Blog
Júliusba kellett új műszaki a kis gépre. Ami cserés: bal belső féltengely gumiharang, valamint jobb oldali kézifék bovden és a hátsó ködlámpám kifakult. De hát ki kellett vennem: a fóliázott első ablakokat, xenont, ültető rugókat, a hifi cuccot. Azt a zöld matrica után minden visszakerült a helyére! Kivéve még a rugókat de pár nap és újra lapos lesz a vas! :) Jah és kapott még komplett első féket tárcsákat,betéteket és mindkét kézifék bovdent kicseréltem. Nagyjából ennyi.
Márciusban kapott a vas 4db nyári gumit Dunlop Sport 2000 205/45 r16 méretben. E mellett meg lett ültetve a gép 4cm-el. Eibach piros rugókkal.


Még sosem voltam Szegeden Alfa Romeo találkozón, valahogy eddig nem jutottam oda el soha. De most végre ez is bekövetkezett. Hangulatos kis találkozó volt. Beszélgetés, fagyizás, szokásos autómustra. Ja, és elmondanám, hogy ilyen koszos autóval én még életemben nem voltam találkozón. Hiába lett lemosva, éjszaka esett, és csúnyán száradt meg... Újra mosáshoz meg nem volt hangulatom... :-)






Autovasarlas: milegyen ,milyen legyen.rengeteg autot megneztem,FIAT-okat volvokat, VW -ket,stb,stb...Alfa-kat mindig nezegettem,de olyan elerhetetlennek tüntek szamomra.Aztan egyszercsak elhuzott mellettem egy 147.Parkoloban szemügyrevesz.Belsö hang: nezz Alfa-t.147, pofas,de kicsi nekem.legyen 156 sedan.Jopar telefonalas,csomo erdeklödes sedanok utan.Egyszercsak meglattam a gyönyörü fekete szinü 156 sw-t -itt eldölt a dolog-.Kicsit feljebb kellett tolnom a vasarlasra szant keretösszeget,dehat nem bantam meg...
2004-ben került magyarorszagra egy idösebb ùrhoz aki a garazsban is leponyvazva tarolta,majd 2008 januarjaban vette meg egy informatikus srac akitöl enis vettem.A srac masik jarmüve egy 166 2.4 JTD volt,es amiert megvalt a fekete sw-töl az egy kek 156 GTA-volt,amit ennek az äräbol akart reszint finanszirozni...Uh,elöjeleknek nem voltak rosszak.
Alig vartam a hazautat 2008 Dec.12 en este.Masnap reggel azonnal a kiszemelthez vezetett az ut..Probakor a regi tulaj vezetesevel majd probakör a leendö tulaj kezei alatt...Amint beültem tudtam,ez kell nekem...Hacsak valami varatlan dolog nem törtenik ez a gep nem marad itt..
Mint kesöbb megtudtam joapam mar baratnömnek sugta hogy ez az auto nem marad itt..
igaza lett...:D
Hazafele az azota tarto lemoshatatlan vigyorral a kepemen indultunk haza a szerzemennyel...
Ma elkezdett csepegni az olaj... 80%, hogy a szervóval van gond... ezt javitani kell, addig nem jövünk ki a garázsból :)
Ma körbe lett polírozva Alfi, eltüntetve a karcolásokat.
Egy öreg autó leharcolt klímája az szívás. De mivel az öreg autó az én alfám, a klímáját is rendben kell tartani. Ráadásul meleg van, és a csöppségek ezt nehezen tolerálják 3 órás utakon.
Meglett a lyuk a rendszerben. Kedvenc klímás szaki addig keresgélt, míg megtalálta: a szívó oldali betöltő cső mindkét végén szivárog a cső "feje", tehát ahol a csövön rajta van a szelep meg a csatlakozó.
A gond annyi, hogy egyelőre nem találjuk a pótlás mikéntjét. de meglesz; érzem...
egy kicsit megkésve, de sikerült az osztrák út előtt megejteni a már két hete esedékes olajcserét 146.878 km-óra állásnál.
természetesen nem ment semmi sem simán, nem fért a csápos emelő a kocsi alá, meg kellett emelni (sport futómű+küszöbök), lesarkalt az olajleeresztő csavar imbusz nyílása. új leeresztő csavart kaptunk (3000 Ft), nem akart lejönni az olajszűrő, a többi simán ment.

Azért jó egy Giro, mert akkorra az embernek van egy határideje, hogy megcsinálja az apróságokat a kocsin. Az elmúlt pár hétben ezek az apróságok jó nagy tételt tettek ki (kuplung csere, új fék garnitúra, új gumi gar). A végére már csak a sportbetét tisztítása és a futómű beállítás maradt. Az előbbit Csörgő Műveknél végezték el lelkiismeretesen, és mellécsaptunk egy zöldkártyát is. Jó hely, ajánlom :)
A futómű már nehezebb kérdés volt, a héten három helyen jártam. Az első egy naiv próbálkozás volt, egy gyömrői úti kóklernél, kerüljétek el.
A második egy bevállt futóművesnél, aki anno a 146osommal csodákat művelt, de a GT kifogott rajta.
Kínomba elmentem a Budaörshöz, hála a jó kapcsolatnak, még ma be tudták vállalni. Nem volt egyszerű, de végre sikerült beállítaniuk. Ám egy hardverhibát is felderítettek, ami miatt nem lehet tökéletes - bal első csonkállvány kezdi megadni magát, emiatt a dőlésszög eltér elől. Remek bp utak, jó szórakozás, jobb helyre nem is költhetném a pénzem..

4
553
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Filmek
- Adok-veszek
- Zenebutik
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10