Blog
Kész lett az autó. A kuplung főhengert kellett cserélni, mert nem csak a gumibizbasz jött ki belőle, hanem letört a tengely végéről a gömbfejizé. Elég vékonyka ott az anyag, de nem is hat rá, csak tengelyirányban erő - valahogy most mégis sikerült eltörnie. Meg két relét cserélt még a szerelő. Meg DOT4 olaj. Meg nézek valami assistance-t mostmár...

ismerőssel újrafényeztettem mind a négy felnit.....széép lett.....és nem is fájt sokba:D!
Oil csere valamint szelepfedéltömítés csere.
Természetesen nem ment könnyen az oil csere....
Hála az előző gazdának a olajleeresztő csavar meg volt erőltetve, már az első olajcserénél is észrevettük hogy valami nem stimmel de még nem jelentkezett különösebb probléma... De tegnap már nem ment vissza a csavar... Új menet új csavar de sikerült :)
Valvoline 10W40 ment most bele
Mivel nem lett kész az autó addigra mint amikor szerettem volna kölcsön autóval jártam. (Bocimobil) Ez egy 2000-es 16 szelepes fiat coupé. Érdekes volt vele közlekedni ezüst autó sárga jobbos ajtóval és félig becsiszolt karosszériával. Mindenhol néztek az emberek bár volt olyan hely ahol a kiscsajok integettek. Jó volt közlekedni vele kényelmes a bőrülése jó vezetni jó fogású a kormánya, úgy érzem kelleni fog egy ilyen kékbe.
Jól elhúzodtak a dolgok. Sajnos rajtam kivülálló okok miatt csak ma vagyis tegnap kedden indult be az autó. Egy kicsit dízeles úgyhogy kap még egy másik vezérlés módosítót. A féltengelyeket kell még felrakni az hátra van. Klíma ellenőrzése, egy elektr ablak megadta magát (persze van tarcsiba müködő motor úgyhogy nem gáz).
Ma megtörtént a jobb és bal oldali féltengely csere!
Bontottan vettem, de a régi megmaradt és az felújitáson fog átesni és megmarad tartaléknak! :-)
A féltengely 20k/db volt és 5k volt a szerelés!
Hát ezen is túl vagyunk...
Sikerült kifizetnem, már nem bankos!!! :)))))))))
Hála istennek és a jó forintnak, csak annyit kellet fizetnem amivel kezdtem a részletet. :(
szisza+zoli nagyszerű programokkal vártak minket Tatabányán, a Turul madár emlékműnél! A meterológusok eleinte esővel riogattak, de mint az Alfacity esetén, itt is verőfényes napsütés fogadott a kitűzött időben, nem volt tehát semmi akadálya annak, hogy alfások közt jól érezzük magunkat. A találkozó ötlete egyébként hihetetlen jókor jött, mert Komáromból hazafelé a Turul alatt megígértem a srácaimnak, hogy elhozom őket a nagy madárhoz! :)
A madáretetés után a Szelim barlanghoz gyalogoltunk erdei kacskaringós-lépcsős ösvényen, csodálatos élmény a nyitott boltozatával, ferde kőzet-vetődéseivel. A kilátás is pazar, a turista-védelem nulla. Ezt követően egy kilátóhoz vonult a csapat, de gyerekekkel nem volt abszolválható az erőltetett menet, így a parkolóba visszafordultunk - legalább a pöttömök ettek egy amerikai hot-dogot. Amint visszatért mindenki, autós konvojban átmentünk a tatabányai skanzenbe, ami egyben bányászati múzeum is. Volt sok csodálatos, nagyszerű dolog a bányamukások életéből, le sem írom - mindenkinek látnia kell! Tetszett az a megoldás, hogy a bányagépek hangjait hangszórókon keresztül megelevenítették! Jut eszembe: a Turul eredeti vasváza is a skanzenben található, érdemes megtekinteni bronzborítás nélkül a csupasz "csontvázat" !
A skanzen után véget vetetünk a közös programoknak, mert itthon várt még ránk egy születésnapi keri party is.
Köszönjük szépen a szervezőknek a jó hangulatú, érdekes programot!












Egy nem kizárólagosan Alfás esemény, de leginkább Alfás szervezőkkel.
Youngtimer autók versenyeztek a Mátrában-Bükkben, hihetetlen szép útvonalon. Óriási élmény volt!
Köszönet a szervezőknek!




Porosnak éreztem már a levegőt odabenn így elérkezett a pollenszűrő vétel ideje (0519) is. A váci Lavinában tettem szert az új szűrőre, az előzőt is ott vettem tavaly. A klímát is szeretném ellenőriztetni (tisztítás-feltöltés, ami éppen szükséges), úgyhogy addig nem is cserélem ki a szűrőt. Ha majd elviszem az autót, akkor, a már februárban megvásárolt ablakmodult is beszereltetem végre. Gergőék javasolták, hogy a kormány balra állását és az autó balra húzását egy futóművessel korrigáltassam, főleg így lengéscsillapító csere után. Szóval ezeknek még elötte vagyunk, ill. még egy fényszórómagasság-állítás vár az autóra nemsokára.
