Blog
2009. július 206210km
volt két hetem család nélkül sokmindent csináltam
szélvédő csere (volt rajta egy pont egyszer csak végigrepedt.17000Ft
ablaktörlő csere az új szélvédőhöz 2000 Ft
Bal oldali hátsó lámpa csere A párorm parkolt. (bontott)3000Ft
2009 júli 206280km
Ismét bal+jobb lengőkar csere az előző csak 16ezret birt ki(frap itali) 22000Ft
futóműállitás 4500Ft
középső kipufogódob csere (zara itali) 14000Ft

Eljött amit nagyon vártam. Még sohasem vettem részt ilyesmin. Régebben gondolkoztam "egyéb" vezetéstechnikai tréningeken, de kalizsoli szerint aki részt vett más tréningen is, újat nem tudtak volna mutatni nekem-nekünk, mert ez a Wéber féle tréning sokkal magasabb szinten van.
Izgatott voltam , vajon milyen lesz? Biztos voltam benne hogy megéri a pénz, és abban is, hogy sok olyan dolgot fog mutatni/mondani, amit az ember logikusnak tart, ha tudja... Nem mellesleg, ő egy Európa bajnok profi autóversenyző.
Én érkeztem utoljára, a többiek már lazán szereltek. Kerültek fel a slickek, pályafelnik. Nekem nem kellett szerelni, utcai gumival mentem, ami kicsit már kopottas volt, Q2-vel felvértezve, amire borzasztóan kíváncsi voltam,milyen lesz a pályán. Új fékbetétekkel, fém fékcsövekkel, de az autó továbbra is tisztán gyári.
Kezdtük bemutatkozással, majd ismertette Gábor a napi programot. Először is elmélettel kezdtünk, azon belül is az üléspozícióval. Nagyon sok érdekességet hallottam, amik létfontosságúak és logikusak. Szó esett a helyes kormányfogásról, térdszögről és kormánytávolságról. Ezután mindenkinek menni kellett a pályán két bemelegítő kört,utána egyesével mindenki mellé beült a jobb1-be és úgy kellett menni a pályán két kört. Nem kellett 100%-os teljesítmény nyújtani, nem az idő volt a cél. Jegyzetelt és felírta a jó tulajdonságokat és a hibákat is. Közben beszélgettünk, szerintem célja volt hogy kicsit elvonja az ember figyelmét, így ösztönösebben, a berögzött szokások szerint vezettünk. Logikus,mert ez is a mi érdekeinket szolgálja, és ő is tisztább képet kap.
Leírom amiket rólam mondott,mert jól esett és büszke vagyok rá:)) Miután két kör múlva visszamentünk a boxba, mielőtt kiszállt az autóból a belső ritmusomat méltatta és hogy nagyon frankó volt, mármint a körözés:) Szóval ezt mondta: " Nagyon nagyon jó a belső ritmusod,nagyon finoman kezeled az autót, ami meglepő volt számomra. És ez kell ide. Erre lehet építeni. Nagyon nagyon ritka az ilyen, aki beesik a pályára az utcáról, ez vele született tehetséged, amit nem lehet megmondani senkiről sem ránézésre, mindenkinek a belső habitusából ered. Nagyon finomak az átmenetek a gyorsítás-fékezés-apex között, szinte nem is érezni a fékezést. Nagyon jó, van benned lehetőség!"
Hát jólestek a szavai,örömmel hallgattam,remélem igaza is volt:) Hibákat is elmondta, ami a nem teljesen jó kormánykezelés volt, illetve részben jó, részben nem volt jó.
Ezekután a nap gyorsan elment, csak a méltató szavai jártam az eszembe:) Felváltva egymást követte az elmélet és a gyakorlat. A nap folyamán volt pár "súgása" "csak nekem", amiket próbáltam teljesíteni. Ő a GTA-val futott egy 1.28.3-at, utána egy 1.28.0-át. Szerinte az autó ebben az állapotban 1.26-os időt tud. Megjegyezte: "Basszus, mennyi erőd van! Q2 ide vagy oda..."
A nap folyamán a legjobb időm 1.27.833 lett, a legjobb szektorok alapján 1.27.2. A hat tizedes különbség mutatja,hogy van még benne. Akkor leszek a legjobb idő közelében, ha már csak 1-2 tizeddel lesz jobb az optimális időm. Wéber szerint elértem a kitűzött célt aznap,a 1.27.8-as idővel. Szerinte én is meg tudom futni azt amit ő tudna az autóval. Remélem ebben is igaza volt:)
Szóval a nap végére kellemesen elfáradtunk, rengeteg mindenről volt szó,amihez hogy leírjam, kevés a keret. Rengeteg időt fordítottunk az ívekre,a helyes kanyarvételre, kanyartípusokra,lehetséges teljesítési módokra. Egy szó mint száz, mindenkinek jószivvel ajánlom ezt a tréninget, és az is biztos hogy részt fogok venni a haladón és talán a profin is:) Azért talán,mert az már tényleg versenyzőknek szól.
Az egyik legnagyobb tanulság, hogy ez a tréning hasznos az utcán is, jobban és biztonságosabban vezet az ember. Más dimenzióba kerül. A kormányt is máshogy kezelem azóta.







