Blog
Délután elgurultunk küszöbcserére a karosszériáshoz. Nagyon furcsa hangok voltak a kocsiban. Az ajtótömítés rengeteget lefog a gumik zajából, most hiányában mindent hallani a kerekek felől. Érdekes, mert ilyen hangokat nyitott tetővel sem lehet hallani.
Kedden állnak neki, ha szétszedték szólni fognak.



Holnap megy karosszériáshoz a Pók, ma fel kellett készítenem.
1. Ülés kiszedése (csak a jobb, mert még gurulnunk kell 5-6 km-t)
2. Négy csavar fogja a padlóhoz az ülést
3. Az övfeszítő csatlakozóját is ki kell húzni
4. Műanyag burkolatokat és az ajtótömítést ki kell szedni, amit a képen látható bal burkolat felső végében lévő csavar eltávolításával kell kezdeni.
5. A függőleges műanyag burkolatot ezután ki lehet pattintani.
6. A küszöbburkolatot egyszerűen kipattintjuk.
7. Ilyen fém fülekbe van bepattintva a műanyag elem.
8. A kábeltartók NEM pattintósak! Egyszerűen le kell csavarni a csavarról.
9. A gumitömítést a zár felőli végéről indulva egyszerűen lefejthető.
10. A kibontott elemek.
11. Az új elemek bekészítve.











Két éve a fékfelújítás kapcsán kapott a Pók új fékolajat. Gyorsan elrepült ez a két év. Újra esedékes. Ma megejtettem.
A bal első műanyag sárvédő ív alatt a lemez élen korróziót találtam, így drótkorongozás után kapott egy kis alvázvédőt.




Tavaly a "Nagy Túra" előtt már lecseréltem egyszer. Akkor a nagy sietségben nem sikerült rendesen leengedni a rendszert, mert csak a kiegyenlítő tartály csövét vettem le. Az meg ugye nem a legalsó pontról jön.
Most a tavaszi felkészülés jegyében újra kicseréltem.
A kiegyenlítő tartály alatt lévő csatlakozóhoz könnyen hozzá lehet férni. Miután a tartályból egy fecskendővel kiszippantottam az olajat, szétszedtem a csatlakozást. A gumicső a kormányműből jön, így a kormányt ide-oda forgatva az utolsó csepp is kifolyik.
Cső vissza, olajat feltölt, motort beindít, kormányt ide-oda mozgat, utántölt. A szivattyú hangján lehetett hallani, hogy mikor kész a dolog.




Gattazzo 6 évi kitartás és hűség után átadta a helyét "Hófehérkének". "Gyorsan hátat fordítottam neki",hogy ne lássa a könnyeimet amikkel küzdöttem....
Szerencsére jó kezekbe került,mert Hari Maestro flottáját erősít mostantól.
Már nyúzom, próbálgatom pár napja, de nem tudom eldönteni, hogy ilyen hamar meg lehet szokni a jót, vagy nem lett annyival erősebb mint amennyivel hangosabb lett a motor. Szerintem a német partner által írt értéket biztos nem éri el. Vagy nem is az volt a cél?
Alacsony fordulaton (1000-1200) finomabban jár és onnan egyenletesebben és erőteljesebben húz, ill. talán könnyebben forogja meg a végét, de pl az érdi M6 emelkedőn nem érzem, hogy jobban felmenne ill. jobban gyorsulna a közepétől mondjuk, mint a régi beállítással. A régi friss sw volt, úgyhogy nem lehetett húzva. Gondolom, hogy egy gyári frissítés, ha volt is előtte módosítva a vezérlés, alaphelyzetbe állítja azt.
Az is lehet, hogy ilyen hidegben nem is derül ki, hogy mit tud, mert eleve visszafogja a komputer (kopogás)? Reggeli indulásnál v. hideg motornál a hanga az eredetihez képest elég ijesztő.
Én max 10%-ra tenném a teljesítmény növekedést, a többi érzésre a motor hangja, de persze lehet, hogy tévedek a statikus adatokat illetően, ez csak érzés.
Lehet még módosítani rajta? Vagy mennyi visszatenni a régit egy próbára és utána újra visszatenni az újat, hátha jobban érzem a különbséget.
A comp. szerinti fogyasztás kisebb és tovább bírja a DPF, de ez azért is lehet, mert nem nyomom annyira. Talán az erősebb hangja miatt...
Alfa Romeo 1.9Jtd - 136ch
stage 1
origine modifié différence
puissance 136 ch 180 ch + 44 ch
couple 320 Nm 380 Nm + 60 Nm
És egy idézet pityukomától arra a kérdésemre válaszolva, hogy mire számíthatok:
"Első érzetre? Hát brutál ahhoz képest ami volt. A mosoly le sem fagyott a képemről míg haza értem. Azóta már megszoktam 10ezret mentem már vele így. A DPF pedig rendesen teszi a dolgát :-) "
Hát nekem ha keresnem kell, hogy mennyivel jobb az autó, akkor vagy velem van nagy baj, vagy...
Miután a jobb lábpanel és kesztyűtartó kiszerelése után sem találtam meg a kiegészítő fűtés patronját ill. vezetékelését azon a környéken ahol az látható volt a 156-omban, feladtam a keresést. Vagy nincs benne vagy jól eldugták :-(
A MES két "additional heater"-t ír, az egyik "not present" a másik pedig "Off" állapotban van :-(
Az "Actuators (F6)" fülön egy található, valószínűleg az amelyik "Off"-ban van, de nem hajtható végre a művelet, hibát dob.
Miután mínuszban is relatíve gyorsan ad meleget (a 156-oshoz képest pláne), arra jutottam, hogy nem is érdekel már. A termosztát csere óta sokkal hamarabb meleg van az utastérben, hamarabb vesz vissza a venti fordulatból is.
Az eLearn azt mondja, hogy a légtelenítést pumpálással (!) kell megoldani a 159 esetében. Nem tudom, hogy nekem úgy miért nem működik a dolog, többszöri próbálkozás és 2X1 Liter olaj átpumpálása után sem tetszett a fékhatás. Hirtelen fékezésnél jobbra "rántotta" a kocsit, na nem durván, de elég ijesztő volt néha.
Vásároltam egy vákuumos kütyüt, ami a jobb hátsóből valami eszméletlen buborékos fekete mocskot szívott ki. Persze "kőrbeszívtam" vele a többi kereket is, de csak a jobb hátsóval volt gond.
Most a fék, ugyan csak rövid úton próbálva, de egyenletesen fog.
Gondolom, miután a jobb hátsó egy kőrön van a bal elsővel, ezen a kőrön rosszabb volt a fékhatás, ezért történhetett a jobbra "csavarás"
Ugyanez a módszer a kuplung kőréből hasonlóan fekete szutykot távolított el.