Blog
2011.05.17.A kocsiba 188.636km.van.2006-os évjárat 2007-es forgalombahelyezés.Piritu kocsija volt.Előélete itt látható.
Mai nap megérkezett a matrica rendszám és a hiányzó Giugaro logó az autóra. Ennek örömére fogtam a samponos vizet és a szivacsot nekiestem az autónak és gyönyörűen lemostam, legnagyobb örömömre :) Azt hittem a fekete autónál nincs roszabb választás kosz szempontjából. Rá kellett jönnöm, hogy bizony van. Ez pedig a fehér autó. minden egyes porszem meglátszik rajta és semmi kosz nem marad diszkréten rejtve. Egy szó mint száz a fehér autó igazi olasz vas. Törődést igényel, akár tetszik akár nem. Nekem tetszik :)))




Ugyan a 147-es naptárban egy hónappal korábban szerepelt a születésnapom, nem egyedüliként áll ez az eset. Barátnőm jóvoltából, amolyan "előrehozott szülinapi ajándékként" megkaptam Az Alfa Romeo Története című, elég vaskos könyvet. :) Június 3-ig talán még ki is olvasom, eszméletlen nagy élmény, a könyv pedig lenyűgöző... :)

2011.05.13. A kocsiba 70.300km.van.Ma eladtam a kocsit.Remélem jó gazdához került és hamarossan itt látjuk.
Picit elvagyok maradva a blogírással, de most pótolom a dolgot:) Az egész úgy kezdődött, h befizettem a biztosítást, majd kényelmesen autózgattam egy darabig. Amikor is enyhe koppanásra lettem figyelmes, ami jobbra kanyarodáskor jelentkezett, pár nap és némi távolság múlva recsegéssel jelezte a jobbos féltengely, h ő bizony itt föl fogja adni (kell nekem sokat mászkálni a kocsival b+, h kopjon?!...:D). Na bumm neki, féltengelyesek lettünk, nembaj, van tartalék, majd berakjuk. De mikor? Mivel időtényező terén enyhe hiányosságokkal küzdöttem, egyik este úgy döntöttem, h nekiállok, másnap is kell az autó alapon:). Persze meló után (9kor már hazajöttem...) állok neki, nehogymá reggel keljek 4kor:) 10kor sikerült nekiállni, másfél óra, hat szakadt gumikesztyű, két könyékig fekete kézzel később már kész is volt. Ha már szét volt szedve, egyúttal kicseréltem a fékbetéteket is, 3 mm kopóréteg volt a régieken. (egyébként tiszta "pazarlás" volt, máskor vasig sikerült lekoptatniXD (ez meg rossz vicc volt...:)) Na itt álltam meg egy 0órás cigire:D Nekiálltam még ezután kevés bontással vízpumpát cserélni, mert vminek elöl csapágyhangja volt. Persze Murphy él és virul, ő sem szokott korán lefeküdni, ezért természetesen a generátor volt csapágyas:) Beletrafáltál, Józsi, legalább fasza új a vízpumpád is:) (itt jegyezném meg, h a régi az ütközésnél kaphatott, mert elkezdett beállni de volt itthon, amit elbontottam, ahhoz adták:) Az egésznek a vége, egy elgedett hanjalikettes vigyor és egy túlélt másnap lett:D A generátor megmaradt holnapra:D
Ezen kívül szereztem még pár cuccot, ami beépítésre vár, a kormány alatt szar a fehér gyűrű (amiből kijön a légzsák és a duda kábele), köszi Sanyi146!!:D, az önindító "néha" vacakol, az is holnap cserélve lesz, meg ami még eszembe jut és idő lesz rá:)


Végre sikerült időt szakítani a belső rendbetételére. Lényegében teljesen kipakoltuk az autó belsejét. Egyrészt a padlókárpit lett teljesen kipucolva, és az ülések is végre rendbe lettek téve. A vezető ülés bal combtámaszában már a szivacs kissé oszlásnak indult. Szerencsére lehetett külön rendelni, így új szivacsbetét került bele.
Ezen kívül pótoltuk a hiányzó patentokat, az ajtózárakat, és az ablakmozgató mechanikát is rendbe tettük.
A művelet végén kapott a sárga még egy új 2.0 T. SPARK feliratot, amivel az emblémacsere végéhez is értünk.
Közel 2 hónap kellett mire olyan lett a Spider mintha új lenne, és olyan amilyennek elképzeltük.

Az összes gumi tömítés cseréje, klíma hütő csere (a csatlakozásnál elfáradt az előző), tisztítás, töltés. Tanulság: ebbe se kezdjünk bele úgy, hogy ááá tuti, hogy csak egy 20-as lesz, mert csak tölti kell. Cserébe viszont jéghideg a klíma.
236 ezer körül úgy néz ki az autó megérett a futómű rendbetételre. Keszthelyen kikapták alóla a komplett cuccot és mindenből felújítottat, szilentekből pedig teljesen újat kapott. Az első féktárcsa és megköszönte a közreműködést illetve mielőtt még bemondta volna az unalmast úgy döntöttem, hogy lecseréltetem új Brembókra és Ferodo betétekre. A különbség zongorázható minden tekintetben, kanyarstabilitás eszméletlen, nem bólogat az autó és nem mászik el sehol a hátulja sem.