Blog
Klímahűtő,klímacsövek,intercooler,felső turbócső csere.
A Kuponvilág.hu jóvoltából sikerült elcsípnem egy igazán szuper akciót, teljes polírozást 8000 valahány forintért mindösszesen, amint a Velox autómosó végzett el. Amióta megvan a kocsi azóta szerettem volna políroztatni, csak valahogy sosem jutottam el addig, mindig volt másra költeni, de ezt az ajánlatot nem lehetett kihagyni :) Emellé még kértem egy teljes belső takarítást műanyagápolással. Mind a külső, mind a belső munkák nagyon szépen sikerültek, elégedett vagyok. Még egy waxolás van hátra, amit a közeljövőben magam tervezem végrehajtani.
Mivel a héten esős volt az idő hétvégén szépen lemostam a kocsit :)
Update: a waxolás is megtörtént, Turtle Wax :)




Ha már itt a hosszú hétvége, gondoltam hasznosan töltöm, és kicsit rendbe rakok a kocsin egy két dolgot.
Kezdésnek mindkét oldalt leszedtem a visszapillantó tükröt, mivel egyiket sem tudtam belülről állítani. Gondoltam utána járok kicsit. Miután szétkaptam őket, rögtön láttam, hogy a mozgatásukért felelős bowdenek be vannak állva. Türelem játék volt, de sikerült mindegyiket életre lehelnem. Egy kis fáradt olajjal kenegettem őket, és addig játszottam velük még jók nem lettek. Most már mindkét oldalt tudom állítani a tükröket belülről :)
Következő teendőm az anyós üléssel akadt. El volt szakadva kicsit. Kiszedtem a komplett ülést, hogy jobban hozzá lehessen férni. Én ugyan varrni nem tudok, de az édesanyám igen :D Nem mondom, h gyári lett, de jó lett :)
Ha már így kikaptam az ülést, csináltam egy belső nagytakarítást. Mivel lendületbe voltam, gyorsan le is mostam az egészet, majd viaszos kefével átdörzsöltem Morgót. Nagyon szép lett :)




Kötelező cseréken túl estünk: motorolaj, fékolaj, olajszűrő, benzin szűrő, légszűrő, fékbetétek, váltóolaj. Motor, fék és váltóolaj is egyaránt jó minőségű Castrol olajok voltak. Csere óta 300km-t elmentem. Ami volt kis füstölése a kocsinak, az enyhébb lett :)
Féktárcsák még egy 10000-et kibírnak, azok akkor lesznek cserélve.
Összességében nagyon olcsón megúsztam az egészet :P
Megpróbáltam Halesz téli kerekének segítségével demonstrálni, hogy milyen is lenne a V6 grafit színű felnivel. Nem igazán jött be a sötét szín, illetve az is problémát okozott, hogy a nagy 330-as fékere nem lehet feltenni a sima 17-es GT felnit, maximum csak odafogatni lazán egy csavarral, de forgatni tilos!. Így az az ötlet sem jött be, hogy Zsolti kerekein marad a gépszörny, amíg én lefényeztetem a gyári 7,5x17-es kereket. Marad az ezüst szín, ami így kipróbálva talán jobban is tetszik. Esetleg, majd egy jó cserekerékkel még megkísérlem a fényeztetést, de biztosan nem sötét grafit színre, inkább olyanra, mint amilyen a Q2 alu tükörháza volt. :-)







Ma végre elkészült az a projekt is, amibe több mint egy hónapja vágtam bele. Akkor a "két éve együtt" évfordulóra terveztem kicserélni az ülés és oldalkárpit szettet, de sajnos mint kiderült nem olyan egyszerű a helyzet mint hittem, hittük. Gegének köszönhetően ráálltam a projektre, megvettem a szettet, de az első üléseken kívül semmi nem ment be rendesen az autóba. Ugyan mindenhol csak 1-1 centi hibádzott, de kiderült, hogy a GT ülések nem kompatibilisek a 147-el. :) De nem adtam fel, hátsó ülések karosszériáshoz kerültek, felfogatási pontok át lettek hegesztve, így azok bekerültek. Előre a könyöklőt apummal csináltuk meg húsvétkor nagy mókolások árán, de legalább stabil és szép. Az első oldalkárpitot egy hangszóró csere után kollégámmal tettük helyre, míg a hátsókat Bara Laciék csinálták meg. Szép munkát végeztek, úgy ahogy az első ülés javításával és hímezésével. Most már nagyon szép a belső, a hangszóró cseréknek köszönhetően nem recsegnek a hangszóróim, sőt, még jobb élmény lett a Pio hangzás. :) Két hátulütője lett a munkálatoknak, az egyik, hogy sajnos az elektromos tükör állításom elromlott mikor az első oldalkárpitokat le kellett szedni, a másik pedig, hogy a hátsó üléseken érezni, hogy nem a gyári kényelem dominál, viszonyt van hátul is kartámasz. :)
A 180.340. km-nél a bejáratásnak is vége lett, ennek örömére nagytakarítás és kis fotózás volt, már csak pár apróság, és késznek fogom érezni az autót. :)
(Ülések: 50e, javítás és hímezés: 15e, oldalkárpitok beigazítása: 15e, felfogatási pontok átrakása: 10e, hangszórók cseréje: 30e.)








Az autó Budapesten a 3.kerületben állt, pont műszaki vizsga előtt 1 héttel valakik meglovasították, azóta sem találjuk... Kérek mindenkit aki találkozik vele jelezze azt nekem!
Tegnap délután hazahoztam az Alfát. Az alvázat szépen megcsinálták, gyári állapotra lett visszaállítva. Ha megkapom a képeket a végső fázisokról, feltöltöm őket.
Ki lett cserélve a rezonátor is. Az első képen a régi látható, egyszerű megoldás volt a szétvágása a levételre, a miértje és az állapota szerintem sokmindent elmond.
Maradandó sérülés az összerakásnál; egy törött bal hátsó küszöbműanyag.
Azon gondolkoztunk, hogy mitől rohadhatott így szét az alja, vagyis a legjobban azok a pontok, illetve a kis fülek, amik a becsorgott víz "leeresztésére" szolgálnak. Nem jöttünk rá, viszont abban azonnal meg tudtunk egyezni, hogy ezeket meg kell szüntetni. Csak nem gázolok bele folyókba, és az árvízkár sem fenyeget. Az ital fogyasztása, kiöntése az utastérben viszont csúnya összeveszéseket fog eredményezni a jövőben! :)
Összességében korrekt munkát végeztek rajta, nagyon hiányzott ebben az egy hónapban az autóm de úgy érzem, hogy ezzel most nagyon sokat hosszabbítottam az élettartamán.
Örülünk.
Km.: 206.518




2
586
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Filmek
- 4C
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- Giulia
- Szerelőműhely
- 155
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8