Blog
Egész télen nem használtam a kicsikét, garázsban telelt, csak nagy ritkán (száraz időben) lett beindítva. Most hoztam haza, és mit ad isten majdnem megforralta a vizet :(
Nem akartam kínozni, inkább hazavontattuk. Kapott egy új termosztátot (Behr C67983), de nem az volt a bűnös, úgyhogy továbbra is pihen. A vízhűtő sem hibás, de legközelebb cserélem, már látszik rajta a kor.
Ez is megérett a cserére, betöltöttük a 120k-t. A vezérlés módosító azért kicsit dobott az áron :(
Régóta vágytam egy euroringes autózásra... Ez ma is a "szokásos" kacifántos úton, de megvalósult! Kisérőim csodálatos feleségem és a kis pöttömök voltak, akik nem sok érdeklődést mutattak apjuk szenvedélye irányában... :-)
Délután verőfényes napsütésben kezdtem neki a körözésnek.
Mivel az egész délután a rendelkezésemre állt, először a fennt lévő utcai gumikkal mentem ki a pályára. Kerestem az íveket, de a gumik nem akartak engedelmeskedni.
Cserélnem kellett, a tavalyi rallye-slickek kerültek föl. Na, az már egy más történet volt!
Innentől már fordult a kocsi és a féktávon sem kellett attól tartanom, hogy a kavicságyban végzem....
Legjobb időm 1.26.00 lett, ezt az időt és a 1.26.2-t többször is megfutottam. A legjobb -optimális- köridőm 1.25.7 lett volna, de ez sehogyan sem jött össze! :-)
A további köridőkből már látszott, hogy a gumik lassan befejezik földi pályafutásukat, lassan, de biztosan koptak szarrá szegények... Ennyi volt, ismét visszakerültek a Kumhók és a szokásosan "adrenalinos" és vidám hangulatú 134 km-es hazaút következett. Az autó jól bírta a strapát, az első spojlerem kapott egy rázókövet szemből, de szerencsére nem tört el és remélem, hogy a futómű sem ment el nagyon!
Folytatás szombaton a Slovákiaringen!! :-)




Elsö futómű alsolengőkar szilentek, első felső lengőkar mindkét oldalon.
Rászolgált a nevére ez a kiváló Sonax termék (ExtremWax) mivel tavaly augusztus óta védte, óvta a karosszériát a naptól, esőtől, fagytól azonban mostanra teljesen "eltávozott" a fényezésről így időszerűvé vált az ismételt kezelés! Három óra alatt sikerült is felhordani szerencsére kéznél volt a polírgép! A szélvédő is kapott egy spec Nano-bevonatot most már onnan is pereg a víz esőben nem is kell nagyon használni az a ablaktörlőt!



Annyi idő alatt, ameddig kattogtam a kormányon és a váltógombon, egy komplett Overhaulin évadot leforgatnak, de sebaj, nem hajt a tatár :)
Váltógomb: eléggé kifényesedett már, mondjuk más baja nem volt, azért vágytam a cserére. Végül a páromtól kaptam ajándékba, nem kis tortúra árán, ahogy mesélték (kb három hónapot vártak rá, mire megküldték a fekete bőr-piros varrásos, fa, fém váltógombok után azt amit rendeltek). Mint kiderült, nem volt butaság ez, mert az utolsó gyári váltógombokkal bohóckodtak. Akár másé is lehetett volna ez, és akkor keresgélhettem volna az aftermarketen.. A közbenjárást köszi Gudmannak és Rohodinak.
De ha már, akkor a kormányt is cserélni kellene, mert nagyon elütne a kettő.
Ollahtól jött az alap, Föcköstől az ajánlás (Horvát Peti bőrös), így szép lassan az is elkészült. Először alcantrával akartam behúzni, hogy kényelmes legyen, végül maradtam a teljesen gyári utánzatnál. A textúra és az árnyalat csak 90%-ban azonos a váltógombéval, de pont ugyanolyat lehetetlen találni. A kocsiban úgysem fog látszódni. Lakkot kérésre nem kapott (amennyit használom, kibírja évekig), így egyforma matt minden és egy réteggel vastagabb lett a fogása, mint volt.
A bőröst ajánlom, de csak akkor, ha nagyon ráérsz. Míg máshol egy nap és 20-25K egy kormány, itt két hét és 14K. Ám a minőség kifogástalan.


Ma sikeresen ki lett(ek) cserélve: Motorolaj(Selénia WR 5w40) , Szervó olaj (Tutela GI/A ) , olaj szűrő,levegőszűrő,pollen szűrő, váltó kapcsoló, emblémák előre hátra!!! Ja és még a szelepfedél tömítés is! :))))
