Blog
Kicseréltem őket mert kezdtek nagyon elkopni. Textar került bele. Remélem jó lesz és nem nyekereg. Meg meg lett forrasztva a kopásjelző vezetéke, mert el volt szakadva.



1. a motor is erősödött
2-4. a kipufogó cserélődött rozsdamentesre
5. a leömlő és a hűtő között nem maradt sok hely
6-7. a wastegate már kívül van és kint is megy el







Kicseréltem őket mert kezdtek nagyon elkopni. Textar került bele. Remélem jó lesz és nem nyekereg. Meg meg lett forrasztva a kopásjelző vezetéke, mert el volt szakadva.


A kocsi fara most kapott új szilenteket. A régieket poliuretán PowerFlex-ekre cseréltük.
Mindent beszereztem amit gyártanak hozzá, + a csonkállványban található úgyn. unibal-okat is cseréltük (állítólag ez felel a passzív hátsókerék kormányzásért). A fara stabil lett, de a kerékdőlés nem állt helyre. Hátul az előírt kerékdőlés -1,05° (+-0,33°), jelenleg pedig -1,78° és -1,62°. Valószínűleg a felső lengőkart is cserélni (szilentezni) fog kelleni?! Valakinek ötlet? (az utolsó képet nem én készítettem, de így néz ki az enyém is)




1. a lendkerék könnyebb lett
2-3. a kuplung pedig erősebb (a tárcsa azóta már rugós, ez nem bírta a rezgéseket és eltört)
4. hogy ne szakadjon le a bal láb: központi kinyomó.
(ez a pont inkompletto DCS munkája)




1. felkerült a 4 dugattyús brembo fék előre
2. a fekete speedline-ok alá 21mm-es pogácsa kellett volna, igy alapkészlet lett az integrale felni és új gumik is kellettek (205/45R16 Michelin Pilot Sport3)
3. hátul is fent vannak végre a gtv nyergek
4. a fékcsövek "megteflonosodtak" mindenhol
5-6. piros lett a szívócsonk és a szelepfedél
7. bekerült a zagato kormány és az extra órák







Megjárattam, szépen megy, de 4500nál elbizonytalanodik, és eltűnik az erő a motorból. 5000től úgy tűnik, hogy normálisan továbbhúz.
Mindezt csak terhelésen csinálja, és akkor ha alulról érkezünk a 4500hoz, ha visszaváltáskor pörög fel 4500környékére, akkor nem.
Álló helyzetben, üresben nincsen gond.
Itt már nem tudok többet tenni, elviszem Novoth Tiborhoz, most, hogy legalább járóképes állapotba került. :)
MIL nem kapcsolt, hibakódokat még nem néztem.
Jobb első lengőkar és stabilizátor csere.
Amióta ezt e blogbejegyzést megírtam, kiderült, hogy ez a művelet nem az ECU-t reseteli, hanem a folytószelep szenzort (TPS) kalibrájla újra a gyári értékekre, majd használat közben a vezetési stílushoz.
Elnézést, ha valakit félrevezettem, engem is félrevezettek. :)
Ma csináltam egy ECU folytószelep resetet:
1. 45 percre lehúzni a negatív sarut az akkuról
2. 90mp-ig ráadni a gyújtást (pedálokhoz nem érünk)
3. 90mp-ig levenni a gyújtást (pedálokhoz nem érünk)
4. 90mp-ig ráadni a gyújtást (pedálokhoz nem érünk)
5. 15percig járatni az autót (pedálokhoz nem érünk)
Ekkor a TPS alapértelmezett gyári értékekre való rekalibrálása megtörtént.
6. Ha a 15 perc nem volt elég ahhoz, hogy a motorhűtő venti bekapcsoljon, akkor várjuk meg míg bekapcsol (ha 15 perc előtt kapcsol be, akkor is várjuk ki a 15 percet!), majd leállítás nélkül menjünk teszt útra, és a lehető legváltozatosabb terheléseken használjuk az autót (lehetőleg minden sebességi fokozatban), kb. 20 perc elvileg elég..
7. Ezután leállítás előtt várjuk meg míg még1x bekapcsol a motorhűtő venti.
Így a TPS "igazodott" a vezetési stílusunkhoz.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/201163-ecu-reset-its-a-miracle-cure.html
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=10706&PN=0&TPN=1
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/378346-ecu-reset.html
A 5. lépés során a motor szépen járt. Indításkor 1-2 mp-ig bizonytalan volt, de helyreállt az alapjárat és utána egészen leállításig olyan volt mint a probléma előtt, szépen járt a motor.
Több, mint 15 percig járattam, addig, amíg a termosztát elkezdett kinyitni (kb. 20 perc).
Külső hőmérséklet a fedélzeti comp szerint 2.5C volt.
A 45 perces állás helyett is állt majd 3 órát, mert közben az alábbiakat csináltam:
- a szívóágat lebontottam és az AFM-et kivettem a helyéről és féktisztítóval óvatosan megfújtam
- a haromnika cső elején lévő repedést leragaszottam power tape-val két rétegben
- az első hengersorból kivettem a gyújtótrafókat és a gyertyákat. A trafókon nem látszott semmi probléma, nem volt nyoma áthúzásnak sem.
A 4. hengernél a csatlakozó tövénél látszik, hogy azt már babrálták, mert a szigetelés nem gyári, hanem szigszalag. Ráadásul a vezetékeken sérült a szigetelés. Ezt majd meg kéne nézni, ha jobb idő lesz. A szigszalagot cseréltem rajta. A gyertyáknál viszont látszott, hogy vmi folyadék beszivárgott és vitt magával vmi trutyit is, mert a gyertyák alatt ott volt összegyűlve a száraz kosz. Ezt sikerül kiszivatni.
- Kivettem a gyertyákat is. Mind a három sötét volt (de nem száraz) látszott, hogy dús keveréket kapott. Valószínúleg az előző egyenetlen járatáskor lettek ilyenek.
- az akksinál lévő összes relét kivettem és megtörölgettem a lábukat
- a fojtószelep csatiját is lehúztam és megnéztem, de nem látszott rajta semmi probléma
- a termosztátban lévő hőm. jeladó csatiját is lehúztam, de ott sem látszott probléma
A gyertyafedél alatt látszott, hogy hol folyt be víz a trafókhoz valamint a króm szívócsöveken is jól látszott, hogy szemből kaptak vizet.
Ami problémásnak tűnik még, az az AFM csatija. Nagyon rossz helyen van és ráül/ráfeszül a vízcsőre.
Az első hengersorra, a gyújtómodulokhoz érkező kábelköteg a menetirány szti jobb oldalon érkezik a motor eleje felől. Ez egy gégecsőben fut, viszont elöl, hozzáér a blokkhoz és ott eltűnt a gégecső (elolvadt gondolom), így ott szbadon vannak a kábelek. Kéne szigetelés + vmi távtartó, amit eltartja a csövet a blokktól.
Megnéztem a kábel csati dobozokat is (szívócsonk menet irány szti jobb oldala valamint a termosztát felett), ott nem láttam problémát, de nem vettem ki a csatikat, mert elég hideg volt és nem akartam, hogy megtörjenek a kábelek ill. hogy a doboz teteje eltörjön.
A 15 perces járatás után, már nem mentem vele, mert besötétedett. Majd holnap megjáratom.
A hibakódok nem jöttek vissza.




