Blog

Kicseréltem a gyertyákat, az előzőek 75K-t futottak, egyébként még használhatóak lettek volna. Gyári NGK, két pólusút raktam bele, 100.000 km-es, ha minden igaz.

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-10

Végülis már egy nappal korábban, kedd délután (0710) visszavittem Zoliékhoz az autót, mert egy párszor előjött az a ropogás jobb elölről, ami a felső lengőkarok cseréje előtt is volt. És ha már ott hagytam megint pár napra, akkor a vezérlést is cseréljék ki (feszítő görgök, vezető görgők, vezérműszíj, vízpumpa, hosszbordásszíj, stb.), mert már a 73ezredik kilométer tekeredik bele, ami nem biztos, hogy egészséges hosszútávon. Hagytam ott egy hosszabb listát.. hát majd amire jutnak.. :) és majd a következő alkalommal (gyertya csere) folyt.köv. Mentünk vele egy kört, de akkor nem nagyon produkálta magát. Szerintem megijedt, hogy most már jó lesz végre:) Végtére én is félek a fogorvosnál :) akkor nem is fáj már, mikor a székben ülök, akár haza is mehetnék.. :) De nem. Ott hagytam, legyen csak végre tényleg jó, ne csak úgy tegyen néha. Csütörtök du. kiderül..

km óra állás: 188.181km(?)

Mielőtt a klímáshoz indultam, Viktorral lekaptuk a kerekeket és megtisztítottuk azokat a felületeket, ahol a nyomtávszélesítő és a felni felfekszik. Abban reménykedtünk, hogy talán valami jelentősebb kosz vagy rozsda miatt esetleg nem illeszkedik tökéletesen a cucc.
Ceglédtől Pilisig teszteltem. Továbbra is beráz 120-nál.
Holnap még megpróbálom azt, hogy a jobboldali és a baloldali kerekeket megcserélem. Lévén, hogy asszimetrikus gumik vannak, így elöl hátul meg kell cserélni. Ha ez sem segít, még megpróbálkozok egy utolsó súlyoztatással, hátha igazodtak a gumik szombat óta a felniken és ezért elmászott a súlyozás. Ha ezután is beráz akkor feladom! És járok 90-nel amíg fel nem mehet a téli garnitúra.
(Legalább nem fognak bemérni a sünök!)

 

A teleregényt új fejezetéhez érkezett. Ma elvittem Pilisre egy klímáshoz. röpke 2 és fél hónap alatt ő a harmadik.
Azt mondta, holnap reggel feltölti, megfesti, aztán járjak vele néhány napig, majd vigyem vissza.
Mutatott egy zöld színű olajat, mondván gyárilag ez való a klímába.
Kíváncsi leszek.

 
>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-07-10

Behalt az utángyártott légtömegmérőm, így gariba cserélték egy ugyanolyanra. Időközben egy kedves barátommal tettünk egy kört laptoppal, és kiderült h az első két lambda szondám meg se mukkan, és az e-gázpedálnál érintkezés hiba van. Ma orvosoltam, mind a két gyári ám bontott lambdaszondát kicseréltem, és a kijelzőt is , de már az ujét raktam bele ami nem melegszik és látszódni fog minden időszakban.

Eddig 8,8-9 liter volt az átlagfogyasztásom, meglátjuk h mit produkál a működő lambdaszondákkal. 700km kb és 90.000-es olajcsere.

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2012-07-10

Ismét működik a klímám! :)
Múlt évben töltötték fel gázzal, csak a kapcsolónál eleresztette.
18e az új B16A2-nek köszönhetően 12e volt csak.
Gariban újratöltötték. (adtam 2e a korrektségükért)

>> SzervizIron(F)Man // Alfa 156 2.5 V6 :) // 2012-07-10

Ma kicsikémben le lett cserélve a olaj és belerepül az elérhető legjobb gázszett. Egy lehelettel lett gyengébb, viszont finomabban jár. Semmi egyebet nem vettem észre eddig.
Voltam tankolni is. Érsekes dolog 13eFt-ért "teletankolni".... :-)
A tartány a csomagtartóban meg olyan mint egy tartány :-)

 

A GT-be került a korábbról megmaradt és eddig az SW-ben jól szolgáló csomagrögzítő háló (amit még a korábbi GT-ből tettem át), mert az SW-be kis feleségemtől kaptam egy új gyárit, ami ide passzol

 
>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive // 2012-07-10

Névnapom alkalmából kis feleségem meglepett két gyári rögzítő hálóval.
Szuper! Nagy az örm! A hétvégén be is kerül az autóba. :-) (kerül egy a csomagtér aljára és egy az ülés mögé is, a kalaptartón már volt :-))

 

Amióta megvan a vas, a parkoló radar (APS), bal első radar fejei néha-néha bediliznek, és Randomra besípolnak. A múltkori nagy melegben tett túránk után fülön csíptem a tettest; a rendszámtábla tartó személyében. Korábbi erőfeszítéseim ellenére (amennyire a felfogatócsavarok engedték, balra toltam a rendszámot), továbbra is bezavart a bazi nagy hatósági jelvény (1. kép) az amúgy igen nagy (csaknem 180°) látószögű, ultrahangos elven működő radarok rendes működésébe. Feltehetőleg a meleg hatására fellépő alakváltozás és hőtágulás miatt ~1-2 mm belelógott a bal belső radar (2. kép - piros nyíl) látószögébe a rendszámtábla jobb oldala (2. kép - sárga nyíl).
A mai napon leszereltem a rendszámtáblát (3. kép), és azt Schuller kétoldalú ragasztóval (4. kép) felragasztottam a lökhárítóra vízszintesen, immár a műanyagkeret nélkül (5-7. kép).
Ez a kis beavatkozás véleményem szerint az autó megjelenését nagyban fokozta, és ezzel várhatóan egyszer és mindenkorra elkerülöm a fals jelzéseket.