Blog

>> Tuning és extraHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-05-20

5 évvel ezelőtt elhatározott tervem valósítottam meg a héten: végre felkerült a pici Zender hátsó szárny Blanka csomagtartójára :) Ezt a kis spoilert 2006-ban, a Szlovákiai Alfa Amore Találkozón (első kép) néztem ki ezt magamnak, amikor még nem is volt GT-m :)

A fényezést Magyar Zsoltiék csinálták Diósdon. (5.000 forint) A ragasztást az Autóház Budaörsre bíztam, nagyon szépen megoldották. (8.000 forint)

Ha már ott volt az autóm, kicseréltettem a bal első ülésben elszakadt bowdent, és a jobb oldali ajtómon is állítottak kicsit, mert nehezen csukódott.

>> EgyébAnett166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-05-20

Tegnap sikerült megejteni a téli gumik lecserélését végre. Remekül tapad és nagyon jól megy az autó :) Azonban csere közben napvilágra került egy újabb probléma, megadta magát a féltengely gumiharangja. Így a következő napirendi sorrend ezen probléma orvoslása lesz....

 
>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-05-20

Sajnos már megvételkor feltűnt, hogy nem működik a bal hátsó központi zár, így azt mindig lenyomni, felhúzni kellett...
Féltem is hogy 1x elfelejtem, és nyitva marad.
Végül az hozta meg a javításra való motivációt, hogy egyszercsak zárhatatlanná vált az ajtó, hiába nyomtam le a gombot, kívülről (is) simán ki lehetett nyitni.
Természetesen kisbarátomhoz rohantam a hajamat eldobva, azaz Zé. mesterhez, aki szívesen segített, kicserélte a teljesen leégett motort a zárszerkezetben.
Amikor bontottam le a burkolatot, akkor döbbentem rá, h pl miért sokkal halkabb, mint a 145, és miért nincs nyikorgás. Kb 3x annyi csavar meg bolha fogja:-)

 
>> EgyébALFI156 // Alfa 156 1.9m-jet // 2011-05-20

2011.05.20.A kocsiba 188.700km.van.Ma megvolt az átíratás.Össz költség:94.246.-
-Eredetiség vizsga:18.500.-
-Biztosítás 1 évre:18.106.-
-Átiratási illeték:45.640.-
-Forgalmi:6.000.-
Törzskönyv:6.000.-

>> Tuning és extraGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2011-05-20

Valójában 5 év huza vona után sikerült azt a vágyamat kielégíteni, amit az első pillanattól hiányoltam a vasban. Mivel nem azzal a belsővel érkezett az auto, mint amivel rendeltem (én buta átvettem úgy is, amit nem szabadott volna, de többé nem fordul elő), így kénytelen voltam más utat választani, mivel nem tudtam megemészteni. Haro&Jucus és Föci segítségével, előbbieknek ezer hála a sok segítségért (kivevés, berakás, csavarozás, telefonálgatás, futkározás, stb), valósulhatott meg ez az "álom". Hosszas tervezgetés, módosítgatások után született meg az amit a képen is láthattok! Igaz gyári fan vagyok, de most kicsit elrugaszkodtam ettől, ha már új bőr (természetesen olasz), akkor kicsit vadítsuk meg és legyen bicolour! Íme pár kép az összerakás és megvalósulás pillanatairól.

 
>> Szervizpettinke // Alfa 159 1.9 JDTm 16V, Turismo // 2011-05-19

nem egészen 3 év után a gyári Exide akku elhalálozott, tragikus hirtelenséggel. a 2 órával azelőtt még vígan futkározó autó már a gyújtás bekapcsolásakor is furcsa dolgokat kezdett el csinálni, indulni egyáltalán nem akart. bikázással annyit lehetett elérni, hogy nyugalmi állapotban működött minden, de indítózni már nem lehetett.
eredmény: kb. 1 óra alatt az assistance hozott egy ugyanakkora Varta akksit, és hajrá, mehetünk tovább.

>> Tuning és extraDemecsab // Alfa 156 Twin Spark 1,6 // 2011-05-19

Csináltattam felraktuk, levettem, festettem felraktam kicsit előfeszítettem. Szuper!
Az autó érezhetően sokkal merevebb, és az idegesítő műszerfal recsegések is megszűnni látszanak.

>> SzervizDemecsab // Alfa 156 Twin Spark 1,6 // 2011-05-19

Az autóm 1998-as évjáratú, első tulajdonos, 150e kilométer.
2011.02.25-én a következőket cseréltettem ki rajta: 2db kézifékkötél, két hátsó fékbetét, hosszbordás szíj.
Először is kifejezném szomorúságom, hogy még mindig ott tartok, hogy megbízható, lelkes szakembert még mindig nem találtam autómhoz, pedig azt hittem. Ezért is ment tönkre a hátsó fékem idő előtt.

Hosszbordás szíj, kézifék közél csere, hátsó fékbetét csere (35e Ft)
A kézifékkötelek berohadása a szerelőm és az én nem odafigyelésem következményeként sikeresen megégett a hátsó fékeket melyekből most (egyenlőre) a fékbetéteket cserélni kellett. A fékbetétek pár ezer kilométert mentek.

Hosszbordás szíj csere.
Mivel a szerelőm sem tudja megmondani mi a vinnyogó hang a feszítőszíjak és görgők felől elkezdtem kísérletezgetni, kezdve a hosszbordás szíj cserével. A hang mérsékeltebben, de megmaradt.

Vezérlés, motorolaj váltóolaj csere (55e Ft)
A következő ötlet, hogy Alfa (nem márka) szervizbe viszem autómat ott majd értenek hozzá kellőképp. Csalódtam. Vezérlés csere történt ahol vezérműszíjat görgőket cseréltek viszont a hang nagy mértékben erősödött! A szerelők tanácsa, sorba minden görgőt (amik egyébként kézzel forgatáskor kifogástalannak bizonyultak) cserélni kell. Na puff. Akkor ők is kísérleteznek? A vezérműszíj a cserélt görgőkön és vezérműtengelyen kívül a vízszivattyút hajtja sztem ez lesz a bűnös. Az motor- és váltóolaj csere meghozta eredményét a sokkal finomabb a hajtáslánc és csendesebb a motor.

a tavaszi nagy szervíznek vége!
összegzem
hátsó futómű teljesen felújítva ! kuplung munkahenger kicserélve vízpumpa kicserélve és ma végre a féltengelyt is sikerült kicserélni!
márciusban kezdtük végre kész!
végösszeg alkatrészekkel munkadíjjal műszaki vizsgával összesen 200000 ft

 

Megérkezett ma a megrendelt gyertyaszettem. Igaz 2 napot késett, de megvan. Mégcsak időpontot kell egyeztetnem a mesterrel és meg is ejtem a cserét. Remélhetőleg egy időre a szervíz erre vonatkozó része elfelejthető lesz!!!
Hosszadalmas kérdezősködés, blogolvasás és netezés után fény derült a titokra, miszerint a 105 lovas, 1.6TS mociba a következő NGK gyertyakombináció való:
BKUR6ETB és CR7EKC
Hozzáteszem az ugyanekkora lökettérfogatú, de 120 lovas mociba ezek NEM JÓ GYERTYÁK, abba a következőket kell beszerezni:
BKR6EKPA és PMR7A