Blog
Kapott 4 új téli gumit a gép: Nokian 195/65 R15
km: 167400
Mióta kicseréltem a téli gumit ma esett először nagyobb hómennyiség.
A Pirelli Snowcontrol III. papucsok ötösre vizsgáztak. Nagyon jó vétel volt!
Felraktam a Fiatecuscan 3.6-os verzióját.
Itt már minden rendben. Azaz majdnem,mert
P0141=Lambdaszonda-fűtö áramkör (Bank 1. szonda 2) funkció-rendellenesség áll fent.
Kapott kis kontaktspray-t így ok de csere lesz belőle.



A hétvégén, a hideg ellenére nem bírtam tovább, és muszáj volt kitakarítanom Gyöngyömet.
Lemostam, majd kiporszívóztam, meg kiszedtem belőlle a gumiszőnyegeket, és azokat is megsúroltam.
A végeredményt fotókon is megörökítettem.
Együtt a családi flotta, tisztán, csillogón:)




Tegapi napon érdekes utam volt. Páromtol indultam hazafelé, 30km-es távot potom 2 óra alatt tettem meg. Behavazott...de nemcsak havacska, kőkemény tökös hó hullott.
Az útszélen árokba csúszott és sorsukra hagyott autók, 2 méteres hótorlaszok, egymáson segítő autósok. Én nemis tudom láttam-e már ilyesmit. Hóláncot felraktam a két első kerékre, aki hasonló úton közlekedik melegen ajánlom ezt a műveletet, mert életet menthet!!! Egyáltalán nem csúsztam meg sehol, de ígyis max második sebességben lehetett közlekedni a havas/jeges úton.
Idézet egy újságcikkből, csakhogy képben legyen az olvasó:
"Topolya: a katonaság tankja tolta félre az útzárlatot okozó kamiont
A szerbiai katonaság tankja segített abban, hogy az autópálya topolyai szakaszánál az utat elzáró kamiont félretolják, s a mögötte feltorlódó mintegy 11 kilométeres sor végre megindulhasson.
Az autópálya eltakarításába a Vojput dolgozói mellett a szerbiai katonaság is bekapcsolódott, s egy tankkal tolják félre azokat a nyergesvontatókat, amelyek akadályozzák a forgalmat.
Időközben a belügyminisztérium tűzoltó szolgálatának mentői négy helyen áttörték az autópálya sávelválasztó kerítését , hogy az Újvidék felé haladó sávban feltorlódott 11 kilométernyi sorban várakozók vissza tudjanak fordulnak Szabadka irányába.
A nap folyamán korábban két autóbusz indult el Újvidékről az autópályán veszteglőkhöz, hogy kimentsék az autókban rekedt gyermekeket és nőket, nyilatkozta Predrag Marić, a szerbiai belügyminisztérium katasztrófavédelmi osztályának vezetője. (24sata.rs)"
Fotókat nem én készítettem, facebookrol vannak








Ma a szokásos 50 km-es körúton átléptük 15.000-dik együtt töltött km-t. Jó alkalom arra, hogy megpróbáljam összeszedni, hogy mi mindent cseréltem eddig. A cél mindig a gyárihoz hasonló állapot és az üzembiztonság volt.
A német tulaj által cserélt dolgok:
- minden szíj és feszítőgörgő (vezérlés, balansztengely, generátor)
- hátsó rugótartó lengőkarok
- bal zár elektromotorral
- hátsó fék, tárcsa+betét
- jobb külső féltengely gumiharang
- kézifékkötél
- gyertyák ( 300 Eurót fizettek értük)
- gyertyakábel készlet ( 181 ójró).
- 4 új gumi
- lengőkar az első futóműben 99 ójróért
- Szívócső, ami a levegőszűrőtől megy
- jobb hátsó lengőkar
- 2 db "Muffe" nevű valami, amit feltehetőleg olajcső összesen 25 ójróért
- Lambda szonda
- bal hátsó kerékcsapágy
- két alkalommal alvázvédelem javítása, viaszolása
- kipufogó hegesztése
Összese 5.727 Euró
Mióta nálam van a következők lettek cserélve:
- a motortartó keretet az alvázzal összekötő két merevítő
- kartervédő (vas)
- hátsó futómű festése
- hátsó kutyacsontok
- Első féktárcsa és betét
- Hátsó fékbetét és szabályozott tárcsa
- Hátsó rugótartó betét
- Akku
- Jobb hátsó ABS jeladó
- Jobb hátsó kerékcsapágy
- Főfékhenger és benzinszűrő
- Szélfogó háló (saját készítés)
- HiFi (erősítő, mélynyomó, nagy oválok az ajtóban)
- Klímakompresszor felújítás
- Tolatóradar
- Kipufogó festés
- Bal hátsó sárvédő festés
- Kormánybőrözés
- Szőnyeg
- Első embléma
- Hátsó embléma és „Spider” felirat
- Segédalváz, első lengőkarok, lengőkar tartó csavarok (gyári), első staibilizátor rúd, első kutyacsontok
- Bal első ablaktömítés a tükörnél és fékbetét kopásjelző
- Motoros antenna
- Vezérmű szíj, görgővel és feszítővel
- Balansz szíj a feszítőgörgővel
- Hosszbordás szíj a feszítővel
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés
- Termosztát
- Motorolaj (Selenia Racing) és szűrő
- Váltó egy 65 ezret futott autóból
- Kuplung
- Főtengely és balansztengely szimering
- Kormányösszekötő gömbfej
- Vászontető ápolás, impregnálás
- Bőr- és gumiápolás
- Hűtőventilátor előtét ellenállás
- Balanszsúly
- Bal első ablak tömítés
- Hosszbordás szíj
- Összes izzó cseréje
- Hátsó stabilizátor szilent
- Kormányszervó olaj
- Kipufogó hővédő lemez
- Középkonzol
- Váltószoknya (bőr)
- Jobb féltengely gumiharangok
A költségeket nem mertem összeadni...
A kora este elmentünk tankolni (8,18 l/100km lett a fogyi), majd megtettük a "szokásos" 50 km-es kabriózós körünket. Közben átléptük a fent nevezett km állást.

Gondolom sokatoknak ilyen "szép" állapotú a gyári kulcsa,mint az enyém. (így vettem)
A megoldást számomra a bicskakulcsos központi zár szett hozta meg.
Végre sikerült beköttetnem a zár vezérlőmet!
Rohadtul untam már a kulcsos nyitogatást,főleg ,hogy csak a jobb oldalról lehetett.
Nyit-zár, csomagteret is tudna nyitni,de ez még nem megoldott nálam.
Indulás után a fékpedálra lépve bezája az ajtókat, majd ha leállítom az autót,vagy meghúzom a kilincset kinyílik!
Cakk-pakk kb. egy huszasomba van, tekintve ,hogy nem túl minőségi a cucc nem olcsó.
De teszi a dolgát, nagyon hiányzott már!