Már régóta szemezgettem a Q2 diffivel, egyrészt kíváncsi voltam rá hogy milyen, másrészt köztudott hogy a GTA gyenge pontja a váltó, azon belül is a differenciálmű. Még ha a Q2 nem is érne semmit, annyival robusztusabb a felépítése és jobban bírja a terhelést, hogy emiatt is mindenképpen érdemes kicserélni a gyári difit, mielőtt letérdeltetné a váltót. A munkát Csöri végezte természetesen, mert a szervizből is a legjobb kell:) És fényképeket is készített a munkáról:)
Ahogy a képeken is látszik, a gyári hagyományos differenciálmű elég filigrán szerkezet. Ha már ilyen volumenű szervizt végeztünk, akkor már a kuplung cseréje is aktuális volt, bár nem volt vele gondom. Mivel mostanában többször látogatom a versenypályákat, átállunk ötezres olajcserére a Selenia Racingből. Levegőszűrő is cserélve lett. A GTA olajfogyasztása továbbra is 0.0
A gyári fékrendszer nagyon jó, ezért különösebb átalakítás szükségét nem érzem, csak optimalizálni kell. Ez 330-as fékolajat jelent, GoodRidge fém fékcsöveket amik speciálisan a 147GTA-hoz készültek, valamint Performance Friction karbon fékbetét.
Ezek hatására a fék tényleg elképesztő lett, már hidegen is "brutál", melegen meg tényleg állat. Kíváncsi leszek a Hungaroringen mennyire bírja a terhelést, változik-e a nyomáspont és az ereje. Csöri szerint "ilyen féket Alfán még nem láttam" :))
A Q2 is jól végzi a dolgát, bár az is nyilvánvalóvá vált, hogy nem a GTA erejéhez lett méretezve. Az utcai forgalomban új dimenziókat nyit meg, fantasztikusan működik, de egy határ után ami a versenypályán jön elő,nyit, de ez - hangsúlyozom - csak nagy terhelésnél jön elő. Összegezve mindenképpen jó dolog a beszerelése, gyárilag ezzel a gyári alkatrésszel kellett volna szerelni.








Eljött a kedd délután, három fős csapat jött össze,kalzsoli, KriszKing és én. Mindketten nagyon szimpatikus és kedves emberek, remek napot töltöttünk el, nagyon jól éreztük magunkat:) Nagy élmény volt,hogy szinte csak miénk a pálya, és remek volt látni a másik két Alfát is a pályán.
Időmérést én nem végeztem,mert a hivatalos rendszer még mindig nem működött,a RaceCrono köridőmérő programot még nem ismertem. A GTA még mindig gyári állapotban gurult a pályára, utcai gumikkal, bár nem is igazán tervezek nagy átalakításokat, próbálom gyárinak megőrizni.
Egyszercsak megjelent egy kisbusznyi rendőr, akiknek nagyon tetszett mindhárom Alfa,tátott szájjal és vágyakozva néztek a pályán minket:) Végül balesetmentest kivántak...:)












