Blog
Az olajcsere megtörtént egy meleg nyári napon. Selenia WR diesel ment bele + egy olajszűrő.
Km: 160500
Kicsit hosszabban és jobban kerregett már a motor egy bizonyos alkatrésze mint eredetileg ildomos lett volna neki, ezért hát a gondolatokat tettek követték és midőn minden összejött átvette helyét egy vadonatúj ámde ugyan olyan funkcióval bíró alkatrész. ;)
Mindkét hátsó rugó felső gyűrűje eltörött. Baloldali alja 2. körben pozícióba téve hogy tányérra felfeküdjön.
Féltengely gumiharang csereérett.
Kipuff meghegesztve.



Alig vettem meg pár hete az autót, amikor egyszercsak borzalmas hangja kezdett lenni. Mondanom sem kell, hogy az örömöm nem volt felhőtlen, de szerencsére kiderült, hogy csak a katalizátor csatlakozója esett szét, ami viszonylag kis költséggel javítható. De ha már úgyis a kipufogósnál volt rákerült egy új hátsó dob és egy díszvég is, hogy örülhessek is valaminek. :) A dob nem gyári, de "gyári hangzású" és sokkal jobban el lehetett dugni a szem elől, mint az eredetit, ami főleg szétrozsdásodott állapotban nagyon odavonzotta a tekintetet.
Kompresszor csere megtörtént.(Thx Ell cartársnak).Gázfeltöltés is volt.Most már fújja a hideget.Jobb hátsó ablak emelő csere.
A mostaninak semmi baja, megy majd tartalékba. A hétvégi beszerzés eredménye 1 darab 33 1.8TD váltó és egydarab 1.7 váltó. Ezekből és még egyből lesz majd egy tuti hosszú váltó.

Ha már ilyen sok pénz megy el a mechanikai karbantartásra, legalább legyen szép is. Ez volt a gondolatmenet, amikor elgörgettem az autót a közeli kozmetikushoz. Műkörmöt nem kapott, viszont polírozást igen, és egy belső takarítást is. Motormosást inkább nem mertem bevállalni. :)
A dolog érdekessége, hogy a művelet közben megtalálták a kézifék mögötti kis bemélyedés gumibetétjét, amiről én azt sem tudtam, hogy ott kellett volna lennie. Továbbá találtak egy Kylie Minogue CD-t is dobozostul és egy pucércsajos öngyújtót. Nem árt alaposan átnézni az autót vétel után.
A végeredmény viszont szépen csillog.







Sajnos egy nem betervezett szervíz történt. Menet közben leesett nullába a kilométeróra mutatója, gondoltam tönkrement majd megcsináljuk. Kis idő múlva kigyulladt a töltésvisszajelző lámpácska. Na irány a szerelő. Rámértünk, töltés nulla. Generátor ki (2 óra alatt ki is jött) Megtaláltuk a probléma forrását. Szerencsére Szpiro első GTVjéből megmaradt a generátor és most azt operáltuk bele. Közben volt egy mikroszíj vezetőgörgő csere. Kipufogó sortömítés csere és persze megkapta a szép tiszta Seleniát.
tolatólámpa izzók cserélve 13db smd ledes izzóra.
beltér hátsó világítás is cserélve 6db smd ledes izzókra.
folyt köv.
vezérműszíj feszítőkkel cserélve(Gates) 183100Km-nél.
közben kiderült hogy a hosszbordás szíjat is cserélni kell mert már nagyon el volt gatyásodva,és hozzá a feszítőgörgő....