Blog

>> Egyébpmolnar // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2017-11-15

Azt vettem eszre hogy nem ugy huz a verda es a fordulat megugrik 3000re vagy fole is megy aztan visszaveszek a gazpedalon es laasan felgyorsul es elkezd huzni, minden sebessegvaltaskor ez van , kicsit atmentunk automataba a kuplung olyan fent fog, hogy orulok, hogy meg be tudom tenni es megy ezert most nem mozgatjuk.
1. Felso lengokarok csereje.
2. Stab palcak csereje elol es hatul. (meg nem szukseges)
3. Kuplung javitas es kettostomegu lendkerek2018. 05.
4. Felnik csereje es felujitasa
5. Elso fek tarcsak csereje Brembo-ra(ez van hatul is)
6. Csomagtarto teleszkop csere

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2017-11-19

Miota megvan meg nem volt kitisztitva (kb 3eve), de most itt az ideje. Igaz vegig le is volt falazva.
MAP szenzort megtisztitottam, kifujtam: eloszor kicsit keresgeltem, hol van, de mostmar tudom.
Valamennyire a pillango szelepet is, de azt sajnos nem tudtam egy csavar miatt levenni, mert a csavar feje el van nyirva.
OBD 2 hibak is kiolvasva, torolve.
P0235 visszajott igy le lett cserelve a MAP ssenzor.
Mostmar minden rendben.

186000 miles

 

Kiszedtem a gólyalábakat és az első lengőkarokat.
Nagyon jó állapotban vannak.
Holnap letisztítom őket a kerékagyakkal együtt és jöhet a festés.
Kutyacsontokból viszont új kell.

Az ezüst Hammerite kiesett, mert 09.07.07 dátum van rajta.Akárhogy is olvasom, már régen lejárt a szavatossága.
Még nem döntöttem el, hogy milyen színt vegyek.

 
>> EseményRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-11-15

Km: 186966
Műszaki érvényes 2019.12.08ig.

Fagyálló lecserélve.
Kézifék beállítva.
Csöri művek által végezve. Plusz elintézte az engedélyeztetést az első rendszám lecserélésére. :)

 

Történt hogy egy napsütéses őszi napon az automata váltóból elfogytak a sebességek. 2 maradt. Második és negyedik,néha hideg váltónál van minden. A váltó kiszerelése közben feltűnt hogy a futóművem két év alatt elfogyott,a poliuretán szilentek szétkoptak,a kovács kft által felújított porvédő élettartam garanciás talpasok lógnak mint a lóf*sz,pedig porvédő van rajta,és megtudtuk hogy a poli szilentet se rézes zsírral kell összerakni mert szart se ér.Szóval teljesség igénye nélkül,négy lengéscsillapító,komplett első lengőkar garnitúra úton van az ebayről. Vettem egy pár első rugót,kormányösszekötőt,kerékcsapágyat,meg váltóolajat,aztán most keresek valakit aki ért az automata váltó lelki világához.
Váltóolaj: Mannol 8210 ATF JWS 3309: 14120Ft
Ködlámpa: TYC 6713Ft
Levegőszűrő : Alco 2699Ft
Korm.összekötő: Birth:2799x2=5597Ft
Kerékcsapágy JE: GSP: 13230Ft
Spirálrugó: Suplex: 13036x2=26072Ft
Lengőkar garnitúra,Lengéscsillapító garnitúra ebayről: 112000Ft

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2017-11-15

Maradt 1/4-d flakon festék amivel a 159 tükreit is lefújtam .

Az egyik tükörburkolat el volt törve.
Meghegesztettem, lecsiszoltam ,lealapoztam 2k fillerrel. Megcsiszoltam újra, anti silicone-al áttöröltem, és lefújtam. Az effect ,csak a hozzá való primerrel működik.

Szerintem patent.

 
>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2017-11-15

A jövő márciusi műszakira készülve.
Hátsó féktárcsa(Ferodo) és fékbetét csere(Trw)

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2017-11-15

Felkerultek a teli kerekek.
A felnik nem voltak esztetikailag szep allapotban, ezert fel lettek ujitva. Gorgozes is kellett 2 felninek, es mind a 4 felnit lefenyeztem.
Kapott 4db Yokohama W-Drive teli gumit, es 20db uj csavart is.
Kicsit korrektebb, mint a lemez :D

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-11-21

Gondoltam megpróbàlom. Eredetileg csak szivargyújtós töltöt akartam hàtra. De gondoltam, nem hebregàlnèk valamit oda. Próbàltam infót talàlni a neten, hàtha szerelt be valaki 3. zóna klimàt, de semmi. Külföldi fórumokat is nèztem de ott se talàltam semmit. Vègül Èrdi bontós Peti mondta, hogy Szlovàk cimboràja szerelt be egyet ès müködik. Kaptam is tőle egy kis segìtsèget. Ìgy felbuzdulva gondoltam èn is megpróbàlom. Sikerült vennem egy szetett. Ez àll vezèrlöből, alatta takaró, kàbelköteg. Beszerelèshez ki vettem a kèt ülèst ìgy egyszerübb kiszedni a könyöklőt. Oldalàn 2-2 csavar, vàltó kar takaró alatt is kèt csavar fogja. Mikor kivettem meglepetèsemre ott volt a hàtsó szivargyujtó csatlakozó előkèszitve (kèp1). Kàbelt csak hàtra kelett húzni. De elől a csatlakozó ellendarabjàba csak egyik volt bekötve. Ìgy simàn csak elvàgtam ès hozzàforrasztottam az elsőhöz (kèp2). A klimavezèrlőnek nem volt ott az ellendarabja, ìgy 3 szàll kàbelt kellett előrehozni. Csatit levàgtam, ès hozzàforasztottam. A kormàny alatti burkolatot levettem. Boxon a bal oldalsó alsó motorba kell bekötni a 3 kàbelt. Vettem hozzà mèg egy csatlakozót ès abból kivettem a làbakat. 6 làbú a csati, a 3 üres helyre kell berakni a làbakat (kèp4-6). A bekötèst e-learn-ból sakkoztam ki. A bekötès szinei (kèp10-12). Engedèlyezni kell Mes-ben ès proxy rendezèst csinàlni ès működik.

 

Lekaptam a fékeket. Jobb a helyzet, mint gondoltam.
Betétek gyakorlatilag újak.A tárcsákat lehetne még szabályozni (20,9 mm vastagok), de a rozsdára való tekintettel lesznek újak, ahogy a fékcsövek is újak lesznek. A féknyergek szinte újnak tűnnek, nem lesz velük gond. Két kutyacsont kell még, mert azok oda vannak. A kerékcsapágyak és a teleszkópok is rendben vannak.
Amúgy csak tisztogatás és festés.
Egyszer már bevált a Póknál, itt is Hammerite lesz. Találtam itthon ezüst színűt.
Elgondolkodtam, érdekes lenne ezüst futóművel...