Blog

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2012-06-23

Egy ideje 1500-as fordulatszám felett nyüszítő hang jön a motor környékéről. Sportlégszűrőhöz hasonló hang. Lehetne turbócső is, ezeket átvizsgáltam és egyenlőre semmit nem találtam. Emellett a hang inkább a motor vezérlés felőli oldaláról jön, ezért úgy döntöttem, megteszem amit meg tudok tenni... kicserélem a hosszbordás szíjat és társaságát, hátha. (70-80ekm van bennük, úgyhogy annyira nem korai már az én beállítottságom szerint.)

Hozzávalók:

- 1 feszítőgörgő (Ruville 55872, tartalma: Dayco)
- 1 vezetőgörgő (Ruville 55847, tartalma: INA)
- új hosszbordás-szíj (Dayco/Gates/Continental 6PK1842, esetleg 1838/1839/1840)
- racsnis szár + nyélhosszabbító (lásd szöveg)
- 13-as és 15-ös dugók
- 15-ös villáskulcs
- 1x energiaital (opcionális)
- 1x sör (opcionális)
- lámpa

A netes infók alapján európai autóba első szerelésű vezetőgörgőt összesen két cég gyárt: Az SKF és az INA. (OK, még lehet Breda és egyéb kisebb cég is a gyártó, de ezeket jó eséllyel nem árulják a Ruville, Febi és hasonló "csomagolócégek".) Mivel a feszítőgörgő pedig erősen motorspecifikus (a feszítő része miatt), ezt valószínüleg csak a Dayco gyártja. (A régi feszítő - mily meglepő - Dayco volt, a vezetőgörgő pedig SKF.)


A csere menete:

1. Motorborítást levenni.
2. Felső-hátsó motorkitámasztót a motorról lekötni és oldalrahajtani. (Így nem lesz útban.)
3. A szíj pályáját memorizálni
4. A feszítőgörgő közepén lévő 15-ös anyára villáskulcsot tenni és az óramutató járásával ellentétes irányban meghúzni, ekkor nem lesz feszes a szíj és leszedhető a szervószivattyú, vagy a klímakomp. kerekéről.
5. A vezetőgörgőt leszedni 15ös kulccsal.
6. A feszítő pozícióját megjegyezni.
7. A feszítő 13-as tartócsavarját kiszedni. Ez a görgő és a főtengely szíjtárcsája között található.
8. Az új feszítőt betenni. Van rajta egy "csap", ennek a blokk oldalán kiképzett furatba kell bemennie.
9. A feszítő pozícióját ellenőrizni. (Elképzelhető, hogy az előbbi csap nem a furatban van, hanem a blokkon kialakított felfekvő-felület mellett. Ekkor rosszul áll a feszítő.)
10. Az új vezetőgörgőt feltenni, majd a porvédőjét (ha van). A régi feszítőm alatt volt egy alátét, az újhoz - bár adtak - erre nem volt szükség, mert a tengelye a blokk felé hosszabb egy kicsit. Érdemes ellenőrizni, hogy a görgő egy vonalban van-e a szíjtárcsákkal. Ez dönti el, hogy kell-e alá a mellékelt alátét. (A régi SKF-hez szükség volt rá.)
11. A szíjat feltenni amennyire lehet. Én a klímakompresszor szíjtárcsájára NEM tettem fel a szíjat. Csak előkészítettem.
12. A szíjtárcsákat és görgőket alkohollal vagy féktisztítóval alaposan megtisztítani.
13. Mehet fel a racsnis szár a feszítőgörgő közepén lévő anyára. A szár végére én egy porszívócsövet húztam, és az egész a kiegyenlítőtartályt a blokkal összekötő cső mögé (szélvédő felüli rész) került. Bal kézzel emeltem a csövet, jobb kézzel feltettem a szíjat a klímakomp. tárcsájára.
14. A szíj futását ellenőrizni. Vagyis, hogy jól van-e fent a szíjtárcsákon. Ez fontos, ha nem így van, akkor az első beindításnál elszakad (ami nem veszélytelen!).
15. A szíj futását mégegyszer ellenőrizni...
16. A szíj feszességét ellenőrizni. A klímakomp. és a vezetőgörgő között kb. 1 cm-re szabad benyomhatónak lennie.
17. Felső-hátsó motorkitámasztót visszatenni.
18. A motort beindítani és a szíjfutást ellenőrizni.
19. Mehet vissza a motorburkolat.
20. Sört meginni. (Ha még nem történt meg. :)

Kb. ennyi.

Köszönet Ferkének a procedúrát megelőző tanácsokért!!

Update: Úgy néz ki megszűnt a nyüszítő hang gázadáskor! (Kopp-kopp-kopp)
Update 2: Úgy néz ki visszajött a jól megszokott nyik... nyik... nyik... hang, ami miatt a Gates szíjat annak idején lecseréltem. Ezt csak hidegen csinálja és akkor is csak alig. Összegezve: A Dayco a jelek szerint egy ideig halk, utána rücskös lesz és nyüszít. A Gates pedig csicsereg. Lehet, kipróbálok egy Contitech-et is... :) Persze tudom, hogy a 200k-t megért szíjtárcsák felülete sem újszerű már. Meglátjuk mit tehetünk ezügyben...

Elkelt!

 
>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-06-23

Reggel hazaértem a dolgozóból, és még örültem is, hogy sikerült árnyékban megállnom. Délután már nem annyira örültem, mert alig pár óra alatt jó fél kiló madárszar takarta az olaszt. Nekimentem alkoholos törlőkendővel, de a készlet a cucc tizedéhez se volt elég. Autómosó lett belőle.

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-06-23

Tegnap végre felkerült a 4 Borbet, lett rá 4 egyforma Firestone, szóval a Yokohama hamar elkelt:D A gumishoz zárás előtt sikerült odaérni, gyorsan, ügyesen felrakták.

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2012-06-23

Ma megjöttek az új ködfényszórók! Be is pirítottam a helyükre őket:-)
Minden nap egyre jobban tetszik a verda

 

még a multhéten történt, TESCO parkoló-kitolatás közben belém hajtottak,ráadásul a fickó nem ismerte a féket mert egyenesen bele nyomott a melletem álló fábiába... persz én vagyok a hibás a törvények szerint.....azóta már alkatrészek beszerezve- javitás folyamatban...

 
>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-06-22

Végre kicserélődött a termosztát, most szépen beáll a mutató 90 °C-ra.
Kapott új fagyállót is.

Eddig menetközben nemigen akart feljebb menni 70-nél még nagyobb hőségben sem. Ez némileg zavart :)

>> Egyébzalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2012-06-22

GT-től megérkeztek a matricák és kaptak a téli kerekek, egy normális tárolót.

 

Dehogy akartam én ilyet... A legkisebb bajom is nagyobb jelenleg. Persze, Alfásként mindig vágyik az ember egy véhatra, de az ilyen bűnös és beteg ideák manifesztációját valahogy sokkal szívesebben NÉZI az ember outsiderként erre alkalmasabb, "szimpatikus bolondok" által kivitelezve. Szóval megvevődött, most ezt a szerepet adta számomra a lehetőségek széles tárháza. Nem sok időm volt töprengeni rajta, 10 percet adott rá a sors, a jó ismerős - és az ex-tulaj. Szemmel verés, próbakör, telefonálás Andy-nak ( pusztán a megerősítés miatt, hogy tényleg elmebeteg vagyok - ebben sosem cáfol meg ) után; illetve a pénzügyminiszter Asszony rábólintását követően töltöttük is az okmányokat.

A legkisebb megbánás nélkül itt és most ki merem jelenteni, hogy évjáratában a legszebbek között van perpill. itt, Mos Eisley-ban . Zé mesterrel megnézettem ( idézem szavait: végre egy őszinte autó, őszinte óraállással ), jövő héten meetingelnek a verdával. Egy-két apróbb tennivaló orvoslása után ELADÓ lesz!

>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-06-21

2012.06.21.
Nohh. Mivel ma volt az év leghosszabb napalja ezért is nekiálltunk, hogy megcsináljuk az elejét. Persze a lényeg, hogy Karcsi is ráért végre. ;)
másfél hónapja volt az a kis malőr, hogy haverom fia kiállás után megtolta a kerítést)
Szóval lökös és eleje le. Közben Karcsi még a Bh ajtót is beállította. Jött megvizslatni, hogy mi a pálya. "Sajna" úgy ítélte meg, hogy az első kereszt tartót egyszerűbb lecserélni, mint szépen vissza húzni. Így maradt vasárnapra is meló. Az az első kereszt tartó csere. (még nem tudja) klíma hűtő csere is. ;)
Ha már így jártam, akkor Érden bütyköltem még egy kicsit így is.
Kétoldalas ragasztóval megerősítettem a balos tükörlapom. S aplikáltam 2db számítógép hűtő ventilátort az erősítőmre is. Sajna nagy melegben, terheléskor le lekapcsolt... Ez majd kiderül.. :)