Blog

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-08

Miután az én drágám az 1-es képen látható üzenetet szegezte az arcomnak, gondoltam kicserélem az első féket. Sokáig válogattam és végül a TRW mellett maradtam annak ellenére, hogy ATE-t szerettem volna, de talán az kicsit túl van árazva.

A tárcsa szabadon maradó részei feketére vannak kezelve.
A rögzítő csavar helye sűlyesztett. Nem mindegyiknél az :-(

>> Szervizmate59 // Alfa 159 SW // 2017-10-17

Egy ideje nem volt blog bejegyzés, de most pótolom: teljes turbó felújítás, csak a ház maradt a régi (garett), teljes szívó rendszer kitisztítva, intercooler kitisztítva; új kuplung szett, kettőstömegű lendkerék, kinyomó csapágy (valeo), főtengely szimering, váltóolaj lecserélve (selenia); MAP szenzor (Bosch); részecskeszűrő kitisztítva; olaj csere összes szűrővel. Képen nincs rajta minden, de van még rajta plussz pár dolog, azok remélem nem sokára bekerülnek.

 

Az éves látogatás megejtve a Fiat Szabónál.

 

Újabb két évre leműszakiztatva :)

 

Téli gumik visszakerültek az autóra.. guminyomás is ellenőrizve.
Km: 230.670

 

Eljött az olajcsere ideje. Igen hamar beleszaladt 15e km. Sőt, igazából 17e lett mire sorra került a szerelőnél. Lecseréltük az olajat, immár nem Selénia WR P. E. - re, hanem egy eredeti specifikációnak megfelelő 5w40-es olajra, ami DPF barát is, vagyis alacsony hamutartalmú. Motul 8100 X-Clean 5w40.
Egyúttal a jobb felső lengőkart is kicseréltettem, így megszűnt a hetek óta tartó nyiszorgás, ropogás. A kiszerelt lengőkart megtartottam, átszilentezve még simán visszaszerelhetō.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-11-08

Miután megoldódott a légzsák probléma, tegnap elvittük az autót vizsgára. Meg is felelt, így újabb két évig biztosan róhatja az utakat.
Óra állás : 151242 km

 
>> Tuning és extraKriss93 // Alfa 145 1.6 TS // 2017-11-08

Kezdődött minden azzal, hogy még szeptemberben elindultunk Pestre. 3 óra zötykölődés, eltévedés, navigációs problémák elhárítása után 1 órás késéssel meg is érkeztünk a címre. Eladó üdvözöl. Pacsi, pénz minden letudva, csak szerelés van hátra. Kalandosan kikaptam a bőrbelsőt a donorból ami sajnos bontásra került, de hát nem lehet minden gépet megmenteni. Egész jól sikerült a művelet, mivel csak egy ujjamat sikerült teljesen harcképtelenné tenni. Véremet adtam a szettért. A hazaút nyugalmasan telt.
Elérkezett a nap, hogy bekerüljön a bőr. Sajnos ez októberben történt, mivel akkor volt csak szabad hétvége, de legalább betudhattam szülinapi ajándéknak. Szövet ki, bőr be. 2 nap alatt meg is voltam a cserével, amibe a mélyreható festés, tisztítás és ápolás is benne van. Nagyon tetszik a végeredmény és büszke vagyok, hogy a kicsikébe gyári MOMO bőrszett került. Amire többen is azt mondták, hogy lehetetlen vállalkozás, így hát következhet a Zender szett! :D :) Gyanítom az nagyobb falat lesz!

>> EseményGAnita147 // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2017-11-07

Szeptember 12-én egy Alfás ismerőstől megérkezett a kisautó. Sok minden rendbe van téve rajta, sok minden várat még magára. Épp lakatolásra készült volna az előző tulaj, mikor kiderült, gyerek jön a családjába. Mivel három ajtós az autó, inkább váltott egy Ti 156 SW-re, ez pedig parlagon hevert jó ideig, mígnem egy ártatlan beszélgetés folyamán visszautasíthatatlan árat mondott rá, így hamar el is hoztuk. Köszi Joci :D A vezérlésmódosító néha nagyon traktor, néha csöndes, cserés a két küszöb, hátsó kerékív, kell egy vízpumpa, lassan mennek le és fel az ablakok és az ajtó zárak sincsenek a helyzet magaslatán távirányítóval. Légzsákhibát ír a függönylégzsákra, csatlakozó hiba valószínű, megy a check engine is, kiolvasás után tudjuk, 1-es lambda szonda. Kellett a Bosera egy fejegység, átalakítóval kapott egy Pioneert, csöpögött a felső vízcső, pasztával vissza lett rakva amíg nincs új cső, a váltóbovden végén levő babafej ki van kopva, lejár, ideiglenesen rádrótozva, ne tudjon leesni, lakatoláskor csere lesz. Jobb hátsó kerékcsapágy morgott az állás után, kis rendszeres járás után elhallgatott. Egyenlőre ennyi.

 
>> SzervizJocó bá' // Alfa 156 1.8 TS // 2017-11-03

Valami még mindig kopogott hátul hiába az új lengéscsillapító.

2db SIDEM szilentet kellett cserélni a stabilizátorba.
Végre minden fajta kopogás megszűnt.

Asszem erre lehet mostmár mondani, hogy koppanásmentes futómű. :D