Blog
A vásárlás.
Ez volt az első autó, amit megnéztem. Nem volt nagy véleményem róla, mivel tudott volt eleve, hogy törött volt, szorul is egy kicsit a jobb első ajtó, meg az eleje is kicsit csálén áll, de csináltam már ilyet, szépen össze fogom rakni majd tavasszal. Fura volt, hogy eleve le volt húzva a légtömegmérő, de az eladó szerint csak "véletlen" lehetett, az össszerakás folyamán. Aztán a vásárlás után kiderült, hogy "véletlen" rángat a kicsike normál gázadásnál kb. 1800 rpm-3000 rpm tartományban. Amennyiben 2000 rpm-ig, vagy padlógázon autózom, úgy teljesen hibátlannak tűnik. A közbenső szabályzott szakaszban jelentkezik teljesen konzekvensen a hiba. A multiecuscan erre nem írt ki hibát, de ha padlón megyek, akkor a egy P0235-t bedob. Viszont a grafikonokat elemezve azt vettem észre, hogy a tényleges turbónyomás legalább 10, de inkább 15%-al nagyobb a számítottnál. Mivel a karambol során valószínáleg megsérült a turbó is, így fel kellett újítani. Ezt még az előző tulaj végeztette el, de úgy néz ki nem teljes sikerrel. Eddig arra volt időm, hogy az EGR-t és a MAP szenzort megpucoltam, de még olajcserére sem... szóval folyamatban a hiba elhárítása, de nem sokára lesz egy csere autóm talán.
Van más is. Az eladóval megállapodtam, hogy nem kell a fél csomagtartót elfoglaló mélynyomó ládája és erősítője, mert engem nem érdekel. Itt követtem el a hibát, mert ő a kiszerelést úgy oldotta meg, hogy kiráncigálta a kábeleket ezekből... Nem lehet egy nagy zseni, hisz az akkura kötött direkt 12V-t otthagyta a csomagtartóban. Így utólag leizzadtam, ha rágondolok, hogy nem sokon múlott hogy reggelre egy kupac hamut találjak az autó helyén! Annyira nem volt időm, hogy nem is foglalkoztam ezekkel a kábelekkel, gondoltam nem okozhatnak problémát, ha az emberünk még egy kis szigetelő szalagot se tekert a vezetékek végére... De hát ugye ne magából induljon ki az ember! Amikor bepakoltam a csomiba a cuccaim, indítás után fura szag és füst kezdett el kavarogni az utastérben! Mivel tudtam már mi történhetett, ajtó kivág és rohan hátra! Cuccok kikap és a szikrázó kábeleket eltávolítom. Nagyobb baj nem keletkezett, mert még csak nem is a kárpiton történ az eset hála istennek, hanem egy műanyag dobozon. Viszont volt következménye... Azóta a műszerfalon villog a hátsó ajtó nyitva állapotát mutató kis jelzés. Elkezdtem nyomozni, de először azzal kezdtem, hogy az erősítő és mélynyomó kábeleit eltávolítottam, ezek egy részen bele is ÉGTEK a padlólemez hangszigetelésébe...
Hurrá, de a hiba azóta sem szűnt meg. Ebben az a jó, hogy nem tudom használni a riasztót és a központi zárat sem. A nyomozást folytatom
Hogy csomó jót is mondjak, az autó pöcc-röff indul -12 ben is. Gyönyörű, egészséges hangja van, kivéve a futómű. Ez egy programozott futómű, mivel a vásárláskor teljesen hangtalan, tökéletes volt, 1 hétre rá már nyüszögött, recsegett, kopogott. Nem tudom hol lehet resetelni?
Az utastér gyári állapotú és a gyári diag szerint valós 144e km van az autóban, amit igazol az általános állapota is, ami talán átlag feletti. Igaz nem túl nagy felszereltségű a darab, de legalább gondos gazdái voltak, úgy néz ki. Nálam jó sora lesz, az biztos, mindent megkap, mint eddig minden (még az a szemétbánya 307 is, ami 2 hónapot töltött családunkban...). Ha már autóra költeni kell, akkor legalább a 156 legyen! Ez egy olyan öltöny, amit rám szabtak, nincs jobb
Vas bejáratva, sebességkorlátozás nélküli német autópálya.
Nyomunk egy parkettást, lássuk mit tud....

Rövid pihenő útközben egy Landshut nevű városban. Itt található a világ legmagasabb hagyományos téglából épült temploma, 130,6 méter magas. Az építők nem voltak bolondok, a főtér másik végében először építettek egy másikat, ami egy számmal kisebb. Miután az nem dőlt össze megépítették a nagyot is. -:)))



A mai nap során beköltözött a TS-ből örökölt hangrendszer a csomagtartóba.
A tápkábelt még a szervizben húzták hátra - külön köszönet érte - amikor a csomagtartóba beszerelték a szivargyújtó aljzatot. Az RCA-t és a hangszóróvezetékeket nemes egyszerűséggel középen húztam hátra a box és a szőnyeg alatt. Nem a legelegánsabb megoldás, de működik.






Elérkezett a nagy nap, irány külföld! 1000 km-es út, amelyet már oly sokszor megtettem TS-el.
Jól muzsikál az olajkályha, a bejáratásra tekintettel még nem nagyon "küldöm".


Nekiálltunk érdemben dolgozni. Az oldalsó panelen 20 év olajpárája masszív lerakódással jelezte az időt. Beszereztünk hát hideg zsíroldót és Brigéciolt a "makacs szennyeződések" ellen :-) Az otthoni zuhanytálca meg átalakult motormosó alkalmatossággá. 2 órába telt, hogy a panel egy fogkefe és ecset segítségével újra a régi fényében tündököljön. Amíg a zsíroldó dolgozott, megpucoltam az olajpumpát csavarostúl- házastúl.
Az oldalpanelen és a blokkon az összes tőcsavar és furat menete át lett javítva menetmetszővel. A hengerfej viszont tele volt olajlerakódással. Annyira, hogy megállt benne a reszelő. Egy fél villanykörte-doboznyi jött ki. A hengerhüvelyek viszont elégé nehezen jönnek ki. Talán egy nagyobb kalapács segíthet, de óvatosan kell megindítani a folyamatot: nem kellene az alu blokkot megütni. Ha már egy kicsit megindult, akkor van perem, ahova felfeküdjön a kiütő vasdarab.
A főtengely a gépműhelyt várja a polcon. Az oldalpanel és az olajhűtő konzol viszont már a beszerelést.









Nekiálltam szétszedni a motort. Az 1 hetet ment MANN olajszűrőt dobhattam a kukába. Elhatároztam, hogy minden marad 1992-es, ezért kell cserélnem a hibátlan olajkartert, ami 1995-ös gyártású. Az olajhűtő konzolja egy elég szép öntvény, tehát tele van résekkel, ahová gyönyörűen meg tud ülni az olajsár. A karter eltávolítása után még legalább 4 deci olajtrutymó folyt az asztalra. Ezt egy használaton kívüli tepsibe fogtam fel. Az oldalsó motorburkolat alatt egy szép állapotban levő vezérlést találtam. Talán ez lesz az egyetlen, ami csere nélkül megy vissza a motorba. Az olajpumpa is egy érdekes szerkezet: két fogaskerék a főtengelyen át van hajtva. Jó állapotban volt, a házán kicsi kopást találtam csak. A ház csavarjait szerencsére nem kell kadmiumoztatni, mehetnek vissza megpucolva.




Végre elhoztam a szerelőtől a régi motoromat. Már nagyon várt. A "fémgyűjtők" már majdnem lecsaptak rá. Vettem fóliát, nem akartam úgy betenni a csomagtérbe. Előtte a pincében csináltam neki a műtőasztalon helyet, legyen hol boncolni. Az új fémpolc is ezt a nemes célt fogja szolgálni. Egy kis ideig nekem volt az egyetlen 8 hengeres 155-öm az országban. :-)
Elhatároztam, hogy az összes lehetséges alkatrészt cserélem lehetőleg gyári újra. Minden csak teljes tisztítás után mehet vissza a blokkba. Még kell keríteni egy gépműhelyt, ahol elvégzik a blokkon a gépmunkát.
Át kell nézni a blokkot, amit kell vonalba kell fúrni. A főtengely is rendbe lesz téve. A hengerfejnek nyomáspróba és teljes felújítás lesz. A szerelő szerint ha jók a szelepvezetők, nem érdemes kicserélni, mert a gyári jobb minőségű. Szerencsére a vezérműtengelyek hibátlan állapotban vannak.



Tekintettel arra, hogy reggel nem sikerült 36-os dugókulcsot kapnom, a mai nap a tisztogatás jegyében zajlott. Némi gázolajjal sikerült eltüntetni a féltengely gumiharang szakadás nyomait. Nem mondom, a kifröcskölt zsír nagyon jó anyag, fog rendesen.
A két évvel ezelőtti kék hemerájt festés gyakorlatilag ép, egy "sima" átfújás elég lesz. Ugyan úgy, mint a lengőkarok esetében is.
A féknyereg már más tészta. Ott nem úszom meg homokszórás nélkül.
Egyenlőre ennyi, folytatás jövőre.
A 2012-es évet lezárom.
BUÉK mindenkinek!


