Blog
A nap sugarai ellen és természetesen egy kis optikai tuningként is lefóliáztattam Kis Sárkányt. Tényleg dögös lett és érezhetően jobb bent a hőmérséklet is a nap sem tűz be úgy. :)

Hosszú tétlenség után, végre elérkezett az idő hogy egy újabb lépést tegyek.
Összeszerveztem hát a dolgokat és elhatároztam hogy beállítjuk a vezérlést, úgy ahogy kell, műszerrel, pontosan. Természetesen mint mindig, Attila szerelő barátom segített.
Nos ez meg is történt, mikrométerrel felső holtpontra állítottuk, majd a vezérműkerekeket lazítva pozícióba állítottam a tengelyeket. Nem volt annyira vészes mutatvány, pontosabban annyi azért történt hogy mivel épp nem volt a műhelyben megfelelő méretű szerszám a vez.tengelyek fogásához, így franciakulcs-szerű nem épp célszerszámmal dolgoztunk, tehát nem mm pontosan áll, de arra mindenképp jó, hogy kompressziót mérjek rajta így, és ha számottevően javult a helyzet akkor ez volt a probléma.
A felső holtpontra állítás már főtengely ékszíjtárcsa nélkül történt, azt a múltkor már leszedtem róla. Elméletileg kellene lennie a vízpumpán is jelölésnek, de azon nem találtunk semmit, pedig a donor motorról leszerelt pumpán is kerestem. Ez csak zárójeles gondolat.
No miután helyén volt a vezérlés, levontuk a következtetést hogy odébb volt rendesen, most annyira a helyén hogy kompressziót lehessen mérni, de az okok még mindig tisztázatlanok, hogy mitől ment el? Épp pakolászni kezdtünk volna mikor is barátom kiszúrta a hiba okát:
Valóban a vezérlés nem volt a helyén, de hogy mitől nem? Nem a szíjfeszítő hibája, semmi ilyesmi.
Hanem gyakorlatilag a főtengely mozdult el a pozíciójából. Hogy ez hogy lehet? Lenti képekkel illusztrálom:
1. kép: Ez a főtengely vége, látható van benne egy bemarás,
2. kép: ebbe a "fészekbe" ez az ék való
3. kép: és ez az ék tartja pozícióban ezt a vezérmű kereket
4. kép: összeszerelve így nézne ki, középen lenne az ék. Ehhez lehet felső holtpontot nézni, és beállítani a vezérlést.
5. kép: Na ez az én motoromon így néz ki:
Akinek nem tűnik fel semmi, annak segítek:
6-7-8 kép: ennyit mozdult el a vezérműkerék, valamiért "kiszopósodott" az ék helye.
Elméletileg ha szerencsém van és nem görbült szelep, akkor ezt kell kicserélnem.
Továbbra is nézni kell kompressziót abból kiderül hajlott-e szelep..
Ettől függetlenül kiszedem a motort valamikor, mert
1.a vezérműkereket amúgy sem tudom így a helyén leütni, a pót-motorról is alig jött le
2. egyszerűbb összerakni ha kint van, illetve apróbb revíziókat megcsinálni
3. így rendbe tudom tenni a motorteret, egyéb dolgokat (vezetékek, zajcsillapító, etc.)








Igen, újra itthon, magyar földön! :)
A hazajövetel előtt volt egy gyorsra tervezett, de végül nagyon lassú felső és alsó lengőkar csere is (állítólag rá voltak rohadva a csavarok..). Mivel a holland szerelők nagyon ügyesek, az egyik felső lengőkar valamelyik csavarját nem húzták meg, így az az 1400 km alatt szétverte a lengőkart. Az út felétől érezni is lehetett, hogy nem az igazi, eléggé zörög, dobál.
Lehet, hogy hiba volt, de mivel itt van a közelünkben egy Zengő szervíz, oda mentem be, ahol pillanatok alatt kiderült a hiba, rendeltek egy új jobbos felső lengőkart, 3 óra múlva már mehettem is a kész autóért, futómű beállítás is történt (ami állítólag összevissza állt). Szerintem jó munkát végeztek, kicsit azért sokallom az óradíjat, de legalább most már jó a gép.
Ma reggel egy helyi szakihoz vittem a gépet, a gyertyák felmérésére. Több lyukban állt az olaj, a bennlévő NKG gyertákban már jó pár tízezer km benne van, így az autósboltban vásároltam a már többeknél felmerült Champion 3 illetve 1 pólusú gyertyákat, illetve egy szelep fedél tömítést. A beszerelésre ebben a pillanatban is folyik, várom a jó eredményt :)
Kicseréltem 1db gyújtás modult és 1db trafót! Meg az első kerekeknél a fékbetéteket!
Születésnapom alkalmából (0721) elmentem Bara Lacihoz (a kárpitoshoz), akit kalizsoli és szatyi is ajánlott (www.barakarpit.hu). Elég komoly referenciával rendelkeznek.
Első körben a Komáromban, alfarosso-tól vásárolt könyöklőt csináltatom meg (kap egy fekete bőr borítást, hasonlóan a beltér többi részéhez) meg otthagytam nála az angol jobbkormányos vezető ülést is, ami nem rég érkezett meg Trencsikéktől utánvéttel (Hardy javaslatára) (ami ugye emelhető és deréktámaszos is), hogy szedjék szét, mire legközelebb megyek - majd ha elkészül a könyöklő..
A könyöklő elkészültével otthagyom a jobb1-et, hogy pakolják át az angolba a súlyérzékelőt, az ülésfűtést, meg a satöbbit, nézzék át a szivacsokat, kell-e valahol cserélni és húzzák rá a gyári MOMO bőrt, amin ha kell javítsák is ki a hibákat, de leginkább egy alapos bőrápolás kellene neki, ami idén nyáron egyelőre elmaradt.
Utána a vezetőülés következne, amiben az egyik függőleges pálca el van benne törve és az ülésfűtést kell megnézni mert elég gyengén muzsikál (Waeco). Lehet h sok rajta a szivacs, azaz túl mélyre került(?). Én ezt tudom elképzelni.. de majd kiderül, ill. azon is javítsák ki a hibákat ahol kell, hogy szép legyen:) ne nyikorogjon, ilyesmi.
Jóleszez:) már várom, hogy elkészüljön. A folytatás egyelőre maradjon 'titok' .. :)
[Költségeim: angol jobbkormányos ülés, postai utánvéttel from Trencsik 6400Ft]

