Blog

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-10-22

Ha unatkozom, mindig kitalalok valamit.
Mikor mar megvettem, zavart a nehol mar feketere kopott kapcsolo sor muanyagjanak a bevonata. Ez a gumis undormany, senkinek nem kell bemutatnom.

Brutalis szenvedes aran sikerult lemarnom nitro higitoval. Ezutan megcsiszoltam, 2k filler. Egy ejszakat szaradt, megcsiszoltam, jott a bazis festek (vagy 20percet valogattam a kartyak kozott) aztan 2reteg 2K lakk. Remelem nem lesz vele gond egy ideig. Eg is fold a kulonbseg. A ket elso muanyag kerult fenyezesre.

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 ts 88kw/120le euro3 // 2017-10-20

Beépítettem az új alkatrészeket, így majdnem "null" km-es lesz a blokk (leszámítva a használt főtengelyt, dugattyúkat és haJtókarokat).
Ja bekerült egy másik hajtókar is az helyet, ami miatt szét lett szedve a motor.
Így most már felkerülhetnek a "díszek" is a motorra.

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 ts 88kw/120le euro3 // 2017-10-18

Megjöttek a csapágyak és a gyürű garníturák.

 
>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-10-21

Nemrég friss váltóolaj került a kocsiba, illetve a futómű be lett állítva.
Hamarosan folytatás következik, első fékeket kell cserélni, és a vezérlésben is lassan 40ezer km van, így azt is cserélni tervezem.
km állás: 177.700

>> SzervizTibi1021 // Alfa 147 1,6 TS // 2017-10-11

Egy ideje időnként a motor control lámpa jelzett, majd a gázadásra nem, illetve kevésbé reagált, nem gyorsított, csak lassan vette a fordulatot. Ekkor nem mért üzemanyag fogyasztást sem a számítógép, legalábbis nem mutatta a kijelző.
Leállítva, újraindítva jó volt egy ideig. Aztán néha eltűnt a hibajelzés, minden tökéletes volt, szépen vette a fordulatot, gyorsított is és alig engedte betartani a sebességhatárokat. :)
Hiba kiolvasás eredménye a gázpedál állás és a fojtószelep. Törlés után valameddig nem jelzett hibát, majd bedobta egy 30 km után és kezdődött a vánszorgás illetve a leállítás, újraindítás. Néha pedig az sem segített.

Nem kellett komplett gázpedált és fojtószelepet sem cserélni, hanem a fojtószelep előtti cső bilincset nem lehetett megszorítani menetszakadás miatt, fals levegőt szívott, ezt kellett cserélni és még kettő darab vákuum csövet és minden hiba megszűnt.

>> SzervizPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2017-10-21

Végre mai nappal a ködlámpáim is helyükre kerültek.
Költségek:
TYC ködlámpa: 7500 Ft/db
munkadíj: 2500 Ft
Mint az a fotón is látszik, erősen ideje volt.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-10-20

Egy nagy reccsenèssel megadta magàt. Mindenki aki kèrdeztem azt mondta legolcsobbat tegyem bele. csAR kartàs àltal javasolt szerkezet került bele. Blic màrkàjú.Neki is ilyen van. Macccy kartàs blogja volt segìsègemre az összerakàsnàl. Szètszedèsnèl levettem a hangszorót nehogy megsèrüljön szerelès közben. Kiszedèsnèl làttam a csúszka rèsz darabokra tört. Berakàsnàl azt hittem nem jó a szerkezett. Elöször a sint raktam a helyère, de csèvèlő rèsz feszült ès nem akart a helyère menni. Utànna ràjöttem hogy fordìtva kell összerakni. Elöször a motoros rèszt a 3 csavarral, utàna a sìnt. Volt a dobozban 3 kis tàvtartó pöcök. Elöször nem tudtam hova való, de motor felrakàsànàl ràjöttem. Mivel màs a motor felfogató csavarja, alà kell tàvtartónak. Miutàn visszaraktam a panelt, a szerelő lukon àt ràcsusztattam az ablakot. Nem bent bele teljesen, nem tudtam teljesen benyomni kattanàsig. Ìgy csak beigazìtottam a helyère ès feltekertem az ablakot. Egyből a helyère kattant. Ha lukon àt próbàlom feszegetni esèlyes hogy eltőrik a szük hely miatt. Feltekerős módszer szerintem jobb.

 
>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2017-10-20

Mivel vettünk a Fiamnak egy kis Puntot meg már régebben akartam vásárolni adaptereket a hibakód olvasásához, így tovább nem halogattam. Remelem nem lesz rá szükség.

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2017-10-20

Felkerültek a téli gumiabroncsok.

 
>> SzervizGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2017-10-20

Történt az, hogy indulásnál rángatni kezdett, majd pár méter megtétele után megszűnt a panasz. Továbbiakban indulásnál volt, hogy rángatott, volt, hogy nem. Hibajelet dobta azonnal, de kiolvasásra azonnal nem volt lehetőségem. Viszont, következő indításnál nem volt panasz, se hibajel, így az autó üzemelt tovább. Majd idővel egyre gyakoribb lett a rángatás és a hiba is fixen maradt a műszerfalon, de komoly hibának nem volt jele, így az autó használatban maradt. Csörgő autószervizzel egyeztettettem időpontot, de sajnos nem sikerült beférnem hozzá rövid időn belül, így csak okt. végére kaptam időpontot. Viszont a héten szerdán két nap alatt benyelt 2 l hűtőfolyadékot a motor aránylag rövid távon és a füst is fehéressé változott, így azonnal tudtam nagy a baj. Vízzel feltöltve begurult az autó a helyi szervizbe és hamar meglett a diagnózis, elfáradt a hengerfej tömítés. Szerencsére még nem komoly a baj, csak ha bemelegszik a motor és a termosztát működésbe lép, akkor kezdi csipegetni a vizet. Kezdeti rángatás után rendesen működik az autó, ereje is rendelkezésre áll, olajba víz nem került szerencsére, rövid távon használni lehetne még az autót, de nem az enyémet. Két hét kötelező pihenő következik, Giulietta napi használatba kerül. Előzetes költségfelmérés alapján az autót itt helyben fogják javítani, tréleren való elszállítása a Csörgő műhelyig sajnos nem költséghatékony. Folyt. köv..