Blog

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-01-10

Mindig is tetszett a sportcsomagos órája, a piros világítás miatt.
Lehetőségem adódott egyszer ,hogy lecseréljem, de nem tettem.
Azért nem, mert a fekete óra magában nem tetszik ,snassz, az ezüst sokkal jobb.
Csak ,hát ugye ronda zöld a világítása.

Elhatároztam ,hogy átépítem valahogy pirosra.
Vettem T5 piros SMD ledeket, ami persze nem passzoltak a foglalatba, így ezt a tervet el is vetettem.

Tegnap viszont egy ismerősöm nekiállt a Fiatját átalakítani zöldről fehérre. A megoldás képekben illusztrálva volt.

Annyi a lényeg,hogy a számlapot valamilyen úton-módon meg kell szabadítani a zöld festéktől.

Vegyszerrel, vagy csiszolással. Én az utóbbit alkalmaztam.

Miután le van csiszolva a zöld festék ,megkezdődhet a színezés.
Gondolkoztam ,hogyan lehetne, eszembe jutott ,hogy a Puntóm után még maradt piros lámpafóliám, így azt ráragasztottam a számlap hátoldalára.

Nagyon jól színez, anno azért is szedtem le a lámpáról ,mert az index is piros lett tőle.

Egyedüé a KM számláló világításával nem vagyok megelégedve, ugyanis nem sikerült szétszednem ,így magára a "kijelzőre" ragasztottam lámpafóliát!
De legalább nem zöld...

Szerintem így is frankó ,bár kapni fog új izzókat mindenhova, mert valahol fényesebben világít picit (na ott jó az izzó :D)

Középkonzol még hátra van, de jó is lesz....... (:

Hajnalban megadta magát a hátsó kilincs, egy kis darab letört belőle, használható, de csak bizonyos szögben nyitja az ajtót, egyébként pedig lötyög.
Szeretjük a telet!

>> Szerviztkr // Alfa 156 1.8 TS // 2013-01-10

Olaj,-szürők,-vezérlés,-vízpumpa csere 2012 jún. 160e Km (anyag:Erhard 242 (Dark Side))
Gyári ültetés csere gyári rugókra (anyag:Phon)
Köszönet mindkét eladónak .

 
>> EseménySüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2012-03-13

Már nagyon nagyon régóta( Kb:. 10 évesen :) ) kiszúrtam ezt a típust és első látásra szerelem volt! :) Akkor elhatároztam hogy ha lesz autóm ő lesz az első (Sajna nem így történt, de ő az első papíros autóm) végül is sok keresgetés nézegetés után rátaláltam, még be sem indítottam de már eldöntöttem hogy megveszem.

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2012-10-10

Marklarnál találtam 1 gyári hátsó kipuf dobot amit meg vettem majd a végét át hegesztettem az enyémre

 
>> Tuning és extraBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-01-10

Grazie GT :)

 
>> SzervizBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-01-10

Sok időm sajna nem volt az elmúlt időben, hogy foglalkozzak az Alfával, de most 2 vizsga között kicsit átnéztük.

- Olaj utántöltés (Selenia 10w40)
- Spuri motoradalék
- Váltóolaj utántöltés (Tutela CS Speed)

KM: 96.210

 
>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2013-01-09

Ha szerviz, akkor valami esik, vagy eső vagy hó.
Olaj, olajszűrő és a szokásosokon kívül javítva a KH a helyzethelzőben, pótolva lett a kipufogó rögzítő így nem zörög, működik ismét a csomagtér világítás és a tolatólámpa.

>> Szervizgekki // Alfa 156 2 + 2 ajtós :) // 2013-01-09

Hát eljött az ideje az olajcserének is...
Az olajjal egyetemben cserére került az olajszűrő, levegő szűrő és a pollen szűrő is...
Pár napja, az új aksi ellenére néha nem akart indulni a gépsas :( sajna a blendixet is cserélni kellett remélem most egy darabig nem lesz vele probléma (Bosch-t kapott)

Tegnap megakadt a szemem az első stabszilenten. Miután kijöttek az alsó lengőkarok, jól láthatóak lettek. A látványt gondolat követte, cserélni kéne ezt is, mert vagy tíz éves. (Mint kiderült 99-es gyártmány volt, Phontól származik a segédalvázzal együtt.) Normális esetben ehhez le kell szedni a bölcsőt.
Ma bementem a helyi kereskedésbe rendelni. A meglepetés ekkor ért, mert találtak a polcon két darab gyárit, meg is vettem azonnal. Hazatérvén neki is ugrottam a projektnek.
Az egy dolog, hogy le kellett venni a segédalvázat a karosszériával összekötő lemezt (pár csavar) és ki kellet tekerni a bilincset tartó két-két csavart. A küzdelem érdemi része ez után következett. A stabrúd a formája miatt ugye nem jön ki a helyéről, így a szilentet kell lehúzni róla. A bilincs gyárilag össze van préselve, emiatt szorít. A gumi kikeményedve, meg se moccan. Egy órányi küzdelem és egy sör után taktikát váltottam. A bilincset kellene valahogy kinyitni. Fúrás szóba se jöhet, nincs hely hozzá. Két tartócsavar vissza, csak úgy lazán. Üthető fejű csavarhúzó a két lemez közé és hajrá. Kb. az ötödik ütésre enged az első sajtolás. A hátsóhoz nem férni hozzá. A gumi természetesen annyira merev, hogy a megnyitott bilinccsel sem lehet megmozdítani a stabrúdon. A bilincset szétfeszítve és a klasszikus, piros feszítővasat bevetve a bal oldalon sikerül lefeszíteni a gumiról az immáron szétnyitott bilincset. Hurrá, irány a a jobb oldal.
Ott egyszerűbb a helyzet, mert jobban hozzáférni. A bilincs mindkét felét sikerül szétnyitni.
Ez eddig bő két óra...
A jobb oldalit megpróbáltam visszatenni. Nos a csavarok berakása nem kis feladat. Az egész hóbelevancot nagyon hátra kell nyomni, a tűzfal és a kormányművet védő borítás nagyon útban van. (Pajszer használata erősen ajánlott, csak így már három kéz kell. Egy a pajszer, egy a csavar, egy meg a bilincs lyukra feszegetéséhez, illetve a felette lévő borítás felemeléséhez.) Egy óra alatt vissza is raktam. Egy apró gond, a bilincset gyárilag összefogó sajtolást nem távolítottam el rendesen, így felfekszik és nem szorítja rendesen a szilentet. Majd holnap, mára ez a három és fél óra elég volt. A technika már adott, egy óra elég lesz.
Ja, a lengőkarok nagyon szépek lettek, még a kutya is bejött megnézni.

A holnap története.