Anno még a 156GTA-val meglátogattam egyszer a Hungaroringet, vegyes eredménnyel. Az autó jól viselkedett, jó volt vele menni a versenypályán, csak a fék teljesített kritikán alul. Köridőt akkor nem mértem. Mivel élek halok a pályanapokért, időszerűnek láttam ismét visszatérni , amióta ismét egy GTA-ám van. A 156GTA fék tapasztalatok éltek bennem, vajon bírni fogja-e a 147GTA féke? Igaz ezen már más fék van, a legjobb nagy féknyerges 330-as.
Arra gondoltam, hogy először egy olyan pályán kellene tesztelni, ami kevésbé veszi igénybe a fékeket mint a Hungaroring. Erre tökéletesen alkalmas az Euroring. Olvasgattam kalizsoli élménybeszámolóit a pályázásokról, nekem sem kellett több, fel is vettem vele a kapcsolatot:) Megbeszéltünk egy időpontot májusban, kedden délután. Szóba került még a keddi nap előtti szombat, de ez végülis nem volt alkalmas csak nekem. Azért lementem, ha már ráértem.
Egy egyórás jegyet vettem. Mivel motorral elég sok pályanapot megjártam már, több híres pályán is, így a légkör ismerős volt. Hamar hozzászoktam a pályához, kb. húsz kört mentem, amiben a legjobb egy 1.29-es kör volt, amit a sportbírók mértek stopperrel. Sajnos a hivatalos időmérős rendszer nem működött. Annyit mondtak , hogy így elsőre ez nagyon jó eredmény, ami jól is esett:)) Szerettem volna erről meggyőződni, ezért kutattam a neten euroringes időeredmények után, és úgy tapasztaltam, hogy az idő megállja a helyét a hasonló kategóriájú autók között, de azt is tudtam, hogy lehet még javítani. Ezenkívül még valami világossá vált a pályanapokkal kapcsolatban: jó helyen járok:))
Az autó teljesen gyári állapotú volt, utcai gumikkal.

2008 febr 185000km
Fűtőradiátorcsere Bontott 4000Ft
Gyertya csere NGK 6820Ft
Lambda sonda biztosítékcsere
2008 márc 186000km
A pilisben a szemből jövő levágta a kanyart. Nemakartam ütközni ,lementem a
patkára .Két felnim tört össze.
Felni csere Alfa 146 gyári Tatai bontott 30000ft +görgőzés9000Ft
Nyári gumi vásárlás Nokian NRVi 205/50 R 15 12860Ft/db +szerelés
Vákumos fékszervo dob csere (bontott) 10000Ft
2008 máj 189700 km
olaj + szűrő csere (Q8 10W40)7460Ft
2008 jún 190500 km
Megint bal+jobb lengőkar csere az előző 30500 km birt ki
(Frapp italy) +futóműáll 26000Ft
2008 szept 194000km
váltó bal oldali kihajtás szimmering csere29.8x52x10/13,5
+váltóolaj Q875W90 5750Ft
2008 nov 195960 km
vízhűtő (nissin)+fagyállócsere 24210Ft
2009 febr 198400km
első fékbetét csere (simer ) 4970Ft
2009márc 200415 km
akkumlátorcsere Horsepower 55Ah 11900Ft
önindító tisztítás zsírzás


2007 márc 173000 km
Félkfelújitás Fékolaj (tutella top4),első+hátsó karmantyúkészlet
,szerelőkészlet,6db gumi fékcső,4db fém fékcső,4db légtelenítő csavar,
főfékhenger (sanko),első fékbetét ,hátsó fékbetét. 49000Ft
173500 km
lambda sonda csere ,hőfokjeladó csere 4. ker autószervíz 28000 Ft
2007 ápr 173900 km
olaj(valvoline maxlife 10W40)+szűrő +levegőszűrő csereTechnofilter 10900Ft
2007 szept 181900km
Hátsó lengőkar csapágy csere Ez nagy szívás volt!!! 17250Ft
kipufogó gumitartó csere 3db 1080ft

2006 máj 162800km
Gyertya csere 8 db ( Bosch super4 ) 8040Ft
2006 okt 167000 km
kipufogó leömlő utáni frexibilis cső csere Polgár kip.szervíz 8500Ft
2006 okt 168200 km
Bal belső féltengely gumiharangcsere (löbro) 3500Ft
2006 nov 169500 km
bal hátsó ABS jeladó csere bontott 2000Ft
2007 jan 171600 km
motortartó bak csere (felső gyári)3400Ft
2007 febr 172600 km
Bal+jobb külső féltengely gumiharangcsere (löbro)4800Ft
2005 nov 156800km
1 pár első gólyaláb csere (Lip gas tech)30000Ft
Ezt feleslegesen cseréltem .A lengőkarok kopogtak.
2006 febr 159900km
Olaj+ szűrő csere (Q 8 10W40+asso filter)8000Ft
Jobb+bal első lengőkar csere(Birth) Futóműáll 23900Ft
Jobb+bal hátsó féktárcsa(Qh)+betétcsere (simer)10000Ft
2006ápr 161000Km
Belső jobb féltengely gumiharang csere (löbro) 3500Ft
2
502
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- Filmek
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV