Blog

>> EgyébJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2012-06-14

Kicseréltem a gyári hangszórókat, mert elég ótvarul szóltak. Még az előző autómból öröklődtek át az "új"-ak. Az első és a hátsó ajtókba is JBL hangszórók kerültek.
Ha már le voltak szedve az ajtókárpitok kifújtam az ajtókat üregvédővel.

 
>> SzervizMarek // Alfa Spider / GTV 3000 V6 24v Lusso // 2012-06-08

Ma kicsit kellett foglalkozni a vassal! Olajcsere (Selénia Touring), szűrők cseréje, kormáyn és féltengely porvédő gumiharangok cseréje. Első féktárcsák és betétek cseréje (Brembo), erősítő és mélynyomó beépítése!

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-06-14

Néha nem engedett ki rendesen a hátsó fékem. Csöri szétkapta, mint Ivánt a gránát, és ipari mennyiségű retket szedett ki belőle. Azóta hibátlan.

>> AutóápolásMarek // Alfa 75 America 3.0 V6 QV aka Potenziata // 2012-06-14

Ma kicsit foglalkoztam megint az autóval. Lecseréltem a szűrőket, és az olajat (Seleénia Touring). Plusz fel lett polírozva a gép.

 
>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2012-06-14

Idén is ugyanolyan esős és borult volt az időnk az Alfacity rendezvény alatt, mint tavaly. Illetve, tavaly legalább időnként felragyogott a Nap, de most délutánig, az eredményhirdetésig folyamatosan be volt borulva az ég. Utána persze, hogy hét ágra sütött :)
Ismét sikerült újabb részeket felfedezni a Monostori erődben, ezúttal a Duna védvonalában egy csillés kocsit, amit lehetett ide-oda tologatni. Kaja, fagyi volt bőségesen, ez mindenképp előre lépés az elmúlt évek szervezéséhez képest!

Tentacle cartárs családjával duoban autóztunk, szálltunk meg egy közeli panzióban.
Összességében jól éreztük magunk, reménykedünk benne, hogy jövőre az egésznapos rendezvény része lesz a napsütés is! :) Köszönjük a szervezőknek!

>> Autóápolásdroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-09

Előző blogomban írtam már az Autoglym-ről.
Kipróbáltam hát a második legjobb wax-ukat, sötét autókra (1-2. kép). A legjobb az: Autoglym High Definition Wax. Ajándékba kaptam egy sampont (3. kép) is mellyel a próba előtt lemostam a verdát (4. kép).
A wax próbát a motorháztetőn végeztem. Jobb oldal a waxolt, bal oldal a waxolatlan (5. kép). Az eredmény (6-9. kép) engem meggyőzött, és ha még plussz védelmet is biztosít a wax, akkor már többszörösen megtérül a felvitelell befektet munka.
A termékek konkrétan:
Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner – 0,-Ft
Autoglym Ultra Deep Shine – 4.500,-Ft
Az autó teljes waxolását egy teljes polírozás után fogom elvégezni!

>> Autóápolásdroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-09

Az Alfacityn megismeretem az eddig számomra ismeretlen, nagynevű autóápolási termékeket gyártó angol céget, az Autoglym-et!
Odaálltam a standjukhoz az autómmal és mondtam a gyártó képviselőjének Tóth Attilának, hogy ha van olyan termékük, amikkel szebbé, jobbá és tartósabbá tehető autóm, és azt itt be is tudja mutatni a vason, akkor én azt azonnal megveszem.
Hát volt olyan termékük:
Autoglym Leather Cleaner (1. kép) - 2.500,-Ft
Autoglym Leather Car Balm (2. kép) - 3.500,-Ft
Azt gondoltam, hogy bőrülésem tiszta és ápolt. Tévedtem (3-4. kép)!

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-06

Jelen „gaztettet” több dolog összejátszása folytán voltam kénytelen elkövetni:
1. A klímatisztító tönkretette a gyári fejegységem.
2. Az előző verdámból valósi, felső kategóriás fej a kutyának sem kell, pedig már bagóért árulom.
3. Zene nélkül utálok utazni.
A beépítés:
Nem egy nagy kihívás, hiszen a gyári fej is tulajdonképpen 1 DIN-es és csak be kell tolni a gyári keretébe. A bekötésnél szükséges volt egy kis átalakítás. A tápszálat össze kendácsoltam a bekapcsolószállal, mivel a fej kábelkötegén pont ott nem volt „Y”-elosztó, az autó kapcsolószálát pedig nem találtam, így maradt a direkt rákötés.
Az ott éktelenkedő lyukat pedig egy 4 mm-es gumi lemezből kivágott lappal takartam el.
UPDATE: 2012.06.13.:
A fejegységet eladtam!

Elérkezett életem első Alfás találkozója, amit már szinte az óta vártam mióta megvettem az autót. A várakozás, a találkozó előtti utolsó hétében, már egyfajta eluralkodott autóbuzériában teljesedett ki. Minden szabadidőmet az autó hiányosságaira befejezetlen és elvarratlan szerviz teendőire fordítottam.
A találkozó több szempontból is fontos volt. Egyrészt szerettem volna azokat az embereket személyesen is megismerni, akik sokat segítettek írásaikkal. Másrészről pedig kíváncsi voltam a cartársak autóira, mert hát a leghatékonyabb információgyűjtés mégis a személyes kontaktus. Tovább szerettem volna érezni azt a felemelő érzést, amit több száz alfa tömeges együttléte ad.
Hát jelentem innen ismét a billentyűk mögül: Nagyon szuperül éreztem magam, fantasztikus és vidám (itt-ott fanatikus és elvetemült) Alfásokat ismertem meg. Csodaszép járgányokat láttam.
Köszönet érte és a szervezőknek pedig gratuláció.
A helyszínen jó néhány dolgot sikerült összevásárolnom, mondhatni igen jó áron!

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-01

Korábban beszerzésre került a képeken látható alfás bőr kulcstartó. A kulcstartót Auto-Trade '91 Kft.-től vásároltam.

Az ár:

3.990,-Ft + 500,-Ft szállítás.

A kulcstartó nem volt olcsó, de az valódi bőr és tökéletesen harmonizál a meglevő bőrkárpittal és a belső enteriőrrel.
A sérülések elkerülése érdekében a gyári fém kulcskarikát bőrre cseréltem. Ehhez egy bőrdíszművestől vásárolt bőrcsíkot 2K-s pillanatragasztóval (Loctite 3090) végtelenítettem (1-2. kép).
Arra viszont figyelni kell, hogy a bőrön levő fém trikolor kétoldalú ragasztója könnyen megadja magát, ha bőr hajtogatva van, pl. nadrágzsebben.
Én ezt a problémát jóval rugalmasabb sziloplasztos ragasztóval (Loctite 595) oldottam meg. Remélem tartósan…

UPDATE: 2012.06.25.:

Sajnos a ragasztás nem volt tartós és bekövetkezett amitől legjobban féltem, elveszítettem a Tricolort, a kulcstartó ékkövét.
2 nappal később a garázsban mókolás közben - a földre térdelve - megtaláltam az aknába hullva a kulcstartómról az elhagyott olasz trikolort (3. kép).

A Loctite szakemberével konzultálva az alábbiak szerint ragasztottam vissza:

1. A régi ragasztó(k) eltávolítása.
2. A felületek érdesítése P320-as csiszoló vászonnal.
3. A felületek zsírtalanítása (pl Loctite 7360-al).
4. Ragasztó (Loctite 454) felvitele, mely zselés nagy réskitöltésű, nagy szakítószilárdságú, mely jól tapad a bőrhöz és a fémhez is.
Sok ragasztót nem szabad felvinni, mert a felesleg kinyomódik, és csúnyán kifehéredik!
5. A fém tricolor felhelyezése a bőrre.
A kötési idő alatt (~12 óra) kerülni kell az igénybevételeket!

UPDATE: 2012.12.16.:

A kulcstartó egy picit besötétedett a szennyeződések hatására. Így az, már majdnem olyan színű, mint az ülések.
A tricolor a ragasztás óta még mindig a helyén van.