Blog
Tegnap éjjel tomek_ barátom meghozta az esedékes szervizhez az alkatrészeket a Torjay-Tuning Kft.-től, amit köszönök neki! Szeretném megragadni az alkalmat, hogy még egyszer megköszönjem Torjay Lacinak (127_sud) a közreműködést, és hogy ellátott engem minden földi jóval!
Ami cserélve lesz az autón:
-Olajcsere (Selénia 20k Alfa Romeo)
-Olajszűrő cseréje
-Pollenszűrő
-Levegőszűrő (aktívszenes)
-Vezérlés (Gyári)
-Gyújtógyertya (NGK Platinum)
-Vízpumpa
Már csak Csöri mesterrel kell egyeztetnem, hogy mikor pakolja bele a cuccokat...


Nagyon úgy néz ki,hogy itt a tavasz.Ez azt is jelenti,hogy hamarosan felkerülhetnek a nyári kerekek a gépre.
Így felzavartam "őket" téli álmukból és gumiápolószerrel szépen átdörzsöltem az oldalukat.Ettől szép mélyfekete (de nem csillogó) színük lett.Emellett tüzetesen átnéztem őket esetleges sérüléseket,rendellenes kopást keresve.Szerencsére semmi huncutságot nem találtam.
Remélem az időjárás már nem tartogat nekünk semmi rosszat és jövő hétvégén felkerülhetnek az autóra a szép nyári kerekek:-).


Sajnos tavaly egy parkolásnál sikerült nekitolatnom egy oszlopnak. A lökhárító nem repedt el, csak lepattant a festék és lehorzsolta. A héten a lökhárító le lett fényezve.


Kezdődött még tavaly októberben, hogy elmentem lemosni a kocsit egy gépi mosóba. A bal oldali tükröt nem lehetett felhajtani, de úgy gondoltam, lesz ami lesz. Lett is. Kijövet a bal tükröm a vezetéken lógott. (1.) Természetesen a spiáter adta meg magát. Így Marklartól kértem egy pót tükröt, amíg ezt megcsinálom. Persze ha más letört, miért nem reszelünk rajta?
Az ajtócserém után kint maradt a cégné a régi ajtó és arra feltettem a tükröt. Először csak az alaplemezét, majd kis konzolt is kapott, amire a tükörház maradék elemét felcsavaroztam. Próbáltam gyári szögbe belőni, de sehogy sem jött össze. (2-3.)
Teltek múltak a napok.
Történt kb. 1 hete, hogy a céges Hiace-t ki kellett pakolni, mert mentünk áruért Dunaújvárosba. Nosza, bekerült az ajtó rajta a tükör-kezdeménnyel. Kiraktuk nálam, majd irány tovább. A héten beszereztem műgyantát és vastag fonott üvegszálat a legozáshoz. A terv a V6TI tükreinek valamiféle képpeni koppintása lenne, mert amit lehet kapni, az 800 EUR párja. A terv a következő volt: megszüntetem a tükör nyakát és közvetlenül az alaplemezhez lesz műanyagozva az egész. Lent a pincében nekiestem ismét. Marklartól kaptam rendes tükröt, amiről le tudtam mérni a tükör és az ajtó által bezárt szögeket. A beépített fém konzol pontos pozicionálása után (4-5.) felkerülhetett a többi burkolat, amit műgyanta és üvegszál segítségével rögzítettem.
Az egész szögméricskéléshez nagypapám IGV-s (IrodaGép gyártó Vállalat) szögmérőjét használtam










Mivel (hál' Istennek) hamarabb jött a jó idő mint vártam, ezért a mai napon felrakattam az új 18"-os nyári kerékgarnitúrát.A felnik PLW (ProLine) temékei a gumik a Pirellié (P zero rosso).Régóta vágyam volt ez a felniméret, még ha a magyar utak 90 százalékára nem is alkalmas.:-)(
No majd lehet veszek egy hétköznapi mászkálós autót rossz utakra.:-))

Vétel óta nem volt a hátsó lökösben lévő bal oldali fényvisszaverő prízma.
December eleji vétel után el is kezdtem keresgetni, hogy kinek lehet ilyen prízmája.Sikerült is találnom egy gyereket (Alfás),aki megígérte január elején, hogy elküldi postán.Miután ráírtam,hogy akkor várom, írta hogy becsípődött a dereka és hogy csúszni fog vele.Azóta biztos nem gyógyult meg, mert postám nem érkezett,meg az e-mailjeimre sem válaszolt. Innen kívánok neki jobbulást!! :-)
Na mindegy.A héten végre sikerült szereznem,fel is került a gépre.

