Blog

>> EgyébZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2009-09-18

Hiába vettem a vastagabb műanyag burkolatot, nincs elég tartása így kicsit belógott középen. Nagyon zavart, hogy állandóan leér szuper útjainkon ezért megint Gyula cimborámhoz fordultam segítségért. Alumínium lemezből hajlítottunk egy merevítőt amit rászegecseltünk a műanyagra. Most tökéletes, legalább 5 centivel feljebb került!

 
>> SzervizFerri // Alfa 155 Super Twin Spark 16V // 2009-09-19

157051km
Megnéztem az első fékeket. A jobb oldalinál az egyik vezetőcsap beszorult. A porvédőn van egy kis lyuk, ott befolyhatott a víz. Nem régen állhatott be, mert a fékbetéfek még nem koptak félre. Kipucoltam, megkentem, most jó. A porvédőt alkalomadtán majd cserélni kell.

 
>> Szerviz☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2009-09-19

Ma lecseréltem a relétartó konzolokat, eléggé zavart hogy csak úgy lógnak a relék a vezetékeken.

>> SzervizYouri // Alfa 145 QV // 2009-09-19

A mai nap végre rávettük magunkat h megmérjük az olajnyomásomat,csak h megnyugtassam magamat......

Meg is nyugodtam,mert rendben van minden.

Hidegen alapjáraton: 4.5 bar
Melegen alapjáraton: 2.3-2.6 bar
Fordulaton (4000 rpm) :4.6 bar

Yeeeaaaah :-DDDD

>> EgyébKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2009-09-20

Ma reggel Kómásan igyekeztem melóba, a reggeli megvásárlása után tovább iszkiri két kanyar a szokásos tempóban balra ok, jobbra megcsúszás semmi korrigálási lehetőségem nem maradt és a padkáról pattant vissza az autó, sajna nem vettem figyelembe, hogy kissé nyálkás volt az út. A bal első kerékkel fogtam meg a padkát, utána erősen rázta a kormányt, és húzott balra. Gumisnál fel lett rakva centírgépre a kerék, finoman csak kézzel lett megforgatva hát erősen kóválygott így ott is maradta javításra. Jövő hét eleje közepe felére ígérte, hogy készen lesz, addig meg marad a mankókerék. Így is eléggé húz balra, szerintem nem csak a mankókerék miatt, lesz futómű beállítás is. A Képen többnek látszik, de csak 2,5cm ment hátrébb mérésem alapján a kerék.

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2009-10-01

2009.09.14-én lejárt a műszaki vizsga! Korrekt szerelőnél a vas épp ma voltam nála. Hátsó futóműben teljes szilentgumi,stab.rúd szilent, és elől fékvezetékeket cserélt. Már kopogott a hátulja egyébként. Az előzőekben leírt mágnesszelep csere után megnyúztam a kocsit és pici zörej jött a motorból. Szerelő elmondása szerint hajtókar csapágyassá hajtottam a vasat. :) Jövő héten lekapja az olajteknőt és megnézi valószínű cseréli is. Majd utána folytatom.......
2009.09.25 :( A műszaki sikerült ,de motorbontás után rosszhíreket kaptam. Főtengely csere, egy hajtókar,hajtókar csap,főtengely csapágy, hajtókar csapágyak. ;(
Öröm az ürömben, hogy a nyomaték, a nyomás a hengerekben meg van (olajfogyasztás egyenlő a nullával) és a szerelő nem tanácsolja a komplett blokk cseréjét, ne vegyek fűzött blokkot, mert hát az is lutri,abba se lát bele az ember.Nem a kilóméter számít, hanem a használat módja!!
2009.09.30.Halad a project, mivel ma itt van az új kuplungtárcsa,hisz ha már blokk és váltó kint van, akkor egykalapalá vesszük ezt is. (régi tárcsa-új tárcsa a képen)
2009.10.01-én megjött GTVili-től a komplett főtengely. Iggen baba a cucc, a szerelőm meg is dícsért érte. :) Remélem az olajpumpa is jó hozzá, de ez a legkevesebb. Ha minden igaz akkor jövő héten pöfög a verda. :)
2009.10.17. KÉSZ A VERDA!!!!!!!!!
Szóval "új" alapméretes,nem köszörült, főtengely lett beletéve, egy hajtókar cserével megspékelve. Az összes siklócsapágyból és főtengely csapágyból új, cserés lett a főtengely szimering.Kapott egy új hengerfejtömítést, új olajat és olajszűrőt, szelepfedél tömítést. Ha már a motor kint volt akkor új Kuplungtárcsa és kinyomócsapágyat dobott a mester a vasba, ezt megfejelve új olajjal a váltóba!
A harapós kuplungtól ugrik mint állat, motor morog,talán be kell kopni a csapágyaknak, vagy régen ültem benne, de az is lehet, hogy a sportdob kezd beérni!!
Az Lmm lehet,hogy kukás,mert nem úgy gyorsul a vas mint kéne,kapkodja egy kicsit a levegőt, de örülünk és ez a lényeg!!

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2009-09-13

Kattogott és nem rendesen működött a vezérlésmódosító. Hibakeresés után mágnesszelet szálszakadást állapított meg a számítógépes diagnosztika! Első körben a vezetéket lámpáztam ki,tökéletes. (Csak így zárójelben, fél nap mire kibontottam a vezetékköteget és megkerestem, hogy mi és hova megy. Pillangószelepházba és alapjárati léptetőmotorba.Ha már úgy belejöttem az összes hozzáférhető vezetéket hőálló textil szigszallaggal újra bandázsoltam. Szép lett!! )
Szóval cserés a mágnesszelep!! Bontó és pár ezer Km-t futott autóból egy 10-ért kaptam is! Szép,tiszta,nem megégett, ellenállás mérővel bevizsgálva és tökéletes!
Ellenállás mérő: 1.kép Feszültségmérésre (V) állítva (20Volt), alapjáraton nulla értéket kell mutatnia ha mérő tüskéit a csatira dugjuk, majd lassan emelve az alapjáratot feszültséget kell mutatnia. (biztosíték kiégés előfordulhat 15A)
2.kép ellenállás mérésre állítva 2000Ohm,minél magasabb az érték annál jobb. Mérő tüskét a mágnesszelep csatijába (kiszerelt) és mérni.Ha nulla az érték, akkor kuka,szálszakadás van benne. (nem árt figyelembe venni,hogy mágnesszelepnek elég komoly olajnyomást kell kibírnia,és elképzelhető,hogy maga a tekercs ami benne van jó,de már nem tud megfelelő ellenállást biztoítani, ki be járhat a mágnesszelep tüskéje!!!!!!

 
>> Tuning és extradpetrenyi // Alfa 146 ts 16v // 2009-09-18

Ma végre bekerül a kocsiba a xenon és az első toronymerevítő!!!

 
>> Szervizmizooo // Alfa 156 1.6 TS // 2009-09-18

AZ AKTIV SZÉNSZÜRŐ TELJES TÖMÖDÖTTSÉGE OKOZTA NÁLAM A TORPANÁSOKAT ÉS A HOSSZABB IDEJÜ ÁLLÁS UTNÁNI NEHEZEN INDULÁSOKAT!!!!!!! AZÉRT IROM NAGY BETÜVEL MERT EZT A MEGOLDÁST MÉG NEM OLVASTAM A FÓRUMON ÉS LEHET SOKAN SZIVNAK VELE... ÉRDEMES PRÓBAKÉPPEN KIIKTATNI AZ AKTIVSZENET ÉS LEDUGÓZNI A SZIVOCSÖRÖL JÖVÖ VEZETÉKET...

 
>> EseményTentacle // Alfa 33 1.7 16V // 2009-09-11

Hosszú kerben pihenés után akadt valaki, akinek szüksége volt rá. Pontosabban csak a motorjára, mivel azt külön nem talált, és így Szeptember 11-én (911!:)) megváltunk szeretett első autómtól. Szíve (és egyéb apróbb alkatrészei) egy szép P4-ben élnek majd tovább. Cuore Sportivo!