Tegnap (2011. 07. 20.) az autó kapott egy Turtle Wax-os mosást, majd az egész kocsit políroztuk kézzel és géppel, polírozó folyadékkal, valamint polírozó krémmel. A cserélt sárvédő láthatóan el van hajlítva, már tudjuk, hogy hol, így azt is meg tudjuk majd csinálni, viszont az megint plusz munka. Az olaj már nem csepeg, amióta a szelepfedél pakolás kapott piros cuccot, így cca. 1000 km múlva jöhet a Selénia Racing. A szervoolajat is részben cseréltük... azért részben, mert nem volt itthon elég szervoolaj. Pénteken meg futóműállításra, valamint klíma rendbetételre. Anyámékkal közösen megegyeztünk, hogy kell bele a komplett sportfutómű :))))) Mellékesen: a rendszámtábla tartók kék színét meguntam, és vásárolni se volt kedvem, viszont volt itthon nagyon jó matt fekete Motip festék, lefújtam. Ide került volna a maradék két Alfa Romeo felirat, viszont anyám elintézte, kidobta a szemétbe...





Egy ideje hullámzott a kocsi alapjárata, és az erőben sem volt olyan fickós, mint fiatalabb korában. Csináltam pillangószelep RESET-et, de nem javult, sőt egyre rosszabb lett. Hideg motornál, reggelente beindulás után le is állt, befulladt. Néha még vissza is durrogott a légszűrőházig. OBD II kábel, notebook az Alfadiaggal nem mondott semmi hibát, illetve pár elektronikus gázpedál jel-érték értelmezhetetlent. Akik hallották a jelenség közben, trafó hibát diagnosztizáltak, illetve a szakszervizben alapjárati motor+pillangószelep cserét vizionáltak. Utána olvastam alfaowners-en és levegő hőmérséklet jeladót említették hiba okozójának.
Mivel itt egyben van a légtömeg-mérővel, kicseréltem az LMM-et egy újra, és azonnal megszűnt minden para jelenség. Egyből visszatértek a paripák a ménesbe, és reggelente sem morgott, ha fázott.
Közben amíg melóhelyen a parkolóban cseréltük az LMM-et, észleltem, hogy ereszt az egyik első kerék. Szivargyújtós kompresszorral felküldtem már majdnem 2 bar-ra, amikor elhalálozott, pedig folyamatosan kikapcsoltam, hogy hűljön, de mégis (szerintem kínai :P) Sajnos hiába fújtam még bele benzinkúton, otthon újra elkezdett ereszteni, kénytelen voltam lecserélni egy télire, különben reggelre a felnire engedett volna. Akkor hallottam, hogy ereszt. A belső oldalán, a futófelületnél (nem a felni peremnél) kilyukadt. Semmiféle kátyúba nem mentem, egyébként is akkor a peremnél lenne. Ellenben reggel felbontották a járdát légkalapáccsal, mivel EU miatt a föld alá kell vezetni a kábeleket. Ennyi, vehetek két új gumit. Éljen a sok előírás, amit teljesíteni kell, még úgy is, hogy 3-4 éve kábeleztek újra mindent, cserélték a fa villanyoszlopokat betonra. Folyt. köv. - költségeket később
Olaj,
olajszűrő,
levegőszűrő,
pollenszűrő
kézifék bovdencsere
Fényszóró autómata állítás,
és beért a motor aljába a motorvédő lemez.
A hátsó függönylégzsák visszajelző lámpát valamiért nem lehet kitörölni.
Kicsit szerelgettem, kipótoltam ami hiányzott innen-onnan, meg festegettem itt-ott. Ismét kisgyereknek érezhettem magam aki legózik. :D