Blog

>> SzervizRoliQ4 // Alfa 155 Q2 // 2011-04-23

Régóta kopog valami az autóban ... gondoltam elviszem egy futómű vizsgálatra mert mi nem jöttünk rá, hogy mi a probléma! Lengéscsillapító okés... lengőkar nem annyira! Fasza 5000 km-t bírt... téli kerékkel! Elvittem fel lett újítva a lengőkar! Közben önindítót is cseréltem és kiderült, hogy a jobb hátsó kerékagycsapágy is cserére szorul. Kicseréltem a kormányösszekötő csuklót is arra ami fel lett újítva ennek már stimmel a kónusza!

Tehát:

-lengőkar (régi) gömbfej felújítás 6E per darab + szilentek ez is 5E volt (Willy)
-hátsó kerékagycsapágy 10E
-kormányösszekötő (már megvolt)

Futómű beállítás 7E persze itt is volt némi probléma, de megoldották (Y2000)

 
>> SzervizRoliQ4 // Alfa 155 Q2 // 2011-05-02

Ami elkophat az el is kopik...:) Willy segítségével.... Brembo tárcsa Jurid betét! Én meg kicseréltem! :)

 

Racionális okokból, a GTA motor kikerült az autóból, és vissza lett alakítva a 2.0TS-hez. Mivel sok minden módosítva lett az autón, a visszaalakítás sem volt rutin munka. Teljes vezérlés csere "tette fel a pontot az i-re".

A TS több mint 100 LE hátrányban van a korábbihoz képest, de kárpótol a kellemes fogyasztás, és hogy nem olyan orrnehéz az autó.

Kiváló motornak tartom a TS-t. Nagyon jó a hangja is, semmi nem szól így. Sajnálhatja a világ, hogy leállították a Twin Spark motorok fejlesztését, és gyártását.

A gyári ülések is visszakerültek.

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2011-06-04

Jandibandi belinkelt az Oldtimer topicba egy felhívást. Balaton Classic, újonc Alfásoknak kedvezmény. Régóta kacérkodtam az 1/100-as versenyek gondolatával, de ez megadta a kezdő lökést.
Érdekelt, hogy miben tud többet egy 1/100-as verseny, mint a Selénia vagy a Yetro versenyek. Röviden: TELJESEN MÁS!

Egyik Selénián a sebességhatárokat 2x túllépve 20 perc késéssel értünk célba. Hasonlóan közlekedő Gergő barátommal csak kamilláztunk. :-)
Az oldtimer verseny nem ilyen. Az etapok között még 30 km/h-s átlaggal is bőven marad idő bámészkodni, várakozni és áthaladni az ellenőrző ponton. No de ha feltűnik a kicsi zászló - pláne ha az itiner nem is írja, mert titkos szakaszról van szó - akkor szökik csak igazán fel az adrenalin! Mert itt nem lehet hibázni. Ha hibázol, azt beírják. Nincs himihumi, meg időkorrekció a célban sorompó miatt. Nem. Ez bekerül az ellenőrzőbe. Folyamatos koncentrációt igényelt tőlünk a verseny és egészségesen el is fáradtunk a végére. És közben nagyon élveztük. Minden századmásodpercét. :-)

Az összesítésnél derült ki, hogy én egy feladatnál több hibapontot gyűjtöttem, mint a győztes az összes alatt. :-)1442 hibapont a Youngtimer kategória 3. helyére volt elegendő 14 indulóból. Oldtimer kategóriában ez kb a 44. helyre kvalifikált volna, ami a középmezőny.
A feladat adott, gyakorolni kell, mégtöbb versenyen elindulni, és a GTV betöltött 30. évét követően OT kategóriában indulni. Van 3 évem. :-)

Köszönet Alex apukájának és Kosik órásmesternek a stopperekért, és Jandibandinak a linkért. :-)

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2011-05-28

Alex hívott, elmentem.
Ha élhetek ezzel a rossz hasonlattal a GTV volt az OT szekció Volkswagen Golfja, azaz annyi volt belőle, mmint sivatagban a homok. De a szürkeszínű szürkefelnis csoportban az enyém volt az egyetlen. :-)
Jó volt kicsit bandázni a srácokkal.

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2011-05-17

Kari őrült. De jófajta. :-) Olyan versenyautót faragott a GTV-jéből, hogy múzeumban lenne a helye, ehelyett N csoportban versenyez vele navigátorával, Szözsivel.
A látogatásom alkalmával bekukkantottunk a műhelybe, ahol ott állt a Típus a lenyűgöző vonalaival. Kari mutatott egyedi főfékhengert, beszéltünk E85-ről és arról, hogy "minden autóba kell egy kis Zsiguli".
Jó hangulatú benzingőzös délután kerekedett ebből a napból.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2011-05-20

Lázas készülődés Alfacityre és a Balaton Classicra.

Szegény GTV-t évek óta csak szívja a nap. Hiába áll garázsban, hiába van letakarva, az idő nem a barátja.
Mivel idén Alfacityben az Alfarium volt megbízva az öreg autók toborzásával és Alex barátom megkért, hogy vegyek részt, gondoltam kicsinosítom az autót.

Így hát lekerültek a Zenderek és felfrissítettem a peremek polírozását. Plusz a felnicsavarokról leszedtem a fekete eloxálást. Ebből konkrétan 80 db volt.
A fekete műanyagelemek pedig kaptak egy kondícionáló kezelést.

Sajnos a művelet során világossá vált, hogy a GTV nem ússza meg a restaurálást. :-(

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-09-18

Sose kerüljek ilyen szituációba forgalmi körülmények között, mert rossz vége lesz.
A Kakucsring után csúfos bukás. Nagyon nehezen tudtam megtartani az autót, már ha épp sikerült. Ezt kaptam magamtól a születésnapomra. :-)

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-09-05

A Milano túra után egy kicsit más megpróbáltatás következett.
Az Alfarium és a Front Engined Porsche Club közösen szervezett egy pályanapot a Kakucsringre. Felejthetetlen élmény volt!

Sajnos az első körökben egy bambulás következtében leestem a pályárról és egy gumi leszedte a kedvenc első spoileremet. De hát ilyen ez a filmmes szakma.
Ami érdekes, hogy míg a keményre tekert KONI gátlók a gyári rugókkal kellemesnek bizonyulnak, addig a pályán kajdhogynem fabatkát sem érnek. Ilyesztő volt a kanyardőlés, ami a képeken is látható. A Recaro ülések kényelmesek a kiránduláshoz, de a pályán olyan, mint a Wartbugülés; lecsúszik róla az ember.

A versenyt sikerült az előkelő első helyen abszolválni, amire nagyon büszke vagyok. Így hazavihettem a képzeletbeli kupát és a napokig tartö izomlázat.

A képeket az Amoréról csentem. :-)

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2011-06-08

Komárom előtt telitankoltam a gépet, nem titkolt szándékkal, hogy fogyasztást mérek. Lenulláztam a számlálót, és hajrá! 300 km autópálya, Pesten átvágás, némi munkába járás, majd 480 km megtelte után ugyanannál a kútnál, ugyanannál a pisztolynál, ugyanúgy kattanásig telitank. Az eredmény 27,3 lityi. Némi számolás után kijött az 5.6-os fogyasztás.
Elégedett vagyok :-)