Blog

>> Tuning és extrarbalint88 // Alfa 156 1.9JTD 16V Distinctive Berlina // 2017-10-23

Ha már hibrid a turbó, kevlár a kuplung akkor hadd szóljon!
1,2-ről 1,75barra húzott töltőnyomás, +32% üzemanyag. Majd tavasszal meglátjuk, hogy padon mit mutat.
Szerencsére nem lett nagyon smoke&charm-os, bár ehhez kellett az új légtömegmérő is, természetesen Bosch, mert az működni is fog rendesen.. Így lett 50+25ezer Ft a költség.

>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2017-10-23

Végre lett egy kis szabadidőm,így-gondoltam-foglalkozom kicsit az Alfával.Sajnos az évek folyamán lett néhány rozsdafolt az autó alján,amiket le akartam kezelni.Felemeltem csápos emelővel a gépet és drótkefével,csiszolóvászonnal megtisztítottam a problémás felületeket.Zsírtalanítás higítós ronggyal,majd átkentem egy Korrant nevű cuccal,ami meggátolja a további rozsdásodást.Mikor ez megszáradt,lefújtam bitumenes alvázvédő spray-vel.Talán így nem fog tovább korrodálni a felület.
A téli kerekek felszerelését kicsit későbbre terveztem,igaz az ősz elején már szereltettem a téli felnikre új,jó ár/érték arányúnak tűnő Laufenn Fit márkájú gumikat,mert az előző szett már hat éve szolgált és eléggé meg voltak öregedve.
Szóval november közepére terveztem a cserét de észre vettem,hogy a hátsó nyári gumi belső peremén jobb és bal oldalon is csúnya repedés jelent meg.Ezek azok a gumik,amik széle lekopott még az előző Marso-s "szakember" által eszközölt "profi" futómű-beállításának köszönhetően:-((!Ezekkel így már nem akartam menni.
Így felkerültek a vadonatúj téli gumik is.Sokat már amúgy sem kell várni a téli útviszonyokra.
Töltöttem téli szélvédőmosó-folyadékot is a tartályba és ellenőriztem az egyéb folyadékszinteket is.
Amit még meg kell csinálni a hideg idő beállta előtt,az a termosztát csere:egyre gyakrabban esik vissza a motorhőfok menet közben is 70-80 fok környékére.Remélhetőleg a termosztát cseréjével újra állandó 90 fokon fog üzemelni a motor.Az említett alkatrészt már be is szereztem,csak a cserére kell vmikor időt keríteni.
km.ó.állás:157.920

 
>> EgyébIldiko // Alfa 159 SW // 2017-10-23

:)

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2017-10-23

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2017-10-12

A jobb hátsó hangszóróm elkezdett recsegni, aztán teljesen el is némult. Még a gyári volt benne (22 évet bírt), így ideje volt a cserének.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-23

Sebváltó olaj csere mellett volt még pár apróság a listámon:

- Felső holtpont ellenőrzése, mert szerelő mondta, hogy a főtengely ékpálya kivan kicsit "gatyásodva", ezáltal nem biztos, hogy a vezérlés rögzítő használata mellett is akár pontosan lett beállítva a vezérlés. De pontos. Felső holtponton a szívó oldali rögzítő a helyére megy (2-3. kép)

- Ajtó kédereket leápoltam, mert zörgött az ajtó, mintha minden kárpit és porítás szét akarna esni az utastérben. Most csend honol az autóban. Javasolt kenni, vagy kicserélni.

- Csillár mögött zörögtek nyekeregtek a kábelek ill. stekkerek annak ellenére, hogy pukizacsival körbe voltak tekerve. Nem használtakat felragasztottam a plafonra, a csillárba menőket pedig beakasztgattam annak vezető kampóiba és leragasztottam őket is. Ducttape a barátunk :-) Volt benne egy darab letört műanyag is...

- Korábban leszedtem a vez. módosító hidraulikus szelepéról a visszatérő szita szűrőket, hátha jobban épül fel az olajnyomás, de persze semmi köze nincs hozzá. Most visszatettem.

- Első futómű magasságának különbsége miatt nyomoztam. Megvan a megoldás, jobb elöl rugótörött lehetett az autó és nem a gyári Ti rugó lett beszerelve. Ezért magasabb a jobb eleje. Tehát nem alacsony a bal eleje :-) (4-5. kép)

- Kicseréltem a kuplung munkahenger és a fékolajtartály között az olajat. Mindegyiknél szoktam, ez nem volt annyira gáz, de a kuplung most már ennél is finomabban jár.

- Big akku bunda vissza lett téve, mert korábban leszedtem praktikussági okokból.

- Motorháztető zárat lejjebb állítottam, néha mikor nagyobb útegyenetlenségen mentem keresztül mintha bezörgött volna.

Már bosszant egy ideje, a Check Engine ikon hol megjelenik, hol eltűnik magától. Van hogy kiütjük és hetekig semmi. Az ikon megjelenésén kívül semmi gyanús. A https://www.facebook.com/groups/alfa szerelőműhely srácok szerint vezérműszíj csere vár rám. A héten így betérek a szokásos szervizbe. A két kiolvasott kód: P0013 és P0014
Meglátjuk mi okozza valójában.

Update: 2017.11.10: Olajcsere a belevaló 5W 40-re- Csere minden ilyenkor szokásos. A két Vanos szelep átfújatva, bár tiszta volt nagyon. Megoldást nem hozott- üzemi olajhőmérséklet esetén megállva, újraindulva már jön is a kis tengeralattjáró ikon. Ellaforgtól megrendeltem a szívó és kipufogó oldali vanos szelepeket, remélve ez már végleg megoldja a gondomat.

Update: A csere után megszűnt a hibajel és azóta minden rendben. Köszönöm a segítséget Piritu cartársnak.

 

Fékolaj Meister
Motorolaj Sellénia
Gyertyák, Bosch
Olajszűrők, Knecht OX 258
Pollenszűrő
Szerviz: Centrál Autószerviz

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-20

Opel fórumok böngészése után arra jutottam, hogy az M32-es váltó első szériájába 75w-90-es olajat kell tenni és abból is 2,8 litert.

A régi olajból mindössze 2 liter jött le, annak ellenére, hogy nemrég volt cserélve. Alfa gépkönyv szerint 2,3 liternyi 75w-85 való bele. Csere alkalmából állítólag ~2 dl marad a váltóba, így a tényleges töltet 2,6 liter.

Észrevételek:

- Nem igazán értem, de halkabb lett az egész autó fordulaton.
- Kicsit nehezebb, de határozottabb a váltási érzet
- Ugyan még tanuló üzemmódban van az autó, de többet fogyaszt és érzésre
megfogja a váltó a kocsit. Nem tudom, hogy szabadna-e ilyet éreznem plusz 6 decitől ill. egy 5-össel magasabb meleg viszkozitástól.

 
>> EgyébÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2017-10-22

2017.10.21
8144km 430,27liter, az annyi mint 5,283l/100km.