Blog

>> AutóápolásSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2017-10-31

Idén kicsit korábban kezdődik a GT téli álma, mivel ez éven már itt Q4 :) Mindenkinek jobb így. Nyáron Q2, télen Q4 így szép az élet :)
Ráadásul szombaton talán az utolsó jó időben volt szabadidőm, hogy kívül-belül megtisztítsam leápoljam.

Eljött az idő!
Nyári 19"-os kerekek le, téliek fel.
Idén ezen a ponton beújítottam. Liquid barátom méretváltás miatt megvált a 17"-os téli Speedline szettjétől, én pedig megvettem. Pont 3 hete volna nála Győrben a kerekekért, összekötve egy kis bringázással a Fertő tónál, mejd egy kis grillezéssel Liquidékkel.
A felniken lévő gumik még teljesen jók télire 7-8 mm a profilmélységük és 2011-es gyártásúak.
Sajnos felniközepet nem tudott vele adni, a 19"-os kerekeim felniközepe pedig lötyög a gyári felniben, így ezt még be kell szereznem.
A nyári gumijaim viszont úgy tűnik kukák. A két hátsó, ami tavaly előtt még elöl futott, biztosan. Szóval tavasszal vagy 4 újat veszek, vagy legalább is előre kettőt biztosan - a mostani két első kerülne hátra.
Mennyit is futottak:
1. szezon felszerelés 153 268 km, leszerelés 165 202 km
2. szezon felszerelés 171 123 km, leszerelés 183 401 km
3. szezon felszerelés 203 334 km, leszerelés 214 749 km
eddig tehát két szezont futott, összesen 35 616 km-t.
Hát mit mondjak, azért 10 000 km-el többet elvártam volna.

 
>> AutóápolásHaddel // Alfa 159 sw // 2017-10-31

Vettem új ablaktörlő lapátokat,mert a régiek már elkezdtek hüvösebb időben pattogni. Ismét Bosch Aerotwin került fel,mint legutóbb.Ráadásul ennek sokkal szebb a tartókonzolja ,mint a réginek.
A régi kb 34500 kilométeren keresztül szolgált.
Km állás a cserekor: 260764

 
>> Eseményhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2017-08-13

Egy nappal az autó elkészülése után alkalom adódott a tesztelésre: Görögország, Sarti. Hibamentesen teljesítette a 2600 km-es túrát, 2x kb. 20 órás folyamatos utazással. Hosszú távon is kényelmes az autó (már amennyire lehet ilyen hosszú úton) kezdem megszeretni :)
A parkolóhely keresés nagy fejtörést okozott. Látva a görög géppark állapotát rájöttem hogy nem esnek kétségbe, ha karcolás esik az autójukon, én viszont annál inkább, szerencsére nem esett bántódása 1 hét alatt.

 

Belement az olajba 10000 km, cseréltem. 5W-40, Hengst olajszűrő, Alco légszűrő @ 263934 km

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2017-08-02

Mivel a lendkerék csere miatt le kellett szedni a bölcsőt, és a típusjellegzetességeket követve ezen is fellehető volt némi vas-oxid ezért vétek lett volna ilyen állapotban visszarakni. Szerencsére a rozsda csak felületi volt és leginkább a hűtőt tartó első rész volt a sújtott, ami nem teherviselő elem.

Elsőként flex-el történő drótkorongozás következett. Majd többszöri RO-55 rozsdaátalakító, passziváló kezelést kapott. A fehér mellékterméket kézi drótkefével távolítottam el, illetve átcsiszoltam kézzel az egész bölcsőt. Majd jöhetett a festék. Direkt olyan festéket választottam ami egyben alapozó+festék, illetve jó korrózióvédelmet ad. Ebből 1 vékony, majd 2 jó vastag réteget vittem fel ecsettel. Remélhetőleg legalább ugyanennyi ideig nem lesz vele probléma.

Költségek: kb. 8000 Ft anyagár + rengeteg idő és munka.

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2017-07-31

Már 1-2 hét használat után feltűnt egy csendes kattanó hang leállításkor. Első körben a motortartó bakokra gyanakodtam, de ezt egy szemrevételezés után és a tény miatt, hogy csak felengedett kuplunggal hallható, elvetettem, és a hajtáslánc került középpontba. Rengeteg riogató cikk átolvasása után a kettőstömegű lendkerékről, rövidesen meghoztam a döntést, miszerint ki kell cserélni a rettegett kettőstömegűt és mivel nem illik új lendkerékre használt kuplungot tenni, ezért a kuplungszettet is cserélni kell.

Elsőként a kerekeket és a féltengelyanyákat kellett lelazítani, majd lehetett emelni az autó elejét és felbakolni.
A szerelés fő lépései:
1. Bölcső leszerelés:
kerekek le, fékek+tárcsavédő lemezek le, kormányösszekötők lekötése, talpas lekötése, lengéscsillapító alsó konzol lekötése a lengőkarról, stabilizátorrúd végeinek lekötése. Váltóolaj leeresztése, féltengely végek kihúzása a kerékagyakból, jobboldali féltengely segédcsapágy lemezének leszerelése, féltengelyek kihúzása a váltóból. Alsó motor és váltótartó bakok lekötése, kormánymű leszerelése. A hűtők felkötése a felső zárhídhoz, bölcső alábakolása emelőkkel. Bölcső csavarok kicsavarása, bölcső leengedése.
2. Váltó leszerelése:
Motor felkötése a váltó felőli végén, akksi, akksitartó stb. kiszerelése. Önindító kiszerelése, váltórudazat (bowdenek) kipattintása, kuplungmunkahenger, hátramenet jeladó lekötése, felső váltótartó bak lekötése. Motor-váltó csavarok kicsavarása, váltó lehúzása.
3. Kuplung, lendkerék leszerelés
Itt jött a meglepetés, a lendkereket egyáltalán nem mondanám rossznak, sőt alig van nagyobb holtjátéka az újnál, itt már kezdtem kételkedni hogy látható eredménye lesz a szervíznek. Egyedüli csereérett alkatrész a kuplung kinyomócsapágy volt, ami már elég fémes hangon csörgött, vicces az egészben, hogy beszerelve egyáltalán nem volt hangja.

4. Cserélve lett a főtengely szimmering is, mivel már könnyezett a régi. Corteco márkájút kapott.

Lendkerékből és kuplungszettből LUK-ot választottam, de én is, mint sokan mások valeo-t kaptam LUK-os dobozban, amin volt egy matrica a LUK cikkszámokkal. Egyébként nem izgatott túlságosan, mivel a bennelévő gyári is Valeo volt és remek állapotú, így nem igen lesz baj a minőségével.

Az összeszerelés fordított sorrendben történt. Természetesen az e-learn-ben megadott nyomatékokkal lettek lehúzva a csavarok. Pár apróság is cserélve lett, amit ilyenkor illik, pl váltóolaj (Tutela) stb.

Az egész balhé alkatrészárban kb. 240000 Ft-ba fájt. Sajnos sok tapasztalható eredménye nincs, talán a kuplung kicsivel könnyebb, finomabb lett:(
Megmaradt a finom kattanás leállításkor, valószínűleg a hajtáslánc további részein kell keresni a problémát. Öröm az ürömben, hogy nem találtam semmi elborzasztót, tehát a km óra állásának megfelelő állapotban van az autó.

Ugyanitt használt kettőstömegű és kuplung eladó :)

 
>> Eseményhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2017-06-28

Hosszas keresgélés, több országos körút után sikerült rábukkani az autóra. Azt kell mondjam, hogy ez volt a hirdetettek között az egyetlen épkézláb példány, amin látszódott hogy gondos gazdája volt. A rengeteg elhanyagolt példány láttán rájöttem, hogy ez a típus sajnos nem tolerálja annyira a törődés hiányát, mint a német konkurens típusok.
Az autót ~183000 km-el vettem át. Már a hazaúton lenyűgözött a komfort és a sportosság összhangja, a futómű stabil akár egy versenyautó, mégsem megy a komfort rovására.

 

A régi téli gumikban 31.770 km volt. Ránézésre nem kívántam velük többet menni, így ma új Nokian WR-ek kerültek a helyükre.
A nyáriak 31.905 km-nél tartanak, a német autópálya erősen megviselte őket. Hogy visszakerülnek-e, az majd tavasszal eldől.

94.070 km

 

Lecseréltem a nyári gumikat, egy max 2 szezont meg elmennek, a teli viszont már csak idén, jövőre kap újat
Km:144.150