Blog
Novitec első szoknya és küszöb felrakása+ festése
Első és hátsó lökhárító átalakítása+jel eltüntetése
Első lámpa csere 147GTA



Első oldalindexek kicserélése pirosra. km:1860
Szombaton (2012.07.07) elmentünk Szomabthelyre megnézni. Már ahogy jött fel a garázsból megütött. Egy kis nézegetés, nem makulátlan, le kéne törni a kezét a hifisnek aki szerelte, de alapvetően szép. Hangja normális, nem füstöl alapjáraton. Elmentünk egy körre, megy mint állat, kényelmes, nem zörög, kanyarodik, fékez ahogy kell. DPF nincs benne. Visszaérve nézegetjük tovább, majd telefon George-nak, mi a véleménye a Q4-ről. Jóaz, nincs vele gond, ha alapvetően rendben van azzal se lesz gond, Oké. A srác 100e-et engedett, kaptam gyári 17-es felnin 225/50R17-es Vredestein WinTrac Xtreme téligumikat, a nyáriak is újak a gyári 19-es TI felnin, 235/40R19 Continental Sportcontact5.
Elhoztuk. Hamarosan kap egy olajcserét, meg egy átnézést aztán remélem hosszú és kellemes együttélés kezdetén vagyunk.
pár naponta jött a mail az autóvadásztól, lassan megismertem képről az összes eladó 159-et Mo-on. Nézegettem külföldön is, de a tortúrával, regadóval, egyebbekel együtt már drágábbra jön ki mint itthon. Maradok inkább itthon. már volt 2-3 kiszemelt, de igazán jónak egyik se tűnt. Végül felkerült ez a 2008-as sedan TI. Egyetlen probléma a Q4, azt nemigazán akartam, de üsse kavics. Telefon Csörinek mi a véleméyne, nem beszélt le róla. Az eladó telefonban szimpatikus, magánszemély. Nem rossz.
Mindkettőnk álmainak netovábbja a 159, kb. már a megjelenése óta. A 156-ot is szerettük/szeretjük nagyon de mivel olyanunk már van ezért a vágy tárgya a 159 lett :) Régóta nézegettem a hírdetéseket, de csak nemrég döntöttünk úgy, hogy cseréljünk kocsit. Mindenesetre elindult a vezérhangya, kell egy 159. Nagy és nehéz tehát kell a power, a legfontosabb hogy ne legyen gyengébb a 156-nál, mert annak nagyon bejön a dinamizmusa, hogy nem kell gondolkodni az előzésen, max. visszakapcsolni. Így kihullottak a 2.2-esnél kisebb benzinesek és az 1.9-es dízelek. A 3.2 már nem igazi Alfa V6, a 2.2-esről pedig mindenki negatívan nyilatkozott aki csak próbálta. Így nem maradt más mint a sötét oldal, a 2.4.
Megvettem életem első dízel alfáját. Hosszú elalfátlanodásom után beadtam a derekam, és úgy döntöttem kipróbálom milyen is egy modern dízel autóval az élet. A választásom a 147-esre esett, mivel az 1,9-es 150 lovas motor véleményem szerint ebben a kasztniban tud olyan sportosan viselkedni, ahogy azt én elvárom egy Alfa Romeotól.
A km állás: 61674
Amikor javíttattam a karosszériát egy dobbetét patentet eltörtek. Eddig halogattam a pótlását. A múltkori bontó látogatásom alkalmával sikerült egy patentet épen kiszednem, azt próbáltam meg bepattintani a helyére.
Amikor megmozgattam a betétet kihullott pár göröngy föld. Na ezt nem hagyhattam figyelmen kívül, ezért alánéztem. A nagy melegben a patentok könnyen jöttek ki, hamar kiszedtem a betétet. Csak kiszárad sárból két lapátnyit söpörtem össze és legalább még egy lapátnyit mostam ki a zugokból. Szerencsére komolyabb korróziót nem okozott.
A dobbetét közepén (beszerelve a legmagasabb pontján) kisebb szakadást és pár lyukat vettem észre. Nem tudom mikor és főleg hogyan keletkezett.
Egyelőre nem javítgattam, csak visszatettem a helyére. Szerintem az a temérdek sár az eddigi 8 év használat során került oda, nem csak az utóbbi egy évben. Szóval megteszi. Talán megnézem a bontóban, van-e ép betét.
Nem készítettem képet, mert nyakig sáros voltam. A bal oldali betéttel nem foglalkoztam, de az ki is lóg a perem alól, szóval még rosszabb lehet.
A bal hátsó kilincs már vételkor törött volt, de hanyagoltam a hátsó ajtó ritka használata okán. Most, hogy bővült a család a hátsó ajtót is gyakrabban kell nyitni, így a kilincs cseréje mellett döntöttem.
A helyi bontóban sikerült alkudnom egy jól működő darabra. Kissé kiszívta a nap a műanyagot és nagyon virított volna a fekete fényezés mellett, ezért lefújtam matt fekete festékkel.
A csere menete egyszerű volt és gyors. Ajtókárpit le, két imbuszt kiteker, rudazatot kiakaszt, cserekilincs beakaszt, imbuszt becsavar, ajtókárpi vissza a helyére. Egész jó lett.
Olvasva a fórumon a diagnosztikával kapcsolatos hozzászólásokat, fellelkesültem és 06.30-án vettem az ebay-en egy kapcsolós VAG KKL kábelt. Alkalmi vétel volt. Próba szerencse licitáltam, hátha megkapom olcsón és végül 12 USD-nél állt meg az összeg +3 a posta. 07.10-én érkezett meg a csomag egyenesen Hong Kongból. Néha komolyan meglepődöm, hogy más országok postája mennyivel gyorsabb és egyben olcsóbb is, mint a magyar.
Próba talán hétvégén.

