Blog

11:00 óra. A kocsi kész, kuplung összerakva, klímagenerátor kicserélve ... a motor még mindig "sír" !? Mi a f*sz van itt?
Tipp: abban a körben még a szervószivattyú és feszítőgörgő van. Átmenetileg feladjuk.

 

18:00 óra. Hatalmas vihar közeleg. Cegléden vagyunk. Beugrunk Viktor barátomhoz, megnézni hogy áll a vas. (Sajnos nem engedte, hogy végig jelen legyek a műtétnél, félt, hogy egy erőteljesebb de szakszerű beavatkozást hiányos szakértelmem miatt félreértelmezek, Őt meg lecsapom).
Nos, kuplung levéve, már összefelé rakják. A kinyomócsapágy a végét járta, a kuplungtárcsa mint a papír, a kettőstömegű totál beállva. Ez utóbbi később szét lett szedve: a csapágypersely el volt törve, néhány csapágygolyó porrá volt zúzódva.
19:00 óra. Feleségem kocsijában magambaroskadva ülök hazafelé: Drága lesz! Nagyon drága!

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2012-07-03

2012.06.05. 126000Km! Kapott 2db új első gumit ,Barum Bravuris 2-t! Cseréltem az üzemanyag szűrőt is!

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2012-07-03

2012.04.24. 125000Km! Az első futóműben cserélve lettek az alsó lengőkarok (Starline),baloldalon a stabrúd segédkar(Ruville),mindkét nyomtávrúd,és gömbcsukló(Lemförder ,Starline). A jobb oldali belső féltengely csukló gumiharangot is cseréltük,mert kiszakadt,és kiömlött a zsír !

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-07-03

Ari festett nekem polót. Odab... odaver rendesen. :)

Egy kis update, mivel kérdezték páran, hogy hogyan készült:

Nem volt egyszerű szülés. :) Először kinyomtattuk a logót A4-es lapokra, azokból kivágtuk, összeragasztgattuk a darabjait, hogy körbe tudjuk (tudja Ari) rajzolni a kartonon, amiből végül a sablon készült. A sablont ráragasztotta a polóra, aztán fogkefével fröcskölte köré a festéket. Miután egyszer körbeért, hagyta megszáradni, aztán végigment rajta még egyszer. Amikor a második réteg is megszáradt, szintén sablonnal festette rá a 156 feliratot, de azt már simán, ecsettel. Ha jól emlékszem, az is két réteg. A festékek egyszerű, hobbiboltokban is kapható textilfestékek. Azóta kétszer megjárta a mosógépet, de nem látszik rajta.

 

17:00 Viktor barátomhoz igyekszem. Megbeszéltük, megnézi mi baja lehet a klímámnak, no meg Komáromban az erőd előtt a kapunál mögötte álltam a sorban és feltűnt neki egy "síró" hang a motor felől - utánajárnánk annak is.
17:05 Viktor kapubejárója - a váltó felől iszonyatos morgás...hoppá
17:30 irány Tatabánya klímagenerátorért Viktor 166-osával. (a komáromi AlfaCity-re vett autópályamatrica még épp jó)
19:00 Tatabánya, a chartárs 159 és 156 típusokat bont, szerel, és épp egy Brera Spider-t épít újjá az alapoktól. Ad klímagenerátort, egy kuplungszettet kinyomócsapággyal, és egy kettőstömegűt. Mondván, ha szétszedjük, majd meglátjuk mit kell cserélni. Megnyugtatásomra jelzi, van még egy komplett váltója is ha esetleg kellene. A tízezrek már pörögnek lelki szemeim előtt :(
20:00 indulás vissza Ceglédre. Idegszálaim romokban, néma csendben, magamelé bambán bambulva ücsörgök a hazaúton. Teljesen kész vagyok!

 
>> SzervizJevge // Alfa 156 1.9 JTD 16V SW // 2012-07-02

Autó Csörinél pihen, az egyik szervócső megadta magát...
Precíz svájci szerelők, mi? Valamit rosszul raktak össze a féltengelynél, ami ügyesen szétbarmolta a csövet.

Holnap kiderül mennyibe fog fájni.

 
>> Egyébforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2012-07-02

Noha nem teljesen olyan mint az a szürkeállományban bevillant korábban, ennek ellenére megszépíti a belsejét a technikának. Kár hogy feketébbek a patentok a kelleténél...

 
>> EgyébAndy145 // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2012-07-02

2011. 11.18.-án adtam el az autót, melyet jelenlegi tulajdonosa árul, itt az amorén is. Az autó fent van a használtautó.hu-n is, ahol a tulaj azt írja, hogy két éve gondos tulajdonosa az autónak, ami nyilvánvalóan lehetetlen, max. pár hónap ez az időintervallum.
A vezérlést még a férjem cseréltette le, jelenleg az Alfarium-ban dolgozó egyik szerelővel, és a km óra állás szerint tízezrenként sem lehetett olajat és szűrőt cserélni, mert annyit nem is futott az autó. Kb. 133.000 km-el adtam el.
A vezérlést illető blogbejegyzés elolvasható lentebb, egy másik blogban.
Eladni sem volt egyszerű, többször megnézte a jelenlegi tulaj, variált, alkudozott, majd az eladás napján kevesebb pénzzel jött, mint amiben megállapodtunk, szerintem nem volt korrekt, akkor kellett volna kidobni őket a lakásból...már sajnálom, hogy nem tettem.
Egyébként az autó korábbi tulaját is ismerem, és szomorú látni, hogy más emberek érdemeivel így kérkednek.

 
>> Tuning és extraCsöri // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2012-07-05

Ez egy be nem tervezett project volt. Nem akartam bőrt a Spiderbe, mert a fene se akart izzadni, meg különböző kényes helyeken nyáron megégni, mikor az autó a tűző napon parkol.
De...
Kaptam egy telefont, hogy van egy NULL km-es 2002-es Spider amit most kezdenek szétszedni, és véletlenül bőrős. Ráadásul piros bőrős. Innentől kezdve már nem érdekeltek a bőrrel kapcsolatos előítéleteim és lecsaptam rá. Természetesen megvettem a komplett belsőt a rosso szőnyegekkel és az ajtókárpitokkal.
Az eredménytől kicsit féltem, mert sárga Spidert nem láttam még piros béllel, sőt ha jól tudom nem is lehett rendelni ezzel a színkombinációval. Minden esetre az eredmény nagyon komoly lett. Most olyan az autót vezetni, mintha egy új kocsi lenne.