Blog
Most visszatértem a régi gumisomhoz. Lenne abroncs a régi helyett, nem pont az a méret, amit szeretnék és gyárilag ideális lenne, de jónak tűnik és árban is jó.
Egyedül nem merem megvenni, de egy rövid telefon után Viktor barátom bevállalja, hogy holnap átjön és megnézi. Neki már nagyon sokat köszönhetek és adok a véleményére!
Viszont, mivel még nem biztos a vétel, kisúlyoztatom itt is, hátha csoda történik és jelentősebb rázás nélkül eljutok a jövő héten Pilisre a klímáshoz. Nahát, a központosító gyűrűk ki vannak nyúlva. Már meg sem lepődöm...ezt is cserélni kell.
Talán kezdenek a dolgok helyrejönni...persze nem akarom elkiabálni.
Ma végre sikerült a rázó, elnyűtt gumikat kicserélni. Már alig vártam, mert a kocsi egész héten állt, ha menni kellett valahová, mindig az asszony OFF-jával mentem, vagy épp ő vitt.
Szóval, mivel nem kellett senkinek a 19"-os OROBICA LINE felnim - szerencsére, mert kiderült, hogy az OROBICA az Alfa beszállítója, ergó gyakorlatilag gyári felnim van - így felgumiztam. Kapóra jött 4 db jó állapotban lévő használt abroncs. Kb. 75%-os, 2008 38-heti, 4-5 mm profilmélység és szépen futnak. Addig alkudtam, hogy végül 20 000-ért hoztam el darabját szereléssel együtt.
A próbakörnél (merthogy okulva a korábbiakból, addig nem fizettem, amíg nem próbáltam ki) csak 140 felett kezdett kicsit szitálni a kocsi. Ezen a hétfői futóműállítás fog segíteni.
Annyiban nem az igazi, hogy végre a gyári 235/40-et szerettem volna (eddig 235/35 volt), de csak ezt sikerült beszereznem, ami pedig 255/40. Végül is ballonosabb, komfortosabb, mint az előző, de kicsit szélesebb is. No majd meglátjuk.
11 év ,eddig bírta a gyári.Ma sikeresen kiműtöttem és bekerült egy újszerű alumínium hűtő ,köszönet érte Király156-nak.A kis szellőzőket lököst és a lámpákat szedtük le.Utána leszedtük a venti csavarjait majd a klímahűtőét.Vizet leengedtük csöveket lekötöttük .Ez után leszedtük az alsó keresztártót ami a hűtőt tarja.Utána lefelé kibujtattuk.Akna nélkül a kocsi elejét kicsit megemelve ki is fért.Feltöltve ,szivárgás nincs.
Km:136860



Az autó még mindíg kiszámíthatatlanul hol hangosabb, hol halkabb, elkezdtem módszeresen utánnajárni a dolgoknak. Főleg, hogy amikor hangosabb, akkor úgytűnik megnő a fogyasztás (fél liter körül) is.
A FES-el elkezdtem nyomozni. Feltűnt, hogy az igényelt levegőmennyiséget nem követi tökéletesen a beszívott légmennyiség (1. kép).
Ez két dolgot jelenthet. Vagy az LMM bírt ennyit, vagy máshol kerül be levegő a rendszerbe. A LMM jónak tűnt, a hőszenzorát is leellenőriztem, ugyanazt méri, mint két másik LMM.
Akkor hol szökhet be levegő? Vagy a szívó oldal a turbo előtt lyukas, vagy az EGR nincs zárva! A szívóoldalt végignéztem, a turbo előtti harmonika elég repedezett, de nem lyukas. Nagy terhelésen elképzelhető, hogy megnyílik, de inkább esett a tippem az EGR-re.
Délelőtt fúrtam faragtam, és kísérletképpen lefalaztam teljesen az EGR csövét, hogy ha bármit is csinál a szelep, ne juthasson vissza gáz a szívócsőbe. (Kép 2.)
Megtévesztő volt a kiinduló állapot, ugyanis 420mg/i körüli beszívott levegőmennyiségeket mértem, ami a gyári alapjárati adatnak megfelel (egy kis FES fórum olvasgatás erre vezetett). Ettől megnyugodtam, hogy jó az, de tegyük csak be azt az alu lapot!
A lefalazás után jött a felismerés, hogy bizony remappolt autónál a 10% railnyomás növekedést 10% légmennyiség növekménynek is illik követni. A lefalazás után az alapjárati mennyiség beállt 463-465mg/i értékre, ami kb. 10% a gyári 420-hoz képest.
Menet közben még nem teszteltem, de alapjáraton érezhető pici változás a hangjában. MIntha egyenletesebben járna, és egyáltalán nem füstöl 37 fokban sem ha hirtelen gázt adok.
Hogy tényleg megoldja e a hangoskodást, az menet közben fog eldőlni. Illene visszamérni terhelésen is a légmenyiségeket. Az,hogy 1300mg/i igényelthez nem érte el a gyári map szerinti 1100-at se, az nem jó. Remélem így már OK lesz.


Az első lambdaszonda a katalizátor előtt ment tönkre. Kód törölve, Pityu eladásra leadva.
Tegnap hazafelé hallottam apró zajokat elölről, de nem volt vészes, csak nem tökéletes. Ma (0706) viszont újra előjött ugyanaz a hang, ami volt a felső lengőkarok cseréje előtt, ami a kormány forgatásakor jobb elölről jön.. Tehát hiába volt kiszakadva a felső gömbfejnél a gumi, nem az adta a hangot. Zoliék bezsírozták a többit, gondolom az első ~60km-en még az hatott, aztán szépen lassan elfogyott belőle és emiatt kiújult a betegsége. Jövő héten, szerdán reggel viszem vissza hozzájuk, hogy az előző bejegyzésben írtakat cseréljék és ezt is megnézzék újra..
Hazafelé még azért biztonság kedvéért vettem egy WD-40-et (Smart Straw, 300ml) hátha segít túlélni neki addig ezt a pár napot. :) :\

indul az autó.......(péntek reggel, késésben, melóba igyekezve)..nem indul az autó....
szétcsúszott az üzemanyagcső az AC pumpánál, új üzemanyagcsövek vásárlása, ill. bilincseké.
Összeszerelve.
indul az autó...indul az autó...indul az autó....
Lámpa ügyben elvileg ez volt az utolsó látogatásom a szerelőnél. Aki készítette nekem a ledezést, átalakította, és most már ha belesüt a nap az indexbe, akkor is látszik, hogy villog. Úgy oldotta meg, hogy egy kör alakú led panelt rakott bele, így kör alakban villog az index. Maradéktalanul nem vagyok elégedett, mert lenne még ötletem, hogy hogyan lehetett volna ezt az egészet alakítani, de mostanra annyi szívás volt vele, hogy hagyom a francba. Használom így, végülis egyedi, meg nem is gagyi, így marad.
A képen látszik, hogy most milyen, mikor egy az egyben belesüt a nap. A gyári fény sem erősebb ettől ebben a helyzetben. Ez már látható.

Nem sokkal 5 előtt (0705) hívtam Zolit, hogy ott vagyok a környéken , ha kész az autó, akkor elhoznám, azt mondta még kb. fél óra és elkészül vele. Addig vettem magamhoz némi pénzmagot és elbékávéztam a műhelybe.
Mire odaértem már készen is volt. Bár még épp a kezében tartotta a kormány alatti biztosítékfedelet:) mert az egyik alsó patent háza eltört és nagyobb kátyúknál leesett a fedél a helyéről (Árpád hídon folyamatosan:) Száradás után visszarakta a helyére, aztán lassan indultam is.
Ami cserélve lett:
-két első, felső lengőkar (10.071 ill. 10.078Ft)
-motorolaj (Comma 10W40) (munkadíj: 500Ft:)
-olajszűrő
-levegőszűrő (Filtron)
-rendszámtábla világítás
Ami javítva lett:
-egyik levegőcső a motortérben, mert a flexibilis részénél ki volt szakadva
-a bal oldali ködlámpa vezetéke a helyére került, mert lógott
-a biztosítékfedél meg lett ragasztva
Ami kiderült:
-a küszöbnél rá fog férni egy lakatolás. még nem vészes, de inkább időben..
-a levegőcsövet lehetne cserélni
-az első, alsó lengőkarok és a stab.pálcák elvileg jók, aztán majd legközelebb kiderül melyik nem jó mégsem, mert valami halk kopogás-ropogás még mindig jön elölről.. Ha azok nem, akkor vagy stab.rúd szilent vagy motortartók szilentjei közül vmelyik..
Ami még hátra van:
-komplett vezérlés csere
-gyertyák cseréje
-pollenszűrő csere
-nagyobb, hűtött fékek előre
-stb.
km óra állás: 187.851km
Köszönöm neki a gyors diagnózist, alkatrészrendelést és a munkát és hogy az elején nem küldött el, hogy jöjjek vissza jövőhéten vagy utána.. A srácnak meg a fuvart az Örsre tegnap :)
[Költségeim: anyag + munkadíj ]
2
644
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Spider
- Alfa reklám
- Stelvio
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10