Blog
Ma ki lett cserélve:
vezérműszíj, feszítőgörgővel, vezetőgörgővel, Vízpumpa, motorkitámasztó bak, gázolajszűrő, pollenszűrő, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, meg a hűtőfolyadék is.




Ismét eltelt 1 év, 60.500km... tehát irány a szervíz! :) Az eddigi legnagyobb (vezérműszíj, görgők, vízpumpa, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő, váltóolaj, akkumulátor, illetve mp3-as gyári fejegység) természetesen Csörinél zajlott a művelet! :)
Sajna az alsó turbócsövem elöregedett és kirepedt, szal cserés. Egyenlőre beragasztva a repedés, amíg az új meg nem érkezik félgázzal járok hogy ne füstöljön a gép! :)



Mivel lassan itt a tavasz és több faszál mint fűszál ezért 5-6-ban ismét jelentkezett a néhai rángatózás, mivel a szívósor pár hónapja ki lett pucolva és semmi deformálódás nem látszott a szívósor lapátkáin ezért arra nem is gyanakodtam pedig a kis hamis euró 4-es szívósor jól átbszott ezért a motor és a lapátok közötti konzolt leszedtem majd a lapátokat teljesen nyitott állapotban rögzítettem. Azóta tökéletesen működik :) Azért nem veszek új szívósort mert ezzel a gyökér megoldással kb 60-80e km-et bír ki ennek meg így semmi értelmét nem látom. Alapjáraton a motor vezérlő zárja a lapátkákat hogy kevesebb CO2 termelődjön csak az EGR miatt a korom meg lerakódik amitől a lapátokat nagy gázadásnál nem bírja teljesen megnyitni így kevesebb levegő jut az égéstérbe amitől rángat az autó. A teljes megoldás az EGR letiltása, a lapátkák kikötése vagy kiszedése és mivel innen szabad a korom útja a DPF kiiktatása.
Új szélvédőt kapott a seles, mivel a régin volt egy kavicsfelverődés, meg annyira karcos volt hogy az már napsütésben zavaró volt.Az üveg Pilkington gyári beszállító terméke Alfa embléma nélkül, de ha nagyon hiányzik majd róla rajzolok rá egyet!:-))
A szélvédő alatti műanyag idom is hamarosan cserés lesz.
Hát eljött az idő újra lecserélni a kipuffomat. Pontosabban a hátsó dobot. Eddig volt rajta egy amivel vettem az autót, utána kapott egy "újat" ami k.b. egy éves volt, és mai napig az van rajta. kicsit meguntam azt a kétcsüvű akármit, meg nem is tetszik az elhelyezkedése, rászántam magam hogy vegyek egy újat. Mindigis tetszettek nekem azok az imprezás, skyline-os, suprás kipuffok, hát akkor miért ne lehetne nekem is?? Így vettem. Állitólag Tenzo R, de tanusítani nemtudom, mert nincs ráírva semmi. De mind1. Majd ha a verdán lessz, jön hang is. Remélem jó lessz a hangja :)






2011.03.10-én az autó megkapta az új nyári gumikat. Konkrétan Pirelli P Zero Nero gumikat kapott 215/45R17 méretben.
Km: 129.210
Szándékomban állt a történelem ismétlődését megakadályozni, ugyanis előző olaszom sajnos lopás áldozatává vált... :-( Tanulva az esetből, a GT megszerzése után egyenes út vezetett a Pajzs műhelyébe, ahol a szakember gárda néhány óra alatt beépítette a Pajzs lopás-, indítás- és rablásgátlóját. Honlapjuk beszédes: www.lophatatlan.hu statisztika: pajzs technológiával ellátott ellopott autók száma: 0.
Zamárdiból hazafelé az autópályán sikerült az utolsó deciket felkortyolgatni. A vége 921 km lett egy tankkal, 80% autópálya és 20% város. Nem rossz, nem rossz, ha jól számolom akkor ez bizony 6.3 l / 100km.
IDA-m újra hazatért. (nagyon hiányzott) A fesz. szabályzó, amit kb 3 hete cseréltünk, ismét cserés lett. Ezúttal BOSCH került a gépezetbe. Továbbá a csúszógyűrűk és a csapágyak is cserélve lettek a generátorba. Remélem ehhez már nem kell egy jó darabig nyúlni. Az ár egész tűrhető volt, munkadíjastól, anyagostól.