Blog

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2012-06-14

Móváron el tudta intézni az ismerős soronkívül az új forgalmit.

 

Asszem nálam ez kötelező opció a 166-nál, nyiszogás nélkül már-már valahogy nem az igazi. :) Ezt a verdát azonban már így vettem, eddig hallgattam a csodálatos szimfóniát - Zé mesternél ma hallgatásra ítéltetett ez is, és cserélve lettek egyúttal a hátsó stab. pálcák is. Úgy tűnik, megvan a klíma nyígjának is az oka ( expander-szelep ), a jövő héten remélem már hűsíteni is fog a vas.

>> SzervizJ-Imi // Alfa 146 1.9TD // 2012-06-29

Elérkezett az idő, újabb 7500km után lecseréltem ma az olajat. Ezúttal Xado 10W-40 félszintetikus olaj került a gépbe, első blickre nem tűnik rossz választásnak. Ami rögtön feltűnt, hogy az eddig megszokottól más szaga van ennek az olajnak:), illetve talán egy fokkal szebben jár a motor. Pollenszűrő és gázolajszűrő cseréjét most kihagytam, majd kap újat a következő olajcserénél, vmikor év végén.

Km óra állás: 214 121km

 
>> EgyébGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2012-06-29

tipusbetegség......hátsó lámpa felfogató el volt törve....mivel az uj drága,a használtak meg hasonlo sz**rok ezért vettem ragasztót és megjavítottam

 
>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2012-06-29

- Klíma tisztítás
- Klíma töltés
- Bal kormány gumiharang csere
- Futómű beállítás
- Két új gumi, szereléssel
Ktg.: 60.000

 
>> EgyébLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2012-06-06

Szerintem sokan vagyunk, akik kultúráltan végzünk változtatásokat az autóinkon. Nem aggatunk szegény párára rettenet műanyag spoilereket, sárvédőszélesítéseket, vasalódeszka alu szárnyakat, több száz méterről, aztán meg közelről is gagyinak látszó utólagos fényeket, nevetséges matricákat, melyektől azt hiszi a szerencsétlen, hogy jó autója lett, közben csak szánalmas. Persze a nem átlagos autóra való vágy még akkor is meglehet bennünk, ha egyáltalán nem átlagos autónk van, mint pl a mi esetünkben az Alfa Romeo.
Jó nézelődni itt az amore-n, mert a regisztrált alfás testvéreim 95 %- ban kultúrált, az én ízlésemnek is megfelelő módosításokat hajtanak végre. Márcsak az a kérdés, hogy hol van a választóvonala az ízlésesnek, s a gusztustalannak. Szubjektív dolog, mindenkinek máshol, itt le lehet zárni a témát, pont. Azonban én mégis tovább fejtegetem, az én ízlésem szerint.
Általános meglátásom nincsen, mert a válasz típus-, kivitel-, s tulajdonosfüggő. A 155-ösöm esetében a mai napig jó gondolatnak tartom, hogy feltetettem rá egy leömlőktől kezdődő sportosított kipufogó rendszert, s talán még a sportlégszűrő is belefért. Egy 2.0 t.s. változatról van szó. Akkora élményt nyújtott, hogy a mai napig visszasírom, s ha tovább maradt volna nálam, még egyéb okosítás is lett volna. A mai napig nem felejtem annak a gyereknek a fejét, aki lenyalta apja autójának az ablakát, hogy megnézhesse, milyen versenyautó húz el mellettük a Soroksári úton. (és ez csak egy példa).
A mostani autómban ugyanez a motor van, mégis más a szitu. A 164 annyira nem alkalmas a tuningra, a változtatgatásokra. (Esetleg, ha v6tb…, vagy QV…, de azt meg minek…) Ez az autó másról szól. A vérében van a száguldás, az erő, igen, még a ts-nek is, de talán még jobban a fenséges vonulás, melyben benne van, hogy ha akarja, tudja hozni a teljesítményt. Idáig megengedtem magamnak, hogy egy kicsit sportosított rendszer zenéljen, egy nagy ovál krómvéggel, de elkezdett elrohadni, így jött a kérdés: továbbra is engedem magamnak, vagy jön a gyári verzió? Elmélkedés, bizonytalanság, tudtam, hogy egyik szemem sírni fog, a másik nevetni. Most a gyári rendszer muzsikál, s nagyon jó. A gyári csőre húzott gyári krómvéggel, de majd talán azzal is megbékélek...:-) Még a sokak által lenézett t.s. verziónál is bevarázsoltak a mérnökök egy kis sportos hangot, mert nagyobb gázadásra, illetve pörgetésnél ott van a twin spark motor morgása. Alagutakban ugyan vége a visszhangos gyorsításoknak, de a döntés jó volt.

Ne értsen félre egyik Alfás testvérem se, lehet ízlésesen hozzányúlni a 164-hez is! Még ha T.S., akkor is! Az amore-n ráadásul ez a jellemző.

Ezért az én autómon már csak a következő dolgok nem egyeznek a futószalagról lejött állapottal:
- riasztó: nincs más választás, ha nyugodtan akarok aludni
- xenon: sokat járok sötétben, erdőben, hegyek között, életmentő cucc… (nyáron kiszerelve)
- rádió: rácsukom a fedelét, s nem látszik 
- 2 db kígyó matrica, ezt megértitek.
- a kislányomra figyelmeztető Luca feliratok
Ja, a kipufogó csere ktg-e kb. 40.000 volt, katalizátortól hátrafelé.

>> SzervizGÁBOR146 // Alfa 146 1.6 16v TS // 2012-06-04

Hajtókarcsapágy csere egy kisebb komplikáció lépet fel.Blokk csere,olajszivattyú,hengerfej tömítés,szelepfedél tömítés,szelepszár szimering,kuplung szerkezet,kinyomó csapágy,olaj,olajszűrő,teljes vezérlés,klíma töltés,első lengőkar szilent,első fékcsővek cseréje.

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2012-06-29

Nem egészen 10e km eltelt az előző olajcsere óta. Így hát lecseréltem az olajat, Selenia 20K for AR került bele ismét, valamint az olajszűrő is cserélődött természetesen. Az Olajért nagy köszönet Németh Lajosnak! Km óra állás: 109780 km

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2012-06-29

No,ma kicseréltük a benzinszűrőt abban a reményben,hogy megszűnik az időnként jelentkező rángatás. No,majd meglátjuk.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2012-06-29

Szép nyári nap lévén biciklire pattantam és tekertem egy jót a Visegrádi hegységben míg nem javíthatatlan defektet kaptam az erdő közepén,ahol térerő sem volt. Így hát üres gumival folytattam az utam,de aztán csak lett térerő,úgy hogy segítségül hívtam az Alfát. Végül Pilismarótra legurultam azért és eközben,ahogy közelített felém ,valahol Esztergom és Szamárhegy között átlépte a hatvanötezredik kilómétert. Majd odaért hozzám. Bringa be a csomagtartóba,én be a kormány mögé. Ekkor még nem tudtam,hogy a héten még kétszer kell jönnie menteni de ez egy másik történet.