Blog

A téli belémmenés következménye a halott kipufogórendszer. Thomikának hála, a középső elemet már lecseréltem. Akkor konstatáltam, hogy a hátsó dob a bemeneténél is megadta magát valamennyire. Mostanra teljesen kiszakadt a cső a dobból. Az új dob ASSO márkájó és az Unixból való. Sajna nem Thomikától, mert eddig az összes alkatrész számláját lefűztem és mindent dokumentáltam. Ezért ment az Unixon keresztül. A dob amúgy 20630 Ft lett volna, de volt egy csomó pontkedvezményem. Így a végösszeg 16500 Ft lett. Van rajta krómvég!!! :-DDDEnnyiért egy krómvéget sem kapok. :-D

Röviden: aminek kopnia kell az kopik, aminek nem, az meg nem. Napi 10 km használat alapján a kocsi még 100 évig jó lesz. :-)
Átléptem a 86.000 km-t is, köszönjük jól vagyunk.

 

Ahogy az időt elnézem vége lett a télnek :))))))
Szkeptikus voltam Pirit illetően, hogy hogy viseli majd a telet, de megkell mondjam tökéletesen meg voltam elégedve a teljesítményével! Napi használatban volt, szóval keveset pihentünk a garázsban... Féletem az ültetés miatti fennakadásoktól, de nem volt ilyen. Téligumit használtam, kicsit néha csúszkáltunk, de semmi extra. A decemberi termosztátcsere aranyat ért, szuperul fűtött, nem fáztam sosem benne :) Harciasan és kitartóan viselte a koszosságot, latyakot, hóvihart, mindent, le a kalappal előtte!!!
A tél utáni első mosáskor igaz felfedeztem pár kisebb sérülést a küszöbön, de ha minden jól megy ősszel lekezelem majd...
Pár fotó a téli időszakból :) brrrrr

 

Hófehérről még az eladáskor lekerült QV (lóhere) jel Halesz autóján most újra egy megfelelő helyen díszeleg! :-) Boldog szülinapit Zsolti! :-)

 
>> Szervizkatbal // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2011-01-06

A kézifékem nagyon halvány volt.....főleg műszaki vizsga előtt. Mindkét hátsó bowdent cseréltem, mert totál be voltak rohadva.
Induláskor eléggé beremegett a kocsi, amit végül a hátsó motortartó gumibak cseréje orvosolt (kicsit el volt már szakadva...).

 
>> Szervizkatbal // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2011-01-28

Friss műszaki vizsga + sikerült egyel jobb környezetvédelmi osztályba sorolni a kocsit. Az okmányirodában nagyon segítőkészek voltak :)

 
>> Szervizkatbal // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2011-03-16

Olaj: Selenia 20K
Olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere + klímafertőtlenítés

 
>> Szervizkatbal // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2010-11-10

Már kb. egy éve szivárgott a hűtőradiátor. Mivel már bontott volt benne, most nem bíztam a véletlenben és vettem egy zsír újat, valamint egyúttal termosztátot is cseréltem.
Hűtő: kb. 25000Ft
Termosztát: kb. 13000Ft
Fagyálló: kb. 3000Ft

 
>> Szervizkatbal // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2010-07-15

Eljött az idő, vagyis a km :).
A vezérlés oldalon minden ki lett cserélve.
- Vezérműszíj + vezetőgörgő + feszítő
- Vezérlésmódosító
- Vezérműtengely szimeringek
- Főtengely szimering
- Főtengelyen lévő vezérműszíj-tárcsa
- Balance szíj + vezetőgörgő + feszítő
- Balance tengelyek szimeringjei
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés

A végösszeg a munkadíjjal együtt nagyon fájdalmas :( de most ehhez egy darabig nem kell nyúlni.

km. óra állás: 169000

 
>> Szervizkatbal // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2011-03-16

Több dolog is közrejátszott abban, hogy rakat dolgot rendbe tegyek a kocsin. Mindenféle olajfolyások alakultak ki, amik pont a leömlőre csöpögtek, valamint egy titokzatos morajlás is erősödni kezdett, ami már évek óta megvolt, de nagyon halkan. A váltó leszerelés után világosan látszott, hogy a kiegyensúlyozó-tengelyek végzáró dugói és a kuplung kiemelő munkahenger (kb. 8000Ft) is finoman eregetik az olajat. Ezeket cseréltük és "ha már szét van szedve alapon" kapott új főtengely-szimeringet (kb. 7000Ft) is. Kicsit meglepődtem, hogy ez utóbbi csak tömítőpaszta hegyekkel szerelhető....azért ennél valami korrektebb megoldást is ki lehetett volna találni. Maga a váltó is leginkább egy fekete sárgombócra hasonlított, volt mit takarítani. A differenciálmű kúpgörgős csapágyain jó látható berágódások voltak és egy hengergörgős csapágy is hasonlóan szarul festett, így végül az összes csapágyat cseréltük, ami a váltóban van.

dificsapágy: 32009 / kúpgörgős
nyelestengely csapágy: AB 40205 S02
hengergörgős csapágy: NJ 12012 S03 H100
golyóscsapágyak: AB 40204 S13 / zégerhoronnyal ellátva
jobb oldali kihajtó tengely csapágya: 63006 2RS1/C4 / nagy holtjátékú csapágy
(ezek összesen kb. 47000Ft)

.....és hogy minden rendben legyen kapott új nyelestengely és féltengelyszimeringeket is + pár új O-gyúrűt (kb. 4000Ft).
2liter TUTELA EPIX váltóolaj (kb. 5000Ft.)

A váltó egyébként meglepően jól szerelhető!
A dificsapágy levételéhez esztergáltattam egy célszerszámot, az új csapágyakat pedig esztergán toltuk fel (tokmányban megtámaszt, szegnyereggel feltol), mert a rendelkezésre álló présbe nem fértek be a tengelyek.

Mindezek tetejébe akciósan szereztem egy 156-os váltót, aminek az ötödik fokozata 34/37 az én 33/34 -emmel szemben (a komplett váltó olcsóbb volt, mint egy db. új fogaskerék). Bekerült a "hosszú ötödik" amire a közeljövőben nagy szükség lesz az állandó autópályázás miatt.

Összerakás óta mentem kb. 500km-t és lekopogom, de minden por száraz, amihez hozzányúltunk az új ötödik fokozattal pedig bőven 4000 alatt marad a fordulatszám 140-nél.