Blog

Ma reggel elgurultunk Várpalotára Csörihez. Mire megvakargattuk "Pista" buksiját már a levegőben is volt a Párduc.
A csapágy könnyen lejött, de furcsa, hogy mennyire rozsdás volt. Az utolsó két képen egy nemrégiben kiszerelt 156 hátsó kerék csapágy van az enyém mellett. Jól látni az eltérő rozsdásodást.
Szintén meglepett, hogy maga a kerékagy alumínium.
Hazafelére helyreállt a CSEND. Újra hangtalanul suhant a Párduc.
km óra állás: 79.104 km

u.i.
Aki nem tudná, Pista a szerviz cicája. Képet a személyiségnek védelme miatt nem teszek fel róla. (Meg amúgy sincs.)

 

21 év után a motorvezérlés kábelkötege nincs valami jó állapotban. A csatlakozók rögzítései kissé szét vannak száradva. Pl. a motorhőfok jeladó csatija csak rá van dugva, nem tartja semmi. Kizzo cartárs tanácsára RIPCA csatlakozókat kerestem. Ezek szabvány JPT csatik és könnyen elérhetők.

 
>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-12-08

kapott az autó 4 új téligumit (Barum Poaris3)

 
>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-12-08

Az utolsó kettő maradt meg. Nyári, téli kombó. (az azelőtti kettő az ugyanaz)

A másodikat is nagyon szerettem. :-( Azt sajnálom.

>> SzervizZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-12-08

Következett a már régóta esedékes futómű és fék felújítás ismét Zé.nél.

- új toronycsapágyak,
- új toronyszilentek,
- új kerékagy csapágyak,
- új lcs. porvédők,
- új féktárcsák,
- új fékpofák.

A múltkor szereztem ugyan olyan téli gumit a hiányzó helyére mint a többi(pluszba kaptam 1 defekt után javítottat is jó lesz tarcsiba hátra ha úgy alakul)
Ezeken felül az elpadkázott lemezfelnit is sikerült kikalapálni, remélem nem lesz gond a gumi felrakással rá.

A lengéscsillapító egyenlőre még nem lett lecserélve, mert értelmes áron értelmes márka nincs, szart meg nem rakunk bele..

De most este eset le, hogy van nekem 2 bontottam, azt sztem fel újítjuk! :)) De ez egy későbbi történet lesz..

>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-12-07

Ismét megadta magát a pillangószelepem, bontottat kaptam de 1.6 ts-é amit nem csipáz a jts. egyszerűen mentem és egész jo volt, leálltam 2 órára és mikor visszaültem nem nyitott szinte a szelep, nem tudtam akkora rohammal menni mint szerettem volna sajnos és nem reagál annyira gázadásnál. Megint ingadozott az alapjárat és állt le az autó. Emiatt.. Jövőre egy jtsbe valót nézek addig is ez lesz.

 
>> SzervizBalumester // Alfa 166 2.4 JTD // 2012-12-07

Légtömegmérő csere kormolás miatt.

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-12-07

Elkészült a Novitec toldat. Házasítva lett a lökhárítóval, már csak a fényezés van hátra. Mire meglesz remélem a pajzs is megérkezik, mert az is elég csúnya volt. Le jött róla a króm. Meg eléggé megszerettem a hátsó tolatóradart, így kapott előre is. Bár nem szabad csak rá hagyatkozni, de jó szolgálatot tesz, főleg ha olyan valaki vezeti az autót aki nem nagyon érzi az elejét, meg a végét, és néha van ilyen :-). Meg így sajnos nincsen elegendő hely az "A" típusú rendszám felhelyezésére, meg kell hogy adják az engedélyt a "B" típusúra. Remélem most már nem kekeckednek.
Még valami relé kell ami bizonyos idő után kikapcsolja az elejét, vagy a gyújtásra vagy a tolatólámpára kötöm rá. Szerintem ebbe ismét Szakember :-) segítségét kérem.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-12-07

Felkerült a csizma egy 205/50R17 Michelin Pilot személyében. A felni sajnos nem kapott színt (még), mert elaludtam az egészen és már ideje volt feldobni. De észben van és meg lesz "basszintva". Kell is neki, mert így...nem tetszik. Valljuk be béna!

Ami kiderült szereléskor, hogy két csavar hosszabb volt és így beleért forgás közben. :-) Köszörültük.
Jobb első kerékcsapágy most már morog. Nyáron még nem akart. Erre vártam. :-)

Szóval az van, hogy több, mint egy hét után - az aksi szükségszerű feltöltését követően - ma helyet foglaltam benne, beindítottam, majd az egy pillanat alatt beröffenő MOTOR hidegen is gyönyörű surrogása, a hátsó dob lúdbőröztető dorombolása alatt, a fűtött ülésben, mely a PONT tökéletes méretű utastérben leledzik... szóval... Elöntöttek az érzések, mely gondolatokat szült hideg, de gyorsan melegedő arcbőröm mögötti térben. Ilyeneket, hogy: húzná néhai Rudolf Diesel bá a f.....a a remek találmányát, vagy dugná azok ülepébe, akik elhitették a világgal (és velem is), hogy ez JÓ nekünk közlekedni..., hogy hiányzik a bánatnak a kelletlen jéghideg kerregés, a nehezen melegedő, az ilyen időben túl sokáig tartó szánalmas didergő érzés odabent, az enteriőrben. Mivel GYORSAN áramlott be a meleg ájer, még több dilemma cikázását indukálta hamarosan nem kis méretű fejemben, ilyesmiket, hogy: 2000 ccm. alatt egyáltalán nevezhető-e AUTÓNAK bármi? Mifaxért kerül ennyibe a benzin, az átírás, az adó?! Miért nem adatik meg jóval több embernek, hogy megtudja, érezze, MI A JÓ?

... fentiek ideje alatt még mindig "P" állásban, álló helyzetben dorombolt a nagyvad. Gomb benyom, áthúzom "D"-be, és... A helyzet ettől még drasztikusabbá vált nyakam ékében, nem átallottam hangosan kimondani önnön magamnak: ehhez képest minden egyéb Alfa tényleg alsó kategória (értsd nyugodtan: sz.r), qrvára nem egy kávéház egy ilyen nagyvaddal. Egy GT SEM. Nagyon nem...

Mivel árulom, és vélhetően előbb-utóbb el is adom a bellát, muszáj volt kiírnom magamból kelletlenül és kéretlenül az előbbieket. Itt és most elnézést kérek, ha túl sovinisztának, becsmérlőnek, vagy egyéb negatív értéket hordónak tűnik néhányatok számára fenti szösszenetem, de tényleg így érzem - ennyire jó egy JÓ 166 V6. Igen, a V6, az 5 hengeres JTD sem rossz, de a fentebb leírtak miatt ugye... Akiben van affinitás, és lehetősége van rá - javaslom - ne eméssze magát, próbálja ki. Amíg még megteheti, amíg nem végez az enyészet a típus jelentős részével...

Azt hiszem, végleg "megtértem"; még ha soha többet nem lesz ilyen vasam ekkora motorral, akkor is: empirikus úton volt hozzá szerencsém. Köszönöm a sorsnak.

Így estére lenyugodtam, helyre állt a rend bennem. V6 leparkolva, holnaptól ismét a szép GT-vel kerregünk tovább... csak azért, mert OLCSÓBB a közlekedés vele.