Blog
Hatodik Selénia Rallynkon vettünk ma részt. Soha ilyen hamar még nem sikerült a rajthelyre érni. Már 8-kor ott voltunk,elsőnek érkezve,köszönhetően annak,hogy a 20 km-re levő Nagyvázsonyból indultunk :))
Mindenképpen hamar akartunk indulni,ez sikerült is:5.-nek indultunk,tesómék pedig 6.-nak. Rendhagyó módon most én vezettem,a drágám pedig navigált.
Gond nélkül eljutottunk az első állomásra,a felsőörsi templomig. Itt nem volt nehéz megfelelni a kérdésekre,nem úgy a következő állomáson,ami a Selénia állomás volt.
Szokás szerint tippeltünk az olajos totóra,viszont a feladat másik fele jól sikerült,mert 7 halat kifogtam és 5 kérdést tudtam is. A következő megálló a Balaton totóval jól sikerült,szerencsére tudtam a válaszokat kettő kivételével.
A tihanyi állomásnál bántam meg,hogy én vezetek,mivel az volt a feladat,hogy a pulton levő 4-féle bort fel kellett ismerni. Jobb híján szagminta alapján azonosítottam.
Ezek után tettünk két tisztelelet-kört a félszigeten és persze mindenhol Alfák jöttek szembe de rájöttünk,hogy direkt volt ez a csavar betéve. A következő feladatnál virágládákat kellett számlálni,ami nem jól sikerült és falikutakat,ami szintén hibás volt,mert mi a ház udvar felőli részén levőt is beszámoltuk. A 2000 literes korsót viszont megtaláltuk :)
Dörgicsén szép régi templomoknál fotóztunk egy sort,a feladat könnyű volt.
Nagyvázsony következett,ahol a várnál könnyű kérdéseket találtunk.
Az utolsó állomást viszont nem leltük. Fahidat kellett keresni,amit Veszprém belvárosához közel nem találtuk meg. Addigra már jó pár Alfás összeverődött és együtt oldottuk meg a problémát azzal,hogy visszamentünk egy kereszteződésig,ahol jobbra kellett fordulni,mint kiderült az itiner hibája miatt egyenesen mentünk tovább.
Sebaj,megtaláltuk a helyet,ahol népünnepély volt és kiderült,hogy nem tudunk padot számlálni :)) Innen már csak vissza kellett találnunk a célhoz és már csak egyszer tévedtünk el egy körforgalomban és befutottunk nagy örömünkre :))
Később kiderült,hogy 4. helyezést sikerült elérnünk de aminek még jobban örültem,az,hogy a ecsémék meg 3.-ok lettek :))
A megérkezés nem volt eseménytelen,mert ahogy megérkeztem,nem sikerült rükibe tenni a sebességet,úgy kellett betolni a helyére. Lokfer kolléga igyekezett segíteni egy óra hosszat szerelt és nyakig olajos lett és meg lett állapítva,hogy a váltó rudazat gyengélkedik. 3. és 4. fokozatot tudok váltani. Jobb híján így mentünk el Nagyvázsonyig.












első, alsó-felső lengőkar csere, első stabilizátorok cseréje, fékolaj csere (07.04) by Szatyi (25.000Ft)
[165.200 km]
kerék centírozás, futóműállítás by akh.hu (10.717Ft)
[165.207 km]


Szentendrei úton végre kicserélték 15 perc alatt a kipufogó harisnyát, mert már elég gyenge volt.
Szatmári Gabinak (Szatyi) köszönhetően, sikerült a teljes kuplung szerkezetet, tárcsát, kinyomócsapágyat, főmunkahengert cserélni. Megint jó a gép!:)
Ma délután üldögéltem a garázsban a kocsiban.... jobban mondva élveztem, hogy benne ülök. Közbe szólt a mjúzik, nyomkodtam a navigációt a fed. computert... stb.
Aztán mikor inditottam egyet (hát vazze) megijedtem egy pillanatra. Mintha minusz 40 fokban állt volna napokig a kocsi... több tekerés is kellett neki mire beröffent a motor. Mintha nem lett volna nafta, és a tankból kellett volna felszivni előre... vagy az akksi??? neeeem... (ne ijesztegess pici tütüm). Kiváncsi leszek most a reggeli inditásra.
Hát csütörtök este végleg úgy döntöttem, hogy az Infinity guminak nincs helye Alfán. Esőben lehetetlen vele úton tartani az autót, kigyorsításkor( véhatosok nem röhögnek!!!) kipörög, esetleg áthúz a másik sávba, erős fékezést felejtsem el, mert az abs többet üt, mint a duracell nyuszi...
Péntek reggel szépen rákerestem a neten, és sikerült találnom 2009es Michelin Pilótákat, 14 ropi/ darab áron házhozhozva. Hát nem is vártam sokat. Volt még a srácnál "kőhíd potencia" egy ezressel olcsóbban, végül a mislenbaba került fel az autóra. Haro kisbarátom épp ott volt, amikor megvettem a gumit, azt mondta, h egészen jó. Hát az Infinitynél mindenképpen jobb. Mondjuk annál minden még nyár közepére egy tíz éves téli gumi is, még az is jobban tapad.
(Azért szívesen fizetnék egy garnitúrát annak az embernek, aki aláírta, hogy ilyen minőségű gumik bejussanak az országba. Lehet, hogy másképpen gondolkodna, ha a kiscsalád ott lenne mögötte...)
Ma felkerekedtem, hogy nekikezdek a túrának. Igaz, hogy megvettem a Kőszeg turistatérképet, de a jegy csak oda 4300 Ft. Meg az első szakasz is 70 km. Kellett valami bemelegítésnek. Végül is teljesen bemelegítés volt, mert a hátizsákban csak egy térkép volt, meg a pecsételő füzet. Ez a szakasz a Hüvösvölgyi gyermekvasút és a Rozália téglagyár között van. Érinti a Hármashatár hegyet is. Az elején majdnem gondban voltam, mert a térkép szerint a hüvösvölgyi pecsét a BKV állomáson van. A jegypénztáros néni adott is volna pecsétet, de kiderült, hogy nincs meg. Elkeseredvén felmentem a gyerekvasúthoz, hátha tudnak segíteni valamivel. Ugye elég egy ottani helyiségneves pecsét is. Kiderült, hogy az ottani múzeumban kell kérni a stemplit. Az aranyos pénztáros kislány adott is egyet. Én is adtam volna neki egyet...
Ezután vissza kellett sétálni Széphalom szélére és onnan indul a túra. A második pecsételő hely a Hármashatár hegyen van. Szerencsére nagyon jól látszanak a jelzések. Gondolom, az is közre játszik, hogy idén van az OKT jubileuma. Az út a hármashatár hegyi reptér mellett megy el. A HH hegy felé félúton van az Árpád kilátó. Tele volt turistákkal. Nem csak nyugdíjas mamákkal meg papákkal, hanem fiatalok is voltak. A kilátóból gyönyörű panoráma nyílik a fővárosra.
Tovább indultam a HH hegy felé. Itt már voltak baktatók is. Hiszen egyszer csak kilyukad az ember a Szépvölgyi út végénél. Innen kaptatón mennek fel az autók a HH hegyi étteremhez. Az OKT mellette visz felfele. Útközben voltak érdekes dolgok. Egyszer csak emelkedőn felfele megelőz egy futó srác. Fél perc és már nem láttam. Kis idő múlva megint megelőzött. Kiderült, hogy 3 kört fut a Szépvölgy úttól a HH hegyi étteremig. Fel-le-fel-le-fel-le. Ehhez ezért már meg kell kicsit kattanni. Dehát pont egy Alfás mondja, hogy bekattanva?
A HH hegyen összefutottam egy apa-fia túrázó párosba, így hárman folytattuk az utat. Az apa gyakorlott túrázó 3 db OKT jelvénnyel. Kaptam is tőle tintapárnát, hogy pecsételni tudjak. Ez még a hagyományos OKT fém bélyegző, amin ákombákom rajzok vannak.
A HH hegy után a Virágos-nyeregnél levő büfé volt a cél. Ez csak 1,5 km volt. A büfét éppen zárva találtuk, de a pecsét a bejáratnál fityegett a kis fém tokjában. Társaim vissza akartak fordulni, mert minden pecsétjük meg volt ebből a szakaszból. A vége a külső Bécsi úton levő Rozália téglagyárnál van. Ez pedig csak 4,7 km lett volna. Az sem nehéz terep, hiszen 61m-es emelkedés és 303m-es süllyedés van már csak. Gyakorlatilag hegyről le végig. Végül is elindultunk.
Itt sikerült eltévedni. A jelzést nem találtuk. Végül a térkép segített. Ez is jó út lett volna, csak éppen egy 200m magas hegyen kellett volna keresztül menni. Vissza a büféhez. Meglett a jelzés egy kidőlt fa mögött. A fát eltoltuk, hogy mások sem tévedjenek el (kivéve a német autósok).
Találtunk útközben egy-két katonasírt is. Mindegyik, szám szerint kettő, gondozva, frissen virágozva állt az út mellett. Az utolsó 2 km eléggé be volt nőve, így csak libasorban (TSigasorban) tudtunk haladni.
A téglagyári pecsét is meglett. Volt a dobozában mondjuk egy darázsfészek, de azt egy öngyújtóval és egy dezodorral elintéztük. A pecsét gumija viszont hiányzott. Csak a fém bélyegző volt épségben. Végigütöttük a könyveket és igazolólapokat. Lenézek a földre és ott a hiányzó gumipárna. Nyilván levált a pecsétről. Azzal is végig lett ütve az összes pecsét ismét. A gumilapot végül odaadtam az apukának, hiszen holnap megy be az MTSZ-be leadni a túralapjait.
Egészséges fáradsággal értünk a buszmegállóba, ahonnan a busz az orrunk előtt ment el. A következőre 30 percet kellett várni. Addig elsétáltam a közelben levő benzinkútra egy kis harapnivalóért meg folyadékért.
Gyakorlatilag 10.11-kor voltam a gyermekvasútnál és 14.06-kor a téglagyárnál.












Sikerült vásárolni 4db gyári kf.felnit,szerintem alkalmi áron.Téli szettnek jó lesz, hogy ne kelljen évente 2X szereltetni, miközben éves szinten kb.12 e km ert használom az autót:)


A képen látható sötét, bunkó, primitív paraszt Toyota tulajdonosa nem volt képes az üres parkolóban egy olyan helyet találni, ahova rendesen befér az autója. Ha pedig már bepaszírozta magát erre a kicsi helyre, akkor képtelen volt úgy kiszállni a kocsiból, hogy másnak ne okozzon kárt... Az eredmény a képen látható :-(


1
581
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Giulia
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV