Blog

>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2011-06-24

~84.500km, olaj- és szűrőcsere. Kövezzetek meg, de most nem Selenia 10W40-et tettem bele, hanem szintetikus 5W40-et. Először elég csúnyácska volt a hangja, paráztam is, de mentem vele egy kört és sokkal szebb lett a hangja, mint volt olajcsere előtt. Még a fater (autószerelő, utálja az Alfa-t) is azt mondta, hogy ilyen egy szép benzines hangja. Szóval ez van... és ez lesz szerintem legközelebb is :-)

 

Kedden megállt kétszer az autó.Nem lehetett indítani,csak várakozás(hűlés) után.Ahogy elérte az üzemi hőfokot megállt.Természetesen a szerelőm szabin volt,így csütörtökig várnom kellett a hibakód olvasással.A hiba egyértelmű volt.Főtengely fordulatszám jeladó meghalt.Tegnap rendelt egyet ma meg is jött,és be is rakta.Teszt megvolt.Minden hibátlan,újra szaladunk.

Költség:jeladó+ csere=15000ft
Km:129840

 
>> SzervizPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2011-06-29

2011.06.20-án beépítésre került az autóba "Csöri" által az Alfa Romeo más modelljeiből már ismert és bevált "Q2" nevű gyári mechanikus differenciálmű.
A pozitív tapasztalatok már a közúton is érezhetőek, a versenypályán pedig súlyos másodpercekben mérhetőek!!

 
>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-06-24

2011. június 24. - 199.611 km

Még jó másfél hónap volt hátra a 2 évből, de nem akartam az utolsó pillanatra hagyni, hiszen a xenon (= hiányzó lámpamosó) miatt szerettem volna egy kis időhöz jutni, hátha nem sikerül a vizsga és szerelni kell majd.

Ezúttal a szenci állomast választottam, vagyis Skull választotta, és intézte - a hálám üldözni fogja.

Nem tudom, mennyire Skull közbejárása miatt, de mindenki kedves volt, mosolygott, senki nem akart lehúzni, a motort nem pörgették hülyére - szóval nagyon elégedett voltam, 10 perc alatt végeztünk.

Az emisszió a koromokádás ellenére simán a limit alatt. A fékek remekül teljesítettek, pedig kértem, hogy legyen szigorú. Amit mégis talált: tompított beállítása, olajleeresztő csavarnál csurog az olaj, lengéscsillapítók kukásak és a kipufogó rozsdásodik - mind apró hiba, tehát újabb 2 év nyugalom és békesség.

Az akció ára 65€ volt.

>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-06-24

No elkezdődik a történet, szépen mennek a cserealkatrészek szilentezésre, felújításra.
Hogy mikor lesz az autóban, és mennyibe fog kerülni arról csak halvány sejtéseim vannak, de nem is gondolok rá mert könnybe lábad a szemem...
4személynél már úgy ül a sgggge, mint anno a Dácsiának, amikor Föci Papa elvitte kicsi családját nyaralni.
Vagy mint egy 120as skodrinak alapban.
"vagggyaruggúvagggyagátló" valamelyik cserés lesz, talán mindkettő...

 
>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-06-24

tökéletesen megadta magát, gomblenyomós, mint anno a Zaporozsecben (igaz nekem abban éppen volt kp zár, és még működött is:-))

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2011-06-24

A mai napon kicserélődött a bal első lengőkar.
Km óra állás: 99540 Km
Köszönet érte: ::Watz és Társa:: FIAT, ALFA ROMEO, LANCIA SZERVIZ

 
>> SzervizSzücsesz // Alfa 156 1.6 T.Spark // 2011-06-24

Két hónap keresgélés után megtaláltam a látszólag megfelelő gépet, elmentünk, megnéztük, kifizettem, elhoztam.
Irány egy szerelő, lejárt a műszaki.
A szerelő hebegett-habogott és a kezembe nyomott egy listát amik nélkül nincs műszakim és amiket még ki kéne cserélni:
-alsó, felső lengőkarok
-stabpálcák
-vezérlésszett
-gyertyaszett
-hosszbordás szíj
Meg is vettem mindent vittem a szerelőhöz 2nap múlva kész is volt.
Irány a futóműves, mert a kedves szerelő szarul állította be a futóművem. Ezzel a lendülettel le is cseréltem a szerelőt valakire aki ért is hozzá.
Eltelt 2hét jobbos féltengely külső csukló kattog.
Irány Kulcs.
Eltelt megint 1hét ugyan ott a belső csukló.
Következő hónap: olaj olajszűrő, levegő,pollenszűrő csere.
három hete arra gondoltam, most már aztán elég meleg van feltöltetem a klímám, el is mentem fel is töltötték, jött is a hideg én meg örültem :)
Nem sokáig: 5utcát jutottam füstszag az utastérben, füst a motorháztető alól, klíma ki, megállok, géptető föl.
füstöl a kompresszor kuplungja.király.
1 hétnyi szervezés után sikerült szerezni egy másik kompresszort, beszerelték hol máshol is mint kulcson, irány a klímás.
fel is töltötte át is nézte jött is a hideg ( 4fok).
visszaküldött a Pirihez hogy a hűtőventilátor 1-es fokozata nem indul a klímára, az is kész.
És most sincs minden rendben, mert a klíma nyomáskapcsolója (talán az-talán nem) ki be kapcsolja a kompresszort kattog orrba & szájba.
Valami most sem jó de i lehet a hiba és kihez mehetek aki tudja és orvosolná is jelképes összegért ?! :(


Költségek: lengőkarok 52000, stabpálca 5000, vezérlés 23000, gyertya 15000, hosszbordás 5000,szervízdíj 30000, futómű állítás 5000, féltengely csukl. 20000, olajcsere szett 15000,
1.klímatöltés 7500, klímakompresszor 30000, 2.klímatöltés 10300, relé 3000

 
>> AutóápolásGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2011-06-24

Le lett ápolva a belső. Amíg nincs saját ápoló készletem, addig ezzel foglalkozó bőröshöz vittem el a vasat. Kezdetnek megteszi ez is.

 
>> Tuning és extraKareszka1984 // Alfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2011-06-24

Csomag érkezett ma, egészen pontosan egy gyári, de bontott kartámasz. Kicsi tisztításra szorul, de ez legyen a legkevesebb. Mivel magyarbol jött, így a hozzá járó középső boxot nem vállata be a sofőr a vám miatt, így az a kiskunhalasi rokonoknál maradt. Azért majd később ugrom át. De sajnos az alu tartókonzol is gyanús abban maradt, így beépíteni sem tudom :( folyt köv...

2011.06.25. - infó jött, a tartókonzol a műanyag boxba van integrálva gyárilag, szóval kell az a kitérő a rokonhoz Kiskunhalasra :)