Blog
Ma megmostam az autót. Sajnos már több, mint 2 hete nem mostam, eléggé koszos, bogaras volt szegény, főleg, hogy megtettünk azóta több, mint 1000 km-t :) Lacci33 cartárs gondoskodott a csillogó felnikről, illetve a szép féknyergekről. Konstatálhatom, hogy a hátsó fékbetétek csere érettek.... keresek majd valami jó keverékű betéteket. Kiporszívóztam, átkentem műszerfal-ápoló cuccal a küszöböket, kivettük az A oszlop borítását és megtisztítottam azt is. A motortérben történő ügyködések: A borítás le lett véve, átmosva tisztára (by Lacci33), levettem a szívócső egy részét, kipucoltam a pillangó szelepet féktisztítóval, a fekete műanyag elemet az aksi mellett lefújtam feketére.
Ami még vár rá: teljes polírozás GTechniq P2-vel, a tökéletes csillogásért :)
Kedden cserbenhagyott, eddig először. Nem az ő hibája volt.
Gödöllőnél jártam az M3-mason, amikor a hibalámpa felvillant. Az autó működött, gyorsított, nem füstölt. Egy búgó hangot hallottam ami eddig is volt, csak halkabb. Kiálltam a Lükeoil kútra, gondoltam kezdem egy leállítás/újraindítás kombinációval, hátha Windóz jellegű a hiba. Hát nem, nem indult már be. Innen gyorsan következtettem, hogy holtponti jeladó hiba (vezérműtengely) a legvalószínűbb.
Vikking cartárs sietett a segítségemre, bevontattuk a vasat Gödöllőre, másnap reggelre elintézték nekem, hogy egyből fogadják az autót a Diesel Gödöllő szervízben.
A kiolvasás igazolta a tippemet. Amint megbontották a burkolatot, látszott is a hiba, a jeladó le volt kaszabolva. Bontották tovább a vezérlést, mert a jeladó csak úgy cserélhető, ha leveszik a vezérműkereket. Hála az égnek, mert így fény derült a hiba okozójára. Találtak ugyanis egy kis gyűrött fémdarabot a jeladó mögött. Majd megtalálták az eredetét is. A vezérlés vezetőgörgője feltűnően lógott, kézzel forgatva is iszonyat zajos volt, és...hiányzott a porvédője.
A vezérműkerék leszedés sem volt sima, légkulccsal jött ki a csavar, valószínű ekkor megtekerték kicsit a vezérműtengelyt, így hiába jelölték össze a vezérlést. Plusz elnyíródott a vezérműkerék ékje, így az is ment a kukába.
Bontóból pótoltuk a vezérműkereket, illetve a jeladót . Így volt leggyorsabb, illetve gyárit nem is tudtak volna rendelni. A görgő új, Ruville lett.
Összerakták, és sajnos nem tudtam vele hazajönni, mert a vezérlés szerelés közben odébb ment, kézzel forgatva nem fordult át a motor. Szerszám nem volt a beállításhoz. Így otthagytam az autót majdnem készen. A szervízben felkészítettek mindenre, miszerint biztos átugrott a vezérlés, elgörbültek a szelepek stb. Nem éreztem reálisnak a dolgot, a képen lent látszik, hogy nem egy nagy vasdarab hullott oda be, csak egy kis alumínium karika. Az nem teszi odébb a vezérlést. Csütörtökön lett szerszám, helyre rakták a szíjat, pöcc, röff.
Mázlim volt. Ha hazáig jövök vele, lehet elszáll a görgő, annyira brutálisan lógott. A búgó hangot az adta. Az vitt volna mindent. Így megúsztam ennyivel, az autó tökéletes, és érzékelhetően halkabb lett.
Vikkingnek és szüleinek itt is mégegyszer köszönet a sok segítségért.


Vettem ma 4 darab Borbet A felnit, röhejes áron. Már csak vmi festés meg gumi kell rá és haddszóljon:D



A pechszéria folytatódik... a héten a bal hátsó kerék bekapott egy vasdarabot. Sajnos az oldalfalon keresztül ment be, olyan szerencsétlenül, hogy nem lehetett megjavítani. Ígyhát egy új gumit kellett vennem... Uh, hogy mennyire nem hiányzott most ez a kiadás :/
A gumit a Budaguminál vásároltam és ott is szerelték fel.
Viszont ez a Pirelli még mindig szexi :)

Tegnap előtt észrevettem, hogy a klímakonzol bal szélső tekerője nem világít. Ma szétszedtem, és mivel tudtam, hogy nem nagyon lehet kapni ilyen foglalatos izzót, így beforrasztottam egyet. Valószínű, hogy lesz még egy köröm az egésszel, mert ahogy néztem, nem olyan erősen világít, mint a többi. Ideiglenesen jó lesz, amíg nem találok hozzávaló izzót.
És, ha már a fél délelőttöt rászántam, úgy döntöttem, hogy a fél délutánt is rászánom, így lemostam, kitakarítottam és lewaxoltam.




A váltóolaj már a megvétel óta enyhén szivárgott, elengedett a tömítő paszta. Az utántöltés során nem sok hiányzott, de elérkezett a javítás ideje. Így váltó szétszedés, régi paszta levakarása, majd újratömítés következett.
És akkor már olajcsere, szűrő, légszűrő is.
Volt egy titokzatos hang, egyfajta rezonálás, fékezésnél, visszaváltásnál. De sem a kipufogós, sem az egyik alfás szerelő nem vette észre, hogy a leömlő után a kipufogó cső első harmadában kiesett egy rögzítő csavar, és ez okozta a problémát, így az is javításra került. Azóta minden hibátlan.
Kopp kopp.
Semmi extra. Megy-tankolok-megy-dob egy füstöt-megy-tankolok...
Hetente legalább 1x lemosom. Érzi a törődést!? :) Tegnap ki is porszívóztam, gumikat is leápoltam.
Na jó kiegyenlítő tartálynál valahol csöpög a lé. Majd megnézem.
Uccsó teletankal az átlag fogyi 9,4l . Ez baráti ;)
Egyáltalán nem hűtött már a klíma, így elvittem feltöltetni. Kiderült, hogy teljesen üres volt. A nyomáspróba jó volt, nem engedte a gáz. Azóta elég hideget fúj, bár nem tudom, szerintem lehetne hidegebb is. Lehet, hogy rá kell majd nézni, hogy minden rendben van-e.