Blog
2011. Április: 100000km. komplett vezérlés csere. Gyári szett:35600Ft, generátor szíj 6PK1722 9900Ft,hozzá a feszítő és a vezető görgők:12000+7800 Ft. Ezenkívül ami múltkor lemaradt az a váltó olaj csere is megesett Tuttella Car Matrix 6000Ft
98000km össz.olaj össz. szűrő csere (SELENIA WR PE)
olaj szűrő:3500, levegő szűrő:5500,gázolaj szűrő:7800,pollen szűrő:4000, olaj:15000
2010. 08.03.-án vettem 3580000 magyar királyi forintért. Akkor az óra 88000-et mutatott. Elkezdtem használni, azt vettem észre hogy fekvő rendőrön való áthajtáskor egy koppanást hallok hátulról. Vas felemel, rángat, cibál és semmi. A koppanás marad. Majd rázópad és megint semmi. Kopp megvan még mindig. Bosszantott a dolog, megint alámentem és tapogattam s láss csodát a jobb hátsó rugóból le van törve egy kis darab. 2db gyári új rugó megrendel, majd kicserél. A rugók színkódja citromsárga/citromsárga/rózsaszín/zöld (1.9Jtdm 16v SW-hez). A lengéscsillapító alsó csavarjai ami a képeken látszik az gyárilag a másik irányból voltak bedugva. Nem is értem hogy milyen technológiai sorrendben rakták össze, mert kihúzni nem lehetett abba az irányba. Ezért le kellett vágnom a fejét és úgy tudtam kivenni az ellenkező irányba. Egyébként berohadva nem volt, könnyedén mozgott csak éppen beleütközött a lengőkarba, ami gyárilag össze van hegesztve. Két új csavart is vettem hozzá. A képeket egy másik javítás alkalmával csináltam, mert akkoriban még nem gondoltam hogy másnak segítség ha éppen rugó cserén töri a fejét.





Ez most az első próbálkozásom a faanyaggal, így fogadjátok kellő empátiával. A műszerfalon levő fabetét mindig is tetszett, de a luxusautóké jobban. A tévében egy műsorban mutatták, hogy hogyan is készül valójában. Nem tömör drága fa, csak egy vékony furnér és az van agyonlakkozva. Ez kell nekem is!!!
SD-től vettem egy jó fabetétet még régen így abból lesz a szépség. Meglátom, hogy hogy megy. Ha jól, akkor az anyós elé intarzia is kerül. A fabetétet lecsiszoltam, de kiderült hogy a fabetét igazából nemfabetét. Lakkom már van, csiszolópapírom már van. Kell még intarziakés és furnérlap. A legnehezebb a furnér meghajlítása lesz, hiszen a fabetét teteje és alja íves. A műszerfal ívével nem lesz gond, hiszen lehet a fát óvatosan toldani. Remélem gyorsan megleszek vele...


Ma sikerült beszerezni az új nyári gumikat is, amik szintén új felnire kerültek.
Nyári gumi: Barum 195/50 R 15
Felni: Racing Line
Viszont kiderült, hogy a féknyereg beleér a felnibe, megkarcolta kicsit. Nyomtávszélesítőt kell tenni alá, hogy jó legyen, de orvosoltuk a problémát.

Ma átesett a Bordó az eredetvizsgán.
Amilyen lelkesedéssel készültem a mai programra, annyira balul sült el.
Új fékek - jól működtek, nem fáradtak, jól fogtak végig. És ami a legjobb, hogy hiába kemény a sportbetét, továbbra sem csikorog hidegen.
Gumik - kurva jók, összehasonlíthatatlanul jobbak, mint az utcai gumik. Bár ez várható volt. Hatalmas a gördülési zaja, hatalmas a gördülési ellenállása, a kormányhoz érezhetően nagyobb erő kell. Cserébe nem tudtam megnyikkantani sem, ahol múltkor gáz nélkül sodródtam le az ívről, ugyanott már gyorsíthattam a belső ívről.
Örömöm egészen az első futamig tartott, miután hatalmas repedések jelentek meg a futófelületen. Olyanok, amiknek nem kellett volna, hosszanti éles, szövetig érő repedések. A tapasztaltabb Evós kollégák végképp lebeszéltek a további erőltetéstől a sztorival, ami arról szólt, hogyan járt a társuk egy hasonló rally slickkel a célegyenesben, mikor szétvált a gumi. Súlyos pusztítás ment végbe a kerékjáratban.
A csalódásomat tetézi az eladó inkorrekt hozzáállása. Rendben, hogy használt gumi, de az az elán, amivel elhajtott feldühít. A 4ből két gumi hasonló repedései gyanúsan gyengébb minőségről árulkodnak. Ennek még azért utána járok.
!!!!! Mindenesetre a nézsai (ez egy falu) Adars kft-t kerüljétek el. !!!!!!
Azért nem bánom a mai napot, mert sok alfás kilátogatott és jó társaság verődött össze.
Valaki okos ember mondta, hogy az autóversenyzés veszélyes sport. Igaza volt. Szar érzés volt azzal kezdeni a futamot, hogy a visszapillantóból végignéztem, ahogy egy forrófejű evós beriszál és frontálisan beleszáll a védőkorlátba.
Szerencsére a társaságunkat egy két technikai bakit leszámítva elkerülte a baj.
Atom leégett a nyakam és a kezem.







Elérkezett az idő az olajcserére (136,3k km-nél). ismét. 15k-nál biztos nem volt benne több, de sztem 13 se. viszont már sötétke volt. Selénia 20k AR + szűrő. + aktiv szenes pollenszűrő betornázása a helyére.
0
557
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Spider
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Virtuális Romeo
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki