Blog

Ma leszedtem a küszöböket védő műanyag burkolatot. Bekövetkezett, amire csak a legvadabb rémálmomban számítottam.
A burkolat belseje tele sós földdel. A korábbi telek sós latyakja itt gyűlt össze, és dolgozott. Nem kicsit.
A jobb oldali küszöb egyértelműen kukás. A külsejéről pikkelyesen jön le a rozsda. A gumidugón benézve a belseje is ilyen. Tehát, átért. A lyukon keresztül jól látni, hogy a belső küszöb ép. Azon rozsdának nincs nyoma.
A bal oldali küszöb csak kívül rozsdás, belül nem. Még menthető lenne, de ha már a másikat cserélni kell ez is cserélve lesz.
Szerencsére színre festeni nem kell, mert a műanyag takarja.

Tud valaki egy jó karosszériást? Valószínűleg Bárdossyékhoz fog kerülni, de előbb küszöböt kell szerezni.

 

A szokásos téli nézelődés részeként ma megnéztem a gyertyákat.

Az első meglepetés akkor ért, amikor felfedeztem, hogy a gyertyák feletti fedélben a rögzítő csavarok közül több laza, lötyög a fedél.

A második, amikor a termosztát felőli gyertyákat olajban úszva találtam. (Anno Csöri pasztával tette be az általa legjobbnak ítélt tömítést.)

A harmadik, akkor, amikor észrevettem, hogy a szelepfedél több csavarja kézzel tekerhetően laza. Szóval ezért folyt a gyertyához az olaj.

Már csak arra kéne rájönni, hogy mitől lazultak ki a csavarok. Ott voltam, amikor Csöri meghúzta őket... (Lehet, hogy csavarrögzítőt kellene használni?)

Biztos, ami biztos érzéssel utána húztam a laza csavarokat és a kérdéses gyertyáknál kikentem folyékony szilikonnal.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-21

Jelentem működik!

Mentünk egy kört és közben tetőt nyitottunk, sajnos a nap menet közben elbújt a felhők közé.

+5 fokban, ráadott fűtéssel városban semmi légmozgás, a kocsiban kellemes idő van. A sok nép meg les, hogy most milyen idő is van? :-))

A városból kiérve 70-80-ig változatlan a helyzet. Felette viszont elindul a légmozgás az ülés és az ajtó között, kezd fázni az ember keze a könyöklőn. Itt sokat segít az olasz módi, a bőrdzseki (made in Tarvisio), mert nem fúj át rajta a szél.

Szóval 10 fok felett, napsütésben nyugodtan lehet nyitni a tetőt, a projekt elérte a célját. :-)))

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-19

Kész.
A karton minta alapján a beszerzett plexiből dekopírral kivágtam a formát. A rögzítéséhez az item profilrendszer ajtópántját használtam. A csavarokat még el kell tüntetni, vagy lefesteni, mert feltűnőek. Már csak fóliát kell rá szerezni, addig rajta hagytam a plexi eredeti fehér védőfóliáját.
Remélem, hamarosan ki is lehet próbálni, mert most esik...

u.i.
Fólia nem kell rá. a csuklópántok prímán megtartják, nem ér az üléshez.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-08

Ma véglegesen rögzítettem a kalaptartót. A hátsó része kettő darab L alakú sarokpánttal és lemezcsavarokkal csatlakozik a hátfalhoz. Az első élére egy szög alu idomot csavaroztam fel. A két vége a háló rögzítésére is szolgáló fülekre van csavarozva.

Több szabásmintát is készítettem kartonból, ami alapján majd a plexit kiszabom. Próbáltam a nyári hálónál alacsonyabbat készíteni, de túl alacsonyat sem akartam. Szerencsére a talikon rengeteg képet készítettem a gyári hálókról, így azok magasságát céloztam meg. A véglegesnek tűnő verzió szélességben teljesen kitölti a tető alatti teret.

 

Régóta bántotta a szememet, hogy a jobb oldalon az ajtó felett lóg a tetőkárpit. Arra már korábban rájöttem, hogy a kárpitot tartó gumiszalag nyúlott meg, gyakorlatilag már nem fejt ki semmi feszítést. Sikerült beszereznem ugyan olyan szélességű gumiszalagot és ma kicseréltem. A két végét elég komplikált rögzíteni. Popszegeccsel van megoldva, de hogy mozogni tudjon a végpont egy persely is van benne. Egy perselyt sikerült elvesztenem, úgyhogy készíteni kellet egyet.

A végeredményt már majdnem tökéletesnek lehet minősíteni. A gumit egy kicsit még vághattam volna rövidebbre, hogy jobban kifeszüljön.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-05

Nekiálltam a zárt szélfogó projektnek. Az elképzelés szerint a vízszintes rész rétegelt lemezből lesz, a tényleges szélfogó része pedig plexiből. Nem régiben sikerült szereznem egy megfelelő méretű rétegelt lemezt.

A vízszintes részhez először hullámpapírból egy sablont farigcsáltam. A dolog kicsit bonyolultabb, mint az ember gondolná. Apránként lehet csak farigcsálni, mert amíg nagy nem fér be, hogy odapróbáld. Amint meg befér, már gyakorlatilag kicsi. Szerencsére volt itthon hullámpapír bőven. A karton szabásminta alapján aztán 10-es rétegelt lemezből kivágtam és bevontam olyan anyaggal, amivel a hangfalakat is szoktam.

 

Az új hűtővel felfegyverkezve, a ragyogó napsütésben megejtettük a 2011-es év utolsó kocsikázását. 47,6 km után visszaértünk a garázsba. A hűtő jól működik, folyásnak nyoma sincs.

A 2011-es kabriós évet lezárom.

Óraállás: 149.720 km

 

A hűtő kiszerelésekor a ventilátorokat tartó lemezt elég ramaty állapotban találtam.

Kicsit jobban utánanéztem és kiderült, hogy csak a Gtv/Spider párosba szerelték. Bontott is csak ezekből lenne, de a szállítómnál most nincs. Az új meg horror áron van, mert csak a ventilátorokkal együtt rendelhető.

Nem maradt más, rendbe kell hozni a régit. Drótkoron, rozsdaoldó, újra drótkorong, újra rozsdaoldó és jöhet az alapozó. Alapozóért bementem a városba, de festéket nem vettem, az itthoni készletből választottam színt. Ha már lúd, legyen kövér alapon a bronz színre esett a választásom.

Nagyon feldobja a motorteret :-)

 

1 kép - Visszakerült a helyére a kitakarított kiegyenlítő tartály. (A tisztítás menete: 2xfél napos ázás mosogatószeres vízben, 4 óra vízkőoldóban, majd még majd egy nap mosogatógépbe való mosogatószerben, és rengeteg öblítés.)
2 kép - Eredetileg ezt a vízcsövet akartam kicserélni, most bekerült az új.

Az összeszerelés a szétszedés fordítottja. Néhány kiegészítéssel.

3 - 4 képek - A régi hűtőről át kell rakni pár dolgot.
5 - 6 képek - Az elkorrodált lemezcsavar/műanyag stuszni kombó helyett mindenhová hagyományos csavart tettem.

A légtelenítés egyszerűbb, mint gondoltam. A kiegyenlítőt feltöltve és a hűtőn lévő légtelenítőt kinyitva gyakorlatilag megtelik a rendszer. A motort elindítva és a ventilátorok elindulását is megvárva alig fogyott a szint a tartályban. Maxra töltöttem és kész, lehet sört bontani!