Blog
Miután a jobb lábpanel és kesztyűtartó kiszerelése után sem találtam meg a kiegészítő fűtés patronját ill. vezetékelését azon a környéken ahol az látható volt a 156-omban, feladtam a keresést. Vagy nincs benne vagy jól eldugták :-(
A MES két "additional heater"-t ír, az egyik "not present" a másik pedig "Off" állapotban van :-(
Az "Actuators (F6)" fülön egy található, valószínűleg az amelyik "Off"-ban van, de nem hajtható végre a művelet, hibát dob.
Miután mínuszban is relatíve gyorsan ad meleget (a 156-oshoz képest pláne), arra jutottam, hogy nem is érdekel már. A termosztát csere óta sokkal hamarabb meleg van az utastérben, hamarabb vesz vissza a venti fordulatból is.
Az eLearn azt mondja, hogy a légtelenítést pumpálással (!) kell megoldani a 159 esetében. Nem tudom, hogy nekem úgy miért nem működik a dolog, többszöri próbálkozás és 2X1 Liter olaj átpumpálása után sem tetszett a fékhatás. Hirtelen fékezésnél jobbra "rántotta" a kocsit, na nem durván, de elég ijesztő volt néha.
Vásároltam egy vákuumos kütyüt, ami a jobb hátsóből valami eszméletlen buborékos fekete mocskot szívott ki. Persze "kőrbeszívtam" vele a többi kereket is, de csak a jobb hátsóval volt gond.
Most a fék, ugyan csak rövid úton próbálva, de egyenletesen fog.
Gondolom, miután a jobb hátsó egy kőrön van a bal elsővel, ezen a kőrön rosszabb volt a fékhatás, ezért történhetett a jobbra "csavarás"
Ugyanez a módszer a kuplung kőréből hasonlóan fekete szutykot távolított el.
Annak ellenére, hogy aránylag gyorsan melegedett a motor, 80-85 fok között mocorgott még autópálya tempónál is. Így hát cserés lett és lássanak csodát, 90 fokra szegeződött a mutató.
A cseréhez ki kellett venni az akkumulátort + tálcát, a komputert és le kellett kötni a szívó csövet a pillangószelep házról + egy rögzítő csavart ami a kuplung munkahenger magasságában található.
Normál esetben négy bilincs szükséges, két 25 körüli, egy 40 körüli és egy kicsi, de azt visszapattintottam. A művelet vízigénye. kb 2 liter
, ha a nagyobb előremenő csövet felemeljük
Nem melegedik fel gyorsabban csak melegebbre.
BEHR termosztátárt köszönet Erhardnak!
Ma , csak mert jól esett, bütykölni támadt kedvem. Első kőrben a befagyó kézifék problémát orvosoltam egy a Wartburg kézifékhez kapható porvédővel. Mert ahhoz kapható :-(
Porvédő
A könyöklő alatti lyukon meglazítottam a kézifék bowden csavarját és kiakasztottam a végeket a nyeregnél, majd mivel hosszúnak bizonyult a tutti porvédő, lerövidítettem a vékony részétől három és fél bordára. A bowden végét áterőltettem rajta, telepakoltam zsírral. A régi gumimaradék eltávolítása után láthatóvá válik a bowdenházon egy horony, ahova be lehet gyorskötőzni az új gumit. A gumi végével hasonlóképpen kell eljárni és rászorítani a bowdenre.





Hófehér novemberben betöltötte az első életévét. Annak ellenére, hogy az autó még bőven ráérősnek ítélte az olajcserét (11.542 km az eddig közösen megtett út), gondoltam, azért egy évben egyszer neki is jár a szerviz. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő csere történt. Az eddigi tapasztalat alapján újabb egy év gondtalan autózás következik. :-)
Igazából se tuning, se extra. Lényegében csak egy darab műanyagról van szó, ami szerintem nem haszontalan. Szülőktől kaptam karácsonyra, ma úgy bő fél óra alatt lett felszerelve. Sajnos túlerőben szenvedtem, így eltörtem egy csavarhúzót, de lényegében nem volt túl bonyolult művelet :)

Hátulra Carsign nemesacél keret került ami carbon hatású.
Nagyon jó minőségú kereteket gyártanak valóban.
Tudom ajánlani őket: http://www.carsign.hu


A hideg egy kissé engedett, így pár dolgot sikerült megcsinálni:
1. A héten vettem egy pár LED-es helyzetjelzőt, ma bepróbáltan. A fénye tényleg sokkal fehérebb, de gyengébb is egyben. Mivel csak előre világít, nem tölti ki a lámpát a fénye. Ment vissza a kék búrájú eredeti.
2. Kicseréltem a hűtő feletti műanyag kábelcsatornát.
3. Lecseréltem a légszűrő betétet. Már "kissé" koszos volt.
4. Becsavartan a klímakompresszort tartó konzol hiányzó csavarját.
A kormányszervó olajcseréjét hidegre való tekintettel elhalasztottam...




Csörinél jártunk, sikerült beszereznie pár dolgot:
- először is két küszöböt, eredeti darabot.
- csavarárut a küszöbburkolathoz:
82432125 – 10 db – patent a küszöbbe
14216087 – 12 db – műanyag izé, amibe csavart kell belehajtani
60623856 – 12 db – valami gyűrű a csavaron (összerohadt a csavarokkal)
15688507 – 12 db – csavar
- tartócsavar a klímakompresszorhoz (ezt csak úgy kaptam a ládányi csavarkészletükből)
- műanyag kábelcsatorna a hűtő fölé
- tömítéstartó sín a "B" oszlopra
- dokumentumtartó mappa
- 5l Racing olaj
- olajszűrő
- légszűrő
- szervóolaj
- fékolaj
Úriember árakat nem ír, ezért csak annyit árulok el, hogy a csavaráru a burkolathoz maga kb. 13ezer volt :-))











