Blog

>> Egyébolahzolee // Alfa 159 SW 2.0 JTD // 2017-11-04

Nokian WRD4 225/50 R17

 

Csak cseréljük ki az elrepedt üvegburát így kezdődött. Kerestem egy balos fényszórót, 15e –t találtam is a bontóban. Elsőre kicsit kopottabb volt, mint a két gyári. A terv egyszerű volt, kivesszük a gyári fényszórót, a törött burát lekapom, a foncsort finoman kitakarítom, az új burát visszaragasztom és mehet is vissza. A tervezett időráfordítás az elő mozzanatnál elcsúszott. A fényszóró 6 csavar után kint is, viszont az üveg bura egy flottányi Opel Astrahoz használt ragasztóval lett gyárilag beragasztva. A meleg és a 13 év meg is tette a hatását. 1 óra volt mire a bura levált a fényszóróházról. Majd a finom vatta és desztillált víz kombinációval felkészülve 1 másodperc alatt sikerűt egy 100 forintos nagyságú helyen a foncsort megsérteni. Az újra tervezés és több tucat youtobe how to videó után sikerült az bontóban vásárolt fényszórót szép lassan kitakartani. Mivel a foncsort nem tudtam kicserélni a rengeteg ragasztó miatt, így maradt a bontós vissza szerelése…. közben a jobbost is kivettem, mert porosnak láttam belülről. Ez is kb. 3 órás munka után szép tiszta lett, már rutinból NEM tettem tönkre a foncsort taszítás közben. Ekkor elkapott a gépszíj és a néha vacakoló jobb index is kikerült, naaa itt megtaláltam az első gányolást. Egy korábbi sérülés után a lámpák bekötése egy 6 éves gyermek légózásához hasonlított. Új kábel, egy új lekötés némi kontakt spray, egy kis szilikon a víz távol tartása végett és kész is. Majd jött a baloldal kitisztogatása, itt sem volt szebb a bekötés. Végül 4 új GE Megalight Ultra +120% HB3 a tompított és reflektorizzó, két új Osram Night Breaker H3 a ködfényszóró helyére. A helyzetjelző és az index helyén led –et próbálok ki. Vagyis az egy órás munkából egy egész hetes móka lett…. :-)

 
>> Szervizssszasza // Alfa 147 1.6 t. spark progression // 2017-10-28

Klíma/fűtés vezérlés javítása, fűtőmotor (fűtésventilátor) kitisztítása.

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2017-11-03

Elöljáróban az autó története.Olaszbol hozta egy karosszériás.A bal eleje sérült volt.Talpra állította,megvettem.Nos a talpraállítás nem volt épp hiba mentes.Az autó alatt nem éppen olcsó kategóriás futómű van.A bal elsőt cserélte,és sima gyári gólyalábat rakott bebontóbol.Erre nem olyan rég jöttem rá.Konkrétan mikor a felső lengőkarokat cseréltem.Mivel az egyik belső féltengely gumiharang is erősen cserésnek nézett ki,és nyiszogott is már az autó mint egy szénásszekér így megszületett az elhatározás.A futómű most aztán rendbe lesz rakva.Felvettem a kapcsolatot Erhard kollégával.B8 gátló már gyakorlatilag beszerezhetetlen.Így rendeltem egy pár gyári Ti gátlót,amiket a fíling miatt lefestettem sárgára.Eibach rugót sem lehet párban kapni csak szettben.Így most van két hátsóm feleslegbe.Vettem egy rugóösszehúzót meg fél kiló szilikon zsírt és az elhatározást tett követte.A jobb oldali gólyalábban volt egy begyógyult csavar.Ez okozott némi problémát,de leküzdöttem.A toronyszilentek kaptak jó bőven a szilikon zsírból.A féltengely csuklókat is ujrazsíroztam ha már szét volt borítva.A hátsó toronyszilenteket is megtömtem.Ha már szét volt szedve a stab rúd szilenteket is megkentem.2 nap ment rá az akcióra.Volt némi anyázás is,de megérte.Mintha egy másik autóban ülnék.A futóműnek egy nyisszanása sincs.

 
>> Egyébkiko // Alfa 156 SW Distinctive 1.9 JTDm TI // 2017-11-03

Fékeket cseréltem tárcsa betét első hátsó mind Ate, első és hásó lengőkarokat, stabpálcákat, stab szilenteket, fékcső, hb szíjfeszítő, klímaszűrő patront, motor váltó fékolajat, összes szűrőt, 2 porlasztó csere. Kb 2 hónap alatt. Motorikusan is kifogastalan a paripa, turbó is kuplung is kifogastalan. 262.000km

 
>> Tuning és extrakiko // Alfa 156 SW Distinctive 1.9 JTDm TI // 2017-11-03

Műszereket es a burkolatokat kiseréltem a crosswagonba talalható luxory gold verzióba, a klímapanel is ki lett cserélve, ami viszont felvan készítve a páaszenzorra. Így indokolttá vált a szenzoros tükör beszerzése, illetve a kormánykapcsoló cserére, ugyan is az automata ablaktörlős verzióba más az chip ami benne van. Szélvédőt majd tavasszal kap amibe van integrálva a szenzor helye. A kábel megvolt a lámpánál csak vissza volt szigszalagozva, kicsomóztam, bekötöttem, s működik. Kapott króm kupakokat az ajtónyitó is, krómkeretet a váltószoknya, az oldalvilágítás és az első is. Kiegészítő fűtés hibátlanul teszi a dolgát, kb 1.5 perc alatt meleget ont magából, miközbe a hűtővíz 10 fokos csak. Már csak a tetőablak projekt várat magára és a létező összes extra amit lehetett rendelni benne lesz. Ciao

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-11-03

Csere érett volt a ködlámpám, legalábbis ami az esztétikát tekinti. Üzemelt tökéletesen, de a foncsorról ,mint sok 59-en lekopott a króm réteg. FRC blogja alapján én is elkészítettem ledesre. Szeretek ilyenekkel bíbelődni. Köszi az infókat :)

Nem egy nagy kaland egyébként, Hőlégfúvóval megmelegítettem, vényony csavarhúzóval "elvágtam" a ragaszóját, és újra ragasztottam. Fekete szilót használtam erre a célra, mindent megtisztítottam, az üvegekre meg raktam füst fóliát, mert szerintem anélkül nagyon virít a króm háttere a led panelnek ,és úgy nem tetszik. Este fogalmam sincs milyen, majd tesztelem.

Ha mar szetkaptam, lefujtam a takaro muanyagjait is.

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2017-11-02

Ma érkezett meg a sima fekete szelepsapka kínából. GT Cartárs alkotott hozzá matricákat.

>> Tuning és extraGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-11-02

Az A oszlopon lévő gyári műanyag helyére spéci karbonfólia került, mert már nagyon meg volt kopva festegetés helyett úgy döntöttem inkább kapjon egy kis karbont. Nem bántam meg, hogy nem a matt fényűt választottam kifejezetten illik a sötétített ablakokhoz és az ezüst-metál színhez. A felrakást nem bíztam magamra, de így utólag kifejezetten örülök neki, nem is gondoltam volna, hogy mennyi kis apró művelete van illetve milyen spéci szerszámok kellenek hozzá. Egyszer kellett csak rászánni az időt meg egy kis pénzt és így biztos, hogy nem mállik le két hét után, legalábbis remélem :D

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-11-02

6 éves lett az autó, eljött élete második műszaki vizsgája. Nem mondom, hogy nem izgultam, mert körbe vannak fóliázva az üvegek. A vizsgabiztos rá is kérdezett, hogy nincs-e fólia vagy utólagos xenon stb. Említettem neki, hogy fólia éppen akad... Na mondta is egyből, hogy akkor nézzük meg az autót, mert ha olyan, ott se hagyjam, törvény szerint ilyet nem lehet, meg olyat se lehet már csinálni, hogy lehúzott ablakkal fényképezni, mert azt is felhúzva kell, stb.
Körbenéztük az autót, nézte az üvegeket, húzogatta az ablakot fel-le, végül azt mondta, hogy 3 óra után majd megpróbálja, addigra már nem várhatóak ellenőrök sem, és majd akkor kiderül, hogy készíthető-e jó kép az autóról.
Végül csak egy telefont kaptam az ügyintéző nőtől, hogy kész az autó és mehetek érte. Ezek szerint meg lehetett oldani :)