Mivel el volt repedve a légszűrőhöz vezető cső,beruháztam egyre.
Köszönet érte dfg (Tanárúr)-nak,aki gyorsan postázta nekem a csövet.
10 perces munka volt.

Végre eljött a tavasz és vihettem az autót (0311) az ilyenkor szokásos kerékcserére (1.580Ft !). Aztán ha már ott jártam lecseréltettem az olajat (3.690Ft) az Ofitól rendelt Selénia 20k 10W40-esre. Meg hát ami vele jár: olajszűrőcsere (1.390Ft) és levegőszűrőcsere (1.590Ft). A nem rég Erhardtól vásárolt hátsó lengéscsillapítók is bekerültek a helyükre, nem kevés munka árán (18.000Ft). A srác, aki csinálta, azt mondta, az olaszok inkább maradtak volna a pizzánál.. :) De természetesen itt is dícsérték a vasat.. úgy látszik ez már elmaradhatatlan. :):P Minden hozott (azaz vitt:) anyagból készült (eredeti gyári szűrők + olaj + monroe lengéscsillapítók), tehát a feltüntetett árak munkadíjak. A futóműállítás elmaradt, mert a bal első axiálcsukló (így nevezték:), gondolom kormányösszekötő (?) cserére érett, így kevésbé tudták volna jól beállítani, és a cseréje után meg mégegyszer kellene, úgyhogy az egy legközelebbi alkalomra maradt. De legalább kérdezés nélkül jól döntöttek, azaz nem fizettették ki velem kétszer az állítás árát. Egy jó pont. Sokkal jobb, azaz puhább lett az autó futóműve, a kátyúkat jól kezeli, már nem annyira feszes, mint a korábbi keményített (+50%) gátlóval (ami mellesleg prat002 gépében fog tovább élni). Más.. de egyelőre tetszik. Bár a nyári kerekek (17" Pirelli P Zero Nero) hangosabbnak tűnnek a télinél.. (15" Michelin). És nem utolsó szempont.. hogy lemértem a kerékív magasságokat csere előtt és után. Előtte benne voltak a kerekek a hátsó ülésen és a csomiban, lusta voltam kiszedni:)
De íme a számok: BE 62,3 JE 62,3 BH 62 JH 61,3.
Kerékcsere és lengéscsillapítócsere után: BE 63,8 JE 64,2 BH 65,2 JH 64,8.
Ami feltűnt, hogy elöl más érték lett. Azaz nem maradt egyforma, ezt nem értem miért, ugyanúgy a garázsban mértem, tehát nem volt egyenetlenség. Hátul ugyanúgx eltérő. Már nem voltak bent a kerekek, csak a láda a csomiban, meg félig a tank, ami szerintem ráadásul középen van és az autó vízszintesen állt. Az első lengéscsillapító cserénél Erhard mondta, hogy magasabb lesz az autó valamennyivel, ne ijedjek meg:) Gondolom itt is fog még süllyedni a hátulja, de ezek a számok már jobban tetszenek. Egy szó mint 100, jobb lett az autó és elvileg a stabilizátorok se szorulnak cserére, se elöl, se hátul.
km óra állás: 158.411km
A téli gumikat idén 4.387km megtétele után cserélték a nyáriak. Eddig összesen három telet használtam a téli gumikat, összesen 7972km-t megtéve. Ami még mindig nem sok. Szerintem. Igaz, idén többet mentem vele, mint az előző két télen összesen.
Olaj és szűrőcsere 18.023km után.