Blog

>> Szerviz6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2013-01-08

Nagyon jól megy az autó az uj gyertyákkal, sajnos azonban nem sokat mentem vele (kb60km) de megint kidobta a hibalámpát, viszont mostmár tünet is volt reggel hidegíndításnál majdnem lefulladt, az alapjárat leesett kb 200-ra rászkódott az egész autó majd adtam rá egy kis gázt és jó lett. A szerelőnél most két másik hibát lökött ki az egyik a pillangószelep rossz szög sztem ezért volt a rázkódás és a fuldoklás is (valószínű a takarítás megoldja ami most zajlik) a másik a katalizátor hiba ami a szerelő szerint lehet a kontroll szonda miatt vagy csak még a rossz gyertyák mellékterméke is lehet vagy ami rosszabb hogy valóban sz*r a katalizátor. Kiderül a takarítás után h visszatér e még a hiba vagy nem.
Nyár végére tervezem a nagyszervízt ahogy számoltam kb 350 ezer ft lessz.
Sokmindent le akarok cserélni föleg a szíjjakat és mivel elég sok rémtörténetet hallok a szíjtárcsákról igy azokból is az összeset+minden olajat szűrőt vezérlésmódosítót (kezd hangja lenni) meg még sokmindent ami most nem jut eszembe de ha meglessz akkor leírom.

Update: pillangószelep kitakarítva azóta 400 km hibamentesen :)

 
>> Szerviz6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2013-01-08

Az egyik délután beindítottam az autót. Nem rögtön indultam vele elszívtam egy cigit addig melegedett egy kicsit. Amint elindultam kidobta a motor controll failure szöveget és nem aludt el a motor hiba lámpa sem, észre nem vettem semmit az autón ugyanúgy ment tovább. Másnap elvittem a szerelőmhöz ahol kiderült hogy a hiba amit a kocsi tárolt lambda szonda. Másnap hívott a szerelő hogy kimérte a szondát nem az a baj hanem gyertyacsere lessz mivel borzalmas állapotban vannak emiatt volt égéskimaradás és emiatt mért rossz értékeket a szonda+az összes gyertya olajban ált mivel átszakadt a szelepfedéltömítés. (ja és a 8 gyertya kb 8 fajta volt ezúton is köszi az előző tulajnak.). Na mindeggy gyertyák+tömítés cserélve hiba kitörölve lehet menni.

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-01-08

Tegnap este vettünk pár dolgot a Tescóban. Az Alfa jussa két Valeo ablaktörlőlapát, egy légfrissítő és 2 liter szélvédőmosó nyál.

Az ablaktörlőkre kíváncsi leszek, meddig bírják majd. A másfél éves AeroTwinek nagyjából most lettek csereérettek.

>> Szerviztipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2013-01-08

Hogy miért? Mert az. Pont. Sok év tapasztalata és nála eltöltött idő után bátran jelentem ezt ki. Az biztos, hogy jelentősen járult hozzá ahhoz a tényhez, hogy ennyi Alfa birtoklása és szereltetése ellenére még megvan a zacseszom mindkét golyóval - nem szúrtam bele semmit, és nem metszettem még le magamnak alkalomszerűen erős felindultság közepette.

Jelen bejegyzésem apropója egy másfél hónappal ezelőtti szereltetés. Közel 190K km. körül adódhatnak már gondok, egy rossz szavam nincs az autóra, mert NAGYON jó.

Na jó, konkrétan kinyomócsapágy, tárcsa és szerkezet csere történt. A kéttömegű ragyogó állapotú!

>> AutóápolásHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-01-08

Kicsit elfáradt a vezetőülés oldalsó része. A bőr megereszkedett rajta, mivel a szivacs elfáradt alatta. Most olyan feszes megint mint egy húszon éves feneke :-) Még festéket kell szereznem és a kopást kijavítani. De ez is úton van.

 

Ma megrendeltem az ebay-ről a sofita izzókat. Köszönet Pityukomának!
http://www.ebay.com/itm/2-Car-Interior-Dome-16-SMD-LED-Festoon-Bulb-Light-36mm-/170761359268?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item27c22b8fa4

 

Szereztem navi fájlokat. Örültem, mint majom a farkának, mert már korábban próbálkoztam letölteni a netről, de nekem valahogyan sehogy sem sikerült működésre bírni.
Kiírtam a kapott fájlok közül azt, amin szeretett Hazánk is van, de Nero Express-el adat fájlként. Persze nem működött. "Idióta"monták! ISO-fájlként kell kiírni.
Letöltöttem a szükséges szoftwert (IMGBurn) - free download - , kiírtam, de valami sector 11 failure szöveggel traktált. Persze a lejátszóban "CD error".

Néhány nap múlva kiírta nekem egy profi informatikus ... ha valaki, ő csak nem b@ssza el, mint én ... este indulva haza a cégtől, gondoltam kipróbálom, hazanavigál-e?

Teljes katasztrófa :(

Beolvassa a CD-t - már örülök - majd beírom a címet - mivel idáig még sohasem jutottam el még jobban örülök - majd elkezdi meghatározni az útvonalat...

"fehér ember nézi homokóra"

...majd PUFF!
Lelövi a rendszert - a teljes kijelző kikapcsol, majd néhány másodperc múlva magától bekapcsol, de ekkor már "CD error"-t ír ki.

FELADOM!

Veszek egy a szélvédőre rögzíthető navit 20kFt-ért. Azt legalább fél évente tudom 2000 Ft-ért frissíttetni, és legalább vezetés közben a látótérben van, nem lent a picsában.

(A kis miniprojekt során 3 CD-lemezt sikerült leamortizálnom)

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-01-07

Mióta hozzám került az autó azóta nem volt jó a levegőáramláshelyét állító tekerőnek (ezt jól megaszontam :D) a megvilágítása. Nekiugrottam a javításának. Meg is találtam a bajt. Kiégett az izzó. Forrasztottam a pici foglalatba egy T5-ös izzót. Rádugtam próbaképpen a vezetéket és láss csodát működött, de a nagy szerelésben a hőfokszabályzóé meg kiment. Az is csere ugyanúgy. Most tökélesen világít minden.

 

A motorcserekor közölték, hogy a kábelköteg csatlakozói nagyon xar állapotban vannak. Egy "teszt" alkalmával a 4 injektor csati közül 2-t simán le lehetett húzni. Semmi sem tartotta. Megkérdeztem a "szerelőműhely" topicban, hogy van-e valakinek valami ötlete. Kizzo cartárs ajánlotta a RIPCA márkájú csatikat, amiket Budapesten a Ripca Kft. forgalmaz. A csatik azok a fajták, amiken van egy kis nyomógomb és szerszám nélkül lehet levenni(JPT csatlakozó). IDEÁLIS!
A csatlakozók cseréje nem okozott gondot. A készletben levő készlethez van maga a műanyag ház, kivezetésekhez új sarú és szigetelőgyűrű, vízmentes szigetelőszoknya.
A gyári AMP márkájú csatikat egy kombi- és egy csípőfogó segítségével szét lehetett morzsolni. A fém érintkezőket valamikor nem kellett cserélni.
Utána lecseréltem az LMM csatiját is. Sajnos az alapjárati motorhoz éppen nem volt, de az is cserélődik.

1. kép: a régi csati. Látszik rajta, hogy hiányos.
2. kép: inkább tőbe levágtam a vezetékeket és új saruk is mentek fel.
3. kép: az injektor lábai sem tiszták, kis oxidáció azért volt. (WD-40)
4. kép: új csatlakozó. Már csak a védőgumit kell ráhúzni és kész!

Fogót nem vettem a sarukhoz, mert a Tracon kb. 11000,- a Weidmüller kb. sok, a Pressmaster kb. nagyon sok.

>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-01-06

Mosás, sótalanítás, viasz...