Blog

>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-09

Nem is Alfa lenne, ha nem telne el úgy hónap, hogy valamit ne kelljen bütykölni... :)
De ügye ezért is szeretjük.... (?) :)
-mindjárt január 6.án elviselhetetlen lett a féltengely kattogása. (kapott)
-elkezdett csöpögni a hűtő is (folyamatos megfigyelés) * után töltögetés. Hűtő tömítő nem segített. Sajnos én voltam a balfax, mert ez később jól megbosszulta magát.
-A jó időre való tekintettel még belém is csúsztak. Így a "friss 2008" fényezésen sikerült rontani. Apró lakatolás, de akkor is... Ekkor lett telibe fújva a tető lemez az utólagos spoylerrel. Sajnos az elképzelésemet (BMWken láttam ilyeneket) nem sikerült 100% ossan véghez vinnie a műanyagozásra (üvegszál) megbízott "szakinak". Így utólag Sőt...
-Jöttek a tavaszi Alfa talik én meg főleg a külsőségekkel foglalkoztam. Legyen kész a fényezőnél lévő 15" nyári felni, kellett 2db gumi is. Persze, hogy csúszott ez is. Polírozás, takarítás, csomag tartó átrendezése...
Az esztergomi tali probléma mentesen lezajlott. (nálam is) A komáromi taliig a két hét is no problem.

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-09

Természetesen a második fél évben sem volt hiba mentes az autó. ;)
-szép autóhoz dögös kipuff dukál. Így kiköhögtem még neki egy új "rendszert" is.
Ez azt jelentette, hogy gázgyorsító maradt. Utána egy cső és egy sport dob. Nagyon jól nézett ki és még hangosabb is volt... :)
-Év végéig olyan sok macera nem is akadt: váltó olajba surlódás csökkentő adalék, LMM-lev szűrő pucolás olajozás, futómű állítás s a "szokásos" (éves/fél éves kerékagy csapágy csere) most épp a bal első...
2008 ban a megtett km 12457km volt.

 

Került bele egy új Varta akksi, néminemű szélvédőmosó és fékfolyadék...Fékek elvileg a hétvégére készen lesznek.

 
>> EseményPublic Enemy // Alfa 166 2.0 V6 TB // 2013-01-09

A mai naptól már nem birtoklom ezt a csodálatos autót. :-(
Csak annyit mondhatok, hogy a Vele töltött minden perc izgalmas és élvezetes volt.
Ilyen szerethető autóm aligha hiszem hogy lesz még egy az életemben.
Kivételesen jól összerakott autó volt gyönyörű belsővel, jó fékekkel, vajpuha váltóval és leges-legelső sorban egy vérpezsdítő V6-os szívvel az orrában!!!

 

Tavaly decemberben elvittem a kipufogót meghegesztetni, mert zörgött, meg elszakadtak a tartógumik. A rángatástól és ütögetéstől kiderült, hogy a katalizátor csörög-zörög, a flexibilis csőnél kifúj.
Tegnap megjött az új katalizátor és a flexibilis cső, ma beszereltettem. Jó lett, nem érezni, mint ha lefojtaná valami.
Viszont akkora rezonancia van az utastérben bizonyos fordulatnál, hogy komolyan zavaró.

Km: 214.200

Ma összesítettem az autó költségeit.
Beszéljenek a számok:
- Vásárlás időpontja: 2009.07.08.
- Óra állás vásárláskor: 133.187 km
- Vételár + magyar rendszám költsége: 1.958.147 Ft
- A vásárlás óta eltelt idő: 1.279 nap
- Óra állás: 158.193 km
- Megtett út: 25.006 km
- Tankolt üzemanyag mennyisége: 2.093,91 liter
- Teljes fogyasztás: 8,57 liter/100 km
- Tankolt üzemanyag ára: 766.595 Ft
- 1 liter üzemanyag átlagára: 366,11 Ft/liter
- 1 km-re vetített üzemanyagköltség: 31,39 Ft/km
- Felmerült költségek (alkatrész+szerszámok+extrák): No, ezt nem merem leírni...
- A szervizelésről készített fényképek száma: 4.293 db
- A két "Nagy Túrán" készített fényképek száma: 5.373 db

 

Elgurultunk a Párduccal a helyi szaküzletbe a kiürült flakonnal. A szaki megtanulmányozta és adott ugyan attól a gyártótól egy festéket. Még fel is hívott egy másik szakkereskedőt, hogy kompatibilis-e a két festék. Az is azt mondta, hogy igen. Kifizettem, hazahoztam, ráfújtam próbából a gólyalábra.
Semmi. Hurrááá!!
Épp végeztem mindkettőn egy vékony réteggel, amikor látom, hogy a ráncosodik a festék. Mégse hurrá, hanem - de ezt inkább nem írnám le.
A lengőkar pucolásának álltam neki. Mivel az új festéknek aceton szaga volt, előkerestem az acetont. Segített. Meg némi drótkorong.
A két réteg festék két óra különbséggel felment. Király lett.
Holnap jönnek a rugók...
Meg lehet, hogy megjön a 36-os dugókulcs is. Viszont, ha nincs fenn a gólyaláb és a lengőkar, nem tudom, hogy hogyan tekerem ki a tengely végén lévő csavart.
Ja, rendeltem stabszilentet is. Holnap itt lesz. Most, hogy nincs útban a lengőkar, lehet, hogy ki tudom cserélni.

 

Ma vettem piros és sárga sprét a helyi festékboltban. (2. kép) Reméltem, hogy kompatibilis az eddig használttal. (1. kép)
Nos, nem. A pirosat a lengőkarra fújva pár másodperc alatt „beráncosodott” a régi réteg és levált. Mérgemben feladtam a küzdelmet, és holnapra halasztottam a projektet.
A lengőkarról le kell szednem a festéket és a jelenlegivel újra lehet fújni, elég lesz.
A gólyalábhoz szereznem kell "obis" festéket…

 

Ma reggel sajnálattal állapítottam meg újra, hogy a gólyalábakra ráférne még egy réteg festék. Csak nincs, tehát a projekt elakadt.
Indult helyette más, a lengőkaroké. A leszerelés nem volt egyszerű (haspáncélt is le kellett venni), de kijöttek. A gyári festésük sérülésmentes, így elég volt letisztítani, zsírtalanítani és kicsit felérdesíteni a felületet. Piros lett, mint a hátsó lengőkarok. Sajnos a piros is elfogyott, így csak egyszer lettek lefestve. Azt is kell venni. Akkor viszont más is le lesz festve…

 

Kiszereltem a gólyalábakat és letisztítottam őket. Délelőtt megkapta az alapozást, délután pedig a sárga színt.
Ááááá, nem lesz feltűnő.
Sajna a festékes flakon az első rétegre volt csak elég, kell még venni.