Blog

>> EseményNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2011-05-11

Minap easy-ben gurultam a környékünkön. 2db 5-6év körüli kislány biciklizett az út szélén velem szemben, és ahogy elgurultam mellettük, az egyik megkérdezte a másiktól:
- Ez meg milyen Alfa???
:)) Ennyit hallottam, és gondolom a típusára értették, talán nem nagyon láttak sok 155-öst. Nagyon arik voltak. :)

 
>> EseményNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2011-05-11

Olyan árván, üresen áll itt a blog rész, hogy késztetést érzek írni valamit.
Először is, ez az Alfa egy kompromisszum az Alfás karrieremben. Ez az első nem hátsókerék meghajtású autóm. :) Ezt büszkén írom, és így is érzem. Manapság nagyon kevesen tapasztalják meg a hátsókerék hajtás adta örömöket, és a hozzá illő, hozzá kellő eltérő vezetés technikát. Akik ismernek, jól tudják, hogy élek halok a hátsóhajtásért, és az elsőkerekes technológiát nem igazán szeretem. A 75 Americám orra csúnyán összetört, és mielőtt elkezdtük volna helyreállítani, elgondolkoztam, hogy hogyan tovább. Be kellett látnom, hogy mindennapi közlekedésre egyre inkább kevésbé alkalmas egy 75 V6 3.0 America... Az okok egyszerűek, könnyen beláthatók, ezt a típust élményautónak használják, nem való már neki a napi rutin, az állomásra lejárkálás, kint napoztatás, az Tesco-s bevásárlás...
Tudtam, hogy ha ennél újabb hátsókerekes Alfát akarok, akkor a 8C-n kívül más nem jöhet szóba manapság. :) Azt meg lássuk be, 50 milliós forintos autóra, amiből 500db készült, esélyem se lehet. :)
Nagyon sokat filóztam, és rágódtam a dolgon, mire rászántam magam erre a 155-ösre. Tudtam, hogy gyengébb motorú, vagy dízel motor nálam nemigazán jöhet szóba, mert a tempóról, a gyorsulásról aztán végképp nem akartam lemondani. Na meg nem szívesen ültem volna át olyan autóba, ami nem különleges valamilyen szempontból. Külsőre csak egy zöld, viseltes külsejű 155-ös... Viszont a V6 turbo motor semmiképp nem nevezhető átlagosnak... A 75-ös 1.8 turbóm óta ismerem valamennyire a "turbós világot", és meg kell mondjam, nagyon tetszett mindig is. Ugyan akkor féltem is, mert egy turbós technikánál sokkal több hibalehetőség van, mint egy nagy szívónál. Végül az, hogy egyik jóbarátom generálozta a motort, a hajtásláncot, a futóművet, bizalmat ébresztett bennem, és belevágtam.
Most, hogy az idő már engedi a leengedett ablakos utazásokat, most kezdem igazán élvezni a dolgot. :)
A V6 motor hangja ismerős volt a 75 Americából, amit úgy megszerettem. Igenám, de 3000-es fordulat körül a kipufogógázok egyre intenzívebb pörgetésre késztetik azt a csigát, ami aztán hozza a sok sok plussz lóerőt. :)
Ilyenkor az egyre erősödő szívóhang, és az ezzel egyidőben termelődő nyomaték hihetetlen érzést ad az embernek... Adrenalin termelődik bennem, és ahogy 4500-as fordulathoz érkezünk, már teljes erőből tol az ülésbe a gyorsulás, ami kitart akár 6500-ig is, ha kell. Mikor felengedem a gázpedált, a lefújószelep erőteljes és hangos szisszenéssel engedi el a feltorlódott töltőlevegőt a szívóoldalról... hogy mikor rakok egy 3-ast, és újra padlóig nyomom a pedált, minimális késedelemmel újra a maximális töltőnyomást tartva újra az ülésbe kényszerítsen. Ahogy kapcsolok egyre feljebb a fokozatokban, picivel mindig több töltőnyomást állít a computer, így folyamatos gyorsulással haladunk egyre komolyabb tempóval.
Eddig én úgy autóztam, hogy mindig szólt a zene a kocsimban. Ennek több oka van. Egyrészt mert félig meddig zenész vagyok :) Másrészt nekem fontos a hangulat vezetés közben, harmadrészt eddig mindig zörgött valami a kocsijaimban, amit a zenével nyomtam el. :)
Nos, ez az első olyan autóm, amiben nem zavar, ha otthon felejtem a fejegység előlapját...
Ha nem húzatom ki, hanem elváltom úgy 3-3500 fordulat környékén, akkor nem szisszenéssel fúj a szelep, hanem a filmes tuning autókból jól ismert Sssszutyutyutyu típusú "nyerítéssel" csal mosolyt az arcomra. Ez aztán változik annak függvényében, hogy milyen magas fordulaton / töltőnyomáson váltom el, a következő fokozatot. A Szzutyutyutyu szép lassan átmegy SSzzzzzzz hanggá...
ÁÁ Imádom. :)
Az az igazság, hogy a hátsókerék hajtás hiánya miatt sokkal kevesebb "ökörséget" követek el a közúton, amivel lépten nyomon felhívtam magamra a köznép és a rend őreinek figyelmét. Ez utóbbi sokszor forintokra is rúgott, de volt, hogy megúsztam figyelmeztetéssel. :) Mindenesetre egy elsőkerekes autóval nem lehet olyan csibészül kanyarodni, mint egy RWD-vel. Régen, ha esős időben kellett vezetnem, kifejezetten örültem, mert sokkal hamarabb, olcsóbban, lehetett keresztben haladni :) Ma, ha esik az eső, csak az jut eszembe, hogy nem fog tapadni rendesen a kerék egy egy izmosabb kigyorsításnál. Na meg persze az is eszembe jut, hogy egy-egy kanyar "milyen jól kiadná épp"... 1 szó mint 100, hiányzik a hátsóhajtás. Végülis a Turbó, a hang, a hangulata, a power kárpótol, és nagyon szeretem ezt az Alfámat is, egyáltalán nem bántam meg, hogy ezt választottam! A hátsókerékről meg annyit még, hogy úgyis lesz még nekem hátsókerekes "játszós" Alfám. :)

