Blog

>> Eseménypettinke // Alfa Montreal 2.6 V8 // 2012-06-02

a SPICA rendbe tétele után a kocsi jobb mint eddig bármikor!
újabb 200 km-es túra, kellemes autózás, vacak idő Komáromban :-)
júliusban Lucreziát szeretném veterán vizsgára vinni, hogy végleges rendszámmal bármikor használható legyen.

 
>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2012-05-20

Több év kihagyás után, idén újra létezik a Time Attack! Ez egy egyszerű kezdeményezés, aminek nagy hagyománya van a világon, itthon is valamennyi. Lényege az időmérés verseny, kategóriákra bontva a résztvevőket. Korlátozás az autó fejlesztésben gyakorlatilag nincs, nagyon komolyan fejlesztett autók vesznek részt a Time Attackon. Különbség még az is egy "sima" nyílt naphoz képest, hogy ide azok jönnek el, akik komolyan veszik a pályaautózást és a versenyzést. Ez a köridőkben is megmutatkozik. Nem ritka valódi versenyautókat látni a rendezvényen. A nap folyamán az egyik boxban folyamatosan lehet követni az időeredményeket egy monitoron és élő kommentár is van:) A nap végén a kategóriákban az első három helyezett kupát kap, oklevelet és persze elismerést, ami a legfontosabb:)
Az autók kategóriába sorolását több szempont alapján végzik. Figyelembe veszik az autó súlyát, teljesítményét, hengerűrtartalmát, félépítését. Milyen gumival van szerelve az autó - utcai, utcai/pálya azaz semi slick, és a slick - , utcai-e vagy módosított futóműve van az autónak, ha módosított akkor milyen mértékben.
Négy kategória létezik, MTA Open, MTA Sport, MTA Pro, MTA Race. Az Open egy nyitott kategória olyan autók számára mint a KTM X-Bow, Radical stb. Sport gyakorlatilag az utcai autókat jelöli, a Race pedig a teljesen átépített- könnyített autókat. Nekem elvileg a Sport kategória "járna" az autó mai szintjén, mert ugye teljesen gyári. Azonban a súly/Le arány miatt épphogy de már a Pro kategóriába sorolták a GTA-át. Ennek felső határa 5,5, a GTA súly/Le aránya 5,44. Ez nem éppen előny, mert a kategória alsó határa, ráadásul az erő magában nem a legfontosabb, inkább kevesebb Le, de pályafutómű és kisebb súly kellene komoly gumival. Ebben a kategóriában gyakorlatilag egyedül voltam mint utcai futóműves autó. Tizenkettő autó került be a MTA Pro-ba, rajtam kívül kivétel nélkül mindenki slick gumikkal szerepelt. Én a sz@rrá kopott Advanokkal mentem, amik már a múltkori nyílt napon is nagyon csúszkáltak. Célom az eddigi legjobb Hungaroringes időm elérése volt a még kopottabb gumikon.
Két folyamatos óra állt rendelkezésre a legjobb idő megfutására. Ez idő alatt gyakorlatilag bármikor fel lehet menni a pályára, és persze lejönni is. Elég komoly idők születtek, nekem tizenöt gyors körből 2.18.288 lett a legjobb, ami a kategória nyolcadik helyét jelentette a tizenkettőből. Amivel elégedett vagyok, mert a kategória végére számítottam. Ehelyett sikerült több gyorsabb autót megelőzni. Ez gyakorlatilag hatvan ezreddel gyengébb mint az eddigi legjobb időm. Aminek örülök, mert ha csak a gumi állapotát nézzük, akkor jó pár tizeddel rosszabbnak kellett volna lennie.
Nagyon jó nap volt, már várom a következő Time Attack rendezvényeket a Skringen, Pannóniaringen és persze a Hungaroringen is. Valószínűleg az Euróringen is lesz rendezvény és talán más külföldi pályákon is. Legalábbis remélem:)
A rajtszámom #12-es volt:)

Cikk

Összefoglaló Video

Eredmények kategóriánként

Eredmények összesített

 
>> AutóápolásSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-06-16

Ma megmostam az autót. Sajnos már több, mint 2 hete nem mostam, eléggé koszos, bogaras volt szegény, főleg, hogy megtettünk azóta több, mint 1000 km-t :) Lacci33 cartárs gondoskodott a csillogó felnikről, illetve a szép féknyergekről. Konstatálhatom, hogy a hátsó fékbetétek csere érettek.... keresek majd valami jó keverékű betéteket. Kiporszívóztam, átkentem műszerfal-ápoló cuccal a küszöböket, kivettük az A oszlop borítását és megtisztítottam azt is. A motortérben történő ügyködések: A borítás le lett véve, átmosva tisztára (by Lacci33), levettem a szívócső egy részét, kipucoltam a pillangó szelepet féktisztítóval, a fekete műanyag elemet az aksi mellett lefújtam feketére.
Ami még vár rá: teljes polírozás GTechniq P2-vel, a tökéletes csillogásért :)

