszállódtak az ablaktörlők. A teherautó vizét még letörölte, de utána az esőt már nem bírta. Elég kellemetlen, amikor az ember nem lát semmit...
Nagy nehezen félreálltam. Kiszálltam megvizsgálni a szitut. Az ok egyszerű, a lapátokat rögzítő csavarokat a szélvédő csere után nem húzták meg. Elforogtak a tengelyen. Még szerencse, hogy a kocsiban volt a Shell pontokon szerzett szerszámkészlet. Csavart meghúz és go tovább!
Persze mindezt szakadó esőben. A kabátom 4 órát száradt itthon a tűzhely mellett.