>> Tuning és extraArno166 // Alfa Spider 2.0 TS 16V // 2011-05-11

Chiptuning a'la http://www.rigotech.hu
100-as benzinhez optimalizálva (előgyújtás), 7200-es RPM tiltás 7500-re feltolva, magasabb fordulaton nagy terhelésen több üzemanyag.
Csináltunk egy 8000RPM-nel tiltó chip-et is, ami még nagyobb előgyújtást ad, még több benzinnel nagy terhelésen. De ahhoz sportlégszűrő is kellene + némi kipuff átalakítás. Majd :)

Megy mint a veszedelem, lent is egész nyomatékos lett, főleg hűvösebb időben impressziv a javulás.
Fogyasztás elvileg kevesebb a jobb motor hatásfok miatt, amit a nagyobb előgyújtás okoz.

Szokás szerint teljes az elégedettségem, ez már a negyedik autó amit Ricsinél csináltattam, csak ajánlani tudom, korrekt és profi a srác!

 
>> SzervizArno166 // Alfa Spider 2.0 TS 16V // 2011-05-11

futár meghozta németből. ( http://www.chromdesign.de )

 
>> SzervizArno166 // Alfa Spider 2.0 TS 16V // 2011-05-11

utólag egy-két dolog még kijött az első km-ek alatt, saját kezűleg cseréltem.
-termosztát
-olajgomba + hűtőventillátor kapcsoló gomba
-főfékhenger + fékolaj csere
-ablakmosó vízvezeték Y elosztó csere, a régi vmi szelepes nyavaja volt, orrán száján jött a víz.

-tető diagnosztika, kiderült a jobb oldali mikrokapcsoló a zárban nem érzékeli a zárt állapotot. Bowden egy rovátkával bentebb akaszt, probléma megoldva.

-kapott vadi új faceliftes hűtőrácsot

 
>> SzervizArno166 // Alfa Spider 2.0 TS 16V // 2011-05-11

használt, de jó gumik cartárstól :)

 
>> SzervizArno166 // Alfa Spider 2.0 TS 16V // 2011-05-11

17-es eredeti Alfa Romeo "biohazard" grafitszürkére fújt felnik.

