Blog

>> EgyébGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2011-05-12

Bár mostanában nagyon keveset járunk az Alfával,mégsem járhatunk téligumival...
Sajnos a múltkoriban elhalálozó gömbfejek miatt, az első pár Yokohama a kopásjelző alá kopott. Kénytelen voltam gumi után nézni.Szerencsétlenségemre,a 195/55R15 nem éppen az olcsó kategória. Használtat nem akartam...na nem mintha lett volna használtban...
Mondhatnám,hogy nem ilyen lovat akartam...de nem panaszkodom. A gumiról még nem nyilatkozom,lévén hogy még egy métert sem mentem vele....

 
>> EseményHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-05-14

Tegnap jött az első rossz hír, mára nem lesz leüvegszálazva az új lökhárító. Nem baj, legalább képeket kaptam... Előre féltem a ma reggeltől, amikor is végre Dinamiték felé vettem az irányt. Volt bennem egy rossz előérzet, valahogy nem voltam teljesen boldog. Megszoktam, hogy semmi nem sikerül elsőre, de ez kicsit sok pofon volt egyszerre. Miután lekerült a gyári dob (ideje volt már) és felkerült az új lökös kezdődtek a gondok. A gyári (egyszer szerintem már cserélt) lökhárítón egy csavar nem volt hajlandó megadni magát, kis plusz munkával lejött. Felkerült az új lökös, kiderült, hogy nem mehet fel a dob, mert ahol a vég lenne, ott nem lehet a vég. Ahova szeretném a véget, oda nem olyan dob kell. Így végül új lökös (ezzel mondjuk számoltam) és dob nélkül távoztam (sportos hangzás már megvan), no meg a vég, ami nálam még mindig csak pár percet volt, kézről kézre vándorol. Most Dinamitéknál lesz 26-áig, amikor is még egyszer, remélhetőleg utoljára nekifutok a projektnek. Akkor reggel 9 lökös felhelyezés, 11 Dinamit, akik egy tényleg speciális dobot gyártanak, aztán remélem a legjobbakat, ha elkészül talán még tudok neki örülni. Addig is marad a röhögés, kínomban, a sportos búgás miatt...
A napot Piroska és Norbi mentette meg egy erőteljes rekeszizom tréninggel, köszi még egyszer, ahogy az ellátmányt is. :) 12 napot kell kibírnom, és vagy nagyon szomorú leszek, vagy nagyon boldog. Egyedül az vigasztal, ha egyszer kész lesz, nagyon nagyon jó lesz. Addig is íme pár kép.

 

Eljött az idő hogy megszüntessem az Euro 4-es szabványt mivel ez okozta a rángatást. A DPF kb 60%-a el volt tömődve ezért lekerült és átfúrtuk a programból meg ki lett írva az EGR szeleppel egyetemben. A program optimalizálva lett így nincs 2mp-es gázreakció, cserébe 1700-tól húz letiltásig egyenletesen, a fogyi beállt vegyesben 60% város 40% pálya 7,6L-re. Most már kb 5e km óta megy rángatás nem volt viszont az élmény hatalmas mint a 56Mjet-ben :)

 

Nincs hogy egy éve lett cserélve a jobb felső lengőkarom téves diagnózis miatt és el kezdett nyöszörögni. TRW a kicsike a szilenteken semmi sem látszik vissza lesz rakva ami benne volt csak normális megoldással...

 

Hófehértől megválva a család bővülésének jegyében úgy tűnik, hogy piros "KEX" lett az "elférősebb családi" autó. A csere előtt még úgy gondoltam, hogy rövid időt töltünk majd együtt, és hamar egy SW tágas belső terében teregetem a pelenkát, de végül erősebb volt a megszokott coupe utáni olthatatlan vágyam, és nem tudtunk megszabadulni egymástól. Hamár így alakult ,és egy CSALÁDI COUPE lett az új társ, megpróbálta a kivitelezhető, és a még gazdaságos teljesség igényével a saját izlésemre szabni. Ebben segített egy korábban már megtapasztalt irányvonal, a Q2 stílus.
És kezdetét vette a vágta. Mi is kell egy GT Q2 megjelenéséhez? Ahogy emlékeimben derengett :-) Q2-es 18-as alufelnik, alu tükörbetétek, matt króm kilincsek (ez már adott volt:-)), alu betétes első díszrácsok (itt a full króm kivitel lett a kiválasztott, mert ez ment jobban a gyári króm pajzshoz), Q2 alu betétes belső küszöb, Q2 váltógomb, Q2 hátsó embléma. A multi kormány gombjait is megrendeltem, mert a szélein kopott volt, és végül az is a 2007 utáni, illetve Q2-ben megtalálható újabb fazon lett, mert a régebbi típusú 2 hónap várakozás után még mindíg nem jött meg. Szerencsére sikerül elfogadható áron beszerezni a kiegészítőket, így elkezdődhetett KEX átalakulása. Egy-egy lopott félóra és a mai nap eredményeként , igen közel AlfaCity-hez egészen jól áll a vörös ördög "Q2-sítése". Lélekben ő mindíg is ilyen szeretett volna lenni! (remélem :-))
Folyamatban van még a kormány és váltószoknya bőrözése piros varrással, és természetesen tervben a Q2 difi is, mint lényeges momentum a stílusról egy magasabb szintre kerüléshez! :-)))
Próbáltam időt szakítani és Csörihez bejelentkezni, de egy-két óra szabadidő mellett esélytelen volt, hogy közösen bütykölve Várpalotán alakítsuk a gépet. Így maradtam a helyi megoldásnál, és itt Budapesten cseréltettem ki a díszrácsot, illetve, ha már ott volt az autó, a műszaki tökélesedés jegyében a lengőkarokat, stab.rudat, két kutyacsontot, az olajat, és az öszes szűrőt is. Az autó így most stílusában és műszakilag is kifogástalan!! :-))