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-06-16

Kedden cserbenhagyott, eddig először. Nem az ő hibája volt.
Gödöllőnél jártam az M3-mason, amikor a hibalámpa felvillant. Az autó működött, gyorsított, nem füstölt. Egy búgó hangot hallottam ami eddig is volt, csak halkabb. Kiálltam a Lükeoil kútra, gondoltam kezdem egy leállítás/újraindítás kombinációval, hátha Windóz jellegű a hiba. Hát nem, nem indult már be. Innen gyorsan következtettem, hogy holtponti jeladó hiba (vezérműtengely) a legvalószínűbb.
Vikking cartárs sietett a segítségemre, bevontattuk a vasat Gödöllőre, másnap reggelre elintézték nekem, hogy egyből fogadják az autót a Diesel Gödöllő szervízben.
A kiolvasás igazolta a tippemet. Amint megbontották a burkolatot, látszott is a hiba, a jeladó le volt kaszabolva. Bontották tovább a vezérlést, mert a jeladó csak úgy cserélhető, ha leveszik a vezérműkereket. Hála az égnek, mert így fény derült a hiba okozójára. Találtak ugyanis egy kis gyűrött fémdarabot a jeladó mögött. Majd megtalálták az eredetét is. A vezérlés vezetőgörgője feltűnően lógott, kézzel forgatva is iszonyat zajos volt, és...hiányzott a porvédője.
A vezérműkerék leszedés sem volt sima, légkulccsal jött ki a csavar, valószínű ekkor megtekerték kicsit a vezérműtengelyt, így hiába jelölték össze a vezérlést. Plusz elnyíródott a vezérműkerék ékje, így az is ment a kukába.
Bontóból pótoltuk a vezérműkereket, illetve a jeladót . Így volt leggyorsabb, illetve gyárit nem is tudtak volna rendelni. A görgő új, Ruville lett.
Összerakták, és sajnos nem tudtam vele hazajönni, mert a vezérlés szerelés közben odébb ment, kézzel forgatva nem fordult át a motor. Szerszám nem volt a beállításhoz. Így otthagytam az autót majdnem készen. A szervízben felkészítettek mindenre, miszerint biztos átugrott a vezérlés, elgörbültek a szelepek stb. Nem éreztem reálisnak a dolgot, a képen lent látszik, hogy nem egy nagy vasdarab hullott oda be, csak egy kis alumínium karika. Az nem teszi odébb a vezérlést. Csütörtökön lett szerszám, helyre rakták a szíjat, pöcc, röff.
Mázlim volt. Ha hazáig jövök vele, lehet elszáll a görgő, annyira brutálisan lógott. A búgó hangot az adta. Az vitt volna mindent. Így megúsztam ennyivel, az autó tökéletes, és érzékelhetően halkabb lett.
Vikkingnek és szüleinek itt is mégegyszer köszönet a sok segítségért.

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-06-16

Vettem ma 4 darab Borbet A felnit, röhejes áron. Már csak vmi festés meg gumi kell rá és haddszóljon:D

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2012-06-16

A pechszéria folytatódik... a héten a bal hátsó kerék bekapott egy vasdarabot. Sajnos az oldalfalon keresztül ment be, olyan szerencsétlenül, hogy nem lehetett megjavítani. Ígyhát egy új gumit kellett vennem... Uh, hogy mennyire nem hiányzott most ez a kiadás :/
A gumit a Budaguminál vásároltam és ott is szerelték fel.

Viszont ez a Pirelli még mindig szexi :)

>> AutóápolásNGC // Alfa 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive // 2012-06-16

Tegnap előtt észrevettem, hogy a klímakonzol bal szélső tekerője nem világít. Ma szétszedtem, és mivel tudtam, hogy nem nagyon lehet kapni ilyen foglalatos izzót, így beforrasztottam egyet. Valószínű, hogy lesz még egy köröm az egésszel, mert ahogy néztem, nem olyan erősen világít, mint a többi. Ideiglenesen jó lesz, amíg nem találok hozzávaló izzót.
És, ha már a fél délelőttöt rászántam, úgy döntöttem, hogy a fél délutánt is rászánom, így lemostam, kitakarítottam és lewaxoltam.

>> Szervizzalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2012-06-16

Turbócső csere! Visszajött az erő :)
Km állás: 182253

Köszönet Szatyinak a segítségért!!

 
>> Szervizttamas156 // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2012-06-16

A váltóolaj már a megvétel óta enyhén szivárgott, elengedett a tömítő paszta. Az utántöltés során nem sok hiányzott, de elérkezett a javítás ideje. Így váltó szétszedés, régi paszta levakarása, majd újratömítés következett.
És akkor már olajcsere, szűrő, légszűrő is.
Volt egy titokzatos hang, egyfajta rezonálás, fékezésnél, visszaváltásnál. De sem a kipufogós, sem az egyik alfás szerelő nem vette észre, hogy a leömlő után a kipufogó cső első harmadában kiesett egy rögzítő csavar, és ez okozta a problémát, így az is javításra került. Azóta minden hibátlan.

 
>> Eseményadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2012-06-15

Végre ma alkalmas volt az idő az idei "kötelező" képek elkészítésére.