Blog
2010. 08.03.-án vettem 3580000 magyar királyi forintért. Akkor az óra 88000-et mutatott. Elkezdtem használni, azt vettem észre hogy fekvő rendőrön való áthajtáskor egy koppanást hallok hátulról. Vas felemel, rángat, cibál és semmi. A koppanás marad. Majd rázópad és megint semmi. Kopp megvan még mindig. Bosszantott a dolog, megint alámentem és tapogattam s láss csodát a jobb hátsó rugóból le van törve egy kis darab. 2db gyári új rugó megrendel, majd kicserél. A rugók színkódja citromsárga/citromsárga/rózsaszín/zöld (1.9Jtdm 16v SW-hez). A lengéscsillapító alsó csavarjai ami a képeken látszik az gyárilag a másik irányból voltak bedugva. Nem is értem hogy milyen technológiai sorrendben rakták össze, mert kihúzni nem lehetett abba az irányba. Ezért le kellett vágnom a fejét és úgy tudtam kivenni az ellenkező irányba. Egyébként berohadva nem volt, könnyedén mozgott csak éppen beleütközött a lengőkarba, ami gyárilag össze van hegesztve. Két új csavart is vettem hozzá. A képeket egy másik javítás alkalmával csináltam, mert akkoriban még nem gondoltam hogy másnak segítség ha éppen rugó cserén töri a fejét.





Ez most az első próbálkozásom a faanyaggal, így fogadjátok kellő empátiával. A műszerfalon levő fabetét mindig is tetszett, de a luxusautóké jobban. A tévében egy műsorban mutatták, hogy hogyan is készül valójában. Nem tömör drága fa, csak egy vékony furnér és az van agyonlakkozva. Ez kell nekem is!!!
SD-től vettem egy jó fabetétet még régen így abból lesz a szépség. Meglátom, hogy hogy megy. Ha jól, akkor az anyós elé intarzia is kerül. A fabetétet lecsiszoltam, de kiderült hogy a fabetét igazából nemfabetét. Lakkom már van, csiszolópapírom már van. Kell még intarziakés és furnérlap. A legnehezebb a furnér meghajlítása lesz, hiszen a fabetét teteje és alja íves. A műszerfal ívével nem lesz gond, hiszen lehet a fát óvatosan toldani. Remélem gyorsan megleszek vele...


Ma sikerült beszerezni az új nyári gumikat is, amik szintén új felnire kerültek.
Nyári gumi: Barum 195/50 R 15
Felni: Racing Line
Viszont kiderült, hogy a féknyereg beleér a felnibe, megkarcolta kicsit. Nyomtávszélesítőt kell tenni alá, hogy jó legyen, de orvosoltuk a problémát.

Ma átesett a Bordó az eredetvizsgán.
Amilyen lelkesedéssel készültem a mai programra, annyira balul sült el.
Új fékek - jól működtek, nem fáradtak, jól fogtak végig. És ami a legjobb, hogy hiába kemény a sportbetét, továbbra sem csikorog hidegen.
Gumik - kurva jók, összehasonlíthatatlanul jobbak, mint az utcai gumik. Bár ez várható volt. Hatalmas a gördülési zaja, hatalmas a gördülési ellenállása, a kormányhoz érezhetően nagyobb erő kell. Cserébe nem tudtam megnyikkantani sem, ahol múltkor gáz nélkül sodródtam le az ívről, ugyanott már gyorsíthattam a belső ívről.
Örömöm egészen az első futamig tartott, miután hatalmas repedések jelentek meg a futófelületen. Olyanok, amiknek nem kellett volna, hosszanti éles, szövetig érő repedések. A tapasztaltabb Evós kollégák végképp lebeszéltek a további erőltetéstől a sztorival, ami arról szólt, hogyan járt a társuk egy hasonló rally slickkel a célegyenesben, mikor szétvált a gumi. Súlyos pusztítás ment végbe a kerékjáratban.
A csalódásomat tetézi az eladó inkorrekt hozzáállása. Rendben, hogy használt gumi, de az az elán, amivel elhajtott feldühít. A 4ből két gumi hasonló repedései gyanúsan gyengébb minőségről árulkodnak. Ennek még azért utána járok.
!!!!! Mindenesetre a nézsai (ez egy falu) Adars kft-t kerüljétek el. !!!!!!
Azért nem bánom a mai napot, mert sok alfás kilátogatott és jó társaság verődött össze.
Valaki okos ember mondta, hogy az autóversenyzés veszélyes sport. Igaza volt. Szar érzés volt azzal kezdeni a futamot, hogy a visszapillantóból végignéztem, ahogy egy forrófejű evós beriszál és frontálisan beleszáll a védőkorlátba.
Szerencsére a társaságunkat egy két technikai bakit leszámítva elkerülte a baj.
Atom leégett a nyakam és a kezem.







Elérkezett az idő az olajcserére (136,3k km-nél). ismét. 15k-nál biztos nem volt benne több, de sztem 13 se. viszont már sötétke volt. Selénia 20k AR + szűrő. + aktiv szenes pollenszűrő betornázása a helyére.
Teletanktól teletankig kiszámolva a fogyasztásom 7,3L/100 Km
Aminek a 80%-a autópálya volt (tempomatos 110es és kb 100km 130as tempóval), egy kis pesti dugóval, a többi városi közlekedés.
Szerintem ez egy nem rossz érték egy Alfától, pláne egy ts-től.

Szombat-vasárnap lezajlott az első ecseri találkozó. Nem akarok kisregényt írni, egyszerűen jó volt. Jó volt a hely, a szervezés, a kaja :-), minden. Sanyi146 és NGC kitett magáért. Családias, könnyed, hangulatos egyszóval tökéletes tali volt. Jövőre is ott leszek, az tuti :-)
Érdekességek: egy jó kis kvízverseny, amit természetesen megnyertem :-D, egy Maserati Rita & Sanyi jóvoltából, a közelben lévő Ferihegy II. légiforgalma közelről, V6 TB túráztatás :-D, egy sziesztázós kép rólam :-DDD, és hazafelé átléptük a 144444 km-t.
Ezúton is köszönet a szervezőknek, jól sikerült a debütálás :-))
Pár kép a teljesség igénye nélkül:






Út közepén(!) keresztben(!) kátyú, kikerülni esélytelen, csattanás.
Csókoltatom a közútkezelőket.
Ja, és a kurva anyjukat!


Úgy határoztunk,hogy megkerüljük a Fertő tavat de mivel autóval nem sokat látnánk belőle,biciklivel pedig sokáig tartana,ezért úgy oldottuk meg,hogy Alfával is mentünk,meg nem is és biciklivel is mentünk,meg nem is :))
Kb. félútig elmentünk kocsival,nevezetesen Podersdorf nevű faluig(Pátfalu)
Ott pedig kivettük az Alfából a bicikliket és már tapostuk is a pedált.
70 km-t tekertünk és csodálatos tájakat láttunk és élmény volt a biciklizés,mert nem túlélő verseny volt,mint odahaza. Mindenfelé szőlőültetvények és biciklis pihenők.
Némi domb is akadt de onnan meg szép volt a kilátás :)
Ruszt csodaszép város és úgy éreztem megérdemlünk némi sört és ebédet.
Micsoda élet volt a főtéren. Még a gólyák is belekelepeltek a nagy nyüzsgésbe.
Fél hatra már a szálláson is voltunk,ahol is kellemesen elborozgattunk kicsinyt :))