 
>> SzervizRizzo // Alfa 155 2.0 Twin Spark // 2011-05-13

Amikor megvettem a 155-öst elkezdtem leírkálni egy füzetbe az elvégzett javításokat.
Leginkább az volt a célom ,hogy később vissza tudjam nézni amire nem emlékszem.Sajnos összegeket is írtam. Nem is merem összeszámolni mennyit is költöttem a most 17éves autómra.Már a 13. oldalon tartok.
Régóta be akarom másolni csak nem vagyok egy profi "zongorista ",de most nekiálok.A nagyon aprókat majd kihagyom.
2005.03.16. 143000km 620000Ft
Vétel : Alfaamorés tagtól (Takibá). Azt mondta hogy cégautója lesz és ez fölöslegesé vált.Műszakilag és szerkezetileg jó állapotban volt.
Itt-ott volt sérülve de nem komolyan (csak a kültakaró).Azóta sajnos árnyalatokban eltérő a sziíne.

2005.05.hó 146000km
Azt mondta hogy most cserélt olajat .Nem volt sárga ezért 3000 után kicseréltem.
Olaj: Selenia 20k+olajszűrő 11100Ft
Gyertya: Brisk 8db +gyertyakábek(rángatott a gyertyacsere után) 8-8db13900Ft
Fényszóróizzó,szőnyeg,kerékőr,16000Ft

 
>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2011-05-13

Kezdettől fogva halknak találtam a kipuff hangját....hiányzott a feeling ezért Esztergomban miután beszéltem Jimmi T.-vel végleg eldöntöttem be kell szereznem egy Ragazzon dobot! Szerencsére Máté a CSS tuningtól mindenben a segítségemre volt köszönet érte!

>> SzervizBlacky // Alfa 156 2.0 TS // 2011-05-13

Ma reggel leesett az ablak 5 cm-t és ott is maradt. Péntek 13 van :-(
Délután lebontottam a bal hátsó ajtókárpitot és egy darab fenyő fűrészáruval rögzítettem az ablakot.

 
>> EseménySKrisz // Alfa Spider / GTV V6 TB Rosso // 2011-05-13

Még nem napra pontosan, de lassan 8 éve birtoklom ezt a csodát. Egy valami biztos, Ez az autó teljesen mindegy, hogy: áll, gurul, siet, száguld, csendesen gurgulázik, vagy ordítva reszel a V6, senkit sem hagy hidegen. Igazi benzin szagú 4 keréken guruló érzelem bomba. Lehet utálni, lehet imádni, de senki sem tud elmenni mellette anélkül, hogy észrevétlen maradjon... 8 éve amikor megláttam, egy dolgot biztosan tudtam: Ő kell nekem és pont.
Azóta eltelt sok idő (mert 8 év rendkívül hosszú idő, tekintve, hogy a saját autóim közül a max. 2 év volt, amit együtt tudtunk tölteni) de az érzelmi válságnak továbbra sincs semmi nyoma. Minden egyes alkalommal, amikor kinyitom a garázs ajtót, beülök, elfordítom a kulcsot, a motorba elkezd áramlani a benzin a vérembe pedig az adrenalin. Ez már lassan szimbiózisnak tekinthető :)))
Az elmúlt 8 év nem telt el nyomtalanul az autón. Na nem azért mert az állapot folyamatosan az idővel arányosan romlott volna, hanem azért, mert időt, lehetőséget (és nem utolsó sorban pénzt) nem kímélve minden lehetőséget kihasználtam, hogy az egyik legszebb GTV legyen itthon. Sokan segítettek az álmok megvalósulásában és talán ugyan ennyien "irigykednek" is az elért eredmény miatt. Most sem mondom azt, hogy kész van az autó, mert mindig van valami amit kitalálok és addig nem nyugszom, amíg meg nem lesz / el nem készül.
Hogy miért SZERElem? Ezt mindenki döntse el maga. De aki ismer vagy engem, vagy az autót, fel sem merül benne a kérdés, mert mindenki tudja: ez valóban SZERELem :)))

 
>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2011-05-13

Tehát:igaz az olajcsere már rég megvolt,a gép még mindíg az olajcserével "zaklat" minden indítás után.Tegnap volt egy kis időm,így útba ejtettem a szakit,aki orvosolni szokta az ilyen jellegű problémákat.Az egész művelet csak pár percig tartott.