Megint egy nem tervezett dologgal lettünk gazdagabbak! Még pedig egy kis chip tuninggal! Történt ugyanis, hogy eAtis155 kollega csipes vezérlőegysége eladóvá vált (25000,-), és kérdezte, hogy nem érdekel-e véletlenül! Én meg rábólintottam! :-)
Hozzátartozik a dologhoz, hogy már egy ideje pedzegettem neki a témát, hogy szívesen megvenném tőle! Hát most aktuális lett! :-)
Igazából nem sok mindent lehet tudni róla, pl., hogy LE-ben mennyivel tud többet! Ő lemérette a saját 155-ében, de ott akkor több minden is tuningolva volt! Amit tudok, hogy a fordulatszám határok lettek kitolva, sokkal tovább lehet húzatni! Majd megkérdezem tőle pontosan, hogy meddig!
A próbaút során azért eléggé meggyőző volt, még így is, hogy semmi tuning nincs a vasban, csak ez a chip! A gyári VE-hez képest már így is sokkal dinamikusabb lett a gép! Jobban szedi a lábát! Nagyon tetszik! :-)
Azt hittem a direktszűrő már nem fog kelleni, pedig de! Kár volt eladni! :-/
2015.10.21.
Minél többet mentem a chip-el, annál világosabb lett, hogy jobban megy a gép tőle, viszont néha olyan érzésem volt, mintha túl sok benyát "adagolna". Ha odaléptem neki, akkor csak nehezen akart megindulni. Kezdett nem igazán tetszeni. Meg volt még az eredeti ECU is, visszaraktam, használtam egy darabig, aztán megint betettem a chipet. Végül elhatároztam magam, íratok egy rendes chipet. Sokáig bújtam a netet, mire rátaláltam egy szakemberre, aki úgy tűnt, tényleg ért ahhoz, amit csinál. Az egyik autós műsorban is láttam egyszer. Szóval felhívtam, megbeszéltünk egy időpontot és elmentem hozzá. Vittem a gyári ECU-t is. Úgy gondoltam, hogy a már chipelt ECU-t íratom át, a gyári meg megmarad tartaléknak. És ekkor derültek ki a dolgok, mégpedig, hogy nemcsak a fordulatszám határok lettek kitolva, hanem elég sok benzin is lett plusszban hozzáadva. Magyarul Atis autójához lett igazítva. Tehát ezért éreztem úgy, hogy nem igazán akart megindulni a verda. Szóval visszatette rá a gyári programot és ezt "húzta" fel annyira, amennyire egy szívó motort lehet, vagyis plussz 10%-ot (45000,-). Igazából olyan nagyon sok különbség nincs a kettő között, de érezhetően jobban gyorsul most. És ez most tényleg érezhető. :-)
Mondta, hogy ha már nálam van, akkor ránéz a gyári ECU-ra is. Nem is volt baj, mert kiderült, hogy nem lehet sem kiolvasni, sem pedig újra rakni rá a progit. Próbaként betettük az autóba és el sem indult vele. Azt mondta, hogy valószínű megadta magát a proci. Nem értettem, mert használtam és jó volt. Most meg hirtelen nem jó. Mindegy, mondta, hogy kicseréli a procit és felteszi a gyári progit és akkor az is jó lesz. Így is történt. Chip az autóban, gyári ECU a polcon. Jó lesz tarcsiba. ;-)
Itt csináltattam a chip-elést. :-)


1
772
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Off-os verdák, tapaszta...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV