Blog
Miután az én drágám az 1-es képen látható üzenetet szegezte az arcomnak, gondoltam kicserélem az első féket. Sokáig válogattam és végül a TRW mellett maradtam annak ellenére, hogy ATE-t szerettem volna, de talán az kicsit túl van árazva.
A tárcsa szabadon maradó részei feketére vannak kezelve.
A rögzítő csavar helye sűlyesztett. Nem mindegyiknél az :-(
Egy ideje nem volt blog bejegyzés, de most pótolom: teljes turbó felújítás, csak a ház maradt a régi (garett), teljes szívó rendszer kitisztítva, intercooler kitisztítva; új kuplung szett, kettőstömegű lendkerék, kinyomó csapágy (valeo), főtengely szimering, váltóolaj lecserélve (selenia); MAP szenzor (Bosch); részecskeszűrő kitisztítva; olaj csere összes szűrővel. Képen nincs rajta minden, de van még rajta plussz pár dolog, azok remélem nem sokára bekerülnek.
Az éves látogatás megejtve a Fiat Szabónál.
Újabb két évre leműszakiztatva :)
Téli gumik visszakerültek az autóra.. guminyomás is ellenőrizve.
Km: 230.670
Eljött az olajcsere ideje. Igen hamar beleszaladt 15e km. Sőt, igazából 17e lett mire sorra került a szerelőnél. Lecseréltük az olajat, immár nem Selénia WR P. E. - re, hanem egy eredeti specifikációnak megfelelő 5w40-es olajra, ami DPF barát is, vagyis alacsony hamutartalmú. Motul 8100 X-Clean 5w40.
Egyúttal a jobb felső lengőkart is kicseréltettem, így megszűnt a hetek óta tartó nyiszorgás, ropogás. A kiszerelt lengőkart megtartottam, átszilentezve még simán visszaszerelhetō.
Miután megoldódott a légzsák probléma, tegnap elvittük az autót vizsgára. Meg is felelt, így újabb két évig biztosan róhatja az utakat.
Óra állás : 151242 km
Kezdődött minden azzal, hogy még szeptemberben elindultunk Pestre. 3 óra zötykölődés, eltévedés, navigációs problémák elhárítása után 1 órás késéssel meg is érkeztünk a címre. Eladó üdvözöl. Pacsi, pénz minden letudva, csak szerelés van hátra. Kalandosan kikaptam a bőrbelsőt a donorból ami sajnos bontásra került, de hát nem lehet minden gépet megmenteni. Egész jól sikerült a művelet, mivel csak egy ujjamat sikerült teljesen harcképtelenné tenni. Véremet adtam a szettért. A hazaút nyugalmasan telt.
Elérkezett a nap, hogy bekerüljön a bőr. Sajnos ez októberben történt, mivel akkor volt csak szabad hétvége, de legalább betudhattam szülinapi ajándéknak. Szövet ki, bőr be. 2 nap alatt meg is voltam a cserével, amibe a mélyreható festés, tisztítás és ápolás is benne van. Nagyon tetszik a végeredmény és büszke vagyok, hogy a kicsikébe gyári MOMO bőrszett került. Amire többen is azt mondták, hogy lehetetlen vállalkozás, így hát következhet a Zender szett! :D :) Gyanítom az nagyobb falat lesz!
Szeptember 12-én egy Alfás ismerőstől megérkezett a kisautó. Sok minden rendbe van téve rajta, sok minden várat még magára. Épp lakatolásra készült volna az előző tulaj, mikor kiderült, gyerek jön a családjába. Mivel három ajtós az autó, inkább váltott egy Ti 156 SW-re, ez pedig parlagon hevert jó ideig, mígnem egy ártatlan beszélgetés folyamán visszautasíthatatlan árat mondott rá, így hamar el is hoztuk. Köszi Joci :D A vezérlésmódosító néha nagyon traktor, néha csöndes, cserés a két küszöb, hátsó kerékív, kell egy vízpumpa, lassan mennek le és fel az ablakok és az ajtó zárak sincsenek a helyzet magaslatán távirányítóval. Légzsákhibát ír a függönylégzsákra, csatlakozó hiba valószínű, megy a check engine is, kiolvasás után tudjuk, 1-es lambda szonda. Kellett a Bosera egy fejegység, átalakítóval kapott egy Pioneert, csöpögött a felső vízcső, pasztával vissza lett rakva amíg nincs új cső, a váltóbovden végén levő babafej ki van kopva, lejár, ideiglenesen rádrótozva, ne tudjon leesni, lakatoláskor csere lesz. Jobb hátsó kerékcsapágy morgott az állás után, kis rendszeres járás után elhallgatott. Egyenlőre ennyi.
Valami még mindig kopogott hátul hiába az új lengéscsillapító.
2db SIDEM szilentet kellett cserélni a stabilizátorba.
Végre minden fajta kopogás megszűnt.
Asszem erre lehet mostmár mondani, hogy koppanásmentes futómű. :D