Blog
Újabb kerek óraállás 40000 km együtt....rohan az idő már több mint két éves a gép! Következik egy olajcsere szervíz és mivel a gari lejárt ezért asszem saját kezűleg ejtem meg nemsokára!

Délelőtt befejeztem a festési munkálatokat.
Még egy réteg sárga a gólyalábakra, majd a féktárcsát takaró lemezre. Végül az első féktárcsák középső része kapott egy hőálló ezüstöt.
Egyenlőre ennyi.
Miután ez megvolt végre nekiállhattam az eredeti projektnek, a féltengelyeknek (60812765 - 46307010).
A 36-os fej birtokában jóízűt birkóztam a kerékagy csavarral. Alig találtam itthon megfelelő hosszú toldót a szárat, aztán egy méteres zártszelvény darab segített.
A belső imbusz (60800076) csavarok kihajtása után (a másik oldalon önzáró anyák vannak, 13-as kulccsal meg kell fogni) kijön. Mivel a gólyalábak nincsenek fenn a kerékagyat ki lehetett hajtani, hogy a kerékcsapágyból kicsusszanjon a vége.
A két felét összehasonlítva nagyon egyformának tűnnek. Az ePER szerint is, tehát nincs külön jobbos, meg balos, mint sok online oldalon írják.
A kiszerelt darabokat megvizsgálva semmi rendellenességet nem tapasztalok. Nincs kotyogás, holtjáték, lazán mozog minden irányban.
A kerékagy festése mégis felújításra szorul, most hogy látni a hátulját, nem árt egy kis drótkorong és festék.
A kerékcsapágyakat megvizsgálva a bal oldali zajtalanul fut, pontosabban a zsír cuppog benne, mintha új lenne. A jobb ellenben érdekes hangokat ad, szerintem kukás. Mondjuk menet közben a jobb elejének volt is néha hangja.












Készen lett a középső mérőórák -üzemanyag,óra,vízhőfok mérő- világítása is.
Habár nem ment minden olyan zökkenő mentesen ,mint a 2 nagy mérőórával.
Itt ugyebár szét kell bombázni mindent:
-fejegység
-klíma vezérő tekerőo
-hamutartó (2 csarlakozó van mögötte)
-további 2 csatlakozó az elakadás jelzőnél
-váltószoknya
-egy halom csavar
-végül maga a középkonzol borítás
Miután ezzel megvagyunk kivesszük az óracsoportot. Semmilyen bonyolult dolog nincs benne, hátul egy csatlakozó található, azt kihúzzuk.
Bemenekülünk a januári hidegből , nekiállunk szétszedni az órát.
Elöljáróban az átlátszó műanyagot vesszül le, majd egy fekete részt. (apró csillag csavarok fogják,és tartó fülek)
A technika ugyan az,mint ezelött. Mutatók le, számlap le, számlap csiszolás, piros fólia ragasztás, majd összeszerelés.
Minden mehet össze, látszólag minden rendben!
Ráadom a gyujtást, a vízhőfok alapból felmegy 60fokra, üzemanyag is nagyon fals értéket mutat.
Kiműtettem megint majd bennt szétszedtem-összeraktam 3x, még mindig nem jó.
Mérgemben úgyhagytam, gondoltam majd holnap!
Volt egy elméletem ,hogy akkor valószínület gyujtáson kell visszarakni a helyes értékekre a mutatókat. Nálam ez teljesen bevált, a fals értékek már a helyeset mutatják.
Itt nagyon fontos ,hogy az üzemanyag szintet vagy jelölt be, vagy fotózd le, meg is jegyezheted, lényeg, hogy tudd hova kell visszatenni a mutatót!
Tanulj a hibámból ,így jár az az ember aki kisérletezik :D
Lényeg ,hogy minden klappol, sok sikert !