 

Euro-ring edzésnap

Már a Hungaroringen beszéltük KriszKingel, hogy még a tavasszal le kellene ugrani Örkénybe az Euro-ringre egy kicsit csapatni. Az elképzelést tett követte, Blade-el közösen megszerveztünk egy délutáni edzést.
Már két nappal korábban alig bírtam magammal, olyan voltam, mint egy 6 éves gyerek december 23-án, két nappal a csomagbontás előtt :-D
Amikor elérkezett a kedd reggel már szaladtam le a garázsba az autóhoz és rohantam munkába. Útközben ellenőriztem, hogy műszakilag minden rendben van-e tankoltam, guminyomást ellenőriztem. A délelőtt hamar elszaladt, és 13.00-kor már Örkényben voltam. Blade-el egyszerre értünk oda a napsütésben már messziről izzott a gyöngyház-fehér GTA, csodálatos látvány volt.

Hamar regisztráltunk a pályán és elfoglaltuk helyünket a boxutcában, várva az első etapot. 30 perces etapokat futottunk két motorossal felváltva, így 13.00-tól 6 etapra volt lehetőségünk. Fél óra késéssel Krisztián is befutott vadi új Kumho vágott slick gumikkal.

Meg kell említenem, hogy én még nem voltam az Euro-ringen, ezért a pályát csak videókból és szimulátorból ismertem. A köridő mérését a jól bevált RaceChrono segítségével végeztem.

A tervem az volt, hogy az első etapban nem megyek igazán gyorsan, csak tanulom a pályát, és próbálom megtalálni a megfelelő ritmust, elvileg minden pályának van egy saját ritmusa….
Hamar rá kellet jönnöm, hogy ez a pálya annak ellenére, hogy viszonylag lassú nagyon fárasztó, és agyafúrt kanyarkombinációkkal van tele. Nem is igazán éreztem meg, még nap végére sem a ritmusát, annak ellenére sem, hogy Blade-el mentünk közösen 6 kört, és segített a pálya trükkös részeinek megértésében, Ő már autóval és motorral is többször járt itt, mondhatni veterán az Euro-ringen. :-D

Nos, összesen 35 kört menetem négy etapban a legjobb időm kereken 1.31.00 volt, de érzésem szerint ebben a pályában van még kb 3-4 másodperc. Az utolsó etapban szerettem volna egy kicsit meghúzni a köröket, zúzni agy 1.30 alatti kört, ennek az lett a következménye, hogy a 6. körben a célegyenes végén lévő sikán után, szélesen fordultam a hátsó kerék lement a fűre, azt még megfogtam, de így a visszafordító előtti féktávot már nem tudtam időben elkezdeni, így kifutottam a kavicságyba. Úgy kellet kivontatni az autót, szerencsére a Fiúk (Blade és KriszKing) azonnal jöttek segíteni, így gyakorlatilag karcolás nélkül megúsztam az esetet, csak 5 kiló kavicsot kellett eltávolítanom a motortérből és az első lökhárítóból. :-D Egyettlen probléma, hogy a kavicsok leverték a súlyokat az első kerekekről, ezért azokat centírozni kell. Ezt követően, mivel nem tudtam sérült-e még valami, több kört már nem mentem a pályán, hazafelé, pedig a maradék kavics is kipotyogott a lökhárítóból. :-D
Azért bejelentkeztem az Érdi Team-hez egy kerék centírozásra és futómű állításra a jövő hétre, biztos ami biztos.

Összefoglalva az Eruro-ring nagyon munkás és rafinált pálya, viszont talán nem annyira használja az autókat, mint a Hring. Nekem biztos kell még néhány alakalom, hogy igazán kitanuljam a pálya fortélyait, alig várom már a Wéber Gábor által tartandó tréninget, ahol igazi szakértő magyarázza el a pálya és az autóversenyzés rejtelmeit. :-DDDDD

 
>> EgyébFairlane // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.0 // 2011-05-10

Rohadásmentes csomagtérajtó szép emblémákkal, valamint két Zenderküszöbspojler :))

Érdekesség, hogy a küszöbök erről az autóról kerültek le jópár éve, most Lesterek vannak fent. Valószínűleg ők sem gondolták volna, hogy egyszer visszatalálnak...
Lassie hazatér :))

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-04-26

Ja, ha már bőrfestés, akkor az ülések világos pókhálósra kopott részei is kaptak egy kis feketét. Javított, de azért sajna vannak csereérett részek, pláne a sofőrülésen....

Száradás után az egészet átdolgoztam terpentinben feloldott echte originál méhviasszal. Fényéveket puhított rajta...