Blog
2012.04.19.
Ma nekiálltam az ajtónak. Cél a hangszóró besüllyesztése, hogy a sarkos pereme ne nyomja az ember térdét. Tervezés és tucatszori ellenőrzés után jött a vágás, mert ugye a kárpitból csak egy van. A tapétázó kés jól viszi az anyagot. (Már keresem a tartalék kárpitot.) Majd jött a gittelés. Babra munka...
Update 2012.04.20.
Megkötött a cucc, csak nem marad elég hely mögötte. Kb. fél centi hiányzik, hogy a mágnes elférjen. 70 mm, vagy kisebb beépítési mélységű nagyovál kellene. Vagy új kárpit...
Update 2012.04.21.
Sikerült vennem 68 mm süllyesztési mélységű hangszórót az Alpine-tól.
Megerősítettem a gitt réteget, majd rögzítettem a négy lemezkét, amibe a csavarok kapaszkodnak. Végül felcsavaroztam két "fület", ami majd az ajtóhoz rögzíti a kárpitot az eredeti csavarok helyett
Valószínű, hogy az Alpine-okat Mac rács fogja rejteni, mert a kárpit annak a méretére lett vágva. Holnap kiderül, most "köt" a gitt.
Update 2012.04.22.
Az új részt lefestettem feketére, hogy ne "világítson" a réseken keresztül. Majd összeraktam. Alpine hangszóró, Mac ráccsal. Jó kombináció, első hallásra mélyebbre megy, mint a Mac.












Miután az újonnan feltett klímakompresszor is ugyanott kezdett levet ereszteni nekiálltam, hogy a régit szétszedjem. Reméltem, meglesz a megoldás.
A szétszerelés képei magáért beszélnek.
A kilencedik képen lévő réz cső ereszt. Minden valószínűség szerint az oldalán található lyukon át. Maga a cső, valamiféle szelepnek tűnik. Lehet, hogy a túlnyomást engedi el??
Mivel mindkettő kompresszor itt eresztett feltételezem, hogy nem is itt lesz a hiba.












Nekifogtam a tavaszi nagytakarításnak.
Először akku ki, desztillált víz utántöltés. Ideje volt, két pohárral nyelt el.
Majd a porszívó berregett vagy fél órát, utána a szőnyegtisztítás és kárpitkezelés jött. Végül a kárpittisztítót újra ki kellett porszívózni a szőnyegekből.
Legvégül felraktam a nyári takaró szövetet, hogy ne porosodjon a nyitott kocsi belseje. A fehér vásznat a plafonba tekert szemes csavarokon átvetett spárgán lehet felemelni/leengedni. Az ellensúly egy régi figura: Schnappi




No, ma sikerült a végére járni a légzsák hibalámpának. A Spider légzsák vezérlése kemény diónak bizonyult. Többféle módon is próbálkoztam a légzsák hibaüzenet kiolvasásával és eltüntetésével. A végén a gyári cucc lett a nyerő.
1 - FES + KKL VAGCom 16/3 átalakító - Légzsák ECU nem található
2 - AlfaODB progi + KKL VAGCom 16/3 átalakító - Légzsák ECU nem található
3 - ST6000 - Légzsák ECU megvan, de hülyeségeket olvas ki, törölni nem lehet
4 - Ismeretlen profi program, ami minden vasat olvas - Légzsák ECU nem található
5 - Examiner: két hibaüzenet 1. Akkufesz alacsony 2. Jobb övfeszítő szakadás. Törlés, nincs hibaüzenet.
Pók újra a régi, minden kontroll lámpa kialszik a műszerfalon!

Nyitott tetővel és majdnem lobogó hajjal (hajvágás volt reggel) elkocsikáztunk Várpalotára. Hála a Mesternek kapott a Pók friss Racing olajat, majd pedig egy új rendszámtábla tartót. A Pók az első Spider, amin ilyen keret van.
Sajnos a légzsák hibát nem sikerült törölni. Examiner kell hozzá...
Közben megcsodálhattam spz Cartárs csodaszép GT-jét is.




Ma elvittem az autót lemosatni az EZWash-hoz. A prémium szolgáltatást választottam, a külső-belsőt, mert megérdemli. Gyakorlatilag úgy néz ki az autó, mintha új lenne.
Itt olvasható, hogy mik tartoznak bele a szolgáltatásba.
Fél óra volt az egész.
Elkészült a "kisgarázs", a Pók leendő szálláshelye. Mivel ma kisütött a nap és a locspocsot felszárította az útról, hazagurultunk.
Hat hete nem volt beindítva a motor, mégis pöcc-röf. Kétszer nem fordult át a főtengely és már járt a motor.
Mivel minden kinti út fehér a sótól, a legrövidebb úton jöttünk haza.






A tengerparton... na jó, egy lagúnánál, de a tenger sem volt messze. Az utolsó képen meg olasz autók között parkol - kicsit hazavittem :).
Most már téli álmát alussza, és tavasszal (vagy még előtte némi komolyabb bevatkozás is lesz, mert utlsó rúgással (amikor amúgy is le akartam állítani), kilukadt a tankja (minden Alfettáé rohad, nincs kivétel), ahelyett most éppen felújítok egyet, a generátor töltése kezdett kicsit elhaló lenni (dióda gyanús, cserélem az egészet) és a Dellorto-kkal nagyon elégedetlen vagyok, mert az alapjárati rendszerét lehetetlen rendesen beállítani, és ennek folyományaként a keverékdússágot sem lehet (valószínűleg a fúvókákat elbarmolták valamikor). Szerencsére mindig van otthon hétféle macskaszőr, meg egy pár Weber DCOE+felújítókészlet, úgyhogy ezeket rakom fel majd rá. Még első féktárcsákat fogok cserélni mielőtt a szezon beindul. Azt hiszem egyelőre ennyi :) - ja persze, hátsó főtengely szimering, de ezt tényleg csak nagy levegő után...








Gyakorlatilag mostanra nem maradt olyan alkatrésze az autónak, amihez ne kellett volna hozzányúlni, vagy cserélni. Ez a hányatott sorsot és persze némileg az elérhető élettartamot is jelzi ezeknél az autóknál. Mivel vannak dnor autóim, így meg tudom oldani a - kopp-kopp - legvadabb dolgokat is, de nem gyenge szívűeknek való játék. Az is igaz, hogy az élmény mindenért kárpótol. Ilyen autó tényleg nincsen már ma, és nem is igen lesz (sajnos). A nyarat végigcsináltuk a talpraállítás után folymatosan előkerülő dolgok árnyékában, de - szerencse is volt a dologban - soha sem tötént olyan, hogy komolyan kellejen aggódnom, ebben volt egy hosszabb külföldi út is! És igen, nem kellett aggódnom (igaz, kétszer szédszedtem az ablakmozgató mechanikát, de ez már álmomban is megy :) ). Egyre inkább megnézik (majdnem annyira, mint a Duettot, de azt is megfigyeltem, hogy az állapota és a formája (a modern autóipar igen sokat "merített" ebből a formatervből) kell egy kis idő, hogy rácsodálkozzanak a